Spruitstuk lek?????

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Spruitstuk lek?????

Bericht door Paintballer »

Ik hoor een ratelend geluid onder me motorkap vandaan komen,vooral bij gas geven!!!!Toevallig hoorde een automonteur die hier ook woont me aankomen en hij zei dat me spruitstuk lek was. :( Iemand nog enig idee of dit waar is of dat het wat anders kan zijn???
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

watahyahknow schreef:als je een 8 klepper hebt kan het het hitteschild bovenop het spruitstuk zijn maar meestal zijn die er al afgevallen.
als het een kapot spruitstuk is hoor je meer een trrrrrrrufff geluid dan een ratel
wat ik ook veel meemaakt heb is dat de dichting ring die op de uitlaat net achter de bak in de beweegbare verbinding zit te veel versleten was dan krijg je staal op staal

Tis een 16v,zou er al nie zo blij mee zijn als het me spruitstuk was!!!Het klinkt echt als een soort ratel.
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

ecotec 16v
die scheuren wel vaker
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Yupz, C18XE/X20XEV blokkie?

Spruitstuk kromgetrokken waarschijnlijk.
Start je KOUDE motor en voel eens bij je spruitstuk op de uiterste hoek daar bij je thermostaat. Daar voel je hem dan blazen, en misschien zie je er ook wel wat zwart van uitlaatgassen op je blok.
Waarschijnlijk is er een tapeind afgebroken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Als je daar een lexmaul o.i.d ophangt is er niets aan de hand.. de ecotec spruitstukken schuren gewoon bijna allemaal
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

watahyahknow schreef:bedankt voor de tip , eeeehm de sloop astra gsi die ik ga kopen heeft een race spruitstuk maar de motor is een c 20 xe (astra uit 93 zilveren klepdeksel met rode L) past dat spruitstuk op de 1.8 ecotec?
weet ik gelijk wat ik te doen heb binnenkort.
Daar vrees ik voor.
Zou me sterk verwonderen dat hij past.
Volledig voortreintje met blokkie en bak en computers overbouwen :wink:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Probleem met de C18XE/X20XEV motoren is dat er te weinig materiaal zit. Wanden zijn te dun zeg maar. Dingen gaan allemaal kromtrekken.

Bij een spaghetti heb je gewoon een dikke flens met een paar pijpen erop gelast. Die trekken niet krom.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Hmmm dus spruitstuk toch wel lek,wat kost een nieuwe erop laten zetten ongeveer en kan waar moet ik dat laten doen????Neem aan dat de Opel dealer alleen maar originele heeft???
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Lexmaul spruitstuk kopen en zelf erop zetten!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

C18XE/X20XEV - 445,-
op de lexmaul site
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Als je het hitteschild eraf haalt, zie je vaak een dikke scheur bovenop zitten !
Maar kromtrekken doen ze idd ook vaak.

Succes ermee
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

let op, bij een afgebroken tapeind is het zeer moeilijk die er weer uit te krijgen.
Wij hebben daar een centreerhulp voor zodat je netje sin het midden boort EN niet te diep want daar zit het koelwaterkanaal :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

watahyahknow schreef:bedankt voor de tip , eeeehm de sloop astra gsi die ik ga kopen heeft een race spruitstuk maar de motor is een c 20 xe (astra uit 93 zilveren klepdeksel met rode L) past dat spruitstuk op de 1.8 ecotec?
weet ik gelijk wat ik te doen heb binnenkort.
Nee.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:let op, bij een afgebroken tapeind is het zeer moeilijk die er weer uit te krijgen.
Wij hebben daar een centreerhulp voor zodat je netje sin het midden boort EN niet te diep want daar zit het koelwaterkanaal :wink:
Wij hebben een steun die de gaten afdicht, waarna je een bout op het afgebroken tapeind kan lassen, om hem eruit te draaien. (mits tapeind niet te diep zit)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Heb even de kap open gehad en goed geluisterd en gevoeld,bij spruitstuk voel ik nie veel maar kom er ook nie helemaal lekker bij,maar dat geratel komt denk ik bij de waterpomp vandaan wat ik eigenlijk ook al een klein beetje dacht!!!Maar er is wel meer aan de hand dan alleen de waterpomp,rook ook wat benzinelucht!!!Nou ik gaat deze week wel even bij garage langs en laat alles wel even checken :(
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

njah das niet goed neej :shock:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

Paintballer schreef:Heb even de kap open gehad en goed geluisterd en gevoeld,bij spruitstuk voel ik nie veel maar kom er ook nie helemaal lekker bij,maar dat geratel komt denk ik bij de waterpomp vandaan wat ik eigenlijk ook al een klein beetje dacht!!!Maar er is wel meer aan de hand dan alleen de waterpomp,rook ook wat benzinelucht!!!Nou ik gaat deze week wel even bij garage langs en laat alles wel even checken :(
Als de waterpomp serieus leven maakt maak je kans dat je distributieriem er af vliegt als de pomp het volledig begeeft :shock:
Np bij een 8v ruimte zat maar fucked als je een 16v hebt :idea:
Denk je waterpomp? GEEN KRUKAS OMWENTELING MEER DRAAIEN!!!
EERST OPLOSSEN. T'zou je zuur kunnen opbreken!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Von Stauffenberg schreef:
Paintballer schreef:Heb even de kap open gehad en goed geluisterd en gevoeld,bij spruitstuk voel ik nie veel maar kom er ook nie helemaal lekker bij,maar dat geratel komt denk ik bij de waterpomp vandaan wat ik eigenlijk ook al een klein beetje dacht!!!Maar er is wel meer aan de hand dan alleen de waterpomp,rook ook wat benzinelucht!!!Nou ik gaat deze week wel even bij garage langs en laat alles wel even checken :(
Als de waterpomp serieus leven maakt maak je kans dat je distributieriem er af vliegt als de pomp het volledig begeeft :shock:
Np bij een 8v ruimte zat maar fucked als je een 16v hebt :idea:
Denk je waterpomp? GEEN KRUKAS OMWENTELING MEER DRAAIEN!!!
EERST OPLOSSEN. T'zou je zuur kunnen opbreken!
Ja het geluid komt bij de waterpomp vandaan dus denk het ja :( .Maar gauw even laten fixen inderdaad en maar even niet rijden in de auto,heb geen zin in losvliegende distributieriemen,dat heb ik al eens gehad en dat heeft me een hoop centen gekost :cry:
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

En ja hoor,spruitstuk lek!!!!!F*ck zooi :evil:
Paintverkoper in een verfzakie!!
Plaats reactie