omega v8

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

omega v8

Bericht door Readonly »

wat heb je nodig om een echte omega v8 te bouwen
nou heel simpel
alle onderdelen die nog her en der bij opel op de plank lagen voor de productie v8 en wat op het laast niet door gegaan is
:mrgreen:

en een omega natuurlijk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik niet te bereiken via het forum
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: omega v8

Bericht door Mikeopel »

super dik man. in je omega een v8!!

gaat zeker wel af ??
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
ries
forum-gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 okt 2008 11:07
Locatie: spijkenisse

Re: omega v8

Bericht door ries »

gaaf bankstel!!





maarreh...leuk speelgoed! :worship:



___________________________________
VERSTUURD VANAF MIJN COMMODORE 64

.....A....:shiny: :shiny: :shiny: :shiny:.......:shiny: :shiny: :shiny: :shiny:....:oops:....
....S....:shiny:................. :shiny:................:oops:....
...T....:shiny:.... :shiny: :shiny: .... :shiny: :shiny: :shiny: :shiny:.....:oops:....
..R....:shiny:........ :shiny: ............... :shiny:.....:oops:....
.A....:shiny: :shiny: :shiny: :shiny:.....:shiny: :shiny: :shiny: :shiny:.....:oops:....
hou jij de inboedel maar!!..... ik neem de astra!
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: omega v8

Bericht door The Undertaker »

Note: De motorsteunen liggen ook bij Mercedes in de schappen
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: omega v8

Bericht door Mr.F »

Gaaf!
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

Re: omega v8

Bericht door Readonly »

The Undertaker schreef:Note: De motorsteunen liggen ook bij Mercedes in de schappen
fout niet de steunen maar de rubber demping blokken
dat is gewoon standaard spul wat je wel met meer onderdelen tegen komt

van de motorsteunen zijn meerdere versies in om loop
waar van een type niet goed is en de motor te hoog komt te liggen
waarschijnlijk uit een pre productie serie
Ik niet te bereiken via het forum
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

Re: omega v8

Bericht door Readonly »

wat alleen nog niet gevonden is is de klokkenwinkel van de omega v8.com versie
gewone v8 zou gewone tellers krijgen maar de .com versie weer iets anders
kijk maar naar de fotos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik niet te bereiken via het forum
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: omega v8

Bericht door The Undertaker »

janus2 schreef:
The Undertaker schreef:Note: De motorsteunen liggen ook bij Mercedes in de schappen
fout niet de steunen maar de rubber demping blokken
dat is gewoon standaard spul wat je wel met meer onderdelen tegen komt

van de motorsteunen zijn meerdere versies in om loop
waar van een type niet goed is en de motor te hoog komt te liggen
waarschijnlijk uit een pre productie serie
Die bedoelde ik ook :lol:

Klokken zien er dik uit 8)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: omega v8

Bericht door Bart(astra) »

erg gaaf zo
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: omega v8

Bericht door oenatje »

kei vet,

maar die tellers he, als je die vind dan kun je wel dokken denk.

ziet er indrukwekkend uit
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: omega v8

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:kei vet,

maar die tellers he, als je die vind dan kun je wel dokken denk.

ziet er indrukwekkend uit
Is in principe niets meer dan een minicomputer die waardes laat zien op een beeldscherm
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: omega v8

Bericht door oenatje »

ik doelde eigenlijk op zeldzaam, of is het bovenstaande niet origineel gm?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: omega v8

Bericht door The Undertaker »

Alleen in de V8.com versie zoals Raymond al zei.
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

Re: omega v8

Bericht door Readonly »

eerste plaatje is mooi

5,7 :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik niet te bereiken via het forum
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: omega v8

Bericht door pluggie »

Mooie GM LS. Probleem was 'officieel' voor europa de koeling.

Lijkt me wel iets voor jouw Ray, nou nog een oud Corvette blok op de kop tikken :P

Of gewoon een Commodore importeren. Zijn standaard gebouwd. Alleen niet voor Europa.

'Standaard' LS 'Omega' Down under 5.7 met opsmuk:
Afbeelding

Update model in Australie had erna de GM 6.0. Dus je hebt niet zoveel nodig. Die auto's zijn per 10.000en standaard gebouwd.

Dit is een 2001 rental zelfs:
Afbeelding

Er zijn duizenden 'Omega' V8en gebouwt. Soms ook als pickup. Die zijn pas vet :P

Verder zijn ze in Zuid Latijns Amerikaanse landen een succes geweest.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: omega v8

Bericht door pluggie »

Zie je ook aan je data op zo'n onderdeel, 2000 staat erop.

Die dingen werden toen allang in serie gebouwd.

Een hobbiest uit 1998 met een standaard 5.7 die hem wat heeft opgefraait:
Afbeelding

Standaard fabrieks serieproductie 1997 GM LS V8 Omega/Commodore:
Afbeelding

Fabrieksopgave was 320 pk. Veel verkocht met de GM automaten bak.

Stations zijn ook gebouwd, 5.7 V8 'AT' Omega station, MUF:
Afbeelding

De vetste blijft de standaard geproduceerde:
Afbeelding

V8 omega pick-up :P

Het 'gewone' facelift model had een 6.0, en die staan ook op Nederlandse sites nog wel eens te koop onder Amerikaanse GM vlag.
In de States hebben ze sowieso tot 2008 de Omega V8 in serie gebouwd. Zelfs geeindigt met een soort 500 pk 'GSi' model.

Best heftig voor een auto uit ? 1991 ??? Zeer succesvol model, eerst in bulk in Europa, erna in bulk in States/Zuid Amerika/Australie als V8.
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

Re: omega v8

Bericht door Readonly »

ja plug moet toch even op je in haken nu

de holden commedor is geen omega
hoewel hij er wel familie van is is de boden plaat totaal ander en is hij iets groter en breder dan een omega

lees het stukje maar van het commedor forum maar eens

Then in 1994 Opel brought out the brand new Omega B (below top) that replaced both the Record and Senator models and ended the inline 6 engines for Opel, using a new V6 and I4 engines (It was also sold in the US as the Cadillac Catera). Again Holden decided to save money by using the wind tunnel tested and developed ‘shape’ of the new Opel. But it again had to widen it. This resulted in the new 1997 VT Commodore using a stylized copy of the now 3 year old Opel Omega. But again locally designed suspension and other locally sourced parts had to carry over into the new design. Again, only the doors were to be shared with the Opel, as well as a strengthened and modified copy of it’s independent rear suspension (which had been reengineered into a unique Holden version during the previous body) was used. However, as the body team worked on the style of the new VT Commodore (from which the Monaro/GTO was later engineered), even the rear door skins and glass were reshaped and so only the front doors were common with the Opel Omega B/Cadillac Catera. And of course the Holden Commodore now used the Buick 3.8 pushrod motor (with and without supercharger) and the Chevy Corvette LS1 engines matched to locally designed and sourced drivetrains and brakes etc. This also required a totally unique floorpan and framework than the narrower and lighter Opel/Catera.

To reaffirm that the Commodore and Omega are two different engineering products you can visually see that the Commodore is a much wider and bigger vehicle than the Omega. And look at things like the roof of each below. Note that the Omega’s roof is a single pressing while the Commodore has a three-piece pressing. Given that the passenger cell is a major frame component in a monocoque design - this is a significant difference on it’s own. But also follow the carriage line under the side windows forward to where they intersect the front. Note how this virtually straight line sweeps over the top of the Omega headlights yet intersects the side blinkers on the Commodore. And the bonnet shut lines on the Commodore are more inboard than the Omega’s. This is because the entire shape of the front and even the substructure in the Commodore are different And underneath is even more different. A car needing to carry a heavy 5.7 LS1 has to have a different frame from a vehicle that’s heaviest engine is a 3.0 V6.


And that is the story of how and why the Australian Commodore, from which the Monaro/GTO was derived, may have a similar ‘look’ to Opels, from whom the styling was sourced. However, underneath the skin, which they don’t even share, they are completely different animals.
Ik niet te bereiken via het forum
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: omega v8

Bericht door pascal1109 »

janus2 schreef:wat heb je nodig om een echte omega v8 te bouwen
nou heel simpel
alle onderdelen die nog her en der bij opel op de plank lagen voor de productie v8 en wat op het laast niet door gegaan is
:mrgreen:

en een omega natuurlijk
Begrijp ik het nu goed dat er dus iemand is die al die onderdelen te pakken heeft weten te krijgen en het daarna daadwerkelijk gebouwd heeft?
Hoe vet is dat!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: omega v8

Bericht door astra-gsi-666 »

echt vet man,super cool man.groetjes danny astra gsi 666 :worship:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: omega v8

Bericht door pluggie »

Die LS1 is vanaf 1999 standaard blok in de 'Omega'.

Kwestie van 'definitie'.

Is een structurele facelift, wel of niet een andere auto ?
Zeg het maar. In Zuid Amerikaanse landen werd de update Omega Commodore/Calais weer verkocht als Chevrolet Omega.

Die 'V8 Omega' die er nooit kwam, was er jaren ervoor al toen de Australiers een Omega-B pakten met als basis een V8.

Die gast met zijn 'alleen de voordeur is hetzelfde' is wat wereldvreemd. Een Commodore/Omega-C is idd een verbrede Omega-B.
Met een ruk achteras, want ze versimpelen de duitse as vanwege kosten. 90% zelfde auto.

Dat blijft ook het rare van de 'Opel' Omega V8. De auto rijdt dan al jaren rond als V8 over andere continenten zonder zijn 'legacy' frame.

Vanaf de Omega-D wordt het wel een ander verhaal:

_________________________________________________________________________________________________

Eindvariant van de ver doorge-evalueerde 'V8 Omega' cyclus onder Amerikaanse trim, bj 2008:
Afbeelding

Ga ik nu me bed in duiken met deze V8 'legacy' Golf:
Afbeelding

Super vet dash, en de V8 'beurs' Omega B = UNIEK.

kWilde ook deze kant eens laten zien, de Omega, is lang gebouwd, juist als V8 in allerlei aangepaste vormen.
Idd..... als Omega-C.
Plaats reactie