vulslang veranderen.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
markhel100
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2017 15:23
Auto('s): Astra F GSI rallyauto
Contacteer:

vulslang veranderen.

Bericht door markhel100 »

Zoals de meeste weten rij ik rally met de gsi. Nu hebben wij van de winter een upgrade gedaan naar proflex dempers en veren. Vooraan een speciale plaat gemaakt zodat het stevig genoeg is. Achter ook aangepakt zodat het allemaal past. Maar helaas zit de vulslang in de weg voor het reservoir van de dempers. Nu tijdelijk aangepast maar moeten er iets mee.

De originele vulslang loopt van boven naar onderen in 1 geheel. Nu wil ik graag een slang van de het tankgat(spatbord) via een andere weg naar de tank laten lopen. Dit zodat ik niet via de binnenkant van de auto hoef. Heb liever geen benzine in de auto en wil graag de auto zo origineel mogelijk houden.

Weet iemand of er een ander tankgat/vulhals bestaat die op de originele past en dan zelf met slang naar beneden kan geleiden. de originele is dus uit 1 stuk en niet goed te demonteren.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: vulslang veranderen.

Bericht door RedBill »

Ik heb hiervoor nog nooit een andere oplossing voorbij zien komen, anders dan nieuwe tank binnen de beschermde kooi. Maar dat wil je denk ik ook niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
markhel100
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2017 15:23
Auto('s): Astra F GSI rallyauto
Contacteer:

Re: vulslang veranderen.

Bericht door markhel100 »

RedBill schreef: 07 jun 2024 12:51 Ik heb hiervoor nog nooit een andere oplossing voorbij zien komen, anders dan nieuwe tank binnen de beschermde kooi. Maar dat wil je denk ik ook niet.
Dat is helaas geen optie. Als we dat doen moet het een Fia brandstoftank worden en daar zitten nogal kosten aan.

heb verschillende vulslangen liggen dus trek er maar eens eentje uit elkaar en kijken of ik de slang anders kan laten lopen.

bedankt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: vulslang veranderen.

Bericht door RedBill »

Succes!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie