Pagina 4 van 12

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 28 mar 2011 03:09
door pluggie
The Undertaker schreef:Blijft een stoere bak, ondanks de erg foute bekleding :mrgreen:
Interieur is juist mega in het echt. Juist wattem zo speciaal maakt.

Rood velours qua voetenbekleding. Blijft gaaf die subcontractors in USA, waar dan overal adressen, en staten opstaan.
En qua stoelen ? Alleen kappers kopen een Golf VI GTi met leer. Echte mannen kopen hem met ruitjes :wink:

Wielen hebben hem lang gelee goed gedaan.
Sowieso geluk met die kleuren, motorkap was enige wat er toen nog uitsprong, boeie voor een tank.
Na poetsbuurt is het echt een glimtank plots.

Is het niet handig om gewoon keer 25 korte tiewraps te pakken en die losse kabeltjes even overal bij mekaar te zetten.
Zeg maar iets heel stoms.

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 28 mar 2011 17:50
door Laagvlieger
Klopt plugt. Maar er lopen ook kabels die loos zijn.
Het moet gewoon even netjes in een marterslang ofzo.

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 28 mar 2011 19:39
door The Undertaker
pluggie schreef:
The Undertaker schreef:Blijft een stoere bak, ondanks de erg foute bekleding :mrgreen:
Interieur is juist mega in het echt. Juist wattem zo speciaal maakt.

Rood velours qua voetenbekleding. Blijft gaaf die subcontractors in USA, waar dan overal adressen, en staten opstaan.
En qua stoelen ? Alleen kappers kopen een Golf VI GTi met leer. Echte mannen kopen hem met ruitjes :wink:

Wielen hebben hem lang gelee goed gedaan.
Sowieso geluk met die kleuren, motorkap was enige wat er toen nog uitsprong, boeie voor een tank.
Na poetsbuurt is het echt een glimtank plots.

Is het niet handig om gewoon keer 25 korte tiewraps te pakken en die losse kabeltjes even overal bij mekaar te zetten.
Zeg maar iets heel stoms.
Als ik een Blazer zou komen en deze bekleding zit erin dan zou ik het laten zitten want het hoort er gewoon bij!!

Betreft de Golf GTI: ruitjes = nostalgie en hooft hierin

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 17:25
door Laagvlieger
Weer een update!

Ben erachter gekomen dat ik toch een limited slip achter diff heb!!!
:worship:

Afbeelding

YESSSSS :worship:


Verders ben ik druk geweest met het maken van een Roof console, de foto's wou ik jullie niet onthouden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De 2 gaatjes worden nog voorzien van 2 afdekdopjes. Maar die moet ik nog rood maken eerst.

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 17:36
door GSI Racer
Mooi gemaakt man! :worship:

Die Astra klok maakt hem helemaal af :mrgreen:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 17:49
door Raymond-oud
gaaf marcel
maar waarom niet een los luidsprekertje op de bak aansluiten die ergens verborgen onder het dash zit
das toch een stuk beter voor het geluid en dan had je die zwarte speaker ring ook niet hoeven gebruiken

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 18:09
door Laagvlieger
Klopt Ray, Er zit zelfs al een speaker standaard in dash daarvoor. Maar dan zou ik weer een kabel moeten bijtrekken (en geloof me, zit erg weinig ruimte in de A stijlen).
En deze Jacksons staan bekend om hun goede speaker, dus dacht. Probeer het zo. :mrgreen:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 18:10
door Laagvlieger
GSI Racer schreef:Mooi gemaakt man! :worship:

Die Astra klok maakt hem helemaal af :mrgreen:
Eigenlijk komt ie uit een Corsa :mrgreen:
Maar zijn technisch hetzelfde hoor.

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 18:17
door Bart(astra)
Wir leben Opel !

Nice man !

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 18:48
door oenatje
super vet man. kei gaaf gedaan

breakie breakie

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 21:14
door The Undertaker
Netjes Marcel, ik kom hem wel een keer bewonderen in Muiden :wink:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 16 jul 2011 23:50
door Laagvlieger
Idd, dan zie je het vanzelf. :mrgreen:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 17 jul 2011 00:07
door pascal1109
Haha hoe vet is dat :D
Kan prima met dat mooie weer nu, zulke projectjes.

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 17 jul 2011 00:12
door Raymond-oud
zal binnenkort mijn bak eens aansluiten
moet alleen even een mast regelen
maar dat is niet een probleem
hoorde dat er bij smilde in het weiland nog een paar meter mast ligt :mrgreen: :mrgreen:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 17 jul 2011 10:25
door Laagvlieger
Dies kapot Jonguh!!! Mijn mast is nog niet ingestort gelukkig :mrgreen:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 17 jul 2011 12:00
door Syl-Astra
Ziet er netjes uit Marcel, goed team work daar ;-)

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 17 jul 2011 12:12
door gsipiloot
vet cool!

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 14 jul 2012 19:00
door Laagvlieger
We gaan weer even verder na een jaar op de kont zitten :mrgreen:

In mijn voorste asbuis ontbraken de beide assen.
Zodoende had ik alleen achterwielaandrijving.

Wat asjes geregeld, en die er maar even ingezet:

Oude olie eruit:
Afbeelding

Remmerij eraf:
Afbeelding

Spindel eraf:
Afbeelding

As erin geschoven:
Afbeelding

In omgekeerde volgorde alle sweer terug:
Afbeelding
Afbeelding

Altijd even opletten dat het pinnetje in de borgring valt:
Afbeelding

Mile Marker vrijloopnaafsetje erin zodat ik hem zelf nog APK kan keuren (permanent 4X4 wil niet op de rollenremmentestbank)
Afbeelding

Gereed en werkend! NU de andere kant nog:
Afbeelding

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 15 jul 2012 12:16
door RedBill
Nice!
Hoe werkt zo'n vrijloopnaaf? Want die moet toch ingeschakeld vrij grote vermogens kunnen overbrengen. Hoe vind de koppeling/ontkoppeling plaats?

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 15 jul 2012 17:55
door Laagvlieger
De aandrijfas zelf heeft spiebanen.
De naaf (gecombineerd met de remschijf in dit geval) heeft ook spiebanen maar dan aan de binnenzijde.
Een vrijloopnaaf is gewoon ijzeren schijf met binnen en buiten spiebanen. Zonder die schijf erin is er dus geen verbinding tussen as en en naaf.
Door aan die knop te draaien (van Free naar Lock) druk je die schijf met spiebanen over de as. Dus dan heeft hij een permanente verbinding.
Bij een uitvoering zonder vrijloopnaven zit er ook zo'n schijf in, alleen die is dan niet beweegbaar. Dus die zit altijd vast. Dus vermogens is geen probleem.

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 15 jul 2012 17:55
door Laagvlieger
Ik heb voorlopig weer wat te doen!
In Januari moet de Chevy weer voor de APK en helaas is hij dit jaar niet meer foutloos zoals 2 jaar terug.

Me sidepipes zijn lek.
Nu was ik sowieso al geen fan van de sidepipes dus die komen er ook niet meer onder.
RVS systeem ligt even buiten budget. Dus ik ga zelf wat in elkaar lassen.

Dan probleem 2.
Rotte dorpel aan de bestuurderskant.
Teveel voor een verse APK in elk geval.
En helemaal niet vreemd voor een auto van 33 jaar oud. :mrgreen:

Dorpel van buiten:
Afbeelding

Van onder:
Afbeelding

Interieur eruit halen om de vloerbedekking eruit te kunnen halen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paar gaatjes.....Ik heb ze erger gezien :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga wat plaatdelen bestellen en er binnenkort gewoon aan beginnen.
Moet toch klaar. ;)

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 15 jul 2012 18:48
door TurboTim
Das een flinke klus Marcel, Gaat volgens mij aardig wat plaatstaal inzitten :shock:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 15 jul 2012 19:40
door Bart(astra)
Ben je weer even van de straat ! :mrgreen:

Lekker paar daagjes lassen (vergeet je laskap niet, zeker als je van binnenuit gaat lassen )

Succes !

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 15 jul 2012 20:33
door pascal1109
Die ruimte daarbinnen is niet normaal :shock:

Re: Restauratie Blazer

Geplaatst: 15 jul 2012 21:25
door Laagvlieger
Plaatwerk moet nog uit Amerika komen. Dus duurt nog even voordat dat binnen is.
Dan idd een paar daagjes aan het lassen en slijpen.

@Pascal. Ja iets ruimer dan een Astra he. En nu is de Blazer nog de korte uitvoering ook nog. Ze zijn er nog langer (Chevrolet Suburban).