Shortshifter, achterspoiler..

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Shortshifter, achterspoiler..

Bericht door Tim82 »

Jongens ik ben op zoek naar onderdelen maar ik kan ze gewoon nergens vinden.. :?

-Shortshifter
-Stabilisatorstang v+a

Daarnaast ben ik op zoek naar een echt doelmatige achterspoiler, maar heb tot nu toe alleen maar 'styling' spoilers gevonden online

Afbeelding

Afbeelding
Ik denk dat deze niet is toegestaan op de Nuerburgring

Afbeelding

Afbeelding
Deze is misschien wat groot..

Afbeelding

Afbeelding

Goed jullie hebben nu wel een idee :)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
DerbiMikey
forum-gebruiker
Berichten: 181
Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DerbiMikey »

schakelwegverkorter kan je gewoon bij m-tech krijgen...heb ik de mijne ook vandaan...

en waarom zo'n "spoiler" ?
---Opel Astra GSI---
-Derbi GPR ProRace-
-Derbi Senda GP 84cc-
_________________
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Voor wat meer downforce op de Ring. Ik zoek ook nog een voorlip a la zoiets

Afbeelding

Ik wilde eerst een auto bouwen die daily drivable was maar ik laat dat idee maar langzaam varen. Andere auto er bij kopen voor dagelijks gebruik maar.

Die spoilers hebben niet zo'n haast en het is ook maar een probeersel om de wegligging wat meer naar m'n zin te krijgen. Ik ga echter eerst wat andere dingen proberen. De stabilisatiestangen hebben even voorrang.

Thanks for die tip :)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

De standaard GSi vleugel is al heel erg effectief. Zou daar niet teveel aan doen. Vooral merkbaar op hoge snelheid.

En shortshifters snap ik nooit. Ten eerste kun je zonder shortshift al sneller schakelen dangezond is voor de Synchromesh. En daarbij. denk dat je inlevert kwa nauwkeurigheid.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Nou, een vriend van me heeft een Clio Williams, die verlaat de fabriek standaard met een echte roerbak. Na de montage van een shortshifter schakelt ie echt 100x beter. Veel doeltreffender en het voelt gewoon beter aan, veel minder speling. Dat zoek ik ook. Daarnaast zijn de schakelwegen ook wel een tikje lang.

Misschien is het ook wel slijtage bij mijn Astra hoor.. Heeft inmiddels ook alweer 205.000 gelopen.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Schakelpinnetje verwisselen! Mijne was eerst ook een roerbak maar na het vervangen van de bak en het pinnetje was ie weer super!

Aan de bak lag het niet dat het een roerbak was :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

meesal zit er speling in de kogel direct onder je pook.
Shortshifter lost dat niet op. En vergeet die bakpinnetjes niet.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Ik zal eerst daar even naar kijken :)

Schakelen gaat verder opzich nog wel prima, maar het is niet wat het ooit geweest is, denk ik.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

te verwachten na 2 ton + :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Voor een mooie wegligging zou ik idd meer in de veerpootbruggen afdeling zoeken. Daar heb ik toch echt heel veel wegligging gewonnen.

En zoals marcel zegt, denk niet dat de gsi spoiler puur versiering is, deze zal zn doel goed vervullen.

Ook heb ik ergens gelezen dat alsje goede downforce wilt combineren met goede top, dat je de originele bumpers moet laten. Want fabriek af willen ze dit ook bereiken.

En nog iets, een jongen die ik ken heeft een best grote vleugel op zn tigra, in de handleiding staat, bij 200kmu 5kg downforce :roll: benje toch jezelf ant naaie...daar verliesje wel gelijk 10km aan top door zon enorm ding. Kan je net zo goed je sleutelset inde kofferbak gooien voor die 5 kg?

Hoop dat je er wat aan hebt!!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

You're right. Absoluut eerst even met stabilisatorstangen aan de slag. Nu nog vinden voor de Astra F.

Ik zal van de week ook eens een veerpootbrug bestellen, wie weet doet dat ook nog wat 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Veerpootbruggen bestellen zowel voor voor als achter en klaar benje.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Bericht door Nick(GSI) »

en waar te bestellen die achter veerbootbrug?
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

matt weet dat, kben die site telkens kwijt :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Ik zie Sparco-exemplaren (alleen voor) van staal voor 135,00 bij Autostyle. Als er animo voor is kan ik wel wat regelen voor minder, maar echt goedkoop is het niet.

Ze zijn er ook van Dynamik zie ik, voor 50 euro, maar die zien er beetje hoekiewoekie uit
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Bericht door eddie gsi »

hmm... krijg het plaatje er niet bij, wel de link naar het plaatje,
zo'n soort moet je achter hebben.

deze veerpootbrug zet je vast op je schokdempers en niet op je wielkasten, want die op je wielkasten werken niet (goed).

en de prijs is €39, is van staal.

http://www.nlpower.com/big_image.php?2643/1

en de voorste veerpootbruggen staan er ook bij op de site, www.nlpower.nl
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

De veerpootbruggen voor de 8V en 16V zijn verschillend, dat hangt zeker samen met die grote sfi-box? Als je die vervangt, kan er dan wel een 8V stang op?

En wat als je er een lexmaul inlaat op schroeft? Past het dan weer niet?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Als jij zo met wegligging bezig bent dan zou ik niet bezuinigen op een veerpootbrug.
Dan kun je eigenlijk niet anders dan de echte kopen van Wiechers.
Die zijn miss wel duurder maar stijfer en beter. Ze bestaan uit 2 buizen ipv 1 waardoor het een stijver geheel is.

http://www.wiechers-motorsport.de/

Ik heb hem zelf ook. Alleen dan in het rood :wink:

Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Ik heb mijne 2e hands gekocht, maar nieuw zijn ze iets duurder ja.
Maar tis het waard, ik merkte zo enorm veel verschil, echt niet normal.

Veel nieuwe autos bijten in het stof bij rotondes en bochten als ze achter me aan zitten.

Ook op de nurburgring veel snellere autos het nakijken gegeven dankzij een geweldige wegligging (kart gevoel).
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

Bericht door Delax80 »

nieuw 87,50 bij Nlpower!!!
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

Afbeelding
W201 fan boy o_0
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Bericht door eddie gsi »

Sin schreef:Afbeelding
dat zijn mooie benzen 8) , alleen jammer van die grote achterspoiler :cry:
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zolang het functioneel is is het niet jammer.
En bij zo'n evolution zijn ze zeker functioneel.
Ze werken heelmooi i.c.m. spoiler op de achterruit die de lucht al wat omlaag "trekt" en het zo beter richt op de spoiler.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

Laagvlieger schreef:De standaard GSi vleugel is al heel erg effectief. Zou daar niet teveel aan doen. Vooral merkbaar op hoge snelheid.

En shortshifters snap ik nooit. Ten eerste kun je zonder shortshift al sneller schakelen dangezond is voor de Synchromesh. En daarbij. denk dat je inlevert kwa nauwkeurigheid.
ik heb zelf ook een shortshift, ik heb hem niet als doel gekocht om sneller te kunnen schakelen, maar omdat de schakelweg korter is. Zo kan ik relaxt me arm op het armsteuntje houden ;)
C20NE
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Whahah dat kan ook.
:lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie