verschil black chroom en real chroom

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

verschil black chroom en real chroom

Bericht door DarkRider »

titel zegt het al!

Wat zijn de verschillen? voor en nadelen? iemand ervaring? afbladeren?

Groetjes en alvast bedankt

Dark Rider
Quitters never win and Winners never quit!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

hmm, maar hoe zit het met de kwaliteit van black chrome? kan dit afbladeren?

groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Black chrome is kut.

Ik heb ze zelf, en het nadeel van black chrome is dat het gewoon gespoten velgen zijn, ipv poedercoaten wat normaal is en ook veel harder is.

Chroom (echt) is wel hard, maar het blijft een chroomlaagje om een alu velg. Stoot je het stuk komt er vocht onder en de rest kun je wel raden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

:idea:

Heel veel (goedkopere) merken hebben SLC chroom. LET OP! dat is GEEN chroom!!!! (betekent Seems Like Chroom)
Dat is troep wat meestal maar een jaar of wat blijft plakken.

Als je voor chroom gaat, moet je er goed onderzoek naar doen en kiezen voor echt chroom ( en zelfs dan is de kwaliteit bij-lange-na niet wat het vroeger was)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Echt chroom is dure poep.
Een vriend van me had onder zijn G60 ook een speciaal setje laten verchromen.
Toen ze terug kwamen uit Duitsland, was hij €1500,- armer.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

<----------- tjek mijn avatar dat zijn echt chromen wielen en alleen de wielen kosten 1500 euro das exclusief banden!!

en daar heb ik me toch een partij spijt van de binnenkant van de wielen zijn helemaal afgebladderd en dat terwijl er geen krasje op die wielen zit helemaal nergens
elke week heb ik ze gepoetst k had beter een paar mooie RH's of BBS kunnen kopen dan had ik er nu nog plezier van!

oh en black chroom is dezelfde zooi als gewoon chroom kijk maar bmw m3 wielen van de e46 die zooi bladderd net zo hard af als gewoon chroom

mijn advies koop geen chroom of blackchroom of iets dergelijks
als je blinkie blinkie wil laat je wielen dan polijsten dat bladderd tenminste niet af!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

ja ik weet het al. teveel gepoetst dan krijg je dat :D
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

gsipiloot schreef:<----------- tjek mijn avatar dat zijn echt chromen wielen en alleen de wielen kosten 1500 euro das exclusief banden!!

en daar heb ik me toch een partij spijt van de binnenkant van de wielen zijn helemaal afgebladderd en dat terwijl er geen krasje op die wielen zit helemaal nergens
elke week heb ik ze gepoetst k had beter een paar mooie RH's of BBS kunnen kopen dan had ik er nu nog plezier van!

oh en black chroom is dezelfde zooi als gewoon chroom kijk maar bmw m3 wielen van de e46 die zooi bladderd net zo hard af als gewoon chroom

mijn advies koop geen chroom of blackchroom of iets dergelijks
als je blinkie blinkie wil laat je wielen dan polijsten dat bladderd tenminste niet af!
dan is het geen echt chroom,

als het goed verchroomd is mag het nooit afbladderen.

want tijdens het verchromen trekt het in je staal waardoor het dus gaat glimmen,

ikzelf heb een keer een hele partij kreidler en zundapp tanken, zeikappen,uitlaten laten verchromen bij tollenaar in rotterdam, en dat was gewoon poepie goed en sterk.

aluminium is te verchromen alleen net als wat laagvlieger zegt : het is een laagje over het aluminium.

en als je wat wil laten verchromen kan je dat beter in belgië laten doen want daar mogen ze namelijk nog verkoperen voor het verchromen, als je verkoperd dan vul je elk miniscul gaatje op in metaal en dan wordt het chromen opervlakte strakker.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Echt chroom kan ook loslaten hoor :wink:

Gebeurt ook op de voorbumper van de Pontiac van m'n ma en dit is 100% zeker echt chroom
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

vd_wel schreef: ikzelf heb een keer een hele partij kreidler en zundapp tanken, zeikappen,uitlaten laten verchromen bij tollenaar in rotterdam, en dat was gewoon poepie goed en sterk.
als ik mn eigen niet vergis brengt mijn pa ook al zn onderdelen voor zn floret en zn zundapp en zn puch naar hem toe en idd super mooi wat ie aflevert dus vroeg ik of ie mijn kleppendeksel ook wou verchromen

en toen kwam ik er dus achter GEEN garantie ook niet op die brommer onderdelen die verchroomd werden dus dan laat maar niemand geeft garantie bij t verchromen
en t zelfde als je chromen wielen koopt ook 0,0 garantie op t chroom!
Plaats reactie