RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Tof dat je hem helemaal orgineel houdt en dat er zo goed voor gezorgd wordt !
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Gaaf dat je hem weer standaard maakt, wil je trouwens niet ruilen van hemeltje?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Als je er een heel erg fors bedrag bij legt...Mr.F schreef:Gaaf dat je hem weer standaard maakt, wil je trouwens niet ruilen van hemeltje?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Zijn die niet meer nieuw te krijgen?Mr.F schreef:Gaaf dat je hem weer standaard maakt, wil je trouwens niet ruilen van hemeltje?
Of vind je ze dan een beetje duur
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Weer even een stuk bijgelezen, mooi om te zien dat iemand het tot op details aanpakt.
En voor de apk, dat zijn dingen die er aan kunnen komen valt wel mee een stukje leiding
Kan je mooi weer een jaartje vooruit straks,
Merk je van die resonatiestukken in de achterschermen nou veel met rijden ?
Nu heb je ze er een tijdje in zitten, of niet zo veel mee gereden ?
En voor de apk, dat zijn dingen die er aan kunnen komen valt wel mee een stukje leiding
Kan je mooi weer een jaartje vooruit straks,
Merk je van die resonatiestukken in de achterschermen nou veel met rijden ?
Nu heb je ze er een tijdje in zitten, of niet zo veel mee gereden ?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
is die remleiding zo slecht WJ?
Normaal vallen die best mee bij de F'jes, als je vergelijkt met een G
vaker is het erger als dat het uit ziet.
Als er geen putcorrosie in zit kun je hem ook lichtjes opschuren en opnieuw lakken
Normaal vallen die best mee bij de F'jes, als je vergelijkt met een G
vaker is het erger als dat het uit ziet.
Als er geen putcorrosie in zit kun je hem ook lichtjes opschuren en opnieuw lakken
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Ja, als ik de gelegenheid heb zal ik even foto's maken. Vooral vlakbij het achterwiel is het aan de hand.GSI Racer schreef:is die remleiding zo slecht WJ?
Normaal vallen die best mee bij de F'jes, als je vergelijkt met een G
vaker is het erger als dat het uit ziet.
Als er geen putcorrosie in zit kun je hem ook lichtjes opschuren en opnieuw lakken
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Ik heb bij mijn Astra ook achter 1 behoorlijk slechte remleiding ontdekt, boven de brandstoftank. Deze wordt pas goed zichtbaar bij weghalen vd tank.
Die heb ik er nu naast liggen. Ik ga 'm ook maar eerst is lichtjes opschuren.
Goed bezig verder. Mooi inspiratie topic dit ook. Mooie originele Astra. Geweldig !
Die heb ik er nu naast liggen. Ik ga 'm ook maar eerst is lichtjes opschuren.
Goed bezig verder. Mooi inspiratie topic dit ook. Mooie originele Astra. Geweldig !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Je merkt er wel wat van denk ik maar dat is lastig te zeggen, omdat je voor en na niet zo vlak achter elkaar kunt horen. Origineel zit er geluiddemping in de vorm van wolmatten op. Omdat die ontbreekt heb ik vervangend materiaal gezocht en in dit spul gevonden.The Vizitor schreef:Merk je van die resonatiestukken in de achterschermen nou veel met rijden ?
Nu heb je ze er een tijdje in zitten, of niet zo veel mee gereden ?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Meestal beginnen ze te roesten bij de nippels waar de remslangen zitten of in de bevestigingsklemmenRedBill schreef:Ja, als ik de gelegenheid heb zal ik even foto's maken. Vooral vlakbij het achterwiel is het aan de hand.GSI Racer schreef:is die remleiding zo slecht WJ?
Normaal vallen die best mee bij de F'jes, als je vergelijkt met een G
vaker is het erger als dat het uit ziet.
Als er geen putcorrosie in zit kun je hem ook lichtjes opschuren en opnieuw lakken
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
RedBill's GSi - Groot onderhoud (Update 08-01-'15)
Zow, dat onderhoud van die wagen van mij bij de dealer wordt inmiddels een halve restauratie:
Wat stond gepland:
- Vervangen veren rondom
- Vervangen schokdempers rondom
- APK keuring
- 4 ashoezen vervangen
- 1 motorsteun vervangen
- draagarm linksvoor vervangen
Wat is verder geconstateerd tijdens de keuring:
- Remleidingen naar achteren moeten vervangen wegens roest dichtbij de nippels aan de achterzijde
- Veerschotels achter vervangen in verband met roest.
Tijdens de werkzaamheden is vandaag verder nog naar voren gekomen:
- 1 steun van de ABS kapot gegaan > wordt vervangen
- 1 ABS sensor zelf gensneuveld > wordt vervangen
- Wiellager voor heeft speling > wordt vervangen
- pendulum van de stabilisatorstang gebroken > wordt vervangen
- verschillende delen van de veerpoten in slechte staat > worden vervangen
Zal me een beste rekening worden. Gelukkig heb ik de vrouw daar al op voorbereid.
Gedurende het onderhoud mag ik in één van de beroerdst koppelende en schakelende auto's rijden waarin ik ooit heb gereden: een Opel Agila B.
Dat is niet heel relaxed rijden, maar goed, met alle wijzigingen aan de GSi rijdt die straks weer strak als een racewagen.
Wat stond gepland:
- Vervangen veren rondom
- Vervangen schokdempers rondom
- APK keuring
- 4 ashoezen vervangen
- 1 motorsteun vervangen
- draagarm linksvoor vervangen
Wat is verder geconstateerd tijdens de keuring:
- Remleidingen naar achteren moeten vervangen wegens roest dichtbij de nippels aan de achterzijde
- Veerschotels achter vervangen in verband met roest.
Tijdens de werkzaamheden is vandaag verder nog naar voren gekomen:
- 1 steun van de ABS kapot gegaan > wordt vervangen
- 1 ABS sensor zelf gensneuveld > wordt vervangen
- Wiellager voor heeft speling > wordt vervangen
- pendulum van de stabilisatorstang gebroken > wordt vervangen
- verschillende delen van de veerpoten in slechte staat > worden vervangen
Zal me een beste rekening worden. Gelukkig heb ik de vrouw daar al op voorbereid.
Gedurende het onderhoud mag ik in één van de beroerdst koppelende en schakelende auto's rijden waarin ik ooit heb gereden: een Opel Agila B.
Dat is niet heel relaxed rijden, maar goed, met alle wijzigingen aan de GSi rijdt die straks weer strak als een racewagen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Dat is een hele lijst, maar straks is hij weer tip top inderdaad!
Laat je alles echt bij de dealer doen?
Laat je alles echt bij de dealer doen?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 20-12-'14)
Ja. Mijn afweging is nu dat ik een aantal zaken wel zelf zou kunnen, maar daar nu de tijd niet voor heb, en het weer er ook niet echt naar is. In mijn verhouding tijd/geld is geld nu het kleinste issue. Vandaar. Bovendien is Opel Broekhuis Doetinchem een erg prettige dealer, die zeer goed werk levert en kwa kosten naar mij toe ook erg schappelijk is.Mr.F schreef:Laat je alles echt bij de dealer doen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 08-01-'15)
Dat gaat een flinke duit kosten inderdaad!
Top dat je hem zo 100% blijft koesteren
Ik hoor wel als de dempers beschikbaar zijn
Top dat je hem zo 100% blijft koesteren
Ik hoor wel als de dempers beschikbaar zijn
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 08-01-'15)
Zo flink wat werk (gepland)
Even slikken bij het afrekenen, maar dan is alles wel weer helemaal zoals je het wil
Even slikken bij het afrekenen, maar dan is alles wel weer helemaal zoals je het wil
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 08-01-'15)
Erg tof om te lezen dat je de GSI zo netjes onderhoud!
Kost wat maar dan hebt je ook wat
Kost wat maar dan hebt je ook wat
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 08-01-'15)
Goed bezig! hierna heb je er hopelijk weer een aantal jaren weinig omkijken meer naar
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 08-01-'15)
Zow, wagentje is weer gekeurd tot 18-01-2016 en is voorzien van nagenoeg een volledig nieuw onderstel. Ik durfde mijn vrouw de rekening ook haast niet te noemen... (Jullie al helemaal niet trouwens...)
Maar het rijdt wel weer als een nieuwe wagen!.
Maar het rijdt wel weer als een nieuwe wagen!.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 08-01-'15)
Super Kan hij er weer een flinke tijd tegenaan!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Before:
After
Dit is er allemaal vanaf gekomen (1 aftermarket draagarm heb ik daar bij het oud ijzer laten gooien)
Mooi nieuw en/of goed tweedehands spul er weer onder (veerpoten zijn gebruikt, veren en schokbrekers en één draagarm nieuw)
PS. Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's. De vrouw heeft de goede camera mee op een weekendje weg met vriendinnen.
After
Dit is er allemaal vanaf gekomen (1 aftermarket draagarm heb ik daar bij het oud ijzer laten gooien)
Mooi nieuw en/of goed tweedehands spul er weer onder (veerpoten zijn gebruikt, veren en schokbrekers en één draagarm nieuw)
PS. Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's. De vrouw heeft de goede camera mee op een weekendje weg met vriendinnen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Leuk dat ie terug origineel komt, al vond ik het kwa looks mooier voorheen.
Heb hier ook nog nieuwe originele achterveren liggen, niemand wil dit in België
Heb hier ook nog nieuwe originele achterveren liggen, niemand wil dit in België
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 08-01-'15)
super,redbill weer een jaar geen omkijken naar denk ook wel 10.RedBill schreef:Zow, wagentje is weer gekeurd tot 18-01-2016 en is voorzien van nagenoeg een volledig nieuw onderstel. Ik durfde mijn vrouw de rekening ook haast niet te noemen... (Jullie al helemaal niet trouwens...)
Maar het rijdt wel weer als een nieuwe wagen!.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
Ik denk dat ze in de toekomst origineel meer bekijks zullen trekken op meetings zoals bijvoorbeeld Dronten dan wanneer er e.e.a. aan gedaan is.felix schreef:Leuk dat ie terug origineel komt, al vond ik het kwa looks mooier voorheen.
Heb hier ook nog nieuwe originele achterveren liggen, niemand wil dit in België
Verder was ik gewoon helemaal klaar met het gestuiter. Voor de snelweg is het niet erg en rijdt het echt supe, zo laag, maar als je over klinkerweggetjes reed was het echt een drama.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-01-'15)
JA dat is waar, origineel zal ie nog het meeste waarde vanal behouden!
Nu zijn ze al bijna onvindbaar in volledig originele toestand.
Nu zijn ze al bijna onvindbaar in volledig originele toestand.