Pagina 6 van 6
Geplaatst: 21 mei 2005 15:20
door Darknexus
Ook geen gesheurde cilinderkoP?
Geplaatst: 21 mei 2005 15:32
door Rijontzegging
NOG niet
*Klop klop klop klop klop klop klop klopperdeklop klop*
Geplaatst: 21 mei 2005 15:34
door Rijontzegging
Laagvlieger schreef:RobbieS schreef:Laagvlieger schreef:@Robbie.
In hoeverre trekken ze krom. Is het nog te vlakken???
"Wenn man da das Meßwerkzeug drauf legt ist zwischen den Brennräumen an den Stegen ne richtige mulde drin. "
staat geen echte maat bij.
"Ich würde die köpfe nicht mehr bei Leistungsgesteigerten Fahrzeugen verbauen "
Dus ik denk dat zo'n kop wel te hergebruiken is. De mate van "verbuiging" is wel te zien neem ik aan a.d.h.v. een stalen rei. Dan kun je zelf meten hoeveel het verschil is. Daarna kijken hoeveel er nog te vlakken is, en of die hoeveelheid genoeg is om de "kromming" eruit te krijgen.
Das weer wat duidleijker.
Als het mijn kop was ging ie mooi naar de vlakker even paar tiende eraf laten rossen.
Op standaardblok kan dat best.
zou je dan niet liever gelijk een coscast of verstevigde 700 kop erop pleuren.
wat koste die koppen 2de hands ongeveer?
Geplaatst: 21 mei 2005 16:09
door David
Rijontzegging schreef:
zou je dan niet liever gelijk een coscast of verstevigde 700 kop erop pleuren.
wat koste die koppen 2de hands ongeveer?
Zullen nu na deze discussie wel in prijs zijn gestegen
Geplaatst: 21 mei 2005 19:04
door Laagvlieger
Rijontzegging schreef:Laagvlieger schreef:RobbieS schreef:
"Wenn man da das Meßwerkzeug drauf legt ist zwischen den Brennräumen an den Stegen ne richtige mulde drin. "
staat geen echte maat bij.
"Ich würde die köpfe nicht mehr bei Leistungsgesteigerten Fahrzeugen verbauen "
Dus ik denk dat zo'n kop wel te hergebruiken is. De mate van "verbuiging" is wel te zien neem ik aan a.d.h.v. een stalen rei. Dan kun je zelf meten hoeveel het verschil is. Daarna kijken hoeveel er nog te vlakken is, en of die hoeveelheid genoeg is om de "kromming" eruit te krijgen.
Das weer wat duidleijker.
Als het mijn kop was ging ie mooi naar de vlakker even paar tiende eraf laten rossen.
Op standaardblok kan dat best.
zou je dan niet liever gelijk een coscast of verstevigde 700 kop erop pleuren.
wat koste die koppen 2de hands ongeveer?
Neuh in mijn geval niet.
Gebruikte kopbetaal je zo 400 of meer voor toch???
Deze kop kost me nix.
4 tientjes om te laten vlakken en je zet hem er weer op.
Kun je er weer een paar jaar tegen aan.
Nu heb ik het voordeel dat ik alles zelf kan. Speelt ook mee natuurlijk.
Geplaatst: 21 mei 2005 19:19
door Rijontzegging
ohja stom. even nie bij na gedacht dat jij geen uurloon hoeft te dokken.
Geplaatst: 22 mei 2005 12:29
door Bart(astra)
Waarom zou je preventief een kop gaan vervangen ?
Geld teveel ?
Geplaatst: 22 mei 2005 12:56
door Rijontzegging
Bart(astra) schreef:Waarom zou je preventief een kop gaan vervangen ?
Geld teveel ?
nee maar het ging erover als de kop krom was getrokken en toch al eraf zou moeten
Geplaatst: 29 mei 2005 08:03
door chucky66
ziek in zijn kop
Geplaatst: 29 mei 2005 19:05
door chucky66
keb trouwens een versterkte 700 kop
Geplaatst: 29 mei 2005 22:56
door pluggie
Da's net bizarre, jij heb een oude die nog roesten, dus een 700, en dan juist een eind 93er oude, Laag, 94er met DIS, ook 400s als "851", Heb je DIS chuck ? normaal nie, dus die heb je nu wel met oudere 700 kop en DTA, anders zou ik maar op zetten he, versterkt, mooi, dus of al gedaan zelfs op de 370 Nm koppen, ik heb een 220 Nm dus.
Daar mag wel eens een brief keer voor naar de importeur Opel.
Geplaatst: 29 mei 2005 23:22
door Sin
eens scheurt die kop dan scheurt de kop niet
blijft altijd spannend
zijn ook koppen die buisje hebben geperst en weer gaan lekken
mijne toen ie nog nie deraf was en gevlakt had al dikk 220 derop
ook stuk of 5x in de begrenzer gejast nooit probs met die kop gehad
ook nu geen enkel prob met kopje zit ook nie meer in de begrenzer
hij loopt me alleen wat te warm vind ik
Geplaatst: 29 mei 2005 23:45
door Rallyastra
Waarom gaan Coscast koppen niet lekken dan ?
Geplaatst: 29 mei 2005 23:47
door Sin
lieve schat die scheuren ook
ligt ook puur aan omgang met zo een blok
theoretisch ist al helemaal om zeep aangezien als 1 coscast scheurt je de stelling coscasts scheuren niet ken weggooien
Geplaatst: 29 mei 2005 23:49
door Rallyastra
Nog nooit gehoord dat ze scheuren
Geplaatst: 29 mei 2005 23:52
door Sin
ze scheuren
http://www.carforums.nl/index.php?showtopic=5528&st=15
en heb t zelf ook van mensen gehoord die het zelf ook hebben gezien
en wat dan nog als t scheurt
pech n repareren en door
Geplaatst: 30 mei 2005 00:02
door RobbieS
hmm ja die gast zegt het toevallig. 1tje in een ver verleden.
Dat is 1 zogenaamde coscast, tegen 10tallen KS700koppen.
Op het duitse forum heb ik er ook nog niks over kunnen vinden. Dus ik denk nog steeds dat een cossie kwalitatief toch wat beter in mekaar zit. Mss door gietmethode ofzo, omdat die ene gast beweerd dat dezelfde gietmal gebruikt wordt.
Geplaatst: 30 mei 2005 00:05
door Sin
tuurlijk zit er kwalitatief verschil in
alleen je kunt nie stellen dat t niet scheurt
anyway
lang verhaal kort
alsie kapot is moet ie gerepareerd worden
~fin~
en nu ga ik slapen
Geplaatst: 30 mei 2005 00:06
door Rallyastra
Dat is dat wel heel uitzonderlijk, want ik heb het nog nooit gehoord en waarom zijn de meeste mensen dan zo gebrand op een coscast koppie. Ik heb 3 blokken met coscast kop gehad maar die dingen kon ik met gemak 200 euro duurder verkopen als een zonder coscast
Geplaatst: 30 mei 2005 11:12
door pluggie
DdV rijdt express niet met een CosCast maar met aangepakte KS700 omdattie sterker is, 370 Nm tegen 350 Nm.
Wat is wijsheid he allemaal
Geplaatst: 30 mei 2005 11:52
door Rallyastra
We hebben het dan ook over 2 standaard koppen tegen over elkaar, geen versterkte
Geplaatst: 30 mei 2005 11:55
door Sin
wat is er noe versterkt aan die kop behalve dat er een buisje of bypass op wordt gezet
lijkt me niet dat je de legering veranderd ofzo dus dat woord versterken si beetje misplaatst
feit dat het uitzonderlijk is wilt niet zeggen dat het niet kan
maar wat maakt t nou uit allemaal....niks
alsie kapot is fixen en verder dervan genieten