Smoke koplampen

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Smoke koplampen

Bericht door Vincent_R »

Even een vraagje...

Heb zelf natuurlijk al wat op internet zitten zoeken, maar heeft iemand enig idee waar je nog smoke koplapmen (na 94 model) kan kopen?
Eventueel graag met link!

Alvast bedankt! :D
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Smoke koplampen

Bericht door Vincent_R »

Zelf doen kan natuurlijk ook...
Maar alle foto's bij de how to werken niet meer en heb daarbij een aantal vragen.

Als iemand mij daar mee kan helpen zou top zijn :thumbsup:
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Smoke koplampen

Bericht door Ray »

Let wel op met koplampen smoken i.v.m. APK.

Artikel 5.2.55:
3. De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 128, van toepassing.

Artikel 128:
De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Smoke koplampen

Bericht door Vincent_R »

Dat vind ik ook belangrijk inderdaad.
Wel heb ik op diverse fora gelezen dat wanneer je enkel de rand in de behuizing spuit (dus niet de reflector zelf of het glas) dan je er dan gewoon mee door de APK komt.

Het liefste zou ik daarom ook smoke koplampen kopen of in het ergste geval voor de apk de koplampen wisselen....
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Smoke koplampen

Bericht door pascal1109 »

Klopt, als je de glazen eraf haalt, kan je bepaalde delen spuiten en dan zien ze er lekker donker uit en komen ze nog steeds gewoon door de APK.
Volgens mij heeft photobucket een update uitgevoerd ofzo, want heel weinig foto's doen het nog helaas :(

Maar anders heb je ze hier nog te koop:
http://www.carparts-online.de/shop2/BEL ... ERFER.html
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Smoke koplampen

Bericht door Jerremy »

8 jaar geleden had ik is smoke koplampen gekocht bij GM Tuning parts, maar weer terug gestuurd...
slechte pasvorm, en matige afwerking. Gelukkig kon ik het zonder problemen retour sturen. Nu verkoopt 'ie ze niet meer zag ik op de site.

Maargoed, zou goed kijken naar wat je koopt, schijnbaar is er toch wel een hoop kwaliteitsverschil !
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Smoke koplampen

Bericht door Vincent_R »

pascal1109 schreef:Klopt, als je de glazen eraf haalt, kan je bepaalde delen spuiten en dan zien ze er lekker donker uit en komen ze nog steeds gewoon door de APK.
Volgens mij heeft photobucket een update uitgevoerd ofzo, want heel weinig foto's doen het nog helaas :(

Maar anders heb je ze hier nog te koop:
http://www.carparts-online.de/shop2/BEL ... ERFER.html
Balen is dat ja van de geuploade foto's...
Helaas heeft de aanbieder van jou link ze niet meer op voorraad :(


Denk dat ik gewoon maar een setje originele Bosch koplampen op marktplaats koop en zelf aan de gang ga. Dan weet ik in ieder geval dat het gebeurd zoals ik het wil en zoals Jerremy aangeeft, dan heb je de OEM pasvorm :)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Smoke koplampen

Bericht door pascal1109 »

Ok ja er waren er meerdere op het forum die vanaf de link die ik had gepost besteld hadden, pastte allemaal goed.
Maar als ze niet op voorraad zijn en onbekend is wanneer wel...ja dan moet je keuzes maken.
Zelf smoken is goed te doen hoor, als het glas eraf is, dan zie je vanzelf wat je wel en niet zwart kunt maken.
Dus gewoon die unit even in heet water leggen en later weer dicht kitten met doorzichtige kit ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
ASTRA LA VISTA
forum-gebruiker
Berichten: 345
Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Smoke koplampen

Bericht door ASTRA LA VISTA »

Ik heb ze vorig jaar besteld.
Maar ze bleven na maanden nog steeds op backorder staan. Zowel in Duitsland als in Nederland niet meer verkrijgbaar.

Ik heb uiteindelijk welke zien te scoren.
Helaas was mijn astrid flink scheel aan het kijken (zelfs met diverse aanpassingen).

Jij hebt 2 types.
Op Duitse forums heb ik gelezen dat alleen Siltis met zwarte behuizing een fatsoenlijke pasvorm hebben.

DJ AUTO met witte behuizing dus niet kopen!!!
Afbeelding

Jij moet deze hebben van het merk Silti
Afbeelding

2ehands te vinden op Ebay of Ebay kleinanzeigen.

Ik heb nu orginele Phase 1 zelf gesmoked.

En geen Apk of pasvorm problemen ;)

-
Plaats reactie