Astra GTC

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Astra GTC

Bericht door astra-gsi-666 »

matthe van weert schreef:Re: Astra GTC koplamp verlichting
Berichtdoor matthe van weert » 30 dec 2014 17:29

hallo

ik heb ook originele koplamp verlichting van opel ingebouwd. maar heb je al die dingen nodig om hem werkend te krijgen. die bocht verlichting is mooi maar hoe weet ik dat die er op zit. en wat is het koste plaatje als alles helmaal klaar is. ik ben nu 2 uurtje bezig geweest met het inbouwen van de lampen. moet aan 2 kanen 2 massa draden bij maken en toen heb ik ze terug geplaatst. nu zet ik de verlichting aan en ze springen aan en na 2 seconde weer uit. wat kan dat zij ? programmeren door wat voor iets? ik ben in garage geweest die daar spullen voor hebben en die hebben het geprobeerd maar niet gelukt. nu vertelde ze mij dat ik of andere software op moet zetten en nog een aantal dingen wat ik gewoon niet meer weet. of als ik de schakel draad over brug met een relais er tussen zetten dat me lampen wel gaan branden. ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

maar het kloten is dat me verlichting helemaal niet werkt. wie kan mij helpen....


bedankt matthe van weert
dit moet je vragen aan laagvlieger,die kan je hier denk ik mee helpen.
danny gsi 666
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Astra GTC

Bericht door pascal1109 »

astra-gsi-666 schreef: dit moet je vragen aan laagvlieger,die kan je hier denk ik mee helpen.
danny gsi 666
Daarom heeft hij het waarschijnlijk in dit topic gezet ;)
Omdat hier vanalles moois staat wat er al aan de GTC van hem gebeurd is.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Astra GTC koplamp verlichting

Bericht door Laagvlieger »

matthe van weert schreef:hallo

ik heb ook originele koplamp verlichting van opel ingebouwd. maar heb je al die dingen nodig om hem werkend te krijgen. die bocht verlichting is mooi maar hoe weet ik dat die er op zit. en wat is het koste plaatje als alles helmaal klaar is. ik ben nu 2 uurtje bezig geweest met het inbouwen van de lampen. moet aan 2 kanen 2 massa draden bij maken en toen heb ik ze terug geplaatst. nu zet ik de verlichting aan en ze springen aan en na 2 seconde weer uit. wat kan dat zij ? programmeren door wat voor iets? ik ben in garage geweest die daar spullen voor hebben en die hebben het geprobeerd maar niet gelukt. nu vertelde ze mij dat ik of andere software op moet zetten en nog een aantal dingen wat ik gewoon niet meer weet. of als ik de schakel draad over brug met een relais er tussen zetten dat me lampen wel gaan branden. ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

maar het kloten is dat me verlichting helemaal niet werkt. wie kan mij helpen....


bedankt matthe van weert
Ik denk dat het bij jouw voornamelijk een software probleem is.
Een garage heeft misschien wel de apparatuur maar niet de kennis van het can bus systeem in de Astra dus ga even naar de Opel dealer voor de juiste software.
Verders heb je 2 soorten XENON koplampen.
Xenon en Xenon met AFL. In dat laatste geval heb je echt een andere koplamp unit met allemaal stelmotoren om de lichtbundel te richten.
Welke koplampen jij hebt kan ik niet zien. Maar bij zowel de Xenon als de AFL lampen moet er nog een stuurapparaat links voor komen voor de hoogteregeling en bij AFL voor de bochtverlichting en dan komt er nog een sensor op de achteras.
Als jij hebt:
- 2 Koplampen,
- 1 stuurapparaat (hoogteregeling of optioneel AFL),
- 1 schakelaar ZONDER knopje hoogteregeling (anders = APK afkeur),
- 1 sensor op de achteras

Heb jij die dingen dan heb je een compleet systeem wat gewoon te programmeren is en ook gewoon werkt.
Mis je 1 van die dingen dan is het de vraag in hoeverre het systeem goed gaat werken.
Dan is het een kwestie van proberen en zien waar je uit komt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie