Astra g airco

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
ton-y
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2014 00:08

Astra g airco

Bericht door ton-y »

Hallo,

Ik ben eigenaar van een astra g.
nu met het warme weer zou ik extra van mn airco willen genieten maar werd hij niet echt koud meer. In 3 weken is het koelcapiciteit snel gedaald. Bij laten vullen door een garage en hij werkt helemaal niet meer!'

Ik ben erg benieuwd wat er aan de hand zou kunnen zijn of het op te lossen valt en of uberhaupt iemand mij zou kunnen helpen met informatie uitwisselen.

Er is aan iets 680.. vloeistof uit gekomen en er is 620 ingegaan met fluor, olie en de hele bende, op 14 bar. Geen lekkages.
de koppeling slingert de compressor netjes aan. De garage kwam met het idee dat de compressor kapot zou zijn.. maar als die draait werkt het toch gewoon lijkt mij? Of zou het kunnen dat de "stang" van de magneet koppeling naar de propellor/compressor in de pomp zelf is geknapt waardoor hij wel draait maar niet rondpomp? De toeren teller gaat met 100rpm omhoog bij inschakelen. Ik voel totaal geen temperatuur verschillen in de slangen. Ik heb het stekkertje op de condensor los gehad en de ventilator draait op volle toeren.
Verder had ik nog op google iets opgemerkt over het ventiel die niet goed is afgesloten na het bijvullen waardoor die niet werkt?? In mijn ogen is in dit geval een ventiel een bijvulventiel en geen ventiel om bij te vullen en die tevens kanalen regelt?

Alle reacties zijn welkom en ik hoop toch stiekum dat het een fout-hanteren van de garage is.
sterkte met de hitte!
groeten antonius.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9288
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra g airco

Bericht door RedBill »

Jouw beschrijving klinkt toch helaas wel als een kapotte pomp...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra g airco

Bericht door Laagvlieger »

Werkt helemaal niet dan? of werkt hij eventjes?
En geeft de compressor wel iets druk of echt niets.

Mocht het wel de compressor zijn.....dan zou ik een goede gebruikte zoeken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
ton-y
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2014 00:08

Re: Astra g airco

Bericht door ton-y »

RedBill schreef:Jouw beschrijving klinkt toch helaas wel als een kapotte pomp...
ik vrees het ook redbill.
Laagvlieger schreef:Werkt helemaal niet dan? of werkt hij eventjes?
En geeft de compressor wel iets druk of echt niets.

Mocht het wel de compressor zijn.....dan zou ik een goede gebruikte zoeken.
Laagvlieger, de pomp werkt constand en geen idee of hij druk maakt, aangezien de buizen kei hard zijn of van ijzer zijn. geen idee...
Nadat hij is bijgevuld, er geen lekken zijn, de pomp en de fan lekker meedraaien, de ventiel is een ventiel, de hogedrukschakelaar functioneert (anders deed de pomp het niet), kom ik tot de conclusie dat de officiele pomp van a 600 euries excl montage en afvullen is overleden en dat het vanaf nu bij de bart smit mag liggen voor 6 euro. Wat een poep kwaliteit en dat de bedenken dat je een nieuwe koelkast hebt voor 100 balle en die hoef je niet jaarlijks bij te vullen. Al pas je daar zelf niet in maar dan nog evengoed belachelijk!' haha. Ik dacht dat opel onderdelen goedkoop waren. Voor dat geld kan je 2 mobiele airco's voor in huis kopen.

Hoe zou je aan een gebruikte pomp kunnen zien/horen/voelen/ruiken dat hij nog goed functioneert?

Bedankt voor de reacties'
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra g airco

Bericht door Laagvlieger »

Koelkast en thuis airco vangen ook minder steentjes he. Dus das geen vergelijk en het is een ander koelmiddel met lagere drukken.

Maar wat bedoel je met draait constant? Ook als je de airco uit hebt staan?

Verders airco onderdelen zijn bij elk merk duur en ook geen enkel automerk (ook opel niet) maken die delen zelf.
Zo'n systeem kopen ze in bij bv Behr of Delco.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9288
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Astra g airco

Bericht door RedBill »

Je hebt het over poep-kwaliteit, maar deze pomp heb je er toch niet nog maar net op zitten? Het is een Astra G, dus de wagen is minimaal 11 jaar oud (tenzij je het over de coupé of de cabrio hebt). Een pomp die het 11 jaar goed heeft gedaan lijkt me geen poepkwaliteit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra g airco

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:Je hebt het over poep-kwaliteit, maar deze pomp heb je er toch niet nog maar net op zitten? Het is een Astra G, dus de wagen is minimaal 11 jaar oud (tenzij je het over de coupé of de cabrio hebt). Een pomp die het 11 jaar goed heeft gedaan lijkt me geen poepkwaliteit.
Ja dat halen de meeste auto's niet en dat met werkende airco.
Danny gsi 666
Gebruikersavatar
Nick-GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 488
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:03
Auto('s): Astra GSi16V 6jaar in bezit, Astra F X16SZR 2 jaar in bezit
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Astra g airco

Bericht door Nick-GSI »

Heb het eens bij een vectra c gehad, pomp draaide ook, maar was inwendig kapot waardoor hij geen koude lucht gaf
Astra GSi C20XE full options
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra g airco

Bericht door Laagvlieger »

Informatie hier is veel te karig om iets zinnigs te kunnen zeggen.
Compressors kunnen stuk gaan. kan altijd. Kwaliteit.....mwoaaaa.....je kan altijd pech hebben. Of er is wat anders gebeurd. Compressor kan vloeistof gehapt hebben. Kunnen ze ook niet tegen.
Maar eerst basischecks doen. Compressor is gewoon de laatste verdachte in dit rijtje.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: Astra g airco

Bericht door Theo Gsi »

Tja is je magneetschakelaar heel? hebben ze wel een drukmeter aangehangen als je de airco inzette dat je de druk zag opkomen? wat was de druk? Want een te hoge druk zorgt er voor dat het systeem alles behalve werkt...volgens mij draait het systeem rond de 3 bar om een optimale koelafgifte te geven.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra g airco

Bericht door Laagvlieger »

rond de 2 bar lage druk en rond de 15 bar hoge druk.... varieert een beetje per auto maar grofweg die waardes.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie