16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door The Undertaker »

Vandaag is mijn einddemper afgescheurd. Ik heb nu een enkele ovale pijp (origineel GM) en wil deze vervangen (eventueel met middendemper) voor een van een Astra GSi 16V tot bouwjaar 1994.

Gaat dit passen?

RVS of een sportdemper wil ik nog niet.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door RedBill »

Is even een kwestie van de diameter opmeten van het eindstuk van de middendemper. Ik heb het vermoeden dat de X20XEV dezelfde diameter heeft als de C18XE, maar zeker weten doe ik het niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door The Undertaker »

Het antwoord: JA

vandaag gemonteerd, ik moest alleen de achterplaat iets omslaan. daarna textiel erover en klaar. Ze is nu weer lekker stil 8)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door oenatje »

een x20xev demper past niet op een c20xe iig

laatst ondervonden :x
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:een x20xev demper past niet op een c20xe iig

laatst ondervonden :x
Hmm apart dat het andersom wel past. Al moet ik zeggen dat er een aantal verschillende uitlaten zijn voor een X20XEV. De oude van mij heeft dezelfde vorm demper als die van de C20XE allen dan met 1 pijp ipv 2
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door RedBill »

The Undertaker schreef:
oenatje schreef:een x20xev demper past niet op een c20xe iig

laatst ondervonden :x
Hmm apart dat het andersom wel past. Al moet ik zeggen dat er een aantal verschillende uitlaten zijn voor een X20XEV. De oude van mij heeft dezelfde vorm demper als die van de C20XE allen dan met 1 pijp ipv 2
Ik denk het toch niet. De orginele C20XE einddemper ziet er zo uit:

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door The Undertaker »

RedBill schreef:
The Undertaker schreef:
oenatje schreef:een x20xev demper past niet op een c20xe iig

laatst ondervonden :x
Hmm apart dat het andersom wel past. Al moet ik zeggen dat er een aantal verschillende uitlaten zijn voor een X20XEV. De oude van mij heeft dezelfde vorm demper als die van de C20XE allen dan met 1 pijp ipv 2
Ik denk het toch niet. De orginele C20XE einddemper ziet er zo uit:

Afbeelding
Zoek het verschil: de X20XE van mij
Afbeelding

Foto van H-base:
C20XE
Afbeelding

X20XE tot 12-1995:
Afbeelding

X20XE na 01-1996:
Afbeelding
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door RedBill »

Je hebt gelijk inderdaad. DIe had ik nog nooit gezien.

Het enige dat verschilt is de hoek van de ingaande pijp. Die staat bij die van de XEV recht en bij de XE schuin.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door Laagvlieger »

Dat komt denk ik omdat ie afgescheurd is :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door The Undertaker »

RedBill schreef:Je hebt gelijk inderdaad. DIe had ik nog nooit gezien.

Het enige dat verschilt is de hoek van de ingaande pijp. Die staat bij die van de XEV recht en bij de XE schuin.
Dit is bij de modellen tot 12-1995. Die van mij is van 01-1996 en daarbij staat de ingaande pijp recht.
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996

Bericht door Diem »

Hey,ik had dat probleem ook.Neem die maar gewoon van een x20xev.
Ik had er toen 1 van marktplaats betseld(webwinkel) en werd nog gratis bezord ook en achteraf betalen)
Super snel,1 dagje.
Astra Station GSi 16v
Plaats reactie