Pagina 3 van 8

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 18:56
door The Undertaker
Erwin_dude schreef:airco + turbo gaat bijna niet passen,

moet je haast op maat gemaakte radiateur voor je airco laten maken + slangen
ik heb bij die van mij al moeten passe en meten om de radiateur er nog is bij voor te krijgen en dan heb ik het nog niet over de slange, ik heb het er toen ook maar bij laten zitten, is mega veel werk
Veel werk maar het kan dus wel :P

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 19:35
door prs
ik heb al een op maat gemaakte radiateur :wink: daarbij gaat de stuurbekrachtigingspomp waarschijnlijk nog uit de motorruimte verdwijnen.dan hebben we al wat meer plek. het is overigens nog steeds niet zeker of die airco nog terug komt :wink:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 19:37
door The Undertaker
prs schreef:ik heb al een op maat gemaakte radiateur :wink: daarbij gaat de stuurbekrachtigingspomp waarschijnlijk nog uit de motorruimte verdwijnen.dan hebben we al wat meer plek. het is overigens nog steeds niet zeker of die airco nog terug komt :wink:
Waar laat je de stuurbekrachtigingspomp dan :?:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 20:44
door prs
binnen in de auto :wink:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 21:22
door Raymond-oud
prs schreef:binnen in de auto :wink:
elektrische bekrachtiging dus :mrgreen:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 21:38
door prs
electrisch/hydrolisch he :lol:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 22:14
door The Undertaker
prs schreef:electrisch/hydrolisch he :lol:
Ok, ben benieuwd hoe dat systeem eruit ziet

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 22:30
door prs
moet je even neuzen bij een corsa c/astra g/zafira. die hebben dat standaard al :wink:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 22:31
door The Undertaker
prs schreef:moet je even neuzen bij een corsa c/astra g/zafira. die hebben dat standaard al :wink:
Ga ik doen, weer wat extra ruimte onder de motorkap :mrgreen:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 23 jan 2011 22:36
door The Undertaker
Scheelt als ik het zo zie wel een hoop leidingwerk, ben benieuwd hoe je dit gaat inbouwen.

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 05 feb 2011 22:38
door The Undertaker
Barry, heb jij een chip op maat of een turbo-controller :?:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 05 feb 2011 23:30
door prs
ik ben pas overgestapt van een eds fase 2 chip naar een eds fase 3 met dampfrad. dus een voorgeschreven chip met turbo controler. de dampfrad is een 5 standen schakelaar waar je je turbodruk mee kan regelen(die stuurt de amal valve aan). stand 1 is een turbo druk van 0,3 bar zonder overdruk. stand 5 is 1,15 bar en 1,5 bar overdruk.

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 05 feb 2011 23:35
door The Undertaker
prs schreef:ik ben pas overgestapt van een eds fase 2 chip naar een eds fase 3 met dampfrad. dus een voorgeschreven chip met turbo controler. de dampfrad is een 5 standen schakelaar waar je je turbodruk mee kan regelen(die stuurt de amal valve aan). stand 1 is een turbo druk van 0,3 bar zonder overdruk. stand 5 is 1,15 bar en 1,5 bar overdruk.
Wil je hier een keer een foto van maken?

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 05 feb 2011 23:56
door prs
van die schakelaar bedoel je?

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 05 feb 2011 23:57
door The Undertaker
prs schreef:van die schakelaar bedoel je?
Heb er al één gevonden:

Afbeelding

waar heb jij hem geplaatst :?: :?:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 00:06
door prs
http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9

hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 00:08
door The Undertaker
prs schreef:http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9

hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
Is het eigenlijk jou dagelijkse auto of alleen bij goed weer?

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 00:22
door prs
The Undertaker schreef:
prs schreef:http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9

hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
Is het eigenlijk jou dagelijkse auto of alleen bij goed weer?

het is(helaas) mijn dagelijkse auto. ik heb wel een bus van de zaak, maar daar mag ik niet prive mee rijden :wink: . sinds de ombouw vorig jaar een goede 13000 km weggetikt :wink: .

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 00:28
door The Undertaker
Dan is het toch niet helaas :mrgreen:
Ik ben iedere dag dat ik in mijn GSI rijd blij :D

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 11:17
door prs
als je er iedere dag in rijd, dan word je het zo gewoon he :wink: . en de wagen word er meestal ook niet echt netter op als je er dagelijks mee rijd :wink:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 11:20
door The Undertaker
prs schreef:als je er iedere dag in rijd, dan word je het zo gewoon he :wink: . en de wagen word er meestal ook niet echt netter op als je er dagelijks mee rijd :wink:
Je auto netjes houden dat moet je zelf doen, of je er nu veel of weinig in rijd :wink:

Verder zit ik dagelijks met druk verkeer, als de weg dan even leeg is is hem doortrappen wel weer lekker :D

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 11:47
door chris1508
prs bedoelt denk ik eerder dat hij het zonde vind om in zown auto alle dagen te rijden.
je slijt de auto kwa onderdelen, lak, bekleding, etc. terwijl je hier gewoon alleen in wil rijden met mooie weer.

maar aan de andere kant kan ik undertaker ook goed begrijpen. vind het ook heerlijk om er zo elke dag in te rijden.
ook al heb ik maar een 1.8 het los komen van het vermogen is altijd iets leuks :mrgreen:

maar buiten dat. prs respect voor het project :worship:

had het je graag na gedaan :twisted:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 12:01
door The Undertaker
Begrijp Barry ook wel. Het is een beetje dubbel, aan de ene kant geef je een hoop geld uit aan je dagelijkse GSI om hem naar je zin te maken en vervolgens koop je er een andere dagelijkse bij zodat je je investering netjes houd.

Ik zal dagelijks met mijn GSI blijven rijden, ook als zij er straks uitziet zoals ik haar in mijn hoofd heb. Maar goed tegen die tijd is de koets in een zuurbad geweest, volledig gegalvaniseerd (dompelbad) en gecoat in een dompelbad. Een hoop geld en daarom langer termijn, eerst een ander huis met garage :P

De steenslag is niet zo'n probleem, daar heb je autospuiters voor, voor de bekleding de autobekleder. Wat onderhoud betreft ben ik handig zat en leer dankzij het forum dagelijks dingen erbij. :mrgreen:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 13:26
door prs
vergeet niet dat een turbo/v6 rijden/onderhouden, een heel stukje duurder is als met een c18/c20xe.. dat maakt het af en toe ook wel is minder leuk :mrgreen:

Re: prs astra gsi turbo

Geplaatst: 06 feb 2011 13:36
door The Undertaker
prs schreef:vergeet niet dat een turbo/v6 rijden/onderhouden, een heel stukje duurder is als met een c18/c20xe.. dat maakt het af en toe ook wel is minder leuk :mrgreen:
Klopt, maar een ombouw is een bewuste keuze, net als het kopen van een GSI (je kan ook een 1600 nemen). Een turbo/V6 rijden zal duurder zijn in onderhoud, als je handig bent dan kan je al heel veel zelf waardoor je kosten uitspaart. Door minder met je V6/turbo te rijden spaar je de kosten niet uit maar smeer je ze uit over een langere tijdsperiode.
Daar staat tegen over dat je dagelijkse auto ook moet onder houden en je hebt 2x wegenbelasting, 2x verzekering en 2x de onderhoudskosten, ik vraag me af of je dan echt veel goedkoper uit bent op langere termijn :roll:

Verder is het natuurlijk een persoonlijke keuze, en ik heb ook een mooi weer auto. Twee mooi weer auto's wordt voor mij iets te veel van het goede en heb er geen ruimte voor.

Verder blijft een GSI 8) en een turbo/v6 ombouw is gewoon über cool :twisted: