B.stein B12 pro

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Goedemiddag,

Heeft iemand van jullie, ervaring met de Bilstein B12 pro kit??
Vaste verlaging.
Er wordt gesproken over 3 cm verlaging. Is dat vanaf de 2cm die een gsi 2l 16V toch al heeft (dus 2+3 wordt 5 cm) of is dat incl. die 2cm???

Is het een fatsoenlijke set voor die ruim €500,-??
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Iemand ervaring met de B12 Sportline kit??? :confused:
Ik heb aan de voorkant een JMS onderlip en kan nu hooguit een pink tussen m'n voorscherm en band krijgen. 8)

Zou een verlaging van 45/50mm (dus voor de gsi 20/25mm extra denk ik) goed te doen zijn??
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door RedBill »

GSi is 30 mm lager dan standaard Astra volgens mij. Ik heb alleen maar ervaring met Bilstein dempers, niet met de complete set. Ik was er wel erg over te spreken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Hey RedBill! Bedankt voor je reactie!
Probleem is.....die Bilstein setjes zijn wel mooi maar....30/30 is te weinig.
Ik twijfel ook erg over de sportline kit 30/50 dacht ik. Nu kan er als ik 17inch 205/40 rijdt net een pink tussen m'n voorscherm en band.
1 cm omhoog zou niet erg zijn. Maar ik denk dat ik met die Bilstein setjes te hoog eindig.

De grote vraag is......welke verlaging heb ik nodig, als ik ongeveer 2cm tussen band en voorscherm wil. Wel keer veren gebruik jij, RedBill???

Of zou die Bilstein B12 Sportline wel mooi staan/genoeg zakken??
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door RedBill »

Ik had een verlaging (t.o.v. origineel GSi van 40/40) met veren van KB en Bilstein B8 dempers (dacht ik, moet ik thuis even nakijken).
Afbeelding
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Dus eigenlijk 60/60 dan?!

Als de foto ook 17 inch is en 205/40 banden, dan ligt de mijne voor, nog 1 cm lager denk ik. Achter zou wel t zelfde kunnen zijn.

Ziet er netjes uit trouwens! Mooie GSI, RedBill!
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

RedBill....mag ik iets vragen?

Ik sprak zojuist met Bart...en die zei, je moet de afstand van 't hart van de naaf, tot aan de spatborden weten.
Jij hebt je GSI toch weer origineel?

Zou jij als je tijd hebt, de afstand van 't hart vd naaf tot spatborden voor en achter eens willen meten??

Fijne avond nog!!

Gr, Gertjan
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door RedBill »

Wil ik doen. Wordt morgen denk ik. Vandaag kneitertje druk.

De wielen zoals die boven op de foto staan zijn trouwens 16" met 215/40 banden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
astralweeks
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2016 03:43
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door astralweeks »

Ziet er inderdaad mooi uit. Heb goede dingen gehoord over Bilstein setjes. Ik heb het zelf nog niet kunnen uittesten :)
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Idd mooi spul. Alleen is t probleem dat ik mogelijk te hoog uitkom met dat Bilstein B12 Sportline setje. Jammer! Want 't is wel heel mooi spul idd.

Eerst maar eens kijken hoeveel mijn Gsi nu echt verlaagd is.
Misschien ga ik anders noorden B8 dempers en Apex 40/40 veren.
Maarja......die Bilstein veren zijn wel beter. Luxeprobleem ☺☺
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door RedBill »

Voor is hart naaf tot rand spatbord bij mij nu 34 cm
Achter is hart naaf tot rand spatbord 31,5 met originele schermen, en weinig belading (alleen een reservewiel en wat licht spul).

Veerpootrubbers zijn iets meer dan een jaar oud, veren en dempers idem. Alles origineel Opel, op de achterveren na. Die zijn van Spidan, maar wel de originele GSi lengte.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Hartelijk dank RedBill!!!

Kijk....daar heb ik wat aan. :thumbsup:
Bij mij is t achter, 28 cm (incl. Baskistje en versterker...weinig speciaals).
Voor...., 29 cm.

Fijn weekend kerel 8) !!!!

Ik laat wel weten wat t geworden is 8) .

Groeten,
Gertjan
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Geeft trouwens te denken.
Misschien is dat Bilstein B12 Sportline setje, nog helemaal niet zo verkeerd dan!!
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door RedBill »

Precies! Heb trouwens op basis van de foto nog even nagemeten en inderdaad zit de hartafstand zoals die op de foto staat op 30 cm tot aan rand spatbord. Was dus inderdaad 40mm verlaagd aan de voorzijde.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Zal Weitec worden denk ik. H&R 50mm voorkant zal voor mij teveel zijn.
Bilstein veel te weinig. En Weitec heb ik gezien met 40/25mm dacht ik. Mooi en goed.....en een nette prijs. ☺
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: B.stein B12 pro

Bericht door astra-gsi-666 »

Black jack schreef:Zal Weitec worden denk ik. H&R 50mm voorkant zal voor mij teveel zijn.
Bilstein veel te weinig. En Weitec heb ik gezien met 40/25mm dacht ik. Mooi en goed.....en een nette prijs. ☺
ik heb ook die zelfde lip met 60 mm voor en 60 mm achter,kijk maar eens bij mijn voorstel topic.
groetjes danny gsi 666
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door pluggie »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Super gaaf dat je nog rijdt broertje van Bartje! Ik rij ook nog!

Die van Danny is compleet totall loss. Laten we hopen dat die ooit weer gaat rijden.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: B.stein B12 pro

Bericht door astra-gsi-666 »

ja,plug die gaat zeker weer rijden, heb vrijdag contact gehad met erwin en met geert
voor een nieuwe motor,heb met reaal gebeldt en ze hebben had met gam.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door pluggie »

SUPER!
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Goed bezig Pluggie! ☺☺

Wordt af en toe wel lastiger om aan spullen te komen.
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Duurde even. Ik val de laatste tijd van 't ene in 't anders probleem.
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.

Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.

Bedankt voor jullie hulp!!!! :D
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: B.stein B12 pro

Bericht door Black jack »

Duurde even. Ik val de laatste tijd van 't ene in 't anders probleem.
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.

Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.

Bedankt voor jullie hulp!!!! :-) :-)
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: B.stein B12 pro

Bericht door astra-gsi-666 »

graag gedaan,daar voor zitten hier op het forum.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: B.stein B12 pro

Bericht door astra-gsi-666 »

Black jack schreef:Duurde even. Ik val de laatste tijd van 't ene in 't anders probleem.
Maar het is Vogtland 60/60mm geworden.
Auto is even laag als vooraf. Achter zelfs iets lager. Maar dat is geen probleem.
Rijdt lekker moet ik zeggen!!!
Blijkbaar is Vogtland een Duits kwaliteitsmerk.

Helaas moeten bij mij ook 3 vd 4 verenschotels vervangen worden.

Bedankt voor jullie hulp!!!! :D
ik heb H&R veren en dempers.
danny gsi 666
Plaats reactie