Pagina 1 van 2

Motorrijders

Geplaatst: 30 sep 2008 11:46
door Maartje
Aangezien er heel wat nieuwe leden zijn bijgekomen, ben ik nieuwsgierig of er hier ook nog motorrijders zitten.

Ik weet van Melvin (Melbo) dat hij een Honda CBR heeft.

De aftrap van mij, ik heb een Yamaha FZR 1000:

Technische specificaties:

ALGEMEEN:

Merk: Yamaha
Type: FZR

MOTORGEDEELTE:

Type: 990cc, vloeistof gekoeld, 4 in lijn, 4-takt
Boring x slag (mm): 75 mm x 56 mm
Kleppen: 5 klepper per cilinder
Vermogen: 145PK @ 10000 tpm
Max. koppel: 110 Nm @ 8500 tpm

TRANSMISSIE:

Versnellingsbak: 5 Versnellingen
Eindoverbrenging: Ketting
Starter: Elektronisch

WIELEN:

Banden voor: 120-70/17
Banden achter: 180-60/18
Remmen voor: dubbele 317mm schijven met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: enkele 264mm schijf met dubbele zuigerremklauw

AFMETINGEN:

Zithoogte: 778 mm
Wielbasis: 1483 mm
Tankinhoud: 19L
Drooggewicht: 248KG

Dit zijn specificaties van mijn motor, heb aantal dingen aangepast aan de motor. Blok is gekieteld met een Dyno kit en de velgen zijn veranderd :P

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 30 sep 2008 11:49
door boerbeun
wat zijn de specs van je motor dan?

(ik heb nog 3 scooters en 2 citta`s, dus ik tel niet mee ;) )

Geplaatst: 30 sep 2008 12:10
door Maartje
Aangepast :wink:

Geplaatst: 30 sep 2008 12:15
door Trompie
Mag niet van me moeder! :P :lol:

Geplaatst: 30 sep 2008 13:58
door Mad Driver
145pk :shock: OMG

Laat op een hondatje gezeten bij een maat, ding had 60pk maar was best eng hoe snel die optrok.

Wil nie weten hoe dat ding loopt :lol:

Geplaatst: 30 sep 2008 15:20
door Roy 2.0 16v
ik had een cagiva mito 125cc, blauw, wel uniek

nu een 250cc honda cr uit 2001, crossmotor met kenteken

Helemaal aan het opknappen, blok gereviseerd, nieuwe kappen / stickers / sm velgen Excell zwart

Helemaal leuk en aardig, alleen doet de ontsteking het opeens niet meer en er is 2ehands niks te vinden, en in de buurt amper crosszaken

ik zoek nu bobine / ontstekingsplaat / cdi

Geplaatst: 30 sep 2008 16:33
door RedBill
Is even niet persoonlijk tegen jou roy, ik zie het heel erg vaak bij meerdere mensen, maar ik zeg het nu even omdat ik het bij jou ook zie: gereviseerd is de juiste spelling!

Geplaatst: 30 sep 2008 17:39
door Harm
mijn baas eb een Hayabusa 2008 is getuned, zit nu op zo'n 217PK!!!!!! :shock: :shock:

is absurd snel...... gewoon eng inderdaad...!!!

Geplaatst: 30 sep 2008 19:04
door Roy 2.0 16v
RedBill schreef:Is even niet persoonlijk tegen jou roy, ik zie het heel erg vaak bij meerdere mensen, maar ik zeg het nu even omdat ik het bij jou ook zie: gereviseerd is de juiste spelling!
klopt, staat er nu ook :)

maar als iemand nog een adres weet voor ontstekingen... graag
nieuw = duur
2ehands niet te vinden .... grrr

Geplaatst: 30 sep 2008 19:07
door qgenius
Ik had een Kawa ZXR400-RR. Lekker licht en wendbaar.
De zwart/paarse uitvoering aangezien iedereen al een groen/wit/blauwe had.

Helaas kan ik hem waar ik nu woon niet kwijt in mijn berging en buiten laten staan doe ik niet.
Maar we zijn weer aan het kijken naar een ander huis. en dan komt er eer een tweewieler terug.

Afbeelding

Geplaatst: 30 sep 2008 19:09
door Maartje
Mooie kleurstelling :thumbsup: . Wil je wel een Kawa weer of ga je kijken naar wat anders?

Geplaatst: 01 okt 2008 21:58
door Sounddragon
Soundjuh doet mee 8)

AfbeeldingAfbeelding

Al vanaf 4 Januari dit jaar mijn dagelijkse vervoer en regelmatige uitlaatklep 8)

Poetsen heeft 'ie een hekel aan, niet te verwarren met onderhoud uiteraard.
Voordelen bij woon werk: buiten het tussen de file door tuffen, vindt ie ook door de berm rijden leuk, drempels vindt ie geweldig, en het is bijna onmogelijk om langs kuilen plassen en modder te rijden.. hij MOET er gewoon even doorheen.. krijg het hem maar niet afgeleerd :D :lol:

Owja.. kleinigheidje nog : parkeren in de stad e.d. doe je standaard voor de deur voor nop, verbruik 1 op 18, en je kunt ongeveer 3 motorfietsen rijden voor het geld wat je voor één auto kwijt bent..

Nadelen ?? ja man... mijn Astra staat nu heel zielug op de oprit, af en toe wordt ie gestart en even een klein rondje over het park of over de dijk hiero om alles gangbaar te houden, maar hij voelt zich aardig afgedankt iig

Geplaatst: 01 okt 2008 22:08
door Peter_89
Sounddragon schreef: Poetsen heeft 'ie een hekel aan, niet te verwarren met onderhoud uiteraard.
Voordelen bij woon werk: buiten het tussen de file door tuffen, vindt ie ook door de berm rijden leuk, drempels vindt ie geweldig, en het is bijna onmogelijk om langs kuilen plassen en modder te rijden.. hij MOET er gewoon even doorheen.. krijg het hem maar niet afgeleerd :D :lol:
Haha mooi stukje

Geplaatst: 01 okt 2008 22:31
door Sounddragon
Hij is helaas gisteren en vandaag aardig schoon geregend.

gaan we snel weer verandering in brengen denk ik... bagger genoeg te vinden sinds ze in de halve provincie de snelwegen aan het verbreden zijn, Maasvlakte II komt eraan :twisted:

En nu naar me nest, vanacht om 03.45 gaat de wekker, morgen gaan we in park Sonsbeek in Arnhem een boompie verplanten, 05.00 weg van de zaak, mag niet over de A12 omdat ik too heavy ben, de halve fokking provincie rond @ 70 Km/u :P

tis tog fokking niet normaal ??? :lol: :lol:

Geplaatst: 01 okt 2008 22:55
door qgenius
Maartje schreef:Mooie kleurstelling :thumbsup: . Wil je wel een Kawa weer of ga je kijken naar wat anders?
Denk dat ik nu iets anders zou kopen.
Waarmee ik niet zolang voorover moet hangen om te sturen :D

Geplaatst: 02 okt 2008 09:18
door Maartje
Sounddragon schreef:Soundjuh doet mee 8)

AfbeeldingAfbeelding

Al vanaf 4 Januari dit jaar mijn dagelijkse vervoer en regelmatige uitlaatklep 8)

Poetsen heeft 'ie een hekel aan, niet te verwarren met onderhoud uiteraard.
Voordelen bij woon werk: buiten het tussen de file door tuffen, vindt ie ook door de berm rijden leuk, drempels vindt ie geweldig, en het is bijna onmogelijk om langs kuilen plassen en modder te rijden.. hij MOET er gewoon even doorheen.. krijg het hem maar niet afgeleerd :D :lol:

Owja.. kleinigheidje nog : parkeren in de stad e.d. doe je standaard voor de deur voor nop, verbruik 1 op 18, en je kunt ongeveer 3 motorfietsen rijden voor het geld wat je voor één auto kwijt bent..

Nadelen ?? ja man... mijn Astra staat nu heel zielug op de oprit, af en toe wordt ie gestart en even een klein rondje over het park of over de dijk hiero om alles gangbaar te houden, maar hij voelt zich aardig afgedankt iig
Draakje :D . Hoe is het leven aan de andere kant van Nederland, moeten snel weer een keer langskomen bij jullie. even weer bijkletsen 8) :wink:

Geplaatst: 02 okt 2008 21:51
door Sounddragon
Da's kewl, kunnen we een stukkie rijden, mooie dijkies zát hier :wink:

Geplaatst: 02 okt 2008 22:13
door Bassion
ik heb een yzf 750 gehad, die ik helemaal verbouwt heb

Afbeelding
zo zag hij er ori uit, (geen foto van mij, die heb ik even niet op deze pc staan)

daar had ik een fzr1000 blok onder gehangen, en was daarna bezig geweest aan een big bore setje en wilde er een turbo op hebben, maar dat was helaas nooit zover gekomen,

uiterlijk was alleen het frame ori gebleven

ducati marchesini voor en achterwielen alu gesmede wieltjes waren dat,
gsxr k5 voorvork met radiale brembo klauwen,
gsxr k5 poly race kuipen set met een k6 kontje,
appie rsv millie 06 achtebrug,
gilles gefreest spul er op en aan (ketting span set en rem schakel set)
hyperpro stuurdemper set
bitubo veer,

etc etc etc

paar pics di eik nog heb kunnen vinden op andere fora,
het voorwiel, ik ahd er een zelfee achterwiel bij
Afbeelding

Afbeelding
picje met ori wielen nog, zie je wel de andere vork, en ingekort frame

Afbeelding
hier met een k4 kont,

in deze fiets heb ik werkelijk bijna alle modellen achterbuggen gehad,

Afbeelding

Afbeelding
kuipensetje, alleen nog met 'oude' kont

Afbeelding
de veer der veren :twisted:

dit was het wel zo'n beetje even snel,

maartje kent mij denk wel van yzf forum of motor forum ofzo dan?

Geplaatst: 02 okt 2008 22:55
door adriaan
mijn oom heeft de nieuwste Ducati :D

als je het over vet spul hebt dan kwijl je zo een volle tijl haha

160 pk op 171 kilo, mijn oom heeft em meteen laten bewerken door ducati zelf en zou nu moeten zitten op 175 pk en 132 nm koppel

Type: L-Twin cilinder, 4 kleppen per cilinder Desmodromisch bediend, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud: 1099cc
Boring x slag: 104x64.7mm
Compressie verhouding: 12.5:1
Vermogen: 160pk - 119.3kw @ 9750tpm
Koppel: 12,5kgm - 123Nm @ 8000tpm
Injectie systeem: Marelli electronisch injectie systeem, ovale gaskleppen
Uitlaat: Lichtgewicht 2-1-2 systeem met katalysator en lambda sonde. Dubbele roestvrijstalen dempers
* Emissie normen: Euro 3
Transmissie
Versnellingsbak: 6 versnellingen
Verhoudingen: 1e 37/15, 2e 30/17, 3e 28/20, 4e 26/22, 5e 24/23, 6e 23/24
Primaire aandrijving: Tandwielen met rechte vertanding, verhouding 1.84:1
Secondaire aandrijving: Ketting; voortandwiel 15; achtertandwiel 38
Koppeling: Hydraulisch bediende meervoudige droge plaat koppeling

Frame: stalen ALS 450 buizenframe
Wielbasis: 1430mm
Balhoofdhoek: 24,5°
Voorvering: Öhlins 43mm volledig instelbare upside-down vork met TiN coating
Veerweg voor: 120mm / 4.7in
Voorrem: 2 x 330mm half zwevende schijven , radiale Brembo monoblock remkauwen 4-zuigers, 2-remblokken.
Voorwiel: lichtmetalen 5-spaaks gesmeden wiel 3.50 x 17
Voorband: 120/70 ZR17
Achtervering: Progressief, volledig instelbare Öhlins monoshock met top-out spring. Aluminium enkelzijdige achterbrug
Veerweg achter: 127mm / 5in
Achterrem: 245mm schijf, 2-zuiger remklauw
Achterwiel: lichtmetalen 5-spaaks gesmeden wiel 6.00 x 17
Achterband: 190/55 ZR17
Tankinhoud: 15.5L (waarvan 4L reserve)
Gewicht*: 171kg
Zithoogte: 820mm
Instrumenten: Digitaal dashboard afgeleid van de MotoGP versie met de volgende functies: Snelheidsmeter, toerenteller, klok, waarschuwing voor onderhoudsinterval, olielampje, benzinemeter, neutraal lampje, gemiddelde snelheid, gemiddeld brandstofverbruik, reserve aanduiding, startonderbreking. Voorbereid voor het DDA systeem.

Geplaatst: 03 okt 2008 16:11
door EKadett
me vriendin is nou motermuis (H)
ze heeft haar rijbewijs in 1 keer gehaald, wat ik van haar heeeel netjes vind, omdat ze heel veel slechte dagen had met rijden!!
ze heeft nou een 1 of andere honda wat voor type geen idee..
maar wel lelijk groen, geknepen enzooi!!
ik zit er mischien ook over na te denken om me moter te gaan halen!

Geplaatst: 03 okt 2008 17:59
door Maartje
Bassion schreef:maartje kent mij denk wel van yzf forum of motor forum ofzo dan?
Heb je daar dezelfde forum naam dan?

Geplaatst: 27 okt 2008 12:59
door Maartje
Kleine aanpassing gedaan aan mijn motor, monoseat 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 27 okt 2008 13:01
door D_V_R_O_S
Nou het is een tijdje geleden dat ik eens wat van me heb laten horen...
Maar inmiddels heb ik mijn motor afgelopen zaterdag gekocht! 8)

Het is geworden...

Yamaha YZF-R6 (Limited Edition)
Bouwjaar: 1999
Gewicht: 169kg
Aantal PK: 120
Aantal Kw: 88

Modificaties:
- Er komt een 2001 kontje op (ronde led achterlichten) met ingebouwde knipperlichten.
- Grote plaat voor nummerplaat gaat eraf en komt een klein race-houderthe voor in de plaats.
- Stuurdemper

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 27 okt 2008 13:13
door GSi Hilversum
Oeehh R6! Erg mooi.
Net als de R1, pracht dingen!

Geplaatst: 27 okt 2008 14:52
door D_V_R_O_S
GSi Hilversum schreef:Oeehh R6! Erg mooi.
Net als de R1, pracht dingen!
Hey.. ja bedankt man!
Hij is niet alleen mooi maar maakt ook een geluid!! oeffff en rijdt bovendien ook erg lekker..
lekker licht dus je ken er lekker mee in de bochten mee 'gooien'.

in 1 woord... GEWELDIG!!! :lol: