Pagina 13 van 18

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 01 apr 2012 18:54
door Erwin_dude
chris1508 schreef::D :lol:

een kleine update.
keeringen heb ik binnen voor 1800.
het is een woon werk verkeer dus auto moet gewoon lopen en gaan. wil er geen omkijken bij hebben op normaal onderhoud na.
sommige vinden het gek. maar nu kan ik makkelijk er bij.

distriebutie en waterpomp met rollen etc. zijn ook binnen die komt er ook gelijk bij op. en dan in bouwen.

heb je goed blokje aan, ding liep altijd super!

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 05 apr 2012 23:22
door chris1508
Zo vanavond nog tussen alles door een begin gemaakt.
Alle nieuwe keeringen zitten er in.
Distributie en waterpomp zitten er ook nieuwe op .

Nu alleen nog uit en in bouwen.
Hopenlijk volgende week nog even tijd ;)

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 06 apr 2012 00:05
door TurboTim
goed bezig man, hoop dat je snel weer lekker kan rijden

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 22 apr 2012 13:10
door chris1508
hallo,

weer een kleine update.
door veel te weinig tijd is afgelopen vrijdag pas het blok er uit gegaan.
het nieuwe blok zit er nog niet in maar staat wel hellemaal klaar.

deze week word het ook niet wat. aangezien ik woensdag aanstaande mijn praktijk examen voor school heb, eindelijk :D
en het weekend erna ga ik mountainbiken in de ardennen :) elk jaar nog super geweest !

duim voor me examen :shiny: hoop zo dat ik het haal.

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 22 apr 2012 18:37
door pascal1109
Succes met je examen! Komt vast goed! :D

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 22 apr 2012 18:55
door The Undertaker
Succes met je examen!

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 22 apr 2012 19:22
door GSI4ever
Suc6 met je examen.

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 22 apr 2012 21:15
door Bart(astra)
Suc6 met je examen, en daarna met de gsi ! :wink:

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 25 apr 2012 23:24
door chris1508
Hey,

Ja vandaag isbet gebeurt ik heb mijn opeiding afgerond en heb mn diploma gehaald.

Ik ben van af vandaag officieel service adviseur :D
Sommige zullen denken wat is dat. Het is het zefde niveau als 1e monteur alleen dan iets minder diepgaand en meer op klanten gericht.
Dus de comunicatie richting de klant.

Het is geen 1e monteur opleiding omdat mijn bedrijf hier voor niet staat aangeschreven.

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 25 apr 2012 23:28
door Mikeopel
:worship: :worship: gefeliciiteerd man !!!

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 26 apr 2012 06:44
door The Undertaker
Gefeliciteerd!!!

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 26 apr 2012 07:22
door Bart(astra)
Dat is mooi !

Gefeliciteerd !

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 26 apr 2012 08:34
door GSI4ever
Gefeliciteerd. En nu snel dat nieuwe blok erin :wink:

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 26 apr 2012 08:49
door pascal1109
Goed nieuws, gefeliciteerd :D

Nu kan je goed jezelf adviseren en met jezelf communiceren om snel met je blokken aan de slag te gaan :mrgreen:

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 03 mei 2012 20:41
door chris1508
bedankt :)

net toch nog verder willen gaan met de motor. maar nu wil ik de koppeling over zetten zit er nog geen 0.1 mm voering van de klinknagels verwijderd.

dus morgen eerst andere koppelings set bestellen en daarna maar weer gestaag verder gaan :|

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 18 jun 2012 22:59
door chris1508
nou de blauwe astra loopt zo goed als het kan
net nog een krukas sensor bestel en kijken of die dan goed wil lopen.

dus dat is afwachten :(

maar ook ander nieuws.
ben verder gegaan met de v6 aangezien ik eindelijk weer tijd over had :shiny:

de achter remmen zijn compleet vervangen. elk veertje en pennetje.
maar daar horen mooie klauwtjes ook nog bij :)

Afbeelding

de schijven:

Afbeelding

anderkant. alle beide kanten ook gelijk mooi ingetectyleerd.

Afbeelding

en toen het interieur afbouwen.

aller eerst de achter bank.

Afbeelding

toen het middenconsole omgewisseld met een goed werkende rokersbakje:

Afbeelding

nieuw handremhoesje:

Afbeelding

nieuwe pookhoes:

Afbeelding

andere voorstoelen :shiny:

Afbeelding

Afbeelding

het zit gedeelte is niet de mooiste maar dat word tzt vervangen. maar ik ben wel super blij hiermee :mrgreen:


morgen de remklauwen weer monteren. en nieuwe remvloeistof door persen.
en daarna nog veel kleine dingentjes.


ohja voor iedereen.
hoe krijg ik de elektrische waterpomp voor de v6 zo aangestuurd dat deze nog door loopt als de auto van contact staat. zodat deze netjes afkoeld.

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 18 jun 2012 23:20
door TurboTim
Netjes Chris dat Champion interieur en vooral de achterbank zit er mooi in

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 18 jun 2012 23:26
door .:johan:.
ziet er goed uit! :D.

klein tipje voor de klauwen:
De binnenkant van de klauwen (gedeelte wat tegen elkaar komt) goed vlak is (ivm de nieuwe lak) zodat de rubbertjes goed kunnen afdichten.
anders gaan de klauwen lekken..

suc6 man!

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 19 jun 2012 01:55
door GSI4ever
Foxs schreef:Netjes Chris dat Champion interieur en vooral de achterbank zit er mooi in
Moest je die onderplaten nog omwisselen Chris. Ben er onlangs achter gekomen toen ik mijn Cali-achterbank vast wilde zetten, dat de ijzeren onderplaten anders zijn bij de Station.

Ziet er trouwens mooi uit :wink:

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 19 jun 2012 09:10
door pascal1109
Altijd weer leuk als je tijd hebt om aan je project verder te gaan :D

Wat betreft je vraag, extra waterpompje bijplaatsen is het makkelijkst. Met een beetje geluk zit de sensor er al op bij je ;)

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 19 jun 2012 10:28
door chris1508
pascal1109 schreef:Altijd weer leuk als je tijd hebt om aan je project verder te gaan :D

Wat betreft je vraag, extra waterpompje bijplaatsen is het makkelijkst. Met een beetje geluk zit de sensor er al op bij je ;)
Maar hoe moet het pompje aangesloten worden. En over welke sensor heb je het ?

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 19 jun 2012 10:39
door pascal1109
Uit mijn eigen projecttopic nog een slechte foto gevonden:

Afbeelding


En links op de foto, je ziet hem eigenlijk net niet, daar zit nog een temperatuursensor waar een 2-polig stekkertje op kan. Dat aan een relais, stroom en massa op het relais, pompje aan het relais en hij blijft draaien tot de watertemperatuur onder een bepaalde temperatuur is.
Hoe het precies zit, dat weet ik niet meer. Kan ook niet meer kijken helaas. Marcel heeft me toen geprobeerd uit te leggen hoe het moest. Hij had er weinig vertrouwen in :mrgreen:
Maar is me uiteindelijk wel gelukt. Ik had de waterpomp en de dynamokoeling erop aangesloten.

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 19 jun 2012 13:02
door GSI4ever
Maar is me uiteindelijk wel gelukt. Ik had de waterpomp en de dynamokoeling erop aangesloten.
Dynamo-fan heb ik op 12V-contact gezet...

Is de radiotorfan trouwens niet "zelf denkend"?

Re: chris project dubbel GSI: distributie geknapt blauwe ast

Geplaatst: 19 jun 2012 19:32
door chris1508
is de aansluiting zoiets: :clown:

Afbeelding

Re: chris dubbe lGSI: elektrisch schema extra waterpomp p.13

Geplaatst: 20 jun 2012 17:07
door Readonly
nee meot ej ander doen
zo gaat hij ook lopen als motor van auto ook loopt

je moet een relais pakken die inschakeld als contact uit gaat
die zet je tussen contact en sensor
12volt voor pompje haal je gewoon van accu met zekering er tussen

op deze wijze kan hij nooit gaan pompen als motor ook draait