apk afkeur ivm achterklep

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Station c20xe
forum-gebruiker
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
Locatie: zuid-holland

Bericht door Station c20xe »

Inmiddels opelost. Er zit nu een mooie grote zwarte drukknop naast het zekeringkastje die de kofferbak zo openpopt. Was zo gebeurt eigenlijk en koste geen drol. Nu zit ik aleen nog met de te hoge lambdawaarde. Inmiddels al een bosch lambdasonde opgehaald van iemand van het forum hier. Aanstaande vrijdag even onder de auto de uitlaat even dichtsmeren met iets en de lambdasonde maar even vervangen en dan maar hopen dat ie eindelijk gekeurt kan worden. Angeleyes zijn er ook al af.
'Rappe familiebak'
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

het is inderdaad maar wie je treft met apk, sommige zijn veel makkelijker dan anderen, of het nou wel of niet is toegestaan, er zijn altijd wel discussies over veranderingen aan je auto...

dus, probeer het bij een ander, een maat van me heeft ook een gsi met dichte klep, en moet ook vanuit de binnekant worden geopend, maar hij heeft nog geen problemen gehad met apk al zeker 4 keer niet./

ook met engeleyes zijn er meningsverschillen, de ene zegt dat het niet mg en de andere wel. ik vraag eerst aan de apk keurmeester voordat ik een afspraak maak of het een apk afkeurpunt is. mocht het geen afkeur punt zijn dan heb je gelijk duidelijkheid en kan je hem met een gerust hard laten keuren, en ja mocht er een steekproef komen.... dan is het maar afwachten ...

in iedergeval SUCCES!!
C20NE
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

Station c20xe schreef:Inmiddels opelost. Er zit nu een mooie grote zwarte drukknop naast het zekeringkastje die de kofferbak zo openpopt. Was zo gebeurt eigenlijk en koste geen drol. Nu zit ik aleen nog met de te hoge lambdawaarde. Inmiddels al een bosch lambdasonde opgehaald van iemand van het forum hier. Aanstaande vrijdag even onder de auto de uitlaat even dichtsmeren met iets en de lambdasonde maar even vervangen en dan maar hopen dat ie eindelijk gekeurt kan worden. Angeleyes zijn er ook al af.
kan je vertellen hoe je dat gedaan hebt, kan ik het gelijk doorgeven aan die maat van me... die zit al 4 jaar moelijk te doen om zijn klep te openen. hhehe..
C20NE
Gebruikersavatar
Station c20xe
forum-gebruiker
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
Locatie: zuid-holland

Bericht door Station c20xe »

Ík heb het gewoon bij een inbouwstation laten doen bij een kennis. Wat ze doen is een motortje plaatsen in de achterklep. Op het motortje zit een lus waardoor je het uiteinde van de stalen lange haak die het slotje opent doorheen haalt. + en - kabeltje door je achterklep bovenlangs naar binnen toe. Kabels naar voren trekken en een plaats zoeken voor een schakelaar. Ergens stroom vandaan trekken en aansluiten die hap. Is makkelijk zelf te doen maar laten doen is soms ook wel 's makkeljk :D . Op mijn slotje aan de binnenkant zat dus al een soort langwerpige pin met een haakje eraan die perfect in het motortje viel en hem dus perfect opent. Heeft hij dit niet dan er gewoon eentje op zetten en vastzetten met tighrep.
'Rappe familiebak'
Plaats reactie