ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Zoals jullie weten, en kunnen lezen in mijn welkoms topicje welke ik eind 2012 al geopend had, stond ik nu weer voor een keuze..
C18XE motortje opgeblazen.. reed met 2 vrienden op de A7 Vanuit Groningen toen hij bij de Afslag Zuidbroek boem en ho zei... :confused: en de distriebutieriem flink versprongen. Dat was 24 November 2013 inmiddels zijn we ee poos verder en had ik de Gsi willen verkopen, toch twijfelde ik hier al aan want ben toch echt gek op die gsi's en wou wat anders dan al die wannabe golfjes hier in Winschoten. uiteindelijk in de kerstvakantie bezoek gehad van een potentiele koper, Erwin_Dude, hij vertelde mij dat het rendabeler is de auto te maken en dan te verkopen, het is nu 15 januari en heb inmiddels al een ander blok liggen en heb enorm veel onderdelen gekocht en veel ''nieuwe onderdelen'' die op het andere blokje zaten meteen overzetten op het ''nieuwe''. sinds ik hier mee bezig ben heb ik besloten de Gsi niet weg te doen en redden wat er te redden valt, deze zomer wil ik er achter nieuwe schermen in laten zetten welke nog langer niet doorgerot zijn maar er wel zit aan te komen, en als de portemonee het toelaat ook de auto laten spuiten.. (ik ga nog steeds naar school)

verder is de auto technisch goed, zo zijn de dorpels mooi hard, is de gehele onderkant mooi voorzien van een mooie laag bitumen, en is de volledige aandrijving en de assen etc goed, auto is dus niet rijp voor de sloop om het zo maar te zeggen en verdient een 2e kans (met inmiddels 3e blokje) vorige eigenaar heeft er ook al een ander blokkie in gelegd volgens hem gereviseerd.. (zeker alleen de bougies) :lol:

toen ik bezig was met het oude blokkie eruit te halen vielen me een aantal dingen vreemd op, het inlaatspruitstuk leek totaal niet op die van het nieuwe blokje, de oliepijlstok stond op een andere plek, en er waren toch wat dingetjes waar ik me niet lekker bij voelde en maar goed ook, er zat helemaal geen c18xe in, het was een x18xe!! met egr klep welke niet naar behoren aangesloten was... ook de carterpan zag er totaal anders uit..

ik heb nu dus wel een volledig originele c18xe en maargoed dat ik de computer ervan heb meegekregen, alhoewel ik vermoed dat de computer die er nu in zit ook van een c18xe is, en daarom dat de auto zich soms appart gedroeg op de weg.. gas los gas vast,, toerental die niet klopte, continu in noodprogamma :?:

maargoed jullie wilen natuurlijk foto's zien dus bij deze mijn project! :shiny:

Mijn Gsi:
Afbeelding

dit deed hij in noodprogamma, veel over gelezen sinds ik hem kocht gaf de BC ook check aan..
Afbeelding

Afbeelding

opweg naar Noord Holland om mijn nieuwe blokkie op te halen, (afsluitdijk)
Afbeelding

bij aankomst bij vrienden thuis waar ik de auto ga klaarmaken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meteen bezig gegaan, aangezien ik nog geen tijd had, kleppendeksel maar gedaan (ja in de oven ermee goed die lak erop bakken graadje of 80 niet meer)
Afbeelding

Afbeelding

onderdelen besteld voor het nieuwe blokkie,
Afbeelding

Afbeelding

toen afgelopen weekend begonen blok los te halen, alles inmiddels los alleen kregen we de assen er niet uit, deze waren te lang???? raadsel maargoed vriend van me de steekassen netjes een stukje korter gemaakt en losgehaald, zijn nog lang genoeg en kunnen ook prima nog geborgd worden

Afbeelding

Afbeelding

vervolgens verder, nu ligt alles even stil aangezien ik weer een werk/schoolweek heb, maar vrijdag weer volop aan de bak! ik krijg de fuseekogels niet los, dus moet even een fuseekogeltrekker halen, wil geen grof geweld gebruiken dat gaat bij mij altijd mis...

Afbeelding

dus toen het blokje maar even verder afgemaakt heb helaas niet meer fotos hiervan en de nieuwe kleppendeksel zit er nog niet op:
Afbeelding

Zal jullie snel weer updaten! :shiny:

btw alle pakkingen vervangen, nieuwe waterpomp distributieriem, v-riem, spanrollen, nieuwe olieen, oliefilter, koelvloeistof, bougies, luchtfilter, etc. etc., alles goed schoongemaakt, gereinigd, gasklephuis bijvoorbeeld, goede bouten gebruikt, en belangrijkste, geen onnodige risico's genomen aangezien ik de auto wel goed wil hebben en niet even in een weekendje af wil maken, nu bijna 2 week bezig hopelijk kan het blokkie er komend weekend in en dan rustig aan inrijden

tot snel! :mrgreen:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door prs »

je as is niet te lang, je moet gewoon je fusee kogel eerst los halen voordat de as eruit kan..
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

prs schreef:je as is niet te lang, je moet gewoon je fusee kogel eerst los halen voordat de as eruit kan..
ne te lang voor de dop, die de moer moest losmaken, ook lange doppen geprobeerd wou niet... beetje vreemd maar opgelost :thumbsup: , en inderdaad de fuseekogel moet eerst los alleen wil het niet met geweld doen dus even van de week goede gereedschap halen! :shiny:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door Erwin_dude »

is waarschijnlijk een nieuwe homokoneet aangekomen ooit., en dan moet je inderdaad een stuk eraf slijpen had ik ook.

die fusee kun je los halen door er een breekijzer als hefboom tussen te drukken vanaf je krikpunt door je fusee heen en dan kracht zetten en laten schrikken met een hamer
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Erwin_dude schreef:is waarschijnlijk een nieuwe homokoneet aangekomen ooit., en dan moet je inderdaad een stuk eraf slijpen had ik ook.

die fusee kun je los halen door er een breekijzer als hefboom tussen te drukken vanaf je krikpunt door je fusee heen en dan kracht zetten en laten schrikken met een hamer

Die zagen er inderdaad niet oud uit nee.. Klopt, maar is opgelost en valt niet aan te zien dat ze zijn afgezaagd.

Een breekijzer geprobeerd maar heb een beetje een lomp ding van een breekijzer is te dik.. en te kort dus kan niet genoeg kracht zetten haal vrijdagochtend even goede materiaal op, aangezien ik meteen mijn veerpootlagers wil vervangen samen met die rubbers die zo goed als gescheurt zijn door uitdroging en slijtage, dat is geloof ik het laatste wat ik kan bedenken wat er nu nog moet gebeuren op het spuiten na heb dan alles vervangen aan die auto. (Vorige eigenaar had er ook genoeg aan gedaan zoals remmerij etc..) :shiny: ga als de auto klaar is meteen naar een kennis van me die spuiter is en kijken wat de mogelijkheden zijn, als hij gespoten word komen er nieuwe schermen in, maar dat is voor later nu eerst zorgen dat hij weer uit zichzelf kan rijden zonder te duwen :lol:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door RedBill »

Goed bezig hoor, alles gelijk goed aanpakken. Mooi om te zien!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

dit weekend weer flink bezig geweest! Oude blokkie eruit, en nieuwe blokkie erin! alles ging goed versnellingsbak schoongemaakt en overgezet en meteen een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep erop gezet, kon er nu tenminste bij! vandaag weer school kan niet wachten vanmiddag verder te gaan! eerst even langs de autozaak en een nieuwe originele voorpijp halen (oude was ook van een x18xe) en deze passen niet omdat de carterpan anders is en bij een c18xe er ''omheen'' loopt.

heb overigens geen foto's van het blok toen ik deze aan het klaarmaken was (vieze handen en batterij leeg)

bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk even kijken hoe het voelt om een motorblok te zijn :P
Afbeelding

en het nieuwe blokkie erin getakelt!

Afbeelding

nu een en ander klaarmaken, kabels stekkers alle aansluiten even netjes opnieuw intapen, kabelboom zelf zag er prima uit!

alleen zit ik met een klein probleempje: wat is die aansluiting wat op de linkerkant zit van de inlaat? waar moet ik deze op aansluiten? heb overal foto's van gemaakt maar kan deze niet terugvinden.. is er misschien iemand die ook een c18xe rijd of heeft en mij misschien een goede foto kan sturen met hoe het aangesloten zit? wil namelijk zeker zijn dat het hele zaakje goed zit

de opening rechts van het zwarte blokje:

Afbeelding

binnenkort weer meer 8)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Inmiddels alles aangesloten, kabelboom overgezet (heb hem even gestart met oude kabelboom) toch maar niet mee rijden..

Alles netjes aangesloten en afgedicht met nieuwe krimkousen, ecu er aan alles stekkertjes vast, wil hem starten doet ie niks..

Hmm nogmaals kijken bij de bedrading, geen brandstofrelais.. en aangezien het vorige blokje een x18xe was zitten hier andere relaisblokjes op, hup naar de dealer.. en jahoor niet meer leverbaar!! Lekkerdan niks meer leverbaar hier bij de dealer ook al geen logo's.. :confused: :x eind goed al goed.. pa onderweg gestuurd naar groningen en kijken of ze ze daar hebben zo niet dan word het een paar dagen wachten als ik ze bestel via internet.

Grrrrrrr kan niet wachten om nu te gaan rijden! :lol:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door RedBill »

Lekker bezig man! Blok is dus nu overgehangen, nu alleen nog even wachten op het brandstofpomprelais. Was die bij jouw dealer helemaal niet meer leverbaar, of hadden ze em alleen niet op voorraad? Dit zijn volgens mij gewoon dingen waar een dealer nog aan moet kunnen komen. Krijg van mijn dealer bijna nooit nee te horen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Nee vond het al raar, maar buiten dat om vertelden ze mij dat steeds meer producten niet leverbaar worden.. tenminste bij hun niet..? maar hij was dus wel leverbaar, als ze het bestelden zou hij woensdag daar zijn (vrijdag besteld)

Nu maar even afwachten tot hij binnen is! Kan toch niet wachten om hem aan de praat te krijgen.. en eventuele kinderziektes nog te verhelpen!
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door Vincent_R »

Lekker bezig!
Met het nieuwe blok kun je er straks weer lang van de GSI genieten :)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Zo! De auto staat wel en goed weer voor mijn huis! Nu nog even 2 dingen aanpakken komende tijd..

Kwam er dus achter dat de stuurbekrachtigingspomp kapot is.. nou kan ik er gelukkig nog bij en weet ik hoe het zelf moet.. maarrr wie o wie heeft misschien een liggen? :oops: ze zijn nieuw wel een beetje enorm duur.. het stuurhuis is overigens wel goed de pomp is niet goed meer maakt een enorm lawaai,

En puntje 2 is dat de uitlaat ergens een kleine lek heeft of ergens niet helemaal 100 procent zit.. dus ook nog even aan sleutelen.. verder rijd de auto super alleen duurt het wel lang voordat hij aanslaat, als hij eenmaal aan is blijft hij mooi op toeren en rijd echt super!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door RedBill »

arnegsi schreef:Zo! De auto staat wel en goed weer voor mijn huis! Nu nog even 2 dingen aanpakken komende tijd..

Kwam er dus achter dat de stuurbekrachtigingspomp kapot is.. nou kan ik er gelukkig nog bij en weet ik hoe het zelf moet.. maarrr wie o wie heeft misschien een liggen? :oops: ze zijn nieuw wel een beetje enorm duur.. het stuurhuis is overigens wel goed de pomp is niet goed meer maakt een enorm lawaai,

En puntje 2 is dat de uitlaat ergens een kleine lek heeft of ergens niet helemaal 100 procent zit.. dus ook nog even aan sleutelen.. verder rijd de auto super alleen duurt het wel lang voordat hij aanslaat, als hij eenmaal aan is blijft hij mooi op toeren en rijd echt super!
Heb je gevraagd naar en ruilpomp of naar een nieuwe?
Ik heb destijds een gereviseerde ruilpomp erop laten zetten, dacht dat de pomp me toen 140 euro heeft gekost ofzo. Zou ik voor je kunnen nakijken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Naar een nieuwe.. zijn er ook ruilpompen beschikbaar dan? Wist ik niet eens :lol: Zou super zijn hier in de buurt zit niet veel qua automaterialen etc.. ik kan hem overigens zelf vervangen gelukkig..

Via internet kom ik op 240 euro en dan komt er nog 90 euro aan statiegeld overheen! :shock:

Groet!
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door Erwin_dude »

vul hem eerst maar is goed met olie... en dan goed aan het stuur draaien zodat lucht eruit komt
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Erwin_dude schreef:vul hem eerst maar is goed met olie... en dan goed aan het stuur draaien zodat lucht eruit komt

Al gedaan, op bokken en ontluchten, goed heen en weer maar blijft een herrie maken.. en stuurt niet erg lekker, vandaag stuk door de provincie heengereden.. maar je mertk dat de bekrachtiging weg is althans voor een deel en natuurlijk het lawaai.. het stuurkolom is overigens wel helemaal goed heb ik nagekeken.. geen rare lekkages o.i.d.

Ga denk ik toch voor een ander, probleem begon al bij het oude blokkie..
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door RedBill »

RedBill schreef:Heb je gevraagd naar en ruilpomp of naar een nieuwe?
Ik heb destijds een gereviseerde ruilpomp erop laten zetten, dacht dat de pomp me toen 140 euro heeft gekost ofzo. Zou ik voor je kunnen nakijken.
Oeps, zat er een beetje naast. Heb de rekening er even bij gepakt.
322,- ex BTW excl. korting. Ik kreeg 20% korting betaalde dus nog 258,- ex BTW bij de dealer.
Statiegeld krijg je terug als je de oude terug brengt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

RedBill schreef:
RedBill schreef:Heb je gevraagd naar en ruilpomp of naar een nieuwe?
Ik heb destijds een gereviseerde ruilpomp erop laten zetten, dacht dat de pomp me toen 140 euro heeft gekost ofzo. Zou ik voor je kunnen nakijken.
Oeps, zat er een beetje naast. Heb de rekening er even bij gepakt.
322,- ex BTW excl. korting. Ik kreeg 20% korting betaalde dus nog 258,- ex BTW bij de dealer.
Statiegeld krijg je terug als je de oude terug brengt.

Haha beetje meer! Maar heb hier via het Forum een 2e handse kunnen vinden!

Nu hopen dat hij geen rare geluidjes maakt etc maar vind 60 euro geen lelijke prijs om het zo maar te verwoorden!

Kan niet wachten deze kinderziektes te verhelpen!
Gebruikersavatar
.:johan:.
forum-gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
Locatie: Hedel

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door .:johan:. »

heerlijk bezig weer!, gaaf gedaan trouwens met spuiten en uitharde in de oven! 8)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Zo inmiddels alweer een en ander gedaan aan de auto, nieuw interieur uit een sloop gsi gehaald helemaal zonder beschadigingen.. nieuwe matjes voor op de vloer.. auto schoongemaakt na 2 maand mocht ook wel eens!

Nu zit ik met een klein probleempje... onder het dashboard (bij het dashboardkastje) hoor ik een getik.. ik denk uit een relais.. wat kan dit zijn? Het gaat heel snel.. en het is geen brandstofrelais..
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door Astrid_fahrer »

Dat razendsnelle getik (bijna net alsof er Morse code verzonden wordt :mrgreen: ) zal waarschijnlijk je Kiekert kastje van de CV zijn.
Dat was toen bij mij het geval, echt een geluid alsof er ergens kortsluiting is wat door blijft gaan.

Dit kun je controleren door dat grote paneel los te halen rechts van de voeten van de passagier.
Hierna zie je kunststof relais houder en hierachter zit de grijze isolatie mat.
Wanneer je met je hand tussen de carroserie en de isolatie mat in gaat zul je de kiekert kast waarschijnlijk al voelen tikken dus dat is ook de bevestiging dat hij kapot is.
Ikzelf heb toen uiteindelijk een andere nieuwe Kiekert van een Tigra erin gezet en toen was het verholpen.
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

wat super om te horen klinkt inderdaad als kortsluiting dus was al aardig bang op problemen.. maar ga het verhelpen! Even kijken hoe de relais eruitziet en dan even richting de sloop andere ophalen!

Bedankt :thumbsup:
Gebruikersavatar
.:johan:.
forum-gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
Locatie: Hedel

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door .:johan:. »

arnegsi schreef:wat super om te horen klinkt inderdaad als kortsluiting dus was al aardig bang op problemen.. maar ga het verhelpen! Even kijken hoe de relais eruitziet en dan even richting de sloop andere ophalen!

Bedankt :thumbsup:

idd klinkt bekend, heb dit probleem ook gehad met mijn vorige astra.

hij zit idd achter het shuim vast met twee schroefjes
Afbeelding

Dit is zn kiekert
Afbeelding

(foto's geleend van google :P )
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

.:johan:. schreef:
arnegsi schreef:wat super om te horen klinkt inderdaad als kortsluiting dus was al aardig bang op problemen.. maar ga het verhelpen! Even kijken hoe de relais eruitziet en dan even richting de sloop andere ophalen!

Bedankt :thumbsup:

idd klinkt bekend, heb dit probleem ook gehad met mijn vorige astra.

hij zit idd achter het shuim vast met twee schroefjes
Afbeelding

Dit is zn kiekert
Afbeelding

(foto's geleend van google :P )

Haha super ik ga er mee bezig nog geen tijd gehad! Dankje!
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!

Bericht door arnegsi »

Zo inmiddels een tijdje terug, voor degene die mijn astra te koop heb en zien staan dat klopt, maar wil er niet van af. Alleen voor een goed en serieus bod..
Ik ben de afgelopen 3 week veel bezig geweest met de astra en heb enkele foto's femaakt welke ik nog ga uploaden.
Even een update dus, ik kwam erachter dat de auto nu wel erg goed is en dat er slechts enkele dingen moeten gebeuren zodat hij helemaal in goede staat is. De uitlaat heeft een lek doordat hij er niet goed onder zit, de brandstofpomp of brandstofdruk regelaar is niet goed (start altijd maar duurt redelijk lang) en de relais is steeds aan het tikken.
Inmiddels een nieuwe stoel en achterbank op de kop getikt. Foto's volgen. Ook heb ik vele panelen ontdaan van de lelijke blauwe verf.

Groet!
Plaats reactie