Unternehmen ZITADELLE

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Gewoon dreft in je expantievat gooien, dan tijdje laten draaien en water af laten lopen. Je zou ook optie 3 kunnen doen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja wasmiddel goed idee, en dan hopen dat het allemaal oplost anders heb je dikke witte drap er in zitten, of vanisch misschien vanischt je hele koelsysteem wel :lol: :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Wasmiddel is schuurmiddel, en das nooit goed.

3 en dan daarna nog eens doorspoelen vanuit je expansievaatje, met de slang v.d. thermostaat los.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Kreeg nog een tip van hogere kringen, een vaatwastablet :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

JA, die heb ik gister ook gehoord !
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ghi... het mot niet gekker worre :lol: :lol: :lol:

Met Powerball 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Rallyastra schreef:Kreeg nog een tip van hogere kringen, een vaatwastablet :lol:
Met of zonder zout/glansspoelmiddel? :lol:

*bling* *bling*
Tekst..
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Hahaha, doet me denken aan zaterdag... als het niet toont, dan heb je er weinig aan... :lol: :lol: :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Sjow dat ziet er weer pimp uit .... eindelijk is je blokkie weer goed Plug.


even vraagje voor de monteurs ... zie dat jullie nieuwe moertjes hebben gemonteerd om het uitlaatspruitstuk vast te houden ... welk materiaal is dat? Die van mij zijn beetje gaan roesten :? Je kan RVS misschien nemen maar die van jullie zijn van koper ofzo??
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja ovale koperen moeren.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Rallyastra schreef:Ja ovale koperen moeren.
OVALE?? Dus dat zijn speciale ofzo? Geen huis tuin en keuken Praxis/Gamma kopere bouten?
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nope, zijn bij de dealer te koop
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Ok, dan vraag 2 ... aangezien dit speciale moeren zien .... ik ben elke keer mijn bouten die de downpipe tegen de turbo houden kwijt .... denk zelf dat ze lostrillen ofzo ... hebbie hier ook speciale bouten nodig ofzo?? Ik word er beetje arm van ... al paar setje RVS bouten + veerringen ... maar nu zijn ze weer allemaal los pleitos op 1 bout na (de ene die overblijft is elke keer weer een andere, is dus lekker random).

Sorry voor het offtopic Plug :wink:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Weet niet hoeveel draad je over hebt, anders even 2 bouten tegen elkaar aan draaien. Mocht dat nog niet lukken, even kijken of er een hitte bestendige locktite is.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Ok thnks ... op zoek naar locktite dus ... ben niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt met 2 bouten tegen elkaar aan draaien maar denk niet dat dat zal gaan ... de schroefdraad zit alleen in de turbo, bout gaar door de flens van de downpipe (geen draad) en zo de turbo in. Maar Locktite heb ik al een vaker gehoord ... op zoek dan maar naar die zooi :wink:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Normaal als je een stuk draad hebt draai je een bout er op dan de 2e met een staaksleuteltje de 1e bout alsware los draaien en de 2e bout vast, zo draaj je ze knetterstak tegen elkaar.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

David schreef:Ok, dan vraag 2 ... aangezien dit speciale moeren zien .... ik ben elke keer mijn bouten die de downpipe tegen de turbo houden kwijt .... denk zelf dat ze lostrillen ofzo ... hebbie hier ook speciale bouten nodig ofzo?? Ik word er beetje arm van ... al paar setje RVS bouten + veerringen ... maar nu zijn ze weer allemaal los pleitos op 1 bout na (de ene die overblijft is elke keer weer een andere, is dus lekker random).

Sorry voor het offtopic Plug :wink:
Ik zou daar ook die ovale koperen moeren voor gebruiken als de draad hetzelfde is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat kán bij hem wel, maar dan moet ie tapeinden in de turbo zetten en dan de flens met een dubbele moer vastzetten.... hij draait nou BOUTEN in de turbo, en die pleuren eruit :wink: Dan moeten die tapeinden trouwens ook met Loctite erin...
Is ook wel logisch dat ze eruit lopen, dat huis wordt wss veel heter (of zet meer uit) als de bouten die je gebruikt waardoor ze dus gewoon los komen te zitten als de boel lekker begint te gloeien :shock: 8)

Maar die Loctite is er wel hoor, heb je in vele soorten, zal dus wel even zoeken worden welke je nodig hebt :lol:
Volgens mij hebben we er op de zaak al zo'n 20 verschillende soorten van; iig een curverkratje vol met flessies in veeel kleurtjes 8) :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bossa'
forum-gebruiker
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 jan 2004 12:18
Locatie: No-Ho
Contacteer:

Bericht door Bossa' »

@David:
Ik heb een flens met 3 tapeinden en ik heb die koperen ovale moeren gebruikt.In het begin had ik ook last van het lostrillen,maar nu na +/- 10.000km zitten ze er nog steeds op! :thumbsup:
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!


New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Draadeind ... gewoon 8.8 staal (gewoon bij de Praxis staal) ... of moet ik echt sterkere hebben ... 10.9 / 12.9 ofzo (deze laatste is SUPER MOEILIJK aan te komen namleijk, ben al wezen zoeken :wink: )
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik zou wel een beetje kwalitatief goed spul nemen, beetje kut als je draadeindje doldraait terwijl ie er met Loctite in zit :lol:

10.9 is wel OK, dan neem je wat zachtere moeren, dan weet je iig altijd áls je wat afdraait, dat het de moer is 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Zijn het de originele bouten die je gebruikt, en er dan weer uit trillen ?
(want deze hebben namelijk een andere hardheid dan normale)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Bart(astra) schreef:Zijn het de originele bouten die je gebruikt, en er dan weer uit trillen ?
(want deze hebben namelijk een andere hardheid dan normale)
Ik heb geen originele turbo meer, dus nee geen originele bouten ... heb 8.8 en A2 RVS geprobeerd maar trilt er dus uit (ze hadden geen 10.9/RVS A4 / 12.9 ... we gaan voor de 10.9 / 12.9 draadeindjes met dubbele ovale koperen moeren en drupje locktite /... als DAT los gaat weet ik het ook niet meer :wink:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Plaats reactie