Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Mad Driver »

Hallo iedereen,

De corsa heb ik paar dagen geleden voor een hele mooie prijs kunnen wegdoen, hij was een toppertje, maar net niet goed genoeg blijkbaar.

Na wat rond te hebben gekeken heb ik een mooie (roestvrije) goed onderhouden gsi uit 93 gevonden. Het is een 8v.
Afgesproken is dat als de auto werkelijk in uitstekende staat is dat de prijs 2.250 zal bedragen. Dit vind ik zeker waard voor een mooie gsi!

Ik weet verder dat de 8v motoren iets goedkoper in onderhoud zijn en iets minder stukgaan enso. En ik weet ook dat hij meer benzine gebruikt dan de andere gsi motoren. Maar zijn er verder aandachtspunten die ik in acht moet nemen? Vrijdag staat de afspraak, kan niet wachten :shiny: de gsi sfeer komt weer terug, veel autos gereden, maar de gsi blijft bijzonder, vandaar dat ik terugkeer naar waar het alleaal begon :D
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Bart(astra) »

c20ne is de beste motor die Opel ooit gebouwd heeft !

En minder zuinig ... ? kan het me niet voorstellen

Grappig dat het gsi-virus weer de kop opsteekt :mrgreen:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door oenatje »

voor 2250 moet het wel een hele goeie zijn. vandaag de dag zijn ze dat eigenlijk niet echt waard, alleen als de roestige delen al vervangen zijn. op een goeie manier.

heb je een link?
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Raymond-oud »

vind die prijs voor een c20ne wel heel hoog
dan moet hij wel roest vrij zijn
doe eens een link waar die auto staat
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door RedBill »

Als die inderdaad helemaal roestvrij is is 2000 een acceptabele prijs.

Enige aandachtspunt van een C20NE is olieverbruik. In principe kunnen die blokken gemakkelijk 350.000 - 400.000 draaien.

Wanneer zuigerslijtage in een wat verdergevorderd stadium is wordt de motor wel gevoeliger voor warme inlaatlucht. Een open luchtfilter is geen goed idee bij de C20NE.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Trompie »

ik zou zeggen! Zoek een C20XE! straks heb je de NE een tijdje en dat wil je toch richting de C20XE.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door oenatje »

ja idd, c20xe is een must :lol:

kijk rustig rond, koop niet de eerste de beste, vooral niet voor 2250

dat is een prijs van 4 - 5 jaar geleden
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Mad Driver »

Nou het was een SUPER nette gsi, absoluut geen sprake van roest, en auto zou geen olie gebruiken, gewoon nieuwstaat eigenlijk. Dan vond ik dat geld wel waard, maar....de eigenaar heeft me vandaag afgebelt omdat hij het moeilijk vond om de auto weg te doen :(

Jammer, maar ik ga gewoon verder zoeken naar een nette gsi.
Heb er verder geen link van want de auto stond niet te koop, was er via via bij gekomen.

Thx voor de info, deze kank alsnog gebruiken.

Wat ik wel had met mijn c18xe was dat er ontzettend veel sensoren kapot gingen, heeft me fortuin gekost destijds :evil:
De c20xe is wat dat betreft ook gevoeliger dan een c20ne tog??

Als dat het geval is wil ik zeker gaan voor continuiteit ipv meeste prestatie. Ik wil lang genieten van mn volgende gsi, dus blijf objectief aub.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door pascal1109 »

Dat is een vrij hoge prijs inderdaad. Kijk bijvoorbeeld is naar deze, die kost een stuk minder en lijkt ook netjes. Zeker de moeite waard om even te gaan kijken denk? De prijs is in ieder geval een stuk reeëler.

En de C20NE minder zuinig dan de rest? Dat denk ik niet hoor.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Raymond-oud »

koop aub geen gsi meer

dan krijgen we ook geen zinloze topic over ik hoor dit of dat en zo
want jij vind in iedere auto een probleem :lurk:
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Mad Driver »

Haha wat grappig Pascal, zat net naar dezelfde advertentie te kijken en wilde die hier posten :P

Hey Raymond, niet zo negatief :twisted:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door gsipiloot »

mocht je blok kapot lopen dan heb ik nog wel een c20ne liggen met een kapotte waterpomp :mrgreen:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Laagvlieger »

C20XE heeft nagenoeg dezelfde sensoren als de C20NE.
Dus geen Ecotec problemen gelukkig.

Pas op dat er geen wit spul in je uitlaat zit he!!! :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door oenatje »

Laagvlieger schreef:
Pas op dat er geen wit spul in je uitlaat zit he!!! :mrgreen:
:lol:
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Mad Driver »

Niet te geloven dat ik destijds daarin trapte marcel :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Mad Driver »

Wat ik fijn vind aan de c20ne is dat de auto 1035kg weegt, valt dus net klasse lager qua belasting dan de andere gsi.
Verder is dit het eerste jaar dat een auto op mijn naam staat, dus zal de verzekering ook goedkoper zijn dan een 150pk versie.

Ik heb nu mail terug van die jongen, hij zegt dat de auto netjes is en dat hij er nieuwe dorpels in heeft laten zetten voor 600euro. Heb nog gevraagd naar alle bonnen, als het goed blijkt ga ik er misschien deze week nog heen om kijkje te nemen :P
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Tim82 »

Verstandig dat je voor continuïteit gaat. Roestvrij is belangrijker dan een C20XE. In de toekomst kun je er altijd nog een C20XE in lepelen, welke je eventueel eerst op je gemakkie zou kunnen reviseren.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Laagvlieger »

Precies!!!

Nou we horen het wel van je!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door GrinX »

C20NE rules!!
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Bart(astra) »

Neem de c20ne van Theo over, die wil hem al jaren verkopen ! :wink: :mrgreen:

Gewoon lekker voor een c20ne gaan, niets mis mee !

Voorkeur moet uit gaan naar een harde nette, en dan pas kijken naar de motor :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Trompie »

Bart(astra) schreef:Neem de c20ne van Theo over, die wil hem al jaren verkopen ! :wink: :mrgreen:

Gewoon lekker voor een c20ne gaan, niets mis mee !

Voorkeur moet uit gaan naar een harde nette, en dan pas kijken naar de motor :wink:
Dat sowieso! Maar mooiste is combinatie van beide factoren!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Mad Driver »

Het gaat mij idd om een nette gsi, het aantal pk is voor mij zowiezo genoeg, 115pk is zat voor een auto die 1035kg weegt.

Weet iemand hoeveel toeren zon motor draait bij 100kmh?
Mijn corsa deed er 3000 toeren over, vond het veel te veel...

Ik heb een afspraak staan met die jonge voor de GSI morgen :P
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Arjan GSi »

Mijn C20NE zit zo rond de 110 km/h op 3000 toeren of er net onder (zeg 2800) geloof ik ...

+-180km/h bij 5000 toeren. (kan wat verschillen)

Gr.
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Trompie »

Ook al koop je een hele nette auto, hou wel in gedachte dat het een oude auto blijft! Dus dan kun je alsnog voor veel hoge kosten komen te staan, die allemaal achter elkaar komen.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Bericht door Mad Driver »

ja 3000 toeren bij 110 is al veel beter
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Plaats reactie