Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 01 sep 2014 19:12
door oenatje
ook al is het niet meer leverbaar in NL er is altijd nog aan te komen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 01 sep 2014 19:35
door RedBill
Suggesties voor waar die bumperlip nog te krijgen is dan? Ik heb nog wel een redelijk net exemplaar, maar anderen zoeken daar nog wel naar.
@ Pascal: nummer van die rubbers is 1160724.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 01 sep 2014 23:37
door oenatje
k heb een connectie met een magazijn manager in het buitenland die aan zeer veel gekke originele onderdelen nog kan komen. Dit komt uit de hoekjes en gaatjes van allerlei oude voorraden en magazijnen. Ik kan dus voor de liefhebber die iets zoekt, zeker als ik een onderdeelnummer er bij heb kijken of er wat voor je bij zit. Bij deze de uitnodiging om een PM te sturen als je iets zoekt. Het gaat hier om dingen die je NIET meer bij de dealer kan krijgen, dus enkel om diegene te helpen die het gewoon netjes wilt hebben, en niet om grootschalige handel op poten te zetten. Hou daar ajb rekening mee. Bedenk je ook, de prijzen zijn grofweg dealer prijzen, dus het zijn GEEN KOOPJES! Als je dus denkt dat je het effe voor een duppie koopt, helaas.
Ook betrek ik uit verre werelddelen onderdelen die in heel Europa OP zijn, en daar zitten natuurlijk verzendkosten, invoerrechten etc. op. Dus dat is leuk voor als er geen andere opties meer zijn binnen Europa
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 04 sep 2014 17:06
door RedBill
Vincent_R schreef:Even weer bijgelezen...
Heeeel netjes aangepakt! De Astra kan er zo weer een hele tijd tegenaan
Keep up the good work!!
I hope so! Ga er nog wel wat werk in steken om de achterzijde ook zo strak in elkaar te krijgen...
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 24 sep 2014 22:32
door RedBill
Even een update van wat werk van de afgelopen weken. Weinig tijd gehad voor de Astra, en al helemaal weinig voor het plaatsen van foto's, maar hierbij toch wat jullie van me gewend zijn...
Een tijdje terug nieuw isolatiemateriaal gehaald voor de binnenkant van de zijpanelen. Dit omdat het originele materiaal nogal verweerd is. Zit al kleeffolie op, dus makkelijk te monteren.
Natuurlijk wel zo geplaatst dat het geen vocht kan vasthouden op kritieke plekken.
Vervolgens kwamen de doorvoerrubbers van de waterafvoerslangen binnen. Waarom er 3 en geen twee in zo'n zakje zitten is me een raadsel.
Ook een nieuwe afvoerslang besteld. Vervangend GM nummer, deze slang is onder meer op de Astra G en H geleverd. Dat dus ook weer echt netjes op te lossen, in plaats van met twee slangklemmen, die ook weer kunnen gaan roesten etc.
Slang gemonteerd
Uiteinde weer op de OEM manier door de carrosserie heen.
Verder bezig geweest met de vulopening van de tank
Naast het rubber dat Opel zelf levert wilde ik meer bescherming tegen vuil bij de vulopening, dus ik heb van binnenband een extra seal gemaakt die in de wielkast op het rubber van de vulopening en om de naar binnenstaande delen van het plaatwerk heen komt. Omdat het echter donker begin te worden heb ik daar nog geen foto's van.
Binnenzijde van het plaatwerk goed in de bitumen.
Rubber er goed in.
En weer netjes strak!
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 24 sep 2014 22:41
door astra-gsi-666
mooi redbill ziet er zeer strak uit.
danny gsi 666
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 25 sep 2014 07:41
door pascal1109
Mooi man.
Altijd weer creatieve oplossingen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 25 sep 2014 10:26
door Vincent_R
Ziet er allemaal weer erg netjes uit!
Mooi om te zien hoe netjes jij je Astra verzorgd.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 28 sep 2014 14:44
door GSI Racer
indd zeg! super
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 04 nov 2014 22:58
door The Vizitor
Merk je iets van die isolatie? Heel project al deze astra. Netjes!
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Geplaatst: 06 nov 2014 12:19
door RedBill
Die isolatie is vooral bedoeld om resonanties e.d. tegen te gaan. Ik kan nu nog niet helemaal bepalen of dat ook verschil maakt met het originele materiaal (wol). Ik heb de zijpanelen er namelijk nog niet weer op zitten.
Wel heb ik inmiddels originele nieuwe voorveren van de Astra F GSi C20XE besteld (Er was nog net een setje leverbaar uit Terneuzen). Achter komen aftermarket GSi veren van Spidan. Dit omdat daar het prijsverschil tussen origineel (als die nog te krijgen waren) en aftermarket wel heel groot was.
Binnenkort gaat de GSi alvast voor de keuring, dan wordt dus ook mijn hele onderstel verfrist, en de verlaging ongedaan gemaakt.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-11-'14)
Geplaatst: 07 dec 2014 12:07
door RedBill
De achterveren zijn inmiddels binnen.
Vorig weekend mijn vloerbedekking achter vervangen door een toonbaarder exemplaar.
Ooit in het verleden (voordat ik de wagen had) heeft een onverlaat voor de keuring het gewaagd om het onderstel van de stoel dat was afgebroken te lassen zonder dat hij de stoel uit de wagen gedemonteerd had. Met dit gevolg:
De nieuwe bedekking ziet er aanzienlijk beter uit. Wel is deze iets donkerder dan de originele GSi vloerbedekking.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-11-'14)
Geplaatst: 07 dec 2014 13:42
door astra-gsi-666
super jw,weer als nieuw.
danny gsi 666
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 07-12-'14)
Geplaatst: 08 dec 2014 15:59
door Vincent_R
Dat ziet er heel wat netter uit!
Mooi dat je ook op deze kleine dingen let
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 07-12-'14)
Geplaatst: 20 dec 2014 21:13
door RedBill
Vandaag weer even bezig geweest om het interieur weer wat op te bouwen, aangezien de achterbank in de wagen moet zitten met gordels voor de keuring.
Hemeltje en grondig gereinigde bekleding van de B- en C-stijl.
Fotootje zonder de bekleding.
En de laatste foto van deze wagen met deze verlaging. Maandag staat hij weer op z'n oorspronkelijke hoogte. Hij gaat dan onder meer voor de APK. Dan krijgt ie gelijk een nieuwe linker draagarm (zit nu immitatie op, en dat heeft keen positief effect gehad. Continu kraakgeluiden van speling die ik verder niet goed kan thuisbrengen) en vier nieuwe ashoezen, omdat ik verwacht dat door de andere stand van de wielen de ashoezen snel zullen scheuren. Dan kan ik ze beter nu vervangen, als toch alles los moet.
Heb uiteindelijk toch gekozen voor compleet nieuwe veren, hoewel ik hier nog een complete set tweedehands GSi veren (30 mm lager dan standaard Astra F) heb liggen.
Foto's met bekleding heb ik niet meer gemaakt omdat het te donker werd.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Geplaatst: 22 dec 2014 13:01
door RedBill
Zo nou, de keuring is net niet helemaal vlekkeloos verlopen.
1 afkeurpunt: remleidingen naar achteren toe moeten vervangen worden. (Zat er op zich al wel een keer aan te komen).
Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren. Die moeten ook eerst nog door hen besteld worden.
Als laatste heb ik met ze afgesproken dat ze ook de veerschotels gaan vervangen, omdat daar bij de kokerbalken ook wat aan het roesten is. Nog geen afkeur, maar wel op termijn nodig.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Geplaatst: 22 dec 2014 18:13
door Ray
RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Geplaatst: 22 dec 2014 18:32
door pluggie
Epic.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Geplaatst: 22 dec 2014 19:37
door RedBill
Ray schreef:
RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?
Dit was het geval volgens hun monteur. Heb nog speciaal extra een keer gevraagd, omdat ik dacht dat deze Bilsteins ook nog wel wat hoger kunnen hebben dan de huidige stand. Heb jij andere info? Ik heb hier zelf namelijk weinig ervaring mee.
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Geplaatst: 22 dec 2014 20:03
door pluggie
Zusje aan het "sap":
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Geplaatst: 22 dec 2014 23:06
door Ray
RedBill schreef:
Ray schreef:
RedBill schreef:Verder moeten ook mijn Bilstein dempers vervangen worden door originele, omdat deze te kort zijn voor de originele veren.
Zei de keurmeester dat? Of is dat een constatering van jouzelf?
Dit was het geval volgens hun monteur. Heb nog speciaal extra een keer gevraagd, omdat ik dacht dat deze Bilsteins ook nog wel wat hoger kunnen hebben dan de huidige stand. Heb jij andere info? Ik heb hier zelf namelijk weinig ervaring mee.
Heb daar zelf geen info over, WJ. Maar ik vroeg me af, als hij het voor APK afkeurde, op basis van welke eis dat dan was. Voor APK moeten ze deugdelijk bevestigd zitten en goed werken, of adviespunt AC2 als ze lekken. Meer wordt daar niet over vermeld.
Of vond hij dat de wielen niet ver genoeg konden uitveren of zo?
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Geplaatst: 23 dec 2014 08:19
door RedBill
Ray schreef:Heb daar zelf geen info over, WJ. Maar ik vroeg me af, als hij het voor APK afkeurde, op basis van welke eis dat dan was. Voor APK moeten ze deugdelijk bevestigd zitten en goed werken, of adviespunt AC2 als ze lekken. Meer wordt daar niet over vermeld.
Of vond hij dat de wielen niet ver genoeg konden uitveren of zo?
Ow, zo bedoel je. Nee, was niet in het kader van de APK, maar ik ga weer de volledig originele veren eronder zetten. Mijn verlagingsveren worden vervangen. Ik had daar echter geen dempers bij besteld. Ze gaven aan dat ze die wel nodig hebben omdat de dempers die er nu onder zitten niet bij de originele veren zouden passen.