16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Vandaag is mijn einddemper afgescheurd. Ik heb nu een enkele ovale pijp (origineel GM) en wil deze vervangen (eventueel met middendemper) voor een van een Astra GSi 16V tot bouwjaar 1994.
Gaat dit passen?
RVS of een sportdemper wil ik nog niet.
Gaat dit passen?
RVS of een sportdemper wil ik nog niet.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Is even een kwestie van de diameter opmeten van het eindstuk van de middendemper. Ik heb het vermoeden dat de X20XEV dezelfde diameter heeft als de C18XE, maar zeker weten doe ik het niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Het antwoord: JA
vandaag gemonteerd, ik moest alleen de achterplaat iets omslaan. daarna textiel erover en klaar. Ze is nu weer lekker stil
vandaag gemonteerd, ik moest alleen de achterplaat iets omslaan. daarna textiel erover en klaar. Ze is nu weer lekker stil
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
een x20xev demper past niet op een c20xe iig
laatst ondervonden
laatst ondervonden
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Hmm apart dat het andersom wel past. Al moet ik zeggen dat er een aantal verschillende uitlaten zijn voor een X20XEV. De oude van mij heeft dezelfde vorm demper als die van de C20XE allen dan met 1 pijp ipv 2oenatje schreef:een x20xev demper past niet op een c20xe iig
laatst ondervonden
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Ik denk het toch niet. De orginele C20XE einddemper ziet er zo uit:The Undertaker schreef:Hmm apart dat het andersom wel past. Al moet ik zeggen dat er een aantal verschillende uitlaten zijn voor een X20XEV. De oude van mij heeft dezelfde vorm demper als die van de C20XE allen dan met 1 pijp ipv 2oenatje schreef:een x20xev demper past niet op een c20xe iig
laatst ondervonden
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Zoek het verschil: de X20XE van mijRedBill schreef:Ik denk het toch niet. De orginele C20XE einddemper ziet er zo uit:The Undertaker schreef:Hmm apart dat het andersom wel past. Al moet ik zeggen dat er een aantal verschillende uitlaten zijn voor een X20XEV. De oude van mij heeft dezelfde vorm demper als die van de C20XE allen dan met 1 pijp ipv 2oenatje schreef:een x20xev demper past niet op een c20xe iig
laatst ondervonden
Foto van H-base:
C20XE
X20XE tot 12-1995:
X20XE na 01-1996:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Je hebt gelijk inderdaad. DIe had ik nog nooit gezien.
Het enige dat verschilt is de hoek van de ingaande pijp. Die staat bij die van de XEV recht en bij de XE schuin.
Het enige dat verschilt is de hoek van de ingaande pijp. Die staat bij die van de XEV recht en bij de XE schuin.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Dat komt denk ik omdat ie afgescheurd is
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Dit is bij de modellen tot 12-1995. Die van mij is van 01-1996 en daarbij staat de ingaande pijp recht.RedBill schreef:Je hebt gelijk inderdaad. DIe had ik nog nooit gezien.
Het enige dat verschilt is de hoek van de ingaande pijp. Die staat bij die van de XEV recht en bij de XE schuin.
Re: 16V uitlaat t/m 1994 onder X20XEV uit 1996
Hey,ik had dat probleem ook.Neem die maar gewoon van een x20xev.
Ik had er toen 1 van marktplaats betseld(webwinkel) en werd nog gratis bezord ook en achteraf betalen)
Super snel,1 dagje.
Ik had er toen 1 van marktplaats betseld(webwinkel) en werd nog gratis bezord ook en achteraf betalen)
Super snel,1 dagje.
Astra Station GSi 16v