KLAP KLAP KLAP
KLAP KLAP KLAP
In de wielkast:
De andere kant, iets met bochten:
Issie nou stuk ?
De andere kant, iets met bochten:
Issie nou stuk ?
Re: KLAP KLAP KLAP
holy crap.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: KLAP KLAP KLAP
was je zo erg aan het raggen of heb je gewoon bagger bandjes ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: KLAP KLAP KLAP
Mijne gaan ook al een aardig eind die richting op....
Maar je hoofdprofiel is ook bijna weg, dus op zich netjes afgesleten
Alleen net te laat, om nieuwe banden gegaan
Maar je hoofdprofiel is ook bijna weg, dus op zich netjes afgesleten
Alleen net te laat, om nieuwe banden gegaan
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: KLAP KLAP KLAP
k vind hem niet netjes afgesleten als je het profiel vergelijkt tussen links en rechts zie je dat links nog de lijn van het profiel in staan en rechts de lijnen zijn weg gesleten.
waarschijnlijk verkeerde sporing of camber verkeerd afgestelt.
auto is verlaagd of niet?? in iedergeval zo slijten ze bij nu ook
chris
waarschijnlijk verkeerde sporing of camber verkeerd afgestelt.
auto is verlaagd of niet?? in iedergeval zo slijten ze bij nu ook
chris
GSI 2.5 24v
Re: KLAP KLAP KLAP
Dat heb je goed gezien.
Laag = relatief. Dat.
Doet elke band bij mij. Wielen staan voor en achter scheef in kast. Astra heeft geen camber.
Dus staat pas bij keihard door bocht recht.
Vorige banden had ik altijd mega cupranden aan buitenkant, zie je bij deze ook iets.
Laag = relatief. Dat.
Doet elke band bij mij. Wielen staan voor en achter scheef in kast. Astra heeft geen camber.
Dus staat pas bij keihard door bocht recht.
Vorige banden had ik altijd mega cupranden aan buitenkant, zie je bij deze ook iets.
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: KLAP KLAP KLAP
een astra heeft geen camberafstelmogelijkheid.
tenzij je een rally kar hebt die maken ze meestal met die afstel plaatjes.
iedere auto heeft waardes zoals caster, camber, sporing
chris
tenzij je een rally kar hebt die maken ze meestal met die afstel plaatjes.
iedere auto heeft waardes zoals caster, camber, sporing
chris
GSI 2.5 24v
Re: KLAP KLAP KLAP
Dat zeg ik.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: KLAP KLAP KLAP
Ik vind ze wel netjes voor een extreem laag ding hoor.
De wielen staan dan best schuin op het asfalt. En zo erg is dat niet want dat komt het bochtgedrag weer ten goede.
De wielen staan dan best schuin op het asfalt. En zo erg is dat niet want dat komt het bochtgedrag weer ten goede.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: KLAP KLAP KLAP
Precies.Laagvlieger schreef:Ik vind ze wel netjes voor een extreem laag ding hoor.
De wielen staan dan best schuin op het asfalt. En zo erg is dat niet want dat komt het bochtgedrag weer ten goede.
En als je dan ziet dat er nog ongeveer 2mm hoofdprofiel over is, is dat gewoon netjes !
Weer eens wat anders dan BAM BAM BAM plug
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: KLAP KLAP KLAP
bandjes kopen die kwa profiel beide richtingen op kunnen draaien en dan links en rechts om de zoveel kilometer wisselen?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9299
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: KLAP KLAP KLAP
Achternaven van de Astra blijven toch recht staan bij het inveren/verlagen, vanwege de ophanging in lengterichting? M.a.w. daar heb je toch geen last van camber? Das dus vooral bij de voorwielen (Heeft elke verlaagde Astra zonder aangepaste camber last van).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: KLAP KLAP KLAP
Mijn achterwielen staan echt wel scheef in de kasten kan ik je vertellen, magoed dit is een voorband.
Ga eens achter je eigen auto staan vanaf een afstandje, kijk maar es.
Ga eens achter je eigen auto staan vanaf een afstandje, kijk maar es.
Re: KLAP KLAP KLAP
pluggie schreef:Mijn achterwielen staan echt wel scheef in de kasten kan ik je vertellen, magoed dit is een voorband.
Ga eens achter je eigen auto staan vanaf een afstandje, kijk maar es.
Zoals Chris terecht al zei, de Astra heeft uiteraard af-fabriek een bepaalde waarde voor camber positief/negatief, caster en toe-in / toe-out (toe-spoor en uit-spoor). Bij de Astra is helaas aan de voorzijde alleen de sporing te veranderen, en aan de achterzijde compleet niks.RedBill schreef:Achternaven van de Astra blijven toch recht staan bij het inveren/verlagen, vanwege de ophanging in lengterichting? M.a.w. daar heb je toch geen last van camber? Das dus vooral bij de voorwielen (Heeft elke verlaagde Astra zonder aangepaste camber last van).
Als de Astra meer camber krijgt door verlaging dan blijven de wielen uiteraard ook niet exact recht staan in de wielkast bij inveren - is immers dezelfde actie. Geldt uiteraard voor de voorzijde. Achterzijde heeft ook een klein beetje negatief camber maar die verandert amper door het inveren, in elk geval in veel mindere mate dan de voorzijde.
Bandje van pluggie is het effect van verlagen (dus klein beetje extra camber) in combinatie met te veel toespoor aan de rechter zijde.
Overigens hebben de aangedreven wielen doorgaans meer negatief camber (wielen die naar binnen staan) dan niet-aangedreven wielen. Bij mijn Astra is dat in elk geval zo. Kijk eens naar een BMW als je er achter rijdt, dan is hetverschil heel goed te zien.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: KLAP KLAP KLAP
En als je je Astra in de zee rijdt heb je ook een Golf.
Toelichting:
Verder heb je gelijk, maar ja na 9 jaar GSi rijden, en 24 voorsloffen alleen in eerste 6 jaar weet je dat al allemaal wel.
Mijne spoort als je hem op lijnbank zet, al amper als je mee rijdt. 2 handen aan het stuur. Levert super direct gedrag op, maar moet maar vragen aan bv Fred of Marcel. Toen ik hem kocht had ik daar vreselijk moeite mee. Tis altijd 2 handen aan het stuur.
Nu is het andersom, als ik in een andere auto zit denk ik dat er wat mis is.
Die banden slijten altijd zo, hoeveel je zo ook op lijnbank zet, met standaard Astra F getallen. Alleen naven verhaal heeft deze banden ook geen goed gedaan.
Verder als je Astra verlaagt achter, gaan ze vanzelf scheef in kasten staan, zo simpel is het nou eenmaal.
Je camber verhaal, BMW weetikveel, gaat niet op. Die mannen die echt korte circuits rijden, hoe achterwiel aangedreven ze ook zijn, check maar eens hoe vreselijk krom die voorwielen erin staan. Of check maar eens bij die Seats hoe krom hun achterwielen erin staan.
Zal je nog sterker vertellen, motorfabrikanten maken zelfs per circuit banden die bv links dikker zijn dan rechts aan de hand van aantal bochten, magoed das weer ander verhaal.
Toelichting:
Verder heb je gelijk, maar ja na 9 jaar GSi rijden, en 24 voorsloffen alleen in eerste 6 jaar weet je dat al allemaal wel.
Mijne spoort als je hem op lijnbank zet, al amper als je mee rijdt. 2 handen aan het stuur. Levert super direct gedrag op, maar moet maar vragen aan bv Fred of Marcel. Toen ik hem kocht had ik daar vreselijk moeite mee. Tis altijd 2 handen aan het stuur.
Nu is het andersom, als ik in een andere auto zit denk ik dat er wat mis is.
Die banden slijten altijd zo, hoeveel je zo ook op lijnbank zet, met standaard Astra F getallen. Alleen naven verhaal heeft deze banden ook geen goed gedaan.
Verder als je Astra verlaagt achter, gaan ze vanzelf scheef in kasten staan, zo simpel is het nou eenmaal.
Je camber verhaal, BMW weetikveel, gaat niet op. Die mannen die echt korte circuits rijden, hoe achterwiel aangedreven ze ook zijn, check maar eens hoe vreselijk krom die voorwielen erin staan. Of check maar eens bij die Seats hoe krom hun achterwielen erin staan.
Zal je nog sterker vertellen, motorfabrikanten maken zelfs per circuit banden die bv links dikker zijn dan rechts aan de hand van aantal bochten, magoed das weer ander verhaal.
Re: KLAP KLAP KLAP
bmw en veel achter wiel aandrijvers zelfs ook vectra 2000 hebben een onafhankelijke achter as
dus dat is totaal niet te vergelijken met een astra F
dus dat is totaal niet te vergelijken met een astra F
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: KLAP KLAP KLAP
Wat houd dat nu eigenlijk precies in "cupranden" op je banden? dit heb ik me altijd al af gevraagd.pluggie schreef:Vorige banden had ik altijd mega cupranden aan buitenkant, zie je bij deze ook iets.
Verder ziet de band dr toch goed uit!
T is net wat Niels toen al zei jij bent degene die ook echt met de GSI rijdt zoals je ermee hoort te rijden
en daar hoort dit gewoon bij.... klaar
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Re: KLAP KLAP KLAP
Nein dat is niet wat ik bedoel Natuurlijk verandert camber bij inveren in een andere mate naar gelang het type achteras, maar daar gaat het niet om.
Wat ik bedoel is, dat je bij het uitaccelereren van een bocht maximale grip wil hebben op de aangedreven wielen. Dan kun je immers eerder op het gas zonder een spinnend binnenwiel (bij een normaal open differentieel) of overstuur bij gebruik van een sper differentieel (geldt uiteraard alleen voor achterwielaandrijvers).
Daarom dus, bij achterwielaandrijvers relatief meer camber aan de achterkant, vergeleken met onze Astraatjes! Ongeacht het type achteras.
Ik weet dat ik een beetje circuit-georiënteerd denk , het geldt voor op straat in een wat mindere mate..
Pluggie heeft je auto niet eens schade gehad ofzo? Subframe, draagarm, spoorstang nog recht? Dat hoeft bij uitlijnen niet per sé aan het licht te komen; in rechtuitstand kunnen wielen mooi recht staan ten opzichte van elkaar, maar als er een knik zit in een spoorstang komt er weer verschil tussen links en rechts zodra je stuurt.
Wat ik bedoel is, dat je bij het uitaccelereren van een bocht maximale grip wil hebben op de aangedreven wielen. Dan kun je immers eerder op het gas zonder een spinnend binnenwiel (bij een normaal open differentieel) of overstuur bij gebruik van een sper differentieel (geldt uiteraard alleen voor achterwielaandrijvers).
Daarom dus, bij achterwielaandrijvers relatief meer camber aan de achterkant, vergeleken met onze Astraatjes! Ongeacht het type achteras.
Ik weet dat ik een beetje circuit-georiënteerd denk , het geldt voor op straat in een wat mindere mate..
Pluggie heeft je auto niet eens schade gehad ofzo? Subframe, draagarm, spoorstang nog recht? Dat hoeft bij uitlijnen niet per sé aan het licht te komen; in rechtuitstand kunnen wielen mooi recht staan ten opzichte van elkaar, maar als er een knik zit in een spoorstang komt er weer verschil tussen links en rechts zodra je stuurt.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: KLAP KLAP KLAP
@astrid_fahrer:
zoals als je plug ziet is de zeikant verdeelt in kleine profiel vlakken.
door dat er niet constant belast word op dit punt gaan sommige vlakken harder slijten dan andere.
hier door is het ene vlak hoog en het andere laag.
beetje z''n profiel: _ -- _ -- _ --
dit zie je ook vaak bij mensen met een auto die de achterbak nooit vol gooien.
hierdoor lijkt het bij erge gevallen als of er een lager kapot is van een van de wielnaven.
chris
zoals als je plug ziet is de zeikant verdeelt in kleine profiel vlakken.
door dat er niet constant belast word op dit punt gaan sommige vlakken harder slijten dan andere.
hier door is het ene vlak hoog en het andere laag.
beetje z''n profiel: _ -- _ -- _ --
dit zie je ook vaak bij mensen met een auto die de achterbak nooit vol gooien.
hierdoor lijkt het bij erge gevallen als of er een lager kapot is van een van de wielnaven.
chris
GSI 2.5 24v
Re: KLAP KLAP KLAP
Jouwe wel eens op richtbank gezet ? Wordt grippigTim82 schreef: Ik weet dat ik een beetje circuit-georiënteerd denk
Je lult als een soort konijn, maar dan in een hondenhok.
Jouwe wel eens zo halverwege na gebruik op laser-richtbank geweest ? Denk het nie. (was schrikken trouwens)
Wordt grippig. Mijne wel, (na belgische inkopper, maar was me kans, want dat lukt je anders nooit),
magoed das ook alweer op 2/3e levensduur geweest. Op 1000e mm niet optisch gericht toen, op chassis.
Poink: schrikken. Optisch niets te zien. Poink.
Eerst ga je uitleggen hoe het allemaal werkt nadat ik zeg 'astra heeft geen camber' lees: 'camber kun je niet stellen'.
Nu kom je met weer een ander onzin verhaal. Succes gooz:
Als je nu eens 10 cm omlaag gooit, dan H%R progressief eronder, dan verkorte koni's.
Kijken of het wegligging heeft en dreunt.
Die Mart sets waren harder, geen betere wegligging.
Die van Niels toen dat was echt beton.
Dat was klappen op de ring (maar dan met vonken), kerel ging als speer.
Mijne is veel te hard voor ring. Das ook weer andere discussie.
Wat denk je nou ? Dat jouwe recht is ?
... als je nou eens gewoon leest en analyseert. Ipv je theorie...
Ik ga je een schokkend iets vertellen: als je je jouwe op laserrichtbank zet: Dan issie niet meer recht.
Nou knuffel nog.
Magoed heeft geen bal met die band te maken, wat een gelazer zeg.
Kijk die Astra's zijn nooit bedoelt als kart met armen die omhoog staan. That simple.
En of jij nu sporing verzint, of krom, of wat dan ook. Moet je lekker zelf weten in je theorie wereld:
zo hebben mijn banden altijd gesleten, links en rechts, alleen met bv Eagle oid merk je dat minder.
De NCTs gaven giga clipping aan zijkanten, Toyo's waren smeerpartij,
deze Kumho Ecsta's zijn echt topband en scheurden op cm in na de te lang doorrijden.
Verder valt er totaal niets over te zeggen. That's it. Wat jij ook wil. Volgenden gaan afhankelijk van band exact dit gedrag vertonen qua slijtage.
Wist je dat je je klauwen gruwelijk openhaalt aan dat staal langs de weg ?
Laatst gewijzigd door pluggie op 04 jun 2010 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9299
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: KLAP KLAP KLAP
En zo is het, maar ze doen het wel verrekte leuk in die stand...pluggie schreef:Kijk die Astra's zijn nooit bedoelt als kart met armen die omhoog staan. That simple.
Ik zit op dit moment trouwens met iets heel anders... Weleens geprobeerd? Zonder einddemper rijden? Bwoap! Bwoap!
Geen juten tegenkomen nu, anders heb ik mijn allerliefste smoel nodig. Morgen wordt het opgelost, maar phuu, wat een herrie. Dat er überhaupt mensen zijn die altijd met die herrie aan hun kop rijden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: KLAP KLAP KLAP
Ja heb ik.
Das heaven.
Niet vanwege geluid, maar das zo fijn zonder einddemper.
Middenstuk geen gedonder meer op drempels, tis ipv een harde kloenk 'een tikje'.
Ja dat was heaven. tMag niet, maar dat was fijn. Herrie idem 'herrie is voor sjonnies'.
Maar (ik geef toe) rij je zelf zo rond, whaaaa, het vibreert gewoon onder je stoel.
En iedereen voor je gaat aan de kant, of steekt niet meer over.
Ja ken het (super fijn stiekem). Maja, rust aan oren is ook weer fijn als je op snelweg zit. Maar twas een bizarre ervaring.
Met me oude gereden vanaf spruitstuk. Dat was maar 50 pk ofzo.
Dan serieus tril je elk raam en alarm eruit, pffffffffffffffffff. Dat gaat hard qua luchtdruk, niet normaal. op 1000cc motortje oid toen.
Das heaven.
Niet vanwege geluid, maar das zo fijn zonder einddemper.
Middenstuk geen gedonder meer op drempels, tis ipv een harde kloenk 'een tikje'.
Ja dat was heaven. tMag niet, maar dat was fijn. Herrie idem 'herrie is voor sjonnies'.
Maar (ik geef toe) rij je zelf zo rond, whaaaa, het vibreert gewoon onder je stoel.
En iedereen voor je gaat aan de kant, of steekt niet meer over.
Ja ken het (super fijn stiekem). Maja, rust aan oren is ook weer fijn als je op snelweg zit. Maar twas een bizarre ervaring.
Met me oude gereden vanaf spruitstuk. Dat was maar 50 pk ofzo.
Dan serieus tril je elk raam en alarm eruit, pffffffffffffffffff. Dat gaat hard qua luchtdruk, niet normaal. op 1000cc motortje oid toen.
Re: KLAP KLAP KLAP
En apologies Tim, snap 'where you are coming from'.
Rationeel heb je goede punten. Alleen dit doen banden nu eenmaal na na 2mm binnenkant en dan doorrijden met zo'n setup.
Bent topper. Excuses voor lompe reply.
Rationeel heb je goede punten. Alleen dit doen banden nu eenmaal na na 2mm binnenkant en dan doorrijden met zo'n setup.
Bent topper. Excuses voor lompe reply.
Re: KLAP KLAP KLAP
Ik 'ken' je in real life dus ik weet hoe ik het moet opvatten Net zo goed als jij weet dat ik probeer mijn steentje bij te dragen!!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: KLAP KLAP KLAP
Tim82 schreef:Ik 'ken' je in real life dus ik weet hoe ik het moet opvatten Net zo goed als jij weet dat ik probeer mijn steentje bij te dragen!!
dus conclusie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gezien de tijd die er gepost is zal plug wel weer aan de pillen gezeten hebben.
in hangt weer de man uit met 40 jaar gsi ervaring
gelukkig kennen de meeste krijntje al langer {hoewel gelukkig}
nou kappen met deze onzin over die goedkopen kut banden een kromme astra en iemand die niet kan rijden.
wil niet stoken hoor
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik