Vraagje Benzine meter

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Vraagje Benzine meter

Bericht door c18xe »

Een maatje van me heeft een kadett met een c20xe dr in
ik heb zelf een c18xe in me gsi hangen
we hebben allebij het zelfde vraagje

als we een stukkiej flink trappen dan gaat onze benzine meter naar beneden(duhhh) maar als we daarna een stukje rustig rijden
stijgt de benzine meter weer!! (Dus niet de bc maar echt de meter)
hoe kan dit ??

in de kadet zit een digidash en in mijne een orginele


Kadett van 83 met een c20xe en een digidash van een E
Astra gsi 94 met een c18xe en orginele tellerbak
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

Als jij gaat gassen met een halve/kwart tank dan heeft je benzine vrij spel om te bewegen

En dan beweegt je vlotter dus mee ;)


Bijna alle vrachtwagens hebben dat ook, daarom zetten ze schotjes in de tanks
Maar dan praat je ook over 500 tot 2000 liter tanks



Das iig mijn theorie, ikzelf heb hier geen last van
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

benzine meter in opel is kut.

van 50 liter tot de 25 duurt lang en van 25 naar nul dan zie je hem gewoon zakken.
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Bericht door Peter_89 »

oenatje schreef:benzine meter in opel is kut.

van 50 liter tot de 25 duurt lang en van 25 naar nul dan zie je hem gewoon zakken.
Weer wat geleerd. Heb ik ook met de Corsa toen de benzinemeter nog deed. 300 km ophalve tank. 20 liter ofzo. Daarna zakken als een gek. Dacht dat het aan mij lag. Niet dus.
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Rij maar eens over een grote rotonde heen, dan zal de meter ook wel flink zakken (of juist stijgen)
C20XE '94
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

Peter_89 schreef:
oenatje schreef:benzine meter in opel is kut.

van 50 liter tot de 25 duurt lang en van 25 naar nul dan zie je hem gewoon zakken.
Weer wat geleerd. Heb ik ook met de Corsa toen de benzinemeter nog deed. 300 km ophalve tank. 20 liter ofzo. Daarna zakken als een gek. Dacht dat het aan mij lag. Niet dus.
idd. in al de opels die ik heb gereden was dat zo. meter is gewoon slecht gemaakt.
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Bericht door Jerremy »

Ja, die brandstofmeters van Opel wil wat.. Maar of het nou gelijk slecht is Oenatje.. kom kom, je weet nu dat het zo is, en ik ben er aan gewend.
Weet niet beter ! :P Heb iig nog nooit zonder brandstof gestaan met een Opel doordat instrumenten verkeerde waarde's doorgaf !

Idd van vol naar halfvol gaan ze langzaam, en dan ineens als een razende. (teminste, dit heb ik bij veel Astra's F gezien).

Met me V6 was ik zelfs een keer op weg naar de pomp, (ja met een V6 lijkt het of je vaker naar de pomp moet rijden.. :mrgreen: ) naald al bijna tegen het pinnetje aan in het rood, laatste rotonde af, en dacht even gas erop richting pomp, leek het wel of ik TC had, hield me daar partij in, klapte zowat tegen het stuur.. :D Gelukkig was pomp al na 600 mtr. rijden bereikt.. Hoe dan ook, door de rotonde heeft de pomp denk even niet genoeg druk op de brandstof leiding weten te houden.. Goed leeg !

Wat ik wel fijn vind is dat lampje relatief snel gaat branden bij Astra F.
Beter te snel als te laat !
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Jerremy schreef: Idd van vol naar halfvol gaan ze langzaam, en dan ineens als een razende. (teminste, dit heb ik bij veel Astra's F gezien).
Hahaha, bekend idd !
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

dat is niet zo best voor je brandstofpomp.
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

pluggie schreef:
Jerremy schreef: Idd van vol naar halfvol gaan ze langzaam, en dan ineens als een razende. (teminste, dit heb ik bij veel Astra's F gezien).
Hahaha, bekend idd !

hahah ik kan inderdaad heel goed vinden in deze opmerking :D
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Bericht door Jerremy »

oenatje schreef:dat is niet zo best voor je brandstofpomp.
Nee klopt. Niet dat 'ie gelijk kapot gaat als dat een keer gebeurd (hij doet 't immers nog steeds...)
Maar vaak je tank tot de laatste druppel leeg rijden is niet best nee..

Net als mensen die vaak met heel weinig benzine rijden omdat ze niet zoveel geld voor benzine hebben (ik ken ze, altijd met een brandend lampje rijden.. Rondjes in de buurt) of er weinig ingooien om zo te verkomen dat ze in één keer veel geld kwijt zijn, of denken te kunnen anticiperen op een gunstige (lees; minder dure) brandstof prijs. Het kan allemaal, maar ook dat is niet goed voor brandstof systeem altij dmet weinnig tot geen brandstof in de tank rondrijden !

Trouwens een maat van mij heeft een Vectra B 1.8 op LPG. (fabriekssysteem) maar de brandstof pomp draait dus altijd, ook al rijd je op gas.. Dus dan is het zeker zaak altijd wat benzine in de tank te hebben. Anders is het snel over met de B.P. Moet zeggen, volgens mij maakt dat ding ook al wat bijgeluid. Een teken dat 'ie brak is of brak aan het worden is. Wel vreemd gemaakt dan dat die pomp blijft draaien. Hmmz..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Dan is er wat kapot hoor.
Bij een Koltec installatie draait ie alleen even in het begin om te starten.
Daarna gaat ie gewoon uit.

Gas op een Opel is trouwens nooit af abriek.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Bericht door Jerremy »

Laagvlieger schreef:Dan is er wat kapot hoor.
Bij een Koltec installatie draait ie alleen even in het begin om te starten.
Daarna gaat ie gewoon uit.

Gas op een Opel is trouwens nooit af abriek.
:wink:
Nee idd. dat klopt niet wat ik zei met "af fabriek" is, maar bedoelde een door Opel (Opel NL / dealer) geleverd/aanbevolen/gemonteerd systeem. Het is idd een Koltec systeem.
Maar bedankt voor je tip, dat zal ik dan tegen 'm zeggen.
Moet 'ie het toch maar is na laten kijken !!
Pomp maakt wel beetje herrie. teminste niet dat ik gewend ben van een 1800 Vectra B..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Herrie is vaak combinatie van 2 dingen he.

1) Gasauto's hebben zelden de tank vol dus minder geluiddemping.
2) Gasauto's hebben vaak vuilere benzine doordat het langer in de tank blijft zitten. Daardor zijn de pompen wat minder fris van binnen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Bericht door Jerremy »

aha, O.K. op die manier..
Maar aan de andere kant, als die op LPG loopt is motor stiller dan op benzine omdat de injectoren dan niet meedoen. Als die op benzine loopt hoor je pas wat voor geluid die brandstof-injectoren eigenlijk nog maken..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja die maken best herrie idd.
Zijn ook zat mensen die beweren hun klepstoters te horen terwijl het gewoon de injectors zjn. :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie