KS"859" KOP GESCHEURD

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

Ook geen gesheurde cilinderkoP?
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

NOG niet

*Klop klop klop klop klop klop klop klopperdeklop klop*
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

Laagvlieger schreef:
RobbieS schreef:
Laagvlieger schreef:@Robbie.

In hoeverre trekken ze krom. Is het nog te vlakken???
"Wenn man da das Meßwerkzeug drauf legt ist zwischen den Brennräumen an den Stegen ne richtige mulde drin. "

staat geen echte maat bij.

"Ich würde die köpfe nicht mehr bei Leistungsgesteigerten Fahrzeugen verbauen "

Dus ik denk dat zo'n kop wel te hergebruiken is. De mate van "verbuiging" is wel te zien neem ik aan a.d.h.v. een stalen rei. Dan kun je zelf meten hoeveel het verschil is. Daarna kijken hoeveel er nog te vlakken is, en of die hoeveelheid genoeg is om de "kromming" eruit te krijgen.
Das weer wat duidleijker.
Als het mijn kop was ging ie mooi naar de vlakker even paar tiende eraf laten rossen.
Op standaardblok kan dat best.
zou je dan niet liever gelijk een coscast of verstevigde 700 kop erop pleuren.
wat koste die koppen 2de hands ongeveer?
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Rijontzegging schreef: zou je dan niet liever gelijk een coscast of verstevigde 700 kop erop pleuren.
wat koste die koppen 2de hands ongeveer?

Zullen nu na deze discussie wel in prijs zijn gestegen :lol:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Rijontzegging schreef:
Laagvlieger schreef:
RobbieS schreef: "Wenn man da das Meßwerkzeug drauf legt ist zwischen den Brennräumen an den Stegen ne richtige mulde drin. "

staat geen echte maat bij.

"Ich würde die köpfe nicht mehr bei Leistungsgesteigerten Fahrzeugen verbauen "

Dus ik denk dat zo'n kop wel te hergebruiken is. De mate van "verbuiging" is wel te zien neem ik aan a.d.h.v. een stalen rei. Dan kun je zelf meten hoeveel het verschil is. Daarna kijken hoeveel er nog te vlakken is, en of die hoeveelheid genoeg is om de "kromming" eruit te krijgen.
Das weer wat duidleijker.
Als het mijn kop was ging ie mooi naar de vlakker even paar tiende eraf laten rossen.
Op standaardblok kan dat best.
zou je dan niet liever gelijk een coscast of verstevigde 700 kop erop pleuren.
wat koste die koppen 2de hands ongeveer?
Neuh in mijn geval niet.
Gebruikte kopbetaal je zo 400 of meer voor toch???
Deze kop kost me nix.
4 tientjes om te laten vlakken en je zet hem er weer op.
Kun je er weer een paar jaar tegen aan.
Nu heb ik het voordeel dat ik alles zelf kan. Speelt ook mee natuurlijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

ohja stom. even nie bij na gedacht dat jij geen uurloon hoeft te dokken.
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Waarom zou je preventief een kop gaan vervangen ?

Geld teveel ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

Bart(astra) schreef:Waarom zou je preventief een kop gaan vervangen ?

Geld teveel ?
nee maar het ging erover als de kop krom was getrokken en toch al eraf zou moeten
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

ziek in zijn kop
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

keb trouwens een versterkte 700 kop
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Da's net bizarre, jij heb een oude die nog roesten, dus een 700, en dan juist een eind 93er oude, Laag, 94er met DIS, ook 400s als "851", Heb je DIS chuck ? normaal nie, dus die heb je nu wel met oudere 700 kop en DTA, anders zou ik maar op zetten he, versterkt, mooi, dus of al gedaan zelfs op de 370 Nm koppen, ik heb een 220 Nm dus.

Daar mag wel eens een brief keer voor naar de importeur Opel.
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

eens scheurt die kop dan scheurt de kop niet
blijft altijd spannend
zijn ook koppen die buisje hebben geperst en weer gaan lekken

mijne toen ie nog nie deraf was en gevlakt had al dikk 220 derop
ook stuk of 5x in de begrenzer gejast nooit probs met die kop gehad
ook nu geen enkel prob met kopje zit ook nie meer in de begrenzer

hij loopt me alleen wat te warm vind ik
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Waarom gaan Coscast koppen niet lekken dan ? :roll:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

lieve schat die scheuren ook
ligt ook puur aan omgang met zo een blok

theoretisch ist al helemaal om zeep aangezien als 1 coscast scheurt je de stelling coscasts scheuren niet ken weggooien
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nog nooit gehoord dat ze scheuren :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

ze scheuren
http://www.carforums.nl/index.php?showtopic=5528&st=15

en heb t zelf ook van mensen gehoord die het zelf ook hebben gezien

en wat dan nog als t scheurt
pech n repareren en door
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

hmm ja die gast zegt het toevallig. 1tje in een ver verleden.

Dat is 1 zogenaamde coscast, tegen 10tallen KS700koppen.
Op het duitse forum heb ik er ook nog niks over kunnen vinden. Dus ik denk nog steeds dat een cossie kwalitatief toch wat beter in mekaar zit. Mss door gietmethode ofzo, omdat die ene gast beweerd dat dezelfde gietmal gebruikt wordt.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

tuurlijk zit er kwalitatief verschil in
alleen je kunt nie stellen dat t niet scheurt

anyway
lang verhaal kort
alsie kapot is moet ie gerepareerd worden
~fin~

en nu ga ik slapen
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Dat is dat wel heel uitzonderlijk, want ik heb het nog nooit gehoord en waarom zijn de meeste mensen dan zo gebrand op een coscast koppie. Ik heb 3 blokken met coscast kop gehad maar die dingen kon ik met gemak 200 euro duurder verkopen als een zonder coscast :roll:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

DdV rijdt express niet met een CosCast maar met aangepakte KS700 omdattie sterker is, 370 Nm tegen 350 Nm.

Wat is wijsheid he allemaal :lol:
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

We hebben het dan ook over 2 standaard koppen tegen over elkaar, geen versterkte :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

wat is er noe versterkt aan die kop behalve dat er een buisje of bypass op wordt gezet

lijkt me niet dat je de legering veranderd ofzo dus dat woord versterken si beetje misplaatst

feit dat het uitzonderlijk is wilt niet zeggen dat het niet kan
maar wat maakt t nou uit allemaal....niks

alsie kapot is fixen en verder dervan genieten
W201 fan boy o_0
Plaats reactie