c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door Laserlite »

Hallo dames en heren,


Ik heb een vraagje, ik wil graag mijn koppeling vervangen.
Nu heb ik via ebay een Sachs koppeling gevonden alleen heb ik nog een vraag erover.

Hij heeft namelijk 2 verschillende soorten, een in de 215mm diameter en de andere is 220mm diameter.
Heb ook op mijngrossier.nl/demo gezocht en daar staat het in dat ik de 215mm versie nodig heb. Maar ik heb de verkoper mijn chassisnummer doorgegeven en die zegt dat ik juist de 220mm versie nodig heb.

En hoe zijn de meningen hier over een licht vliegwiel?

Wie kan me een handje helpen? :oops:


Thanks! :mrgreen:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door astra-gsi-666 »

ik heb een plat vliegwiel C20XE met kadett gsi versnellingbak F20cr,merk je wel.
danny gsi 666
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door prs »

waarom haal je de koppeling niet even bij een automaterialen zaak? kost in dit geval waarschijnlijk een paar euro meer, maar je kan de koppeling wel gewoon terug brengen als hij niet past.

ik heb zowel op mijn corsa als op mijn astra een licht vliegwiel. met de corsa heb ik nog niet gereden maar, op de astra bevalt hij zeer goed :thumbsup:
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door Laserlite »

prs schreef:waarom haal je de koppeling niet even bij een automaterialen zaak? kost in dit geval waarschijnlijk een paar euro meer, maar je kan de koppeling wel gewoon terug brengen als hij niet past.

ik heb zowel op mijn corsa als op mijn astra een licht vliegwiel. met de corsa heb ik nog niet gereden maar, op de astra bevalt hij zeer goed :thumbsup:
Klopt, ik wou hem eigenlijk hier in de buurt halen. Maar via ebay scheelt het me 40-50 euro, dus dacht als iemand de exacte maat had scheelt het me 40-50 euro :lol:

En hoeveel kg is jouw vliegwiel in de astra? Want ik ben nu op zoek naar een vliegwiel voor de c18xe, alleen past een c20xe vliegwiel zeker niet op? want die heb ik al liggen haha
astra-gsi-666 schreef:ik heb een plat vliegwiel C20XE met kadett gsi versnellingbak F20cr,merk je wel.
danny gsi 666
Maar geen licht vliegwiel dus?!
bug killer
forum-gebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 jul 2012 18:28
Auto('s): ascona b 2.6 en corsa b z20let
Locatie: pijnacker

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door bug killer »

C20xe vliegwiel gaat inderdaad niet passen. Licht vliegwiel is zeker merkbaar, op de x20xev en z20let zit er ook een van 3,9kg en dit merk je heel goed met oppaken van de motor :)

Dat prijsverschil is dat incl verzendkosten? Zelf zou ik inderdaad bij automaterialen zaak halen met beetje korting ontloopt het elkaar niet zoveel ;)
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door Laserlite »

bug killer schreef:C20xe vliegwiel gaat inderdaad niet passen. Licht vliegwiel is zeker merkbaar, op de x20xev en z20let zit er ook een van 3,9kg en dit merk je heel goed met oppaken van de motor :)

Dat prijsverschil is dat incl verzendkosten? Zelf zou ik inderdaad bij automaterialen zaak halen met beetje korting ontloopt het elkaar niet zoveel ;)

Ik zit op 140 euro incl. verzendkosten voor een sachs koppelingsset :wink: Dus komt geen verzendkosten meer bij
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door astra-gsi-666 »

Laserlite schreef:
prs schreef:waarom haal je de koppeling niet even bij een automaterialen zaak? kost in dit geval waarschijnlijk een paar euro meer, maar je kan de koppeling wel gewoon terug brengen als hij niet past.

ik heb zowel op mijn corsa als op mijn astra een licht vliegwiel. met de corsa heb ik nog niet gereden maar, op de astra bevalt hij zeer goed :thumbsup:
Klopt, ik wou hem eigenlijk hier in de buurt halen. Maar via ebay scheelt het me 40-50 euro, dus dacht als iemand de exacte maat had scheelt het me 40-50 euro :lol:

En hoeveel kg is jouw vliegwiel in de astra? Want ik ben nu op zoek naar een vliegwiel voor de c18xe, alleen past een c20xe vliegwiel zeker niet op? want die heb ik al liggen haha
astra-gsi-666 schreef:ik heb een plat vliegwiel C20XE met kadett gsi versnellingbak F20cr,merk je wel.
danny gsi 666
Maar geen licht vliegwiel dus?!
is afgedraaid tot minder dan 5 kg,pakt heel lekker op.
astra gsi 666
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door prs »

vliegwiel van mijn astra is een alu exemplaar en weegt 3,5 kilo.
vliegwiel van mijn corsa is een afgedraaid plat xe vliegwiel en weegt 3,9 kilo
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door astra-gsi-666 »

prs schreef:vliegwiel van mijn astra is een alu exemplaar en weegt 3,5 kilo.
vliegwiel van mijn corsa is een afgedraaid plat xe vliegwiel en weegt 3,9 kilo
houd die alu exemplaar het goed,staal lijk me iets sterker of is dat maar een idee.
danny gsi 666
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door prs »

ding zit er al een jaar of4- 5 op. enigste wat ik heb gehad is dat de starterkrans(staal) over het vliegwiel heen draaide. verder een prima dingetje :mrgreen:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: c18xe Koppeling+licht vliegwiel

Bericht door astra-gsi-666 »

prs schreef:ding zit er al een jaar of4- 5 op. enigste wat ik heb gehad is dat de starterkrans(staal) over het vliegwiel heen draaide. verder een prima dingetje :mrgreen:
ok,vind minder dan 5 kilo al snel oppakken.
danny gsi 666
Plaats reactie