electrische ramen en cv

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Niet LIEVER.... Lidmaatschap MOET overgemaakt worden iv.m de administratie
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

jah meneer de penisme... uhhh penningmeester.. dat moet u toch wel weten he !! :lol:
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

DayWaLk3R schreef:jah meneer de penisme... uhhh penningmeester.. dat moet u toch wel weten he !! :lol:

Ik d8 ik zeg het even wat subtieler :roll:

:lol:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Gheheh...komt goed hoor! :wink: :lol:
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

ik heb al mijn spullen binnen ingebouwd in de deuren voor de cv maar weet niet waar ik mijn relais kan vinden..de motronic ligt er al af maar nergens kan ik het vinden..er zit al een relais in maar die is denk ik voor de brandstof pomp of niet? kan iemand vertellen waar die wel zit?
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

laat maar zitten heb hem al gevonden. alleen nou doet ie nix :(

heb een m20 relais maakt datnog uit want bij de dealer zij die dat die het niet deed. en moet je ook je kofferbak er op aansluiten of doetie het ook alsje alleen de portieren hebt.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Werkt ook als alleen je Deuren erop zitten aangesloten... Koffer en tankklep is extra
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Bubi
forum-gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:05
Locatie: Amsterdam

Bericht door Bubi »

gijs schreef:ik heb al mijn spullen binnen ingebouwd in de deuren voor de cv maar weet niet waar ik mijn relais kan vinden..de motronic ligt er al af maar nergens kan ik het vinden..er zit al een relais in maar die is denk ik voor de brandstof pomp of niet? kan iemand vertellen waar die wel zit?
Ik ben ook bezig met het inbouwen van elec. ramen en cv....heb een kiekert en een relais erbij gekregen, maar had het zelfde probleem als hierboven....zou iemand het even kunnen uitleggen waar deze moeten???
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Relais van de spiegels gaan IN je zekering kastje! helemaal links bovenin zoals aan staat gegeven in het boekje en op het deskel van je zekering kastje.


Kiekert aansluiting zit bij je Motronic.. de stekker ervan zit verborgen achter en stuk isolatie onder de motronic
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

jah ok zo ver had ik het ook. maar heb allleen niet het orginele relais maar zo'n m20 relais van de conrad. maar nou werkt het dus niet . zou het dus aan het relais kunnen liggen
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

gijs schreef:jah ok zo ver had ik het ook. maar heb allleen niet het orginele relais maar zo'n m20 relais van de conrad. maar nou werkt het dus niet . zou het dus aan het relais kunnen liggen
Probeer je eerst de originele en dan die van Conrad ... of heb je de originele helemaal niet? Want kan idd aan het relais liggen ... of aan de ontvanger IN de m20 of aan de zender .... :wink:
Ik zou beginnen met een originele relais en daarvandaan verder zoeken :idea:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Bubi
forum-gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:05
Locatie: Amsterdam

Bericht door Bubi »

Marty schreef:Relais van de spiegels gaan IN je zekering kastje! helemaal links bovenin zoals aan staat gegeven in het boekje en op het deskel van je zekering kastje.


Kiekert aansluiting zit bij je Motronic.. de stekker ervan zit verborgen achter en stuk isolatie onder de motronic
De plek van t relais heb ik gevonden, alleen de kabel voor de kiekert kan ik nie vinden. De motronic heb ik eruit gehaald en erachter zit er een inham in t plaatwerk met 2 gaatjes....komen precies overeen met de 2 schroefgaatjes in de kiekert.....is dit de plek van de kiekert??? Maar er is daar geen kabel, wat ook best logisch is want daar is het vochtig (de kiekert zou daar wel droog zitten omdat er nog een rubbere stukje ingedouwd moet worden. In ieder geval....zou het kunnen dat die kabel nog getrokken moet worden?? :shock: Want er gaan ook geen kabels naar de deuren voor cv en elek. ramen etc, alleen 2 kabels voor de luidsprekers. :evil:
Ik heb er foto's van gemaakt, maar ik ben mn kabeltje vergeten en kan ze dus niet op de pc zetten. Als ik de kabel straks niet kan vinden zet ik ze wel morgen op de topic.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Goed zoeken.. bij mij zta de stekker voor de kiekert helemaal verstopt tussen twee lagen isolatie
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Marty schreef:Goed zoeken.. bij mij zta de stekker voor de kiekert helemaal verstopt tussen twee lagen isolatie
Pfff ... volgens mij moet je dat vetgedrukt typen met reuze letters .. heb het hem al keertje verteld maargoed ... vocht is ook niet goed trouwens ... doe daat wat aan vorodat je bodemplaat eronderuit rot!

Maar goed ... Ivan stuur die foto's maar naar mij toe gooi ik ze wel online gaan we even kijken voor je.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

Marty schreef:bij mij zta de stekker voor de kiekert helemaal verstopt tussen twee lagen isolatie
me too, niet dat ik een kiekert heb, maar ben ooit in onder zoek daar geweest met het uitwissen van de brandstofpomp relais...
LIVE IN THE FAST LANE
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Laat ik nu een paar weekies geleden ook aan het puzzelen zijn geweest met alarm en CV, de kiekert zit achter de isolatie, dus ook nog achter het brandstof relais.

http://members.home.nl/vexz/opel/cv/

voor foto's van de stekker etc

Afbeelding

standaard voor de brandstof relais eraf schroeven, isolatie aan de kant, en dan kom je hem wel tegen. Motronic hoeft er niet uit..

Nu moet je dus de rood/zwarte en de geel/zwarte draad hebben, de een is sluiten en de ander open dacht ik (negatief gestuurd).. welke wat precies doet weet ik 1 2 3 niet meer (zit nu op mijn werk, zou ik thuis eens even moeten kijken)
Tekst..
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

dat je in je deuren alleen je draden voor je speakers zit dat kan hoor dat had ik ook. maar achter je dashboard zit je bedrading wel als je een gsi hebt. je kan het controleren door de stekker naar je deuren uit elkaar te halen en te kijken hoeveel pennetjes uit je auto komt.
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

--------------------------------------------------------------------------------

Marty schreef:
Relais van de spiegels gaan IN je zekering kastje! helemaal links bovenin zoals aan staat gegeven in het boekje en op het deskel van je zekering kastje.


Kiekert aansluiting zit bij je Motronic.. de stekker ervan zit verborgen achter en stuk isolatie onder de motronic


De plek van t relais heb ik gevonden, alleen de kabel voor de kiekert kan ik nie vinden. De motronic heb ik eruit gehaald en erachter zit er een inham in t plaatwerk met 2 gaatjes....komen precies overeen met de 2 schroefgaatjes in de kiekert.....is dit de plek van de kiekert??? Maar er is daar geen kabel, wat ook best logisch is want daar is het vochtig (de kiekert zou daar wel droog zitten omdat er nog een rubbere stukje ingedouwd moet worden. In ieder geval....zou het kunnen dat die kabel nog getrokken moet worden?? Want er gaan ook geen kabels naar de deuren voor cv en elek. ramen etc, alleen 2 kabels voor de luidsprekers.
Ik heb er foto's van gemaakt, maar ik ben mn kabeltje vergeten en kan ze dus niet op de pc zetten. Als ik de kabel straks niet kan vinden zet ik ze wel morgen op de topic.

Naar boven





gijs schreef:dat je in je deuren alleen je draden voor je speakers zit dat kan hoor dat had ik ook. maar achter je dashboard zit je bedrading wel als je een gsi hebt. je kan het controleren door de stekker naar je deuren uit elkaar te halen en te kijken hoeveel pennetjes uit je auto komt.
Gebruikersavatar
gsi driver
forum-gebruiker
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
Locatie: Vught

Bericht door gsi driver »

heey melbo je moet allebij de kanten aansluiten en dan pas zal hij het doen groeten
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

gsi driver schreef:heey melbo je moet allebij de kanten aansluiten en dan pas zal hij het doen groeten
Ghehe...yeah right...been there done that...maar helaas! :wink:
Gebruikersavatar
Bubi
forum-gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:05
Locatie: Amsterdam

Bericht door Bubi »

Marty schreef:Goed zoeken.. bij mij zta de stekker voor de kiekert helemaal verstopt tussen twee lagen isolatie
Ik heb gezocht als een gek....k heb voor de zekerheid alles losgeschroeft zodat ik helemaal tot ik tot het plaatwerk was gekomen en ook helemaal tot het plaatwerk bij de voetuiteinde....maar nee hoor de kabel voor de kiekert is toch echt nergens te vinden. Heb ook tussen de isolatie enzo gekeken, helemaal tot de bodemplaat....maar niks te vinden. Volgens mij heeft de vorige eigenaar het eruit getrokken ofzo, al heeft ie er helemaal niks aan. :(
Zometeen komen de foto's eraan, als mr david ze erop zet. Misschien dat het wat zal helpen.... :roll:
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Afbeelding

Dit moet de stekker zijn.


en mijn hand(je)
Tekst..
Looyke
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2003 14:24
Locatie: Roosendaal

Bericht door Looyke »

vexz schreef:
Dit moet de stekker zijn.

en mijn hand(je)

En je aantekeningen om het te vinden
C20XE
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Looyke schreef:
vexz schreef:
Dit moet de stekker zijn.

en mijn hand(je)

En je aantekeningen om het te vinden
:lol: neej, de aantekeningen om mijn alarm op de CV aan te sluiten.
Tekst..
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

teering, 21'' beeldscherm... k.. nog teklein ...
LIVE IN THE FAST LANE
Plaats reactie