C20XE Revisie update: motor is afgesteld!

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: C20XE Revisie

Bericht door oenatje »

mooi blokkie hoor.
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2682
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: C20XE Revisie

Bericht door Haaye »

Hee netjes kerel!!!

Dus er zit een f18 achter een x20xev??? Zelfde als achter de 18xe dus. Denk dat je straks ook net even wat meer trekkracht hebt met een f18 achter een c20xe. Omdat (volgensmij) de versnellingen van een f18 net even korter zijn dan f20. Dus minder snel op top maar betere trekkracht 8) :D
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie

Bericht door GSI Racer »

YES!!!!!! Hij loopt. Helaas nog niet 100%, maar dat komt morgen wel.
Voor het probleem, zie deze link:
viewtopic.php?f=3&t=15261

Vandaag dus alles afgebouwt en aangesloten.
Toen kwam het moment, starten...

Eerst even gestart met de stekker van de krukassensor en bobine los zodat hij niet aanslaat maar wel al olie rond pompt.
Vervolgens gestart met aangesloten stekkers. Sloeg goed aan. Wat me ook op viel was dat ik echt snel oliedruk had.
Heb vaker gelezen dat er mensen lagen te klooien omdat het lampje van de oliedruk heel laat uit ging.

Had wel de oliefilter van te voren al gevult, daar gaat heel wat in :shock:

Morgen dus even verder en hopelijk een stuk proefrijden.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20XE Revisie

Bericht door RedBill »

Strak hoor!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie

Bericht door GSI Racer »

it's alive!

-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Luuk >GSI<
forum-gebruiker
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:42

Re: C20XE Revisie

Bericht door Luuk >GSI< »

:worship: :worship: :worship: :worship: netjessss
alleen gekken en dwazen blijven kassenbouwen en beglazen
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: C20XE Revisie

Bericht door Astrid_fahrer »

T ziet dr echt super uit zo 8) Echt een mooi strak geheel zo onder de kap.

Nu dus het blok eerst gaan inrijden?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie

Bericht door GSI Racer »

Thanks!

Ja, ben hem aan het inrijden nu.

Bij 1000km nieuwe olie + filter.
Dan bij 2000km nog een keer
Dan bij 2500km de 10W60 olie

Helaas komt het tikken van de klepstoter steeds terug :? Ben bang dat ik daar toch nieuwe in moet zetten.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: C20XE Revisie

Bericht door Theo Gsi »

Waarom heb je dat niet meteen gedaan? Je hebt heel da ding uit elkaar gehad en dan doe je het eigenlijke belangrijkste niet....

Verders een puike job! ziet er netjes uit
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie

Bericht door GSI Racer »

Vandaag is m'n oliepomp stuk gegaan, dit veroorzaakte ook de tikkende stoters gisteren.

voor meer info:

viewtopic.php?f=3&t=15271
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door GSI Racer »

Zoals jullie wellicht weten is na 200km rijden de oliepomp al aan gruzelementen.

De nieuwe pomp komt met een beetje mazzel morgen binnen.
Heb nu het zaakje uit elkaar liggen, dus alles kan er weer mooi op morgen :wink:

De oliekoeler lekt ook een beetje, wel maar heel minimaal. Aan de koppeling van de leiding naar de koeler. dit dus ook nog even goed maken.
Wel is me opgevallen dat de oliekoeler helemaal niet warm wordt tijdens het rijden, zou dit door de slechte oliepomp komen, dat de oliekoeler maar weinig olie krijgt o.i.d??

nog wat foto's:

let eens op de nokken van de tandwielen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door Raymond-oud »

dat je oliekoeler niet echt warm word klopt wel
daar zit een thermostaat voor die pas open gaat als de olie echt op temperatuur is
en voordat je dat hebt ben je al een stukje verder
koelwater is sneller op temp dan je olie
keie
forum-gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2008 17:49

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door keie »

hallo project ziet er goed uit :)
maar wat is er mis met die nokken van de tanden dan ??
ik zie geen problemen die nokjes zijn altijd een beetje rond anders past er geen olie tussen.
weet niet of je dat bedoelt maar ik vind het nog wel meevallen hoe die er uit ziet.
plunjer enzo er allemaal wel goed in gezet?

gegroet
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door GSI Racer »

@ Raymond, maar ik heb toch echt al een tijd achter elkaar gereden, dan moet de olie toch goed op temperatuur zijn geweest of niet? Of gaat hij pas koelen als je echt gaat trappen?

@ Keie, Oliepomp ziet er toch niet meer fris uit hoor...
Nokken zijn ook helemaal grof, en dat hoort toch echt niet lijkt me.
Plunjer ging wel zwaar toen ik de pomp uit elkaar heb gehaalt, hier zat ook wel wat zooi tussen.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door prs »

GSI Racer schreef:@ Raymond, maar ik heb toch echt al een tijd achter elkaar gereden, dan moet de olie toch goed op temperatuur zijn geweest of niet? Of gaat hij pas koelen als je echt gaat trappen?

@ Keie, Oliepomp ziet er toch niet meer fris uit hoor...
Nokken zijn ook helemaal grof, en dat hoort toch echt niet lijkt me.
Plunjer ging wel zwaar toen ik de pomp uit elkaar heb gehaalt, hier zat ook wel wat zooi tussen.

naar wat ik heb gelezen gaat de thermostaat van je oliekoeler gaat pas open bij 110 graden. ik heb al moeite om 110graden te halen met een c20let(door de turbo word het spul toch heel wat warmer) dus bij een xe moet je al helemaal gek doen om dat te halen :wink:
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door Peter_89 »

Plunjer gaat ook pas open bij over druk he.. Als die heel makkelijk ging was dat miss de oorzaak geweest. Nu is het de oliepomp waarschijnlijk..
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door GSI Racer »

Ah zo,

ja ik heb nog niet echt gek gedaan (inrijden) dus wel logisch dan dat de oliekoeler koud blijft :wink:

Dan weet ik wel even voldoende :mrgreen:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
keie
forum-gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2008 17:49

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door keie »

Peter_89 schreef:Plunjer gaat ook pas open bij over druk he.. Als die heel makkelijk ging was dat miss de oorzaak geweest. Nu is het de oliepomp waarschijnlijk..

klopt deels wat je zegt maar als de plunjer vast zit kun je lang wachten op oliedruk die komt er dan echt niet.

ma las dat je al nieuwe pomp had besteld, goed bezig altijd beter als tweede hands.
wat ik vaak doe als ik oliesysteem los heb gehad en alles zit er weer op.
gooi het filter vol en draai de bout die achterop de pomp zit er even uit ( niet van de plunjer) daar druk je een slang in gooi je wat olie in en blaas je er op zodat de olie het kanaal ingaat werkt super.

groeten en succes dr mee
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door GSI Racer »

Ga ik zeker doen ja.

Uitvoorzorg ook nog even starten zonder dat de motor aan slaat? Of is dat niet nodig?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door Peter_89 »

@ keie

Je hebt wel gelijk hoor.. Maar hij heeft niet gecontroleerd of de plunjer nu vast zat of iets dergelijks.. Dat wou ik er even mee zeggen..
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door GSI Racer »

Het zit me weer niet mee :?

Gisteren pas de betalings bevestiging gekregen van Duparts. Hopen dat ik de pomp morgen toch binnen heb, anders word het pas maandag. Waarom moet dat allemaal zo lang duren.... :|
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door Raymond-oud »

GSI Racer schreef:Het zit me weer niet mee :?

Gisteren pas de betalings bevestiging gekregen van Duparts. Hopen dat ik de pomp morgen toch binnen heb, anders word het pas maandag. Waarom moet dat allemaal zo lang duren.... :|
omdat jij bij dupart wilt bestellen om dat die iets goedkoper is dan de daeler
als je hem bij daeler besteld had had je hem al gehad :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door chucky66 »

oke man let even heel goed op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



weet je heeeeel zeker dat het je oliepomp was / is????????????????

als je plunjer vast zit heb je ook geen olie druk.
dan draait je pomp wel .
heel vaak komt er vuil in je plunjer door extern probleem
olie koeler vui niet goed door gespoeld.
kleppen deksel gestraalt en gespoten als jie die niet schoonmaakt onder het afdek kapje aan de binnen zijden van het kleppen deksel
zit daar ook vuil in


trap die olie er uit
haal je koeler los pak een nieuwe of reinig hem goed
kleppen deksel er af kijk goed na in het kleppen deksel en of vloeibare pakking
wat ergens mee komt in de olie
heb ervaring mee ook met een oude pomp op een nieuw blok nooit dien alles nieuw!!!
keie
forum-gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2008 17:49

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door keie »

@ gsi racer : beste is wel als je hem even zonder ontsteking start todat je lampje uit gaat.

en wat chucky zegt klopt helemaal oliekoeler geeft vaak problemen wanneer die van een motor afkomt met motorschade is het beter om hem gelijk bij het oud ijzer te gooien. schoonmaken is bijna niet te doen rommel blijft vaak zitten.

wees er voorzichtig mee zonder olie gaat ie het niet lang volhouden..

succes
keie
forum-gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2008 17:49

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Bericht door keie »

oh ja peter_89 op de foto's enzo kun je wel zien dat de plunjer er naast ligt.
dus hij heeft hem wel uit de pomp gehaald dan kun je wel merken of hij vast zit normaal moet hij er zo uit komen.

groeten
Plaats reactie