revisie C20NE

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Ik wil me blok wat nu 213.xxx heeft gelopen toch een opfris beurt geven.
Mijn idee was om een kaal (dus zonder dynamo enz) te gaan kopen en die is gaan opfrissen.
Wat ik al heb want nieuw op mijn blok zit is:

Dynamo
Verdeelkap
Rotor
Olie filter(nieuwe in de verpakking liggen)
bobine
Bougies

Wat heb ik allemaal nodig?

Kopbouten 8x
klepstoters 8x
tuimerlaars 8x
klepgeleiders 8x
koppaking ijzer? of gewoon papier?
distributie riem
spanrol
looprol?
kleppendeksel pakking
kleppendeksel boutjes? welke maat?
carterpan pakking

Hebben mensen nog aanvullingen zet het erbij aub :D
Wil dit allemaal zelf gaan doen met hulp van hier dan....Dus moet ook de aandraai momenten hebben, waar kan ik die terug vinden? Want bij de 8V kan eigenlijk niet veel fout gaan als je alles goed aandraait

Gr Theo
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
astra gsi
forum-gebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 apr 2008 11:29
Locatie: belgië

Re: revisie C20NE

Bericht door astra gsi »

kopakking zou ik zeker geen papier nemen(als deze bestaat :shock: ),gewoon een stalen nemen


nieuwe bouten vliegwiel



draaimomenten zijn te vinden in de TIS :D



wat versta je eigelijk onder revisie :?:
powered by Ddv-motorsport

http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;

turbo is voor mietjes
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door Laagvlieger »

De originele koppakking is goed zat.
Het is geen hoog compressieblok dus staal is zo en zo overbodig.
Maar waarom revisie? Olie zuiper?
Km stand zegt mij helemaal niets namelijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Nee geen olie boot...wil gewoon een lekker fris blok
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door Laagvlieger »

van goed lopend blok kun je beter afblijven.
Krijg je spijt van.
Ik zou hem lekker nieuwe pakkings geven. Onderblok desnoods even mooi zwart maken weer.
Maar revisie.....neej. zonde van het geld.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door Trompie »

en waarom dan geen c20xe kopen?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Dus kan het beste een koppakking set kopen en kleppendeksel pakking en that's it?
Dan ben ik denk ik voor 200 euro klaar?

Kan ik hem beste helemaal eruit halen en dan kan ik ook meteen de koppeling vervangen
Heeft iemand een how to voor alles?
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Zag dat ik een Koppelingsset diam.216mm 24 spiebanen incl. druklager nodig heb?
kan het kloppen dat die 210 euro kost?
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: revisie C20NE

Bericht door Bart(astra) »

Als je je geld kwijt moet, mag je het ook aan mij doneren hoor !

Revisie bij 200dkm is onzin, zeker voor een c20ne !
Als hij goed loopt en geen olie zuipt of lekt, gewoon afblijven.

Kopbouten zijn er 10 !!
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

maar wil wel even lekker verfrissen

Dus:

Koppeling
koppaking
en wat andere pakkingen
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: revisie C20NE

Bericht door Bart(astra) »

Thermostaat
distributieriem met spanrol (geen looprol)
Waterpomp + pakkingring
carterpakking
oliepomppakking
krukaskeerring beide zijdes
nokkenaskeerring
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Bart(astra) schreef:Thermostaat Zit er net nieuw op
distributieriem met spanrol (geen looprol) is gebeurt bij 195.xxx
Waterpomp + pakkingring
carterpakking
oliepomppakking
krukaskeerring beide zijdes
nokkenaskeerring
Dus :
Koppaking
waterpomp
carterpakking
oliepoppakking
krukaskeerringen
en nokkenaskeerringen
(koppeling)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: revisie C20NE

Bericht door Raymond-oud »

he als je dan zoiets wilt doen

ik heb deze zomer waarschijnlijk nog wel een komplete c20xe te koop
dat is veel leuker :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: revisie C20NE

Bericht door Erwin_dude »

die heb ik nu wel al te koop:)

je wilt toch van je geld af :D
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: revisie C20NE

Bericht door Nick(GSI) »

jemig...

dit is echt geld verspilling..... :D

je kan dan beter een nette c20xe kopen...

beurtje geven en lekker cruisen. dan zoveel geld uitgeven aan een c20ne :?

of gelijk een v6 erin gooien .

ik zelf `zou echt geen geld uitgeven aan een c20ne revisie.

Suc6 met je ding.
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Tja moet weer dan naar het rdw en dat gezeur.
Een fatsoenlijke c20xe kost me ook 400 tot 500 euro en dan is de kans op lekkende kop 10000x groter enz enz...
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: revisie C20NE

Bericht door Raymond-oud »

Theo Gsi schreef:Tja moet weer dan naar het rdw en dat gezeur.
Een fatsoenlijke c20xe kost me ook 400 tot 500 euro en dan is de kans op lekkende kop 10000x groter enz enz...
das dus grote onzin over die lekkende kop
ze kunnen kapot maar een c20ne kan ook kapot

heb al verschilende c20xe,s gehad maar nog nooit een probleem met de kop gehad
alleen met de c20let die ik had .had ik het probleem maar dat wist ik al toen ik hem kocht :mrgreen:

als je een c20xe goed behandelt is hij ook lief voor jou en laat hij je nooit in de steek :lol:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

haha okee, maar dit degelijke 8v blok is gewoon altijd probleemloos geweest.
Als ik hier al de berichten door lees zijn het vaker de 16v dan de 8v die problemen hebben :(
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: revisie C20NE

Bericht door Raymond-oud »

Theo Gsi schreef:haha okee, maar dit degelijke 8v blok is gewoon altijd probleemloos geweest.
Als ik hier al de berichten door lees zijn het vaker de 16v dan de 8v die problemen hebben :
(
ja zijn er ook niet zo veel meer met een c20ne want die zijn er achter wat je mist met een c20ne tegen over een c20xe :mrgreen:
mijn idee is dat de c18xe de meeste problemen geeft

maar wil je echt een blok wat zonder problemen is mot je een 1.2 uit een C kadett pakken
die dingen lopen altijd :shutup:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

c20ne rules gewoon :P

Ik kijk nog even wat rond enz...
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: revisie C20NE

Bericht door Raymond-oud »

Theo Gsi schreef:c20ne rules gewoon :P

Ik kijk nog even wat rond enz...
:lurk: :lurk: :lurk:
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: revisie C20NE

Bericht door Peter_89 »

Nick(GSI) schreef:jemig...

dit is echt geld verspilling..... :D


Haha dat moet jij zeggen. Koopt er 1 een Calibra V6 terwijl die een Turbo aan het opbouwen is :wink:
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: revisie C20NE

Bericht door Nick(GSI) »

Tja we kopen allemaal wellis wat dat je later toch denk is dat nou wel zo handig.

maar om nou een c20ne te gaan reviseren is wel iets anders vind ik. ik zelf zou het niet gedaan hebben.

maarja ieder z'n ding toch. :wink:

Als je het laat doen wel veel foto's posten he 8)
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

v6

Bericht door Erwin_dude »

he je zat compleet op 450 nu voor de hele calibra he?

als ik je nu is 275 voor dat blok bied? :)

want zat is even rond te neuzen en die blokken kosten niet zo gek veel meer , maar help veel liever jou er vanaf:D

hoor het wel groeten
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: v6

Bericht door Nick(GSI) »

Erwin_dude schreef:he je zat compleet op 450 nu voor de hele calibra he?

als ik je nu is 275 voor dat blok bied? :)

want zat is even rond te neuzen en die blokken kosten niet zo gek veel meer , maar help veel liever jou er vanaf:D

hoor het wel groeten

ik heb geen tijd om voor 20mei het blok uit te bouwen :( daarom is de prijs ook zo goedkoop :wink:
anders had ik dat blok wel los verkocht hoor maar ik word ook geopereerd de 20e dus ik ga dat echt niet halen.

maar 450 voor een c25xe met 150€ aan nieuwe onderdelen is sowieso nie veel geld +nog een calibra :lol:
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Plaats reactie