Kwestie van gewenning denk ik.
Van de 3 punten die jij noemt, heb ik er op mijn huidige auto 2 en over die auto heb ik niks te klagen.
Ik heb niets vooraf opgezocht trouwens, het viel me gewoon op dat die modellen belachelijk veel op elkaar leken (ook de Agila A en de Wagon R+) en de wiki pagina bevestigt het gewoon
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
pascal1109 schreef:Kwestie van gewenning denk ik.
Van de 3 punten die jij noemt, heb ik er op mijn huidige auto 2 en over die auto heb ik niks te klagen.
Deze drie punten zijn ook niet mijn argumenten waarom het een nare auto is. Deze drie punten waren slechts de reden waarom ik dacht dat het geen Opel product is.
De redenen waarom ik het een beroerde auto vind is dat de koppeling een "knikgevoel' geeft halverwege en de pook heel erg naar schakelt.
Die andere zaken zijn inderdaad gewenning.
pascal1109 schreef:
Ik heb niets vooraf opgezocht trouwens, het viel me gewoon op dat die modellen belachelijk veel op elkaar leken (ook de Agila A en de Wagon R+) en de wiki pagina bevestigt het gewoon
Maar jij weet ok gewoon veel over auto-types, meer dan ik in ieder geval. Mijn kennis is heel beperkt tot de Opel Astra GSi
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Van die bejaarden die met 5000 rpm en veel koppelingsslip wegrijden.
Hetgeen je voelt is het te ver doorknikken van de diafragma veer.
Agila B heeft een vrij kleine koppeling en is niet te vergelijken met de C20XE pizzaschijf.
Een paar keer onkundig gebruik op zijn kleine koppeling richt meer schade aan dan op een grote koppelingsplaat.
RedBill schreef:Maar jij weet ok gewoon veel over auto-types, meer dan ik in ieder geval. Mijn kennis is heel beperkt tot de Opel Astra GSi
Ik houd de schijn op op
En je moet toch wat als je in de file staat
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
oenatje schreef:nee, geen idee, vervangen onder garantie, dealer zei: gewoon pech
daar heeft ecotec wel meer last van,X20XEV is niet zoon goede motor.
ik heb ook een X20XEV in vectra B CDX gehad en veel problemen gehad,EGR klep twee keer,
krukassensor een keer,nokkenassensor een keer,temperatuursensor inlaat en de luchtmengemassa meter.
danny gsi 666
Nou, dat was even leuk rijden vandaag op de terugweg van mijn werk.
Een kwartier nadat er een enorme hagelbui naar beneden was gekomen reed ik van industrieterrein bij de Ikea in Duiven de snelweg op. De oprit: Eén grote ijsbaan. Vanuit stilstand wegrijden? De auto zocht met z'n neus meteen naar het laagste punt (de binnenzijde van de kom) van de weg.
Vrachtwagens kwamen vanuit stilstand de brug over de IJssel niet meer op, waardoor er twee banen geblokkeerd werden... Al met al dus een feest om op de weg te zijn... Maar wel voorzichtig aan gedaan natuurlijk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Vreemd. Ik heb qua gladheid nagenoeg niets gemerkt, behalve dat een hoop mensen DACHTEN dat het glad was.
Vandaag idem dito
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
RedBill schreef:Volkswagen is lekker bezig. Er komt een Golf R400 (of R420) met 400 pk. Is dat niet een beetje overdone inmiddels?
wj daar heb ik een tijdje geleden al filmpjes van gezien van vw zelf en dat hij ook in de productie zou komen.
opel moet ook een astra maken met electro/benzine motor maken bv; (opc/e) om met de golf gte te kunnen
concureren.
danny gsi 666
VAG pk's zijn niet te vergelijken met Opel PK's.
Maar even serieus. Zijn heel veel peekaa's en de moderne onderstellen kunnen het nog aan ook.
Nadeel is dat VAG weer lekker eigenwijs zonder specialistische hulp de motor gaat ontwikkelen en dus wordt het een krachtige motor zonder enig sportief gevoel.
Tja, ze moeten iets...de GTI zie je zo enorm vaak en is niet bijzonder snel, dat het meer een reguliere uitvoering is lijkt het.
Dus ze willen waarschijnlijk iets maken wat daar nog ver boven staat.
En natuurlijk om de concurrentie ruimschoots voorbij te streven. Op papier, want zoals Marcel al zegt, het wordt gewoon een toerwagen met snelle bumpers
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Laagvlieger schreef:Nadeel is dat VAG weer lekker eigenwijs zonder specialistische hulp de motor gaat ontwikkelen en dus wordt het een krachtige motor zonder enig sportief gevoel.
Autoweek anno 1991 zou dat waarschijnlijk weer een groot compliment waard vinden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)