Motor management.
Motor management.
Beste forumleden,
Ik heb een vraagje.
Sinds vorige week begint mijn motormanagement lampje steeds vaker te branden.
Wanneer deze brand heb ik erg weinig vermogen en schokt te auto (inhouden).
Ook wil hij dan wanneer net gestart wellis uitvallen waarna hij dan erg moeilijk start.
Wanneer ik dan flink gas geef start hij.
Weten jullie wat dit eventueel kan zijn?
Ik hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt.
Mvg,
Michael
Ik heb een vraagje.
Sinds vorige week begint mijn motormanagement lampje steeds vaker te branden.
Wanneer deze brand heb ik erg weinig vermogen en schokt te auto (inhouden).
Ook wil hij dan wanneer net gestart wellis uitvallen waarna hij dan erg moeilijk start.
Wanneer ik dan flink gas geef start hij.
Weten jullie wat dit eventueel kan zijn?
Ik hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt.
Mvg,
Michael
Re: Motor management.
dat kan werkelijk van alles zijn,
even uit laten lezen bij je dealer en je weet in welke richting dat je moet zoeken
even uit laten lezen bij je dealer en je weet in welke richting dat je moet zoeken
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Motor management.
Ik vermoed de koelvloeistoftemperatuursensor of de bedrading ervan.
Zie het andere topic hier over het niet aanslaan van een C20XE
Zie het andere topic hier over het niet aanslaan van een C20XE
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Motor management.
Heren,
De auto vanmorge toch maar weggebracht om te laten uitlezen.
Storing op nokkenas sensor en krukas sensor.
Monteur hoorde ook een schrapend geluid bij de distibutie.
Alles open gemaakt en wat blijkt?, bout van de krukaspoulie zat los waardoor heel me distririem ingescheurd is.
Ook zit er nu speling op de krukas, hier kunnen ze een tijdelijk oplossing voor maken 1 a 2 maanden verder rijden of een nieuwe krukas erin.
Met de noodoplossing zou ik alleen al 240 eur kwijt zijn.
Wat moet ik doen jongens k.u.t.
Mvg,
Michael.
De auto vanmorge toch maar weggebracht om te laten uitlezen.
Storing op nokkenas sensor en krukas sensor.
Monteur hoorde ook een schrapend geluid bij de distibutie.
Alles open gemaakt en wat blijkt?, bout van de krukaspoulie zat los waardoor heel me distririem ingescheurd is.
Ook zit er nu speling op de krukas, hier kunnen ze een tijdelijk oplossing voor maken 1 a 2 maanden verder rijden of een nieuwe krukas erin.
Met de noodoplossing zou ik alleen al 240 eur kwijt zijn.
Wat moet ik doen jongens k.u.t.
Mvg,
Michael.
Re: Motor management.
Denk dat het verkopen wordt in onderdelen of lopend. Zit net een nieuwe origi einddemper op nieuwe remschijven enz. Hebben jullie nog suggesties.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07 nov 2013 23:28
- Auto('s): Opel Astra F X16SZ GSI Look
- Locatie: Regio Venlo
Re: Motor management.
Ik zou iemand in de buurt zoeken die dit goedkoper kan maken.
Re: Motor management.
Ok maar wat kost het kopen en inzetten van een nieuwe/2e handse krukas? Heel het blok moet dan uit elkaar toch.AstraF23 schreef:Ik zou iemand in de buurt zoeken die dit goedkoper kan maken.
Grrzz.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Motor management.
€240 voor een noodoplossing. Wat vragen ze dan voor een goeie reparatie?
Hoe bedoel je speling op de krukas? Speling op de spie van krukastandwiel en de krukas? Post anders eens een plaatje.
Nieuwe krukas erin is inderdaad wel eventjes schroeven ja. Ik heb zelf geen ervaring met de volgende methode in een C20XE dus weet niet zeker of dat gaat met zo'n motor, maar als je nou je carter eraf schroeft, en dan je drijfstangen los van je krukas, maar wel je drijfstangen en zuigers laten hangen, dan kan je misschien je krukas eruit pakken zonder de cilinderkop te hoeven demonteren. Scheelt wel wat werk als dat zo kan.
En als er een nieuwe krukas in zit, zit je nog steeds met je distributie en je krukas- en nokkenassensoren die in de eerste instantie problemen gaven.
Mocht je het iets rigoureuzer willen aanpakken; er staat vlak bij jou een c20xe m2.8 te koop, in Drunen, vraagprijs €400
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... teking.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe bedoel je speling op de krukas? Speling op de spie van krukastandwiel en de krukas? Post anders eens een plaatje.
Nieuwe krukas erin is inderdaad wel eventjes schroeven ja. Ik heb zelf geen ervaring met de volgende methode in een C20XE dus weet niet zeker of dat gaat met zo'n motor, maar als je nou je carter eraf schroeft, en dan je drijfstangen los van je krukas, maar wel je drijfstangen en zuigers laten hangen, dan kan je misschien je krukas eruit pakken zonder de cilinderkop te hoeven demonteren. Scheelt wel wat werk als dat zo kan.
En als er een nieuwe krukas in zit, zit je nog steeds met je distributie en je krukas- en nokkenassensoren die in de eerste instantie problemen gaven.
Mocht je het iets rigoureuzer willen aanpakken; er staat vlak bij jou een c20xe m2.8 te koop, in Drunen, vraagprijs €400
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... teking.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Motor management.
Beste, inderdaad speling op de spie en krukas. Als dit dus verholpen is zijn de storingen weg want zit nu weer een gloednieuwe riem op tevens zijn de waterpomp looprollen 2 maanden geleden ook vervangen.Ray schreef:€240 voor een noodoplossing. Wat vragen ze dan voor een goeie reparatie?
Hoe bedoel je speling op de krukas? Speling op de spie van krukastandwiel en de krukas? Post anders eens een plaatje.
Nieuwe krukas erin is inderdaad wel eventjes schroeven ja. Ik heb zelf geen ervaring met de volgende methode in een C20XE dus weet niet zeker of dat gaat met zo'n motor, maar als je nou je carter eraf schroeft, en dan je drijfstangen los van je krukas, maar wel je drijfstangen en zuigers laten hangen, dan kan je misschien je krukas eruit pakken zonder de cilinderkop te hoeven demonteren. Scheelt wel wat werk als dat zo kan.
En als er een nieuwe krukas in zit, zit je nog steeds met je distributie en je krukas- en nokkenassensoren die in de eerste instantie problemen gaven.
Mocht je het iets rigoureuzer willen aanpakken; er staat vlak bij jou een c20xe m2.8 te koop, in Drunen, vraagprijs €400
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... teking.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Motor management.
kan je niet de spie niet vervangen en de krukas zoals boven vernomen,is misschien goedkoper dan een nieuwe gsi kopen.waezel schreef:Beste, inderdaad speling op de spie en krukas. Als dit dus verholpen is zijn de storingen weg want zit nu weer een gloednieuwe riem op tevens zijn de waterpomp looprollen 2 maanden geleden ook vervangen.Ray schreef:€240 voor een noodoplossing. Wat vragen ze dan voor een goeie reparatie?
Hoe bedoel je speling op de krukas? Speling op de spie van krukastandwiel en de krukas? Post anders eens een plaatje.
Nieuwe krukas erin is inderdaad wel eventjes schroeven ja. Ik heb zelf geen ervaring met de volgende methode in een C20XE dus weet niet zeker of dat gaat met zo'n motor, maar als je nou je carter eraf schroeft, en dan je drijfstangen los van je krukas, maar wel je drijfstangen en zuigers laten hangen, dan kan je misschien je krukas eruit pakken zonder de cilinderkop te hoeven demonteren. Scheelt wel wat werk als dat zo kan.
En als er een nieuwe krukas in zit, zit je nog steeds met je distributie en je krukas- en nokkenassensoren die in de eerste instantie problemen gaven.
Mocht je het iets rigoureuzer willen aanpakken; er staat vlak bij jou een c20xe m2.8 te koop, in Drunen, vraagprijs €400
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... teking.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
danny gsi 666
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Motor management.
Zo'n spie slaat uit in de krukas.
Helaas vaker gezien en zelfs al eens tandwiel vastgelast op de krukas. Dat was een 1.6 Trouwens.
Helaas vaker gezien en zelfs al eens tandwiel vastgelast op de krukas. Dat was een 1.6 Trouwens.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Motor management.
zelfs al eens tandwiel vastgelast op de krukas,wie last zo iets vast,dan ben
je echt niet normaal(sorry).
danny gsi 666
je echt niet normaal(sorry).
danny gsi 666
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Motor management.
zeg eens waarom niet dan Danny?
Klanten tegenwoordig zijn allergisch voor geld uitgeven.
Je verpest er niets mee......Krukas is toch al oud ijzer.....
Ik vind het niet normaal om er onnodig een hoop geld tegen aan te smijten.....
Klanten tegenwoordig zijn allergisch voor geld uitgeven.
Je verpest er niets mee......Krukas is toch al oud ijzer.....
Ik vind het niet normaal om er onnodig een hoop geld tegen aan te smijten.....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Motor management.
marcel ,als je iets maakt doe het dan goed.Laagvlieger schreef:zeg eens waarom niet dan Danny?
Klanten tegenwoordig zijn allergisch voor geld uitgeven.
Je verpest er niets mee......Krukas is toch al oud ijzer.....
Ik vind het niet normaal om er onnodig een hoop geld tegen aan te smijten.....
dat vindt ik maar half werk,zou ik niet doen.
marcel op jou gsi zou je het ook niet vast lassen
en ik ook niet, liever iets meer werk en geld en
het is goed gemaakt.
danny gsi 666
Re: Motor management.
BWAAP!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Motor management.
Ben het helemaal met je eens Danny. Het is niet hoe het hoort maar het kan prima en veilig.
Op professioneel niveau heb je te maken met klanten met een gebruiksvoorwerp.
Het boeit hun totaal niet hoe het gemaakt wordt als ze dat €1000 scheelt op een auto van 15 jaar oud.
Daarbij is werkweigering een reden tot ontslag bij een hoop werkgevers.
Ben ik het er niet eens jammer dan. Je hebt het maar te slikken.
Bij mijn eigen auto zou ik het niet doen. Maar das een ander verhaal. Ik hoef mijn arbeid niet te betalen.
Mocht ik een oud gebakje rijden ipv de GTC......dan deed ik het wel.
Maar neem van mij aan. Klanten hebben tegenwoordig ook internet.
Hou je je halsstarrig vast aan hoe het hoort...dan hou je geen klant over en sta je met lege handen.
Zo gaat het tegenwoordig helaas.
Op professioneel niveau heb je te maken met klanten met een gebruiksvoorwerp.
Het boeit hun totaal niet hoe het gemaakt wordt als ze dat €1000 scheelt op een auto van 15 jaar oud.
Daarbij is werkweigering een reden tot ontslag bij een hoop werkgevers.
Ben ik het er niet eens jammer dan. Je hebt het maar te slikken.
Bij mijn eigen auto zou ik het niet doen. Maar das een ander verhaal. Ik hoef mijn arbeid niet te betalen.
Mocht ik een oud gebakje rijden ipv de GTC......dan deed ik het wel.
Maar neem van mij aan. Klanten hebben tegenwoordig ook internet.
Hou je je halsstarrig vast aan hoe het hoort...dan hou je geen klant over en sta je met lege handen.
Zo gaat het tegenwoordig helaas.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Motor management.
ja dat klopt,maar dan mogen niet komen zeiken achteraf,wat ik wel heb mee gemaakt.Laagvlieger schreef:Ben het helemaal met je eens Danny. Het is niet hoe het hoort maar het kan prima en veilig.
Op professioneel niveau heb je te maken met klanten met een gebruiksvoorwerp.
Het boeit hun totaal niet hoe het gemaakt wordt als ze dat €1000 scheelt op een auto van 15 jaar oud.
Daarbij is werkweigering een reden tot ontslag bij een hoop werkgevers.
Ben ik het er niet eens jammer dan. Je hebt het maar te slikken.
Bij mijn eigen auto zou ik het niet doen. Maar das een ander verhaal. Ik hoef mijn arbeid niet te betalen.
Mocht ik een oud gebakje rijden ipv de GTC......dan deed ik het wel.
Maar neem van mij aan. Klanten hebben tegenwoordig ook internet.
Hou je je halsstarrig vast aan hoe het hoort...dan hou je geen klant over en sta je met lege handen.
Zo gaat het tegenwoordig helaas.
vindt zo jammer dat het tegenwoordig zo moet gaan,alles maken voor een paar euro.
danny gsi 666
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Motor management.
Ja er is ook niets meer aan tegenwoordig.
En achteraf zeiken doen ze evengoed wel. Hoe je het ook repareert want ze vinden toch alles te duur.
Jammer maar helaas.
En achteraf zeiken doen ze evengoed wel. Hoe je het ook repareert want ze vinden toch alles te duur.
Jammer maar helaas.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠