Pagina 3 van 8

Geplaatst: 05 sep 2006 02:42
door Rallyastra
Gewoon dreft in je expantievat gooien, dan tijdje laten draaien en water af laten lopen. Je zou ook optie 3 kunnen doen.

Geplaatst: 05 sep 2006 12:39
door Rallyastra
Ja wasmiddel goed idee, en dan hopen dat het allemaal oplost anders heb je dikke witte drap er in zitten, of vanisch misschien vanischt je hele koelsysteem wel :lol: :lol:

Geplaatst: 05 sep 2006 17:30
door GSi Twente
Wasmiddel is schuurmiddel, en das nooit goed.

3 en dan daarna nog eens doorspoelen vanuit je expansievaatje, met de slang v.d. thermostaat los.

Geplaatst: 05 sep 2006 21:06
door Rallyastra
Kreeg nog een tip van hogere kringen, een vaatwastablet :lol:

Geplaatst: 05 sep 2006 21:08
door pluggie
JA, die heb ik gister ook gehoord !

Geplaatst: 05 sep 2006 22:09
door Sounddragon
Ghi... het mot niet gekker worre :lol: :lol: :lol:

Met Powerball 8)

Geplaatst: 05 sep 2006 22:13
door vexz
Rallyastra schreef:Kreeg nog een tip van hogere kringen, een vaatwastablet :lol:
Met of zonder zout/glansspoelmiddel? :lol:

*bling* *bling*

Geplaatst: 05 sep 2006 22:35
door GSi Twente
Hahaha, doet me denken aan zaterdag... als het niet toont, dan heb je er weinig aan... :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 06 sep 2006 19:55
door David
Sjow dat ziet er weer pimp uit .... eindelijk is je blokkie weer goed Plug.


even vraagje voor de monteurs ... zie dat jullie nieuwe moertjes hebben gemonteerd om het uitlaatspruitstuk vast te houden ... welk materiaal is dat? Die van mij zijn beetje gaan roesten :? Je kan RVS misschien nemen maar die van jullie zijn van koper ofzo??

Geplaatst: 06 sep 2006 20:00
door Rallyastra
Ja ovale koperen moeren.

Geplaatst: 06 sep 2006 20:02
door David
Rallyastra schreef:Ja ovale koperen moeren.
OVALE?? Dus dat zijn speciale ofzo? Geen huis tuin en keuken Praxis/Gamma kopere bouten?

Geplaatst: 06 sep 2006 20:13
door Rallyastra
Nope, zijn bij de dealer te koop

Geplaatst: 06 sep 2006 20:17
door David
Ok, dan vraag 2 ... aangezien dit speciale moeren zien .... ik ben elke keer mijn bouten die de downpipe tegen de turbo houden kwijt .... denk zelf dat ze lostrillen ofzo ... hebbie hier ook speciale bouten nodig ofzo?? Ik word er beetje arm van ... al paar setje RVS bouten + veerringen ... maar nu zijn ze weer allemaal los pleitos op 1 bout na (de ene die overblijft is elke keer weer een andere, is dus lekker random).

Sorry voor het offtopic Plug :wink:

Geplaatst: 06 sep 2006 20:19
door Rallyastra
Weet niet hoeveel draad je over hebt, anders even 2 bouten tegen elkaar aan draaien. Mocht dat nog niet lukken, even kijken of er een hitte bestendige locktite is.

Geplaatst: 06 sep 2006 20:24
door David
Ok thnks ... op zoek naar locktite dus ... ben niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt met 2 bouten tegen elkaar aan draaien maar denk niet dat dat zal gaan ... de schroefdraad zit alleen in de turbo, bout gaar door de flens van de downpipe (geen draad) en zo de turbo in. Maar Locktite heb ik al een vaker gehoord ... op zoek dan maar naar die zooi :wink:

Geplaatst: 06 sep 2006 20:30
door Rallyastra
Normaal als je een stuk draad hebt draai je een bout er op dan de 2e met een staaksleuteltje de 1e bout alsware los draaien en de 2e bout vast, zo draaj je ze knetterstak tegen elkaar.

Geplaatst: 06 sep 2006 20:47
door Laagvlieger
David schreef:Ok, dan vraag 2 ... aangezien dit speciale moeren zien .... ik ben elke keer mijn bouten die de downpipe tegen de turbo houden kwijt .... denk zelf dat ze lostrillen ofzo ... hebbie hier ook speciale bouten nodig ofzo?? Ik word er beetje arm van ... al paar setje RVS bouten + veerringen ... maar nu zijn ze weer allemaal los pleitos op 1 bout na (de ene die overblijft is elke keer weer een andere, is dus lekker random).

Sorry voor het offtopic Plug :wink:
Ik zou daar ook die ovale koperen moeren voor gebruiken als de draad hetzelfde is.

Geplaatst: 06 sep 2006 20:50
door Sounddragon
Dat kán bij hem wel, maar dan moet ie tapeinden in de turbo zetten en dan de flens met een dubbele moer vastzetten.... hij draait nou BOUTEN in de turbo, en die pleuren eruit :wink: Dan moeten die tapeinden trouwens ook met Loctite erin...
Is ook wel logisch dat ze eruit lopen, dat huis wordt wss veel heter (of zet meer uit) als de bouten die je gebruikt waardoor ze dus gewoon los komen te zitten als de boel lekker begint te gloeien :shock: 8)

Maar die Loctite is er wel hoor, heb je in vele soorten, zal dus wel even zoeken worden welke je nodig hebt :lol:
Volgens mij hebben we er op de zaak al zo'n 20 verschillende soorten van; iig een curverkratje vol met flessies in veeel kleurtjes 8) :lol:

Geplaatst: 06 sep 2006 20:51
door Bossa'
@David:
Ik heb een flens met 3 tapeinden en ik heb die koperen ovale moeren gebruikt.In het begin had ik ook last van het lostrillen,maar nu na +/- 10.000km zitten ze er nog steeds op! :thumbsup:

Geplaatst: 06 sep 2006 21:08
door David
Draadeind ... gewoon 8.8 staal (gewoon bij de Praxis staal) ... of moet ik echt sterkere hebben ... 10.9 / 12.9 ofzo (deze laatste is SUPER MOEILIJK aan te komen namleijk, ben al wezen zoeken :wink: )

Geplaatst: 06 sep 2006 21:12
door Sounddragon
Ik zou wel een beetje kwalitatief goed spul nemen, beetje kut als je draadeindje doldraait terwijl ie er met Loctite in zit :lol:

10.9 is wel OK, dan neem je wat zachtere moeren, dan weet je iig altijd áls je wat afdraait, dat het de moer is 8)

Geplaatst: 06 sep 2006 21:25
door Bart(astra)
Zijn het de originele bouten die je gebruikt, en er dan weer uit trillen ?
(want deze hebben namelijk een andere hardheid dan normale)

Geplaatst: 06 sep 2006 21:32
door David
Bart(astra) schreef:Zijn het de originele bouten die je gebruikt, en er dan weer uit trillen ?
(want deze hebben namelijk een andere hardheid dan normale)
Ik heb geen originele turbo meer, dus nee geen originele bouten ... heb 8.8 en A2 RVS geprobeerd maar trilt er dus uit (ze hadden geen 10.9/RVS A4 / 12.9 ... we gaan voor de 10.9 / 12.9 draadeindjes met dubbele ovale koperen moeren en drupje locktite /... als DAT los gaat weet ik het ook niet meer :wink: