DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
aapje
forum-gebruiker
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door aapje »

astra-gsi-666 schreef:hoe is het nu met de gsi en past de 1.8 uitlaat.
zoon gsi burostoel zal overheerlijk zitten.
danny gsi 666
Zit inderdaad lekker zoiets :P
http://static.tweakers.net/ext/f/b8R5se ... r/full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb 't al een paar jaar, kan 't echt adviseren... Beetje onderuit zakken? Gewoon rugleuning naar beneden draaien, wat meer focus nodig in een game? Rugleuning lekker naar 't scherm toe ;D
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door oenatje »

c64 :worship:
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

aapje schreef:
astra-gsi-666 schreef:hoe is het nu met de gsi en past de 1.8 uitlaat.
zoon gsi burostoel zal overheerlijk zitten.
danny gsi 666
Zit inderdaad lekker zoiets :P
http://static.tweakers.net/ext/f/b8R5se ... r/full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb 't al een paar jaar, kan 't echt adviseren... Beetje onderuit zakken? Gewoon rugleuning naar beneden draaien, wat meer focus nodig in een game? Rugleuning lekker naar 't scherm toe ;D
De uitlaat heb ik nog niet gepast (ook wegens drukte), prioriteiten liggen even anders :clown:
De stoel zit wel al, en echt heerlijk inderdaad. Als de foto's het weer doen, zal ik een update plaatsen.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door pluggie »

Hoe moeilijk is het eigenlijk een stuur te verwisselen, mijn leren stuur bladdert wat af waar ik mijn handen plaats, en ik erger me.
Gewoon een vraag.
Hoe moeilijk kom je aan een leren airbag stuur?

En goed bezig Dark.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

Het eraf halen van het stuur vond ik niet zo moeilijk, ligt er wel aan of je het stuurlint nog wilt gebruiken, dan moet je iets voorzichtiger te werk gaan.
Geloof dat het 2 schroefjes op de achterkant waren voor de airbag, en dan 1 grote moer voorop (onder de airbag) om het stuur volledig eraf te halen.

Weet niet hoe goed ze nog zijn, maar ik heb er nog eentje reserve liggen als het goed is.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door RedBill »

Het beste kun je het stuur verwijderen met een pullytrekker. Een fatsoenlijk leren airbagstuur vinden is zoeken naar een speld in een hooiberg. Zonder leer is nog wel aan een knap exemplaar te komen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - 2015

Bericht door DarkDaedelus »

Vanaf hier heb ik alvast gebruikt gemaakt van verkleinde foto’s. Zoals aangegeven ben ik van hosting veranderd, en ook om hier het forum iets minder te belasten heb ik de foto’s verkleind naar 25%.
Mocht er een verzoek zijn sommige foto’s toch op groot formaat te zien hoor ik dit graag.

Het eerste originele deurpaneel weer erin
Afbeelding

Het derde remlicht opnieuw gemonteerd, met de lelijke touwtjes voor de hoedenplank
Afbeelding

Eindelijk mijn QSP spacer ontvangen
Afbeelding

Nu kan het sportstuur erop zoals het hoort, met quick release. De auto is later op APK gegaan met de quickrelease en het sportstuur. Bij de APK is dit goedgekeurd geworden!
Afbeelding

Afbeelding

Lekker met de auto door de sneeuw, op de winterbandjes
Afbeelding

Auto op APK, met mooie magneet reflectors, voor het geval dat
Afbeelding

Oordeel van de APK:
Verroeste remleiding
Afbeelding

Lekke uitlaat
Afbeelding

Verder de banden linksachter en rechtsachter en de ABS kabel was los (vastklikken was genoeg). Een notitie gekregen over olielekkage, maar dat was geen afkeur. Makkelijk gefixed en de auto was weer gekeurd.
Deze auto is echt goed om dingen (en mensen) in te vervoeren (De volgende beelden kunnen schadelijk zijn voor sommige mensen).
Afbeelding

315.000
Afbeelding

Helaas kreeg ik ergens in maart een krakje in mijn raam. Dit is fijn vervangen. Een raampje zo helder, heerlijk. Ook de achteruitkijk spiegel is iets hoger geplaatst, waardoor ik minder het gevoel heb dat iedereen enorm bumper kleeft.

Toen gebeurde het.. veel lawaai tijdens het induwen van de koppeling, geschraap met en zonder koppeling.
Hoewel ik dit nog nooit gedaan had, was het idee om de koppeling zelf te vervangen. Ik heb hier de
nodige hulp bij gehad (bijvoorbeeld verstopte schroeven die ik niet kon vinden waardoor de
versnellingsbak niet los kwam). En veel telefonisch consult!

Een lange passende dop gehaald
Afbeelding

Steekas ertussenuit, wiel eraf, en auto op de bok
Afbeelding


Versnellingsbak los gehaald
Afbeelding

Koppeling zoals het erop zat
Afbeelding

Koppeling ertussen uit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De boosdoener
Afbeelding

Dit hoort enorm soepel te draaien, deze kraakte aan alle kanten en wilde niet draaien.
In de tussentijd ook een nieuw bandje erop (deze was kapot gegaan)
Afbeelding

Markering op het vliegwiel gemaakt
Afbeelding

Vliegwiel los, met artikel nummer
Afbeelding

De hele zooi
Afbeelding

Nieuw spul binnen gekregen!
Afbeelding

Er is best veel tijd overheen gegaan, steeds een klein beetje verder gekomen. In de tussentijd heb ik wat gepraat met een goeie vriend, die het adviseerde om het vliegwiel te vervangen/verlichten/af te draaien, omdat ik het nu toch open had liggen. Vooral omdat ik de zware variant in de C20XE had liggen. Na een beetje rond te neuzen op marktplaats kwam ik leuke vervanging tegen en ben ik deze gaan ophalen. Ik ben gegaan voor een afgedraaid en gebalanceerd komvliegwiel, zodat de afmetingen verder overeen zouden komen zonder uit te proberen of verder moeilijk over na te denken, maar er toch een flinke gewichtsafname was. Vanaf hier wordt de volgorde ook een beetje onduidelijk, dat krijg je ervan als je alles achteraf uittypt.
Alles werd tussendoor in aparte zakjes bewaard en gelabeld
Afbeelding

Even kijken wat het precies verschilt, is maar een klein verschil:
Afbeelding

Tevens omdat er veel tijd overheen ging, wilde ik gelijk de shortshifter plaatsen (veel tegelijk, ik weet, maar nu kon ik er beter bij).

Normale schakellink
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe schakellink
Afbeelding

Motorcode leesbaar gemaakt
Afbeelding

Verder heb ik me laten adviseren door dezelfde goeie vriend om de krukaskeerring te vervangen, wederom omdat ik er nu goed bij kan en je niet wilt dat je dat later opnieuw moet doen omdat je dat nu niet even gedaan hebt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna mocht het vliegwiel er definitief op
Afbeelding

Hierna heb ik de koppeling teruggemonteerd zoals het hoort, maar zonder centreeras. Omdat ik nu een zeer openvliegwiel had, konden we de platen goed centreren en konden we zien dat die niet 100% in het midden zat, dit was daarna gecorrigeerd en hebben de koppeling teruggeplaatst. Ook hier had ik zeker hulp nodig.
Afbeelding

Omdat ik het hoedje eraf gehaald had om meer plaats te creëren om de versnellingsbak eraf te halen, kreeg ik m niet in de versnelling gezet. Dit bleek achteraf iets heel lulligs te zien, omdat ik niet wist waar ik moest kijken. De bosdoener waren de ‘schuifjes’ rechts in het gat. De middelste zit hier 1 klik naar links, dit was het enige. Nadat ik deze naar rechts had geschoven kon het hoedje er zonder problemen op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er hoort een gemakkelijk systeem in te zitten met een veertje, ik had echter een plastic dopje. Deze heb ik eruit gehaald en met de vork gedraaid. Hierdoor kon ik een schroevendraaier in het gat steken waardoor ik het hoedje makkelijk kon plaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna de versnellingspook in de lock positie gezet
Afbeelding

De vork is vastgezet met een boutje en moertje
Afbeelding

En het systeem is vastgedraaid, zodat er weer gebruik gemaakt kon worden van de versnellingspook
Afbeelding

Versnellinsbak en pook zijn nu gefixed/geregeld hoe je het wilt noemen (uiteraard vloeistoffen bijgevuld, maar dit is dan ook geen how-to).
Daarna was er een andere boosdoener…
Afbeelding

Deze 3 doppen heb ik uitgeboord
Afbeelding

Het paste maar net
Afbeelding

De nieuwe werd erop gezet, op een veel betere manier
Afbeelding

En na alle dingen als vloeistoffen, splitpennen en zonder schroefjes over te houden zat de auto eindelijk weer in elkaar.
Helaas kreeg ik een verassing. Onderweg naar vrienden net na een stoplicht gebeurde het, veel witte rook, niets meer fatsoenlijk zichtbaar. Mijn angst was de koppakking (zoals de eerste GSi die ik gehad heb). Gelukkig bleek dit mee te vallen en was het slechts de aansluit buis van de radiator. Deze heeft waarschijnlijk te strak vastgedraaid gezeten.
Afbeelding

Afbeelding

De astra en ik zijn het laatste stukje verder gesleept geworden en gelukkig had ik nog een radiator van de vorige auto in de kelder liggen, deze hebben we opgehaald en erin gezet. Probleem weer verholpen.
Uieindelijk kon de auto weer rondrijden
Afbeelding

Ik had echter het idee dat de auto niet lekker in de eerste versnelling wilde. Dit kon komen door de koppeling, maar ook door de shortshifter. Ik herinnerde me dat de hoek van de vork iets veranderd was en heb aan de linkerkant van de bak een randje weggehaald zodat de pook weer soepel zou lopen
Afbeelding

Na al dit gebeuren, hebben we de auto en onszelf beloond op een lekkere rit naar het strand.
Afbeelding

Een maandje later had ik iets moois gezien, een zuignapje voor op het raam, met een redelijke magneet. Je plaatst een metalen plaatje achter/in je telefoonhoesje en je kunt m perfect gebruiken voor GPS of om te filmen, helaas was het te zwaar voor de tablet.
Afbeelding

Na een controle van een andere band (de reden dat ik nog op 2 verschillende soorten velgen reed) bleek dat dit geen probleem was, en werden de andere zwarte velgen ook onder de auto gelegd
Afbeelding

Afbeelding

Dat zag gelijk een stuk beter uit.

We blijven bezig, wat is er hier opeens verdwenen?
Afbeelding

Woah, beter! De GSi stoelen uit de vorige auto zijn terug, inclusief de achterbank en andere deurpanelen
Afbeelding

Afbeelding


Verder stoorde ik me nog aan 2 dingen, de achterlichten en de parkeersensorgaten. Op zich vond ik ze leuk, maar niet zo leuk als mijn vorige lampen. Hier moest dus wat aan gedaan worden.
Vergelijkenis foto en andere achterbumper:
Afbeelding

Afbeelding

Als we toch met kleine dingen bezig zijn,heb ik ook eindelijk de voorbumper lip geplaatst, ook dit maakte het weer een stuk beter
Afbeelding

Leuke Opel spot gemaakt
Afbeelding

Daarna een poging gedaan om de sideskirts op de auto te zetten, beginnend bij de deur..
Afbeelding

Helaas was dat niet zo’n goed idee, en kwam die direct los nadat de klemmen losgemaakt werden. Gelukkig kon ik alle plakzooi eraf halen en was de lak verder niet beschadigd.

320.000 km!
Afbeelding

En nu werd het tijd om wat leuks te gaan doen. De auto is inmiddels gekeurd, heeft enige tijd stilgestaan, vliegwiel is vervangen, koppeling is vervangen, shortshifter zit erop, gsi stoelen zitten er weer in, voorbumperlip zit er op, het is heerlijk weer. En zo ook, de weersvoorspelling de DE RING!
Ik ben in het verleden daar geweest, maar nog nooit met eigen auto de baan op gegaan, daar moest echt verandering in komen. Vergis je niet, ik heb erg rustig aan gedaan, ik wilde mijn auto langer heel houden. Ik ben die dag officieel de ring op geweest, en de auto had zijn sticker verdient:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar helaas moet er op zo’n dag ook een einde aan komen
Afbeelding

Achteraf online enkele foto’s gevonden:
Afbeelding

Afbeelding

Ik kijk misschien niet blij op de foto’s, maar oh dat was ik wel..


Eenmaal thuis had ik besloten dat het tijd werd om de handrem schoenen te vervangen, ook al had ik dit nog nooit gedaan, dit bleek een beetje stuntelen te zijn met de veer die alles op zijn plaats houdt, maar het was wel nodig:
Afbeelding

Tijdens dit fixen kwam het volgende tegen, een doorgebroken veer, dit was niet echt gepland. Ik was eigenlijk aan het plannen om de distributieriem te vervangen en mijn olie lek/zweet te fixen.
Afbeelding

Het artikel nummer stond erop, dus dat leek gemakkelijk te worden, helaas viel dit gezien de prijs erg vies tegen.
Afbeelding

Een paar dagen later was ik begonnen om de carterpan eraf te halen om het zweten/lekken te stoppen en direct de spatplaat te plaatsen. Uitlaatspruitstuk flink ingespoten en alles losgedraaid
Afbeelding

Dit keer alles in bakjes, niet in zakjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke ontdekking gedaan vanaf de onderkant
Afbeelding

Allemaal vieze zooi, maar eindelijk open
Afbeelding

Weer een verassing, er zat al een spatplaat tussen, niet alleen pakking. Dat verklaarde direct waarom ik het zo moeilijk los kreeg, ik zat aan de verkeerde kant van de plaat te wrikken (bovenkant); en het kraantje zat natuurlijk nog vast.
Afbeelding

Gelukkig alles verder los gekregen
Afbeelding

Carterpan flink schoon gemaakt
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe spatplaat vs oude spatplaat
Afbeelding

Nieuwe spatplaat erop gezet
Afbeelding

Alles weer vastgezet en gevuld, maar helaas bleef het lekken
Afbeelding

Afbeelding

Daarna alles weer losgehaald en opnieuw vastgezet, breekt me een schroef door, in het blok.
Tapset gehaald, kwam er absoluut niet bij, ook voor geen mogelijkheid met een boor, flink aan het balen natuurlijk.
In de tussentijd wel eindelijk andere veren aangeboden gekregen hier op het forum voor een snelle oplossing. Dank hiervoor Flying!
Afbeelding

Toen er weer tijd beschikbaar was, carter wederom volledig losgehaald en schoongemaakt. Deze keer met vloeibare pakking en allemaal nieuwe boutjes.
Toen ik erachter kwam dat een veer kapot was, ben ik op zoek gegaan naar de KW set die er “origineel” op hoort (gezien er een schroefset (voorkant) onder zit), echter volgens KW komt de schroefset niet overeen met de achterveren. Het hele gedoe zou me veel te veel kosten, en hier was ik ook niet op berekend. Om deze reden zijn er goedkope tweedehands veren op gekomen, die inmiddels binnen waren gekomen (en het tot nu toe prima doen, ook al zijn het een andere ‘stijl’ veren).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dag erna werd de carterpan weer gecontroleerd.
Afbeelding

En het drupt nog steeds… Maar niet van de plaats zonder boutje.
Afbeelding

Dit bleek gelukkig op te lossen door 2 boutjes net even aan te draaien, en sindsdien is de carter droog!
Afbeelding

Afbeelding

Dat ziet er toch echt beter uit…
En de olie blijft mooi op pijl, en zeer mooi van kleur:
Afbeelding

Hierna is het rustig gebleven voor de auto, want we hebben een huisje gevonden!
De komende tijd gaat tijd en geld dus zitten in inrichting en school, en staat de auto op een zeer laag pitje (dus helaas) nog steeds geen sideskirts…
Echter VLAK voor het verhuizen zelf kwam er weer vreemd geluid uit de auto, en wilde die niet meer starten. Het vermoeden was de distributieriem of onderdelen ervan. Dit stond al een tijdje op de planning en de onderdelen had ik al sinds augustus is huis
Afbeelding

Gelukkig heb en had ik een goeie vriend die zich opofferde om de auto na te kijken terwijl hij het al erg druk had, zodat wij ons op de verhuizing konden richten, al het benodigde materiaal en speciaal gereedschap had ik al in huis gehaald. Plus een awesome boekje. Ik wilde dit eigenlijk zelf doen, maar dat kon niet meer.
Afbeelding

De distributieriem was inderdaad toe aan vervanging, en waarschijnlijk heeft de waterpomp altijd een beetje gelekt. Maar het geluid.. kwam van de dynamo af. Eigenlijk vreemd, want ik had nooit last van een lege accu. De lagers van de dynamo waren niet meer goed, spanrol en waterpomp waren niet slecht genoeg om het beschreven geluid te maken. Bij het draaien aan de dynamo hoorde hij het duidelijk. Toen kwam er nog een uitdaging, de waterpomp die ik bij de set besteld had, bleek de verkeerde te zijn, dus kon hij niet verder met monteren. Pomp en dynamo werden op korte termijn geregeld en hij kon verder. Was al met al wat duurder, maar dan werd het wel fatsoenlijk gedaan en ik was van het enge geluid af. Op 325.487 km is de distributieriem vervangen.
Wat was en ben ik nog steeds dankbaar…

Inmiddels zitten we enigsinds op ons nieuwe plekje, met de auto voor de deur. Het heeft nog aardig wat werk nodig, maar dat hebben we er wel voor over.
2015-10-26 10.47.48.jpg[/img]
En wat een omgeving hier
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stukje sideskirt is geclaimed
Afbeelding

Beetje sfeerfoto
Afbeelding

En dan nu is het tijd om eindelijk de wintervelgjes op te knappen.
2 nieuwe wintersokjes liggen klaar
Afbeelding
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door astra-gsi-666 »

goed bezig daar,vet een coscast. :worship: :worship:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

DarkDaedelus 2.0 GSi

Bericht door DarkDaedelus »

en nog een lederen bureaustoel, maar die staat nog niet op de foto / op de pc!

Oh ja! en SNEEUW!

Afbeelding
Gebruikersavatar
aapje
forum-gebruiker
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door aapje »

Mega fotolurk-post :) :D leuk alle foto's
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi

Bericht door DarkDaedelus »

vandaar dat ik ze ook maar wat kleiner gemaakt had :mrgreen:
Ik krijg alleen vaak de melding:

Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.
Apache/2.2.27 (Unix) mod_ssl/2.2.27 OpenSSL/1.0.1e-fips mod_bwlimited/1.4 mod_fcgid/2.3.9 Server at forum.astragsi.nl Port 80

Ik hoop dat dat niet door mijn foto's komt gezien die slechts verwijzen..
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door pascal1109 »

Supervet die lange update

Maare...heb jij nou je irmscher achterlichten eruit gehaald? :shock:
Wat ga je daarmee doen?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

pascal1109 schreef:Supervet die lange update

Maare...heb jij nou je irmscher achterlichten eruit gehaald? :shock:
Wat ga je daarmee doen?
Deze heb ik er inderdaad uitgehaald, ondanks dat ze standaard donkerder zijn, bevielen ze me niet helemaal. Op dit moment heb ik ze in een doosje opgeborgen zodat ze niet zouden beschadigen tijdens de verhuizing.
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door Vincent_R »

Mooie update!
Mocht je er eventueel over denken om de Irmscher achterlichte weg te doen, contact mij dan even als je wilt! :)
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi

Bericht door DarkDaedelus »

Wanneer ik definitief besloten heb om ze weg te doen, zal ik zeker wat laten weten :)
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Het onvermijdelijke tankdopdilemma

Bericht door DarkDaedelus »

En nu op naar slecht nieuws, helaas is het zover en moet ik er toch echt in gaan geloven. Financieel is het niet mogelijk om het volledige achterscherm te vervangen en is een tijdelijke oplossing voldoende.
Ik zou echter enorm graag mijn tankdop weer kunnen sluiten..

Ik heb bij winparts een lasplaatje gevonden voor nog geen 10 euro, maar zou ten eerste willen weten of dit voldoende is:
https://www.winparts.nl/carrosserie-pla ... p5084.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik begrijp heel goed dat dit geen ´echte´ / permanente oplossing is, maar ik wil nog heel graag even in deze auto kunnen blijven rijden totdat er gekeken kan worden naar een permanente oplossing.
Wanneer dit voldoende is; ben ik op zoek naar iemand (het liefste) regio limburg die mij zou kunnen helpen met het erin zetten, een haakse slijper heb ik wel, maar ik heb helaas geen enkele lasapparatuur
of ervaring. Zoals al aangegeven is financieel niet heel veel te vinden op het moment, en zou het liefste iemand willen trakteren/compenseren op iets in de vorm van een kratje bier wanneer dit mogelijk is.

de enge plaatjes bij het praatje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(meer plaatwerkonderdelen voor astra f gsi 2.0 voor mensen die geïnteresseerd zijn om de rest te bekijken:
https://www.winparts.nl/carrosserie-pla ... 14665.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door RedBill »

Dat plaatje neemt wel de roest aan de buitenkant even weg, maar je hebt ook nog je binnenscherm. Daar zitten de plaatselen voor de bevestiging van je klepje aan vast. Wil je die dus weer kunnen sluiten dan moet de vulopening van de tank aan je binnenscherm ook gefixt worden. Dat zou ook met wat zelfgemaakt plaatmateriaal wel kunnen in een tijdelijke oplossing, maar de vraag is of je voldoende body hebt om aan te lassen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door Vincent_R »

Eens met RedBill.
Als tijdelijke oplossing zal het best kunnen werken mits je inderdaad voldoende body hebt om aan te kunnen lassen.
Wanneer je iemand hebt die je kan helpen zou je dat het best samen even kunnen bekijken en zien of dit tijdelijk op te lossen is.
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

daar sta ik voor open, gelukkig niet alleen maar slecht nieuws. Nu eerst iemand vinden die mij zou kunnen en willen helpen.
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door Vincent_R »

Willen is het probleem niet, kunnen is voor mij een 2e. Ik kan ook niet lassen hehe
Zou het eens proberen op Facebook in de Opel Forum groep of Astra F groep. Daar zitten zeker mensen die dit kunnen.
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door AlexAstra »

mooi verhaal compleet met foto's :thumbsup:
altijd jammer al die reparaties, maar dan kan de auto er weer een tijdje tegen :mrgreen:
Verder gaaf dat je op de Ring bent geweest, sticker staat 'm goed!
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Tankklep

Bericht door DarkDaedelus »

Vincent_R schreef:Willen is het probleem niet, kunnen is voor mij een 2e. Ik kan ook niet lassen hehe
Zou het eens proberen op Facebook in de Opel Forum groep of Astra F groep. Daar zitten zeker mensen die dit kunnen.
Ik heb me vast aangemeld bij de Astra F groep, zal eerst foto's maken van de binnenkant, bedankt voor het idee!
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door pluggie »

Hier mis je echt 5 cm.... Nu weet ik het ook even niet meer..................
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door DarkDaedelus »

opel groep op fb was ik (als ik t goed heb) al lid van, en astra f heeft me gister geaccepteerd.

Verder heb ik een een 'slechter plan' het idee om te werken met het ijzerplaatje (daar eventueel wat opmaken voor de sluiting) en vastzetten met popnagels (heeft misschien nog wel een leuk effect ook nog :p)
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!

Bericht door Mr.F »

Heb de tankopening in mijn astra ook laten vernieuwen, nieuw scherm viel ruim buiten het budget.
Als je het goed laat doen, en later lekker tectyleert dan zal het wel mee vallen met hoe snel het weer roesten gaat :)
Plaats reactie