Astra F Caravan

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Astra F Caravan

Bericht door pluggie »

Nieuwe pagina volledige quote. Vind ik altijd wel netjes:
Ray schreef:
RedBill schreef:Met name de kabelboom is voor mij wat me aan het huiveren maakt.
Met een goed schema zoals hierboven maak jij dat gewoon ;) En anders kom ik wel een keertje helpen.

Bart(astra) schreef:Dikke upgrade !

Stoer ook dat je er gewoon aan begint icm de V6

:pet: je af !
Dankjewel :D maar ben niet de eerste. Zo zijn uit m'n hoofd Jerremy en Vizier meen ik ook me al voorgegaan. En misschien nog wel meerdere.

Vincent_R schreef:Echt heel gaaf Raymond! Chapeau!!

Machtig veel werk aar die station van jou wordt steeds unieker :D
Thanks! :)

Jerremy schreef:Heel mooi Ray !
Ziet er echt goed uit :shiny: Je maakt er echt wat moois van zeg, echt mooi werk wat je verzet ! :worship:

Ja dat front is idd wel een dingetje bij V6 icm airco. Heb 'm ook aan moeten passen en verder naar voren moeten halen ook ivm andere radiateur (alu, iets dikker dan standaard) en de Friederich rvs spuitstuk wat iets verder naar voren lijkt te staan dan de originele. Slotplaat heb ik ook demontabel gemaakt, met het oog op mocht ooit radiateur/condensor verwisseld dienen te worden om het makkelijker toegankelijk temaken.

Zit er zelf aan te denken die leidingen anders te gaan doen evt. misschien. Zeker nu ook met de rvs spruitstukken met ook op warmte ontwikkeling en de leidingen.. Is even over denken,want zal nog wel een uitdaging worden.
Thanks! :) Doe maar een keer een paar foto's ergens neerzetten, ben wel benieuwd naar de jouwe. Qua airco-leidingen zijn Calibra V6 leidingen wellicht een beter idee. Maar goed, deze Astra leidingen waren voor mij makkelijk en goedkoop te krijgen, dus eerst zo maar eens proberen. Je moet volgens mij ook een andere condensor hebben als je Calibra V6 leidingen gebruikt. Als je geld over hebt, kan je altijd nog overwegen zelf leidingen te laten maken. ;)



Anyway, hier nog een paar plaatjes.
Koplamphoogteverstelmotortjes gemonteerd. Hier alleen de rechterzijde afgebeeld. Links kan je niet zien, daar staat een accu in de weg.
Afbeelding

Neusje staat er nu zo bij.
Afbeelding

En de eerder genoemde verplaatste claxon.
Afbeelding

Verder heb ik mijn 3wegklep gemoneerd. Deze blokkeert de warme koelvloeistofstroom naar de kachel wanneer de airco op koud staat. Echter paste deze niet op de originele plek tegen het schutbord, dat is waar de kachelleidingen de motorruimte in komen. Achterste uitlaatspruitstuk zat in de weg. Ik heb daarom mijn eigen kachelslangen gebruikt en aan het einde daarvan de 3wegklep gemonteerd op aangepaste slangen. 3wegklep woont nu naast de ABS-pomp. (Normaal zit de 3wegklep dus op de plek waar op de foto hieronder de aluminium omhulsels om de kachelslangen zitten)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Echt knap! Ik was juist een van de 3 Airco Astra GSi's ofzo en heb een gedeelte van de buizen eronder geknipt, liep aan op de grond. :shock: :mrgreen:
Dit is van de buitencategorie.
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra F Caravan

Bericht door Ray »

Paar weken terug het vacuümreservoir gemonteerd naast het interieurfilter. Mijn auto was daar niet op voorbereid, dus eerst 2 boutjes op een afgemeten afstand van elkaar vast gelast en vervolgens het reservoir geplaatst.
Afbeelding

Afbeelding

Dashboardkastje kon er ook weer in. Één van die rondjes achterin eruit gedrukt, zodat ik er een gekoeld dashboardkastje van kon maken.
Afbeelding

Afbeelding

En ondanks dat het voor mij vrij vroeg in het jaar is om de Astra van stal te halen, mocht hij toch mee vandaag. Vandaag heb ik namelijk de airco gevuld.
Auto heeft heel de dag binnen gestaan (18 graden) en dit was het resultaat:
Afbeelding

:)
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra F Caravan

Bericht door RedBill »

Cool! (met recht). Ook gaaf dat je de spullen in het dashboardkastje nu ook kunt koelen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra F Caravan

Bericht door Ray »

Iets anders waar ik mee bezig was, is een pulsomvormer maken, zodat het rijbereik en verbruik ook klopt als je een met een X30XE rijdt op een C20XE MID.
Nu zijn er mensen die zeggen; "ik heb met mijn standaard MID geen afwijking." Ik dus wel, mijn rijbereik is elke keer 750 km met volle tank, terwijl ik er maar 500 km op kan rijden, dat scheelt factor 1.5. Ook het gemiddeld verbruik wordt erg optimistisch aangegeven met 6.7 L / 100 km, terwijl als ik zelf de gereden km's met de getankte liters verreken kom ik meestal uit rond de 10 L / 100 km. Ook dat scheelt factor 1.5. Laat nu het verschil in motorinhoud van een 3.0L motor en een 2.0L motor ook factor 1.5 zijn...
Dan zijn er ook nog mensen die de Sintra 3.0 MID gebruiken en daar geen problemen mee hebben. Echter zijn er daarbij een hoop factoren verschillend vergeleken met de C20XE-MID waardoor je zou denken dat er toch iets niet goed gaat in die berekening van verbruik en rijbereik, zoals tankinhoud, wielomtrek, en nog een ander cruciaal punt waar ik straks op terugkom.

Nu wilde ik daar zelf iets op gaan maken. Ik wil zelf een printplaatje maken en een chipje programmeren, die de inspuittijd van inkomend signaal naar de MID (afkomstig van injector 1 die aan massa geschakeld wordt door de ECU) factor 1.5 keer langer maakt. (1.5 keer vaker een puls zou logischer zijn, maar 1.5 keer langer maken is makkelijker en het resultaat is hetzelfde) Daarom voor een paar euro wat klein elektronica aangeschaft en Proton IDE Lite gedownload om het programma in te schrijven. Dat ging uiteraard niet zonder slag of stoot aangezien ik geen IT opleiding heb gehad :roll: Dus gewoon heel vaak de F1 toets gebruikt :)

Na een paar chipjes en transistors gesloopt te hebben, heb ik een werkende pulsgenerator gemaakt, die het signaal kan nabootsen wat de MID gebruikt om verbruik e.d. te berekenen.
Afbeelding

Het signaal is een 12V bloksignaal met variabele duty cycle (inspuittijd) en variabele periode (motortoerental). Met die 4 blauwe knopjes kan je dus de inspuittijd langer en korter maken en het toerental hoger en lager maken.

Hieronder een Sintra X30XE MID (boven) en een Astra C20XE MID (onder) op hetzelfde signaal aangesloten. Het verschil is ongeveer die factor 1.5.
Afbeelding

Laat ik mijn programmaatje bij de Astra MID de puls omvormen komt er netjes dezelfde waarde uit.
Afbeelding

Echter als ik ook een snelheidssignaal erop zet (om L/100 km te kunnen zien ipv alleen L/h) dan lijkt de Sintra ineens extreem zuinig en klopt er geen hout meer van mijn theorie. Dit frustreerde mij mateloos dat ik dit project opzij heb geschoven en zo heeft het bijna een jaar liggen verstoffen... Paar weken geleden heb ik het spul toch maar weer eens uit de kast gepakt en ben ik weer wat gaan proberen. Wat blijkt nou; (en nu kom ik terug op het cruciale punt waar ik het net over had) wanneer je van beide MID's de gemiddelde snelheid reset en er dan een constant snelheidssignaal op zet, blijkt er een groot verschil in weergave te zitten! Factor 6.7!
Afbeelding

Zo zien de signalen eruit om beide MID's dezelfde snelheid te laten weergeven:
Afbeelding

Dit moet het verbruik en rijbereik wel ernstig beïnvloeden als je met een X30XE Sintra MID in een X30XE Astra gaat rijden...
Maar goed, nu ik dit dus weet kan ik verder met mijn programmaatje. En na een beetje rommelen, kloppen ook de L/100 km 8)
(Minimale afwijkingen daargelaten)
Afbeelding

Van de week spul aan elkaar gesoldeerd op een printplaatje en in de auto getest. De omvorming werkt perfect, echter is er één klein neveneffect, en dat is dat het signaal via mijn printplaatje massa maakt, en daardoor constant de injector van cilinder 1 open gestuurd wordt... Dat probleem is nu verholpen een extra PNP-transistor te plaatsen, het nu werkt het wel zoals het moet :)
Afbeelding

Afbeelding



Je ziet eerst de MID 0.9 L/h aangeven, dat is factor 1.5 keer te weinig, vervolgens zie je dat ik de MID uit het dashboard pak, daar onderbreek ik de originele signaaldraad en plaats ik de pulsomvormer ertussen. Je ziet het verbruik nu een beetje fluctueren tussen 1.3 en 1.4 L/h (want 0.9 x 1.5 = 1.35) Dus dat werkt nu goed, eindelijk :)

Hier nog een klein beetje achtergrond over het programma.
Bij onderstaande foto zie je een scopebeeld van kanaal A en B. Kanaal A is een signaal van de pulsgenerator, met een met een pulstijd van 20 ms. Het programma wacht tot het signaal laag wordt (laag betekent injector wordt aan massa gelegd en wordt dus aangestuurd) en begint dan een tijdsmeting. Wanneer het signaal weer hoog wordt, stopt de meting en wordt het resultaat met factor 1.5 vermenigvuldigd en op kanaal B weer uitgestuurd; namelijk 20 x 1.5 = 30 ms laag. Dan wordt er gewacht tot het signaal op kanaal A weer laag wordt, en begint het verhaaltje opnieuw.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Astra F Caravan

Bericht door Vincent_R »

He handige harry!
Wat heb ik een respect voor al het werk dat je verricht zeg!

Goed om te lezen dat het gehele airco systeem werkt :D
melissa
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2018 11:05

Re: Astra F Caravan

Bericht door melissa »

Tof :-) Ik kom je volgen! Leuk om te zien! :D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra F Caravan

Bericht door RedBill »

Echt supergaaf dat je dit allemaal achterhaald hebt!!! Cool hoor! Maar wat zijn die nare effecten die er met een Sintra X30XE MID zouden zijn dan?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra F Caravan

Bericht door Ray »

Bedankt voor de leuke reacties dame en heren!

@ RedBill, in theorie als je dus een Sintra X30XE MID gebruikt, wordt ten eerste het rijbereik te hoog aangegeven bij een volle tank, omdat de Sintra een 70L brandstoftank heeft, t.o.v. 50L bij de Astra, en ten tweede omdat als je 10 km/h rijdt, de Sintra MID dat signaal interpreteert als 67 km/h. Daardoor wordt natuurlijk je actueel en gemiddeld verbruik enorm beïnvloed, en daardoor wordt wederom het rijbereik te hoog. Nu kan je een aantal zaken wel wat tweaken in de MID, maar niet in zoverre dat het aan Astra maatstaven voldoet.
Overigens zal er bij snelheden boven de 38 km/h altijd 255 km/h worden weergegeven op de Sintra MID, meer kan hij niet weergeven. Of hij intern dan wel doorrekent met hogere snelheid (100 km/h in de Astra zou overeenkomen met 670 km/h in de Sintra MID) of dat hij de 255 km/h aanhoudt, of dat hij stopt met rekenen omdat hij de hoge frequentie van het signaal niet kan verwerken weet ik niet, dat is voor mij verder niet van belang.
Het viel mij wel op dat de MID niet hoger kan aangeven dan 38,9 of 39,8 L/100 km. Heeft iemand daar ervaring mee?

That having said, ben ik gisteren met de Astra 140 km gereden. De MID gaf nu, met de pulsomvormer ertussen, een gemiddeld verbruik aan van 11 L / 100 km (1 op 9,1) en bij volle tank een rijbereik van 463 km. Dat komt als een stuk geloofwaardiger over dan wat het eerst was. Heb van de gelegenheid ook eventjes gebruik gemaakt om de Astra eventjes flink op z'n staart te trappen. Het staat net niet op de foto, maar hij heeft de 240 km/h aangetikt. Wat is jullie ervaring wat dat betreft met een X30XE onder de kap? Ik weet dat er plek is voor verbetering, zeker in de doorstroming in de uitlaat, maar voor nu is het wel prima.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra F Caravan

Bericht door RedBill »

Heb je die foto zelf al rijdend gemaakt? Zo ja: Moedig / Dom*
Maar das een beste vaart!

*Doorhalen wat je niet van toepassing vind ;-)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra F Caravan

Bericht door Bart(astra) »

Goed bezig zo met die MID zeg :thumbsup:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra F Caravan

Bericht door Ray »

RedBill schreef:Heb je die foto zelf al rijdend gemaakt? Zo ja: Moedig / Dom*
Maar das een beste vaart!

*Doorhalen wat je niet van toepassing vind ;-)
Telefoon zat de hele rit in m'n stuur geklemd, (voor verkeers- en flitsinfo) toen de weg lang, recht en ver overzichtelijk was, bij lage snelheid de zelfontspanner aangezet en toen gas erop. Desalniettemin is het dan nog steeds niet verstandig natuurlijk, maar goed, met verder niemand in de buurt heb ik het gokje gewaagd.
Bart(astra) schreef:Goed bezig zo met die MID zeg :thumbsup:
Thanks, jij hebt toch ook een Sintra V6 MID? Geeft die geen rare waardes bij gemiddelde snelheid en actueel verbruik en zo?
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra F Caravan

Bericht door pascal1109 »

Ray schreef: Het viel mij wel op dat de MID niet hoger kan aangeven dan 38,9 of 39,8 L/100 km. Heeft iemand daar ervaring mee?
Klopt, hoger geeft hij niet aan.

Sintra MID heb ik verder ook nooit fatsoenlijke waardes zien geven (behalve in een Sintra dan :P )

Wat de prestaties betreft, volgens mij was je erbij destijds :speed:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Astra F Caravan

Bericht door Bart(astra) »

Ray schreef:
Bart(astra) schreef:Goed bezig zo met die MID zeg :thumbsup:
Thanks, jij hebt toch ook een Sintra V6 MID? Geeft die geen rare waardes bij gemiddelde snelheid en actueel verbruik en zo?

Nee heb ik niet.
Met 3.2 zou dat sowieso nooit kloppen
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
melissa
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2018 11:05

Re: Astra F Caravan

Bericht door melissa »

Bart(astra) schreef:
Ray schreef:
Bart(astra) schreef:Goed bezig zo met die MID zeg :thumbsup:
Thanks, jij hebt toch ook een Sintra V6 MID? Geeft die geen rare waardes bij gemiddelde snelheid en actueel verbruik en zo?

Nee heb ik niet.
Met 3.2 zou dat sowieso nooit kloppen

hmm eigenlijk zou je dan voor vreemde waardes terug moeten naar de basis, welke gegevens komen er binnen, welke rekensom word er gemaakt. Als je dat weet is het makkelijker aanpassen naar een "goede" waarde, zijn de waardes altijd raar, of maar in sommige situaties?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra F Caravan

Bericht door Laagvlieger »

Ik had er een groep A uitlaat onder en RVS spaghetti spruitstukken en een 100 cells sportkat.
Doorstroming geen probleem. Ding bleef ongelooflijk hard doortrekken tot aan de 260 km/u (harder durfde ik niet :mrgreen: ).
Ik had C25XE inlaat met CDA carbon dynamic airbox van een Porsche en een aangepaste chip.

Verder had ik eigenlijk weinig aan de MID aan hoeven passen. Heb er alleen een andere code-Index in geprogrammeerd voor de 6 cilinders.
Ik had een kleine afwijking kwa rijbereik omdat de MID nu rekening hield met 60 liter ipv 50 en ik had net als jouw de electronische 260 km/u teller.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra F Caravan

Bericht door Ray »

Laagvlieger schreef:Ik had er een groep A uitlaat onder en RVS spaghetti spruitstukken en een 100 cells sportkat.
Doorstroming geen probleem. Ding bleef ongelooflijk hard doortrekken tot aan de 260 km/u (harder durfde ik niet :mrgreen: ).
Ik had C25XE inlaat met CDA carbon dynamic airbox van een Porsche en een aangepaste chip.

Verder had ik eigenlijk weinig aan de MID aan hoeven passen. Heb er alleen een andere code-Index in geprogrammeerd voor de 6 cilinders.
Ik had een kleine afwijking kwa rijbereik omdat de MID nu rekening hield met 60 liter ipv 50 en ik had net als jouw de electronische 260 km/u teller.
Uitlaat is bij mij zeker weten een aandachtspuntje. CDA box heb ik ook (niet specifiek van Porsche). Die van mij stopt ermee bij 240 km/h. Zal mede ook wel komen doordat er een F25 achter zit. Hij is wel gechipt, maar niet optimaal omdat dat destijds met de AF22 is gebeurd, die best veel warmte toevoegde aan de radiateur, waardoor de motor zijn warme niet goed kwijt kon een de motor eerder ging pingelen.
Die code-index omprogrammeren lukte hier niet. Heb dat her en der en rond gevraagd, maar was niemand die de kennis EN middelen had om dat te doen. Maar goed, dit lijkt zo ook goed te werken. :)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra F Caravan

Bericht door Laagvlieger »

Hij trok hem bij de 240 niet meer door de (lucht)weerstand heen? en hoeveel rpm draaid ie dan?
Ik had met de F28 260 km/u gereden. En nog toeren zat over en nog trok hij weg als ik gas vol in trapte bij dergelijke snelheden. Anderen met de X30XE/F28 ombouw klokten op 290. Heb ik nog niet aangedurft maar het gemak waarmee hij naar de 260 ging, de hoeveelheid rpm en gas die ik nog over had moet dat mogelijk zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra F Caravan

Bericht door Ray »

Bij 240 draait ie 6100 toeren.

Even hardop rekenen:

Overbrengsverhouding F25 differentieel: 0,77
Overbrengsverhouding F25 5de versnelling: 3,818
Totaal 3,818 x 0,77 = 2,93986

Overbrengsverhouding F28 differentieel: 3,72
Overbrengsverhouding F28 6de versnelling: 0,74
Totaal 3,72 x 0,74 = 2,7528

Verhouding tussen de overbrengingen van de 2 bakken is dan 2,93986 / 2,7528 = 1,06795263

Met dat gegeven zou je dus bij 6100 rpm 240 / 1,06795263 = 256 km/h moeten kunnen halen met een F28

290 / 256 = 1,13
Met de genoemde 290 km/h zou die auto dan dus 6100 x 1,13 = 6900 toeren moeten draaien (met F28) . Klopt dat? Vind ik vrij hoog aangezien het max. vermogen (bij mij) al bij 5600 toeren bereikt wordt. Daarboven gaat het (in ieder geval bij mij) hard bergafwaarts, zodoende blijft die van mij ook hangen op 6100 toeren.

Als je genoeg vermogen hebt is dat wellicht wel makkelijk haalbaar. Bij mij was de koek echter op bij 207 pk (en 319 Nm).
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra F Caravan

Bericht door Laagvlieger »

Dat uitgaande van standaard wielen?
Ik had toen nog de 17" Toora wielen eronder. Dat verschilt ook heel wat kwa overbrenging.
Als ik het me goed herinner (pin me er niet op vast, is lang geleden) zat ik ergens tussen de 5500 en 6000 rpm rond de 260.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
melissa
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2018 11:05

Re: Astra F Caravan

Bericht door melissa »

Was kei tof jouw projectje vandaag te zien ;-) en te voelen --hihi--! :-D :shiny:
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Astra F Caravan

Bericht door Haaye »

Heb em net even helemaal gelezen. Mooi project!! 8)
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Astra F Caravan

Bericht door Ray »

Haaye schreef:Heb em net even helemaal gelezen. Mooi project!! 8)
Thanks! :)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Astra F Caravan

Bericht door Ray »

Astra is inmiddels verkocht. Rijdt nu rond als daily in Amstelveen.
Ben inmiddels een nieuw project begonnen. Klik!
Plaats reactie