komt met veel moeite vooruit
komt met veel moeite vooruit
hallo allemaal,
ik heb een opel astra 1.6 uit 1994 die ermee gestopt was, had hem door een bekende laten na kijken. Hij zei dat me bezine pomp kapot was die heb ik vervangen en na wat rommelen met de auto en de brandstof relai doet ie het weer maar nou hapert ie heel erg en is bijna niet vooruit te branden. Ook als ik een drempel over rijd klapt me zekering van me achterlichten eruit. Ik snap echt niet wat er mis mee is kan iemand mij mischien helpen
ik heb een opel astra 1.6 uit 1994 die ermee gestopt was, had hem door een bekende laten na kijken. Hij zei dat me bezine pomp kapot was die heb ik vervangen en na wat rommelen met de auto en de brandstof relai doet ie het weer maar nou hapert ie heel erg en is bijna niet vooruit te branden. Ook als ik een drempel over rijd klapt me zekering van me achterlichten eruit. Ik snap echt niet wat er mis mee is kan iemand mij mischien helpen
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Re: komt met veel moeite vooruit
Hmmm... vreemde combinatie van klachten. Brandt het motorstoringslampje ook?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
nee die brand niet hij loopt ook heel laag stasionair tussen de 500 en de 600 ging er net mee rijden als je vol gas geeft gaat ie haperen en trekt heel erg langzaam op
miss iemand een idee waarom die zo laag loopt en hapert en niet voor uit te branden is
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Welk motortype is het, kun je dat zien op je kentekenpapieren?
als het goed is een 1.6 gl 8 klepper heb de auto nou niet hier staan dus ken ook niet kijken zal het morgen even na kijken iedergeval bedankt voor het antwoorden
Ik ben inmiddels weer bij me auto heb de kenteken papieren het is een 1.6 se e2 8 klepper (kwa uiterijk lijkt de auto op een gsi). Heb de auto gister rijdent weggezet maar me accu is nu helemaal leeg. Ik denk dat dat te maken heeft met me achter ligten want die zekering kapte ermee toen ik een hobel over ree. Heb ik mis ergens een lek stroom of een kabel bereuk ofzo kan dat? Ga de auto nu naar een garage brengen die gaat vanavond naar me auto kijken. Maar mischien dat iemand op deze site nog ideeen heeft waarom hij het niet doe en anders zal ik vanavond wel op de site zetten wat er mis mee is als we daar achter kunnen komen.
Groetjes ap
Groetjes ap
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
loopt hij nog op 4 cilinders?
staat je riem nog op tijd?
wat betreft de achterlichten: controleer even bij de kabeldoorvoer naar de achterklep of daar geen kabels gebroken zijn, komt heel vaak voor.
achterklep openen, dan zie je links of rechts boven een rubber uit de auto komen die de achterklep in gaat, deze rubber even los trekken en kabels controleren.
ben wel benieuwd wat het is
staat je riem nog op tijd?
wat betreft de achterlichten: controleer even bij de kabeldoorvoer naar de achterklep of daar geen kabels gebroken zijn, komt heel vaak voor.
achterklep openen, dan zie je links of rechts boven een rubber uit de auto komen die de achterklep in gaat, deze rubber even los trekken en kabels controleren.
ben wel benieuwd wat het is
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Accu na een dag leeg is lekstroom of slechte accu
Verder door de variërende klachten, denk ik vooralsnog ergens een massa-probleem. Je zekering klapt er niet voor niets uit
Verder door de variërende klachten, denk ik vooralsnog ergens een massa-probleem. Je zekering klapt er niet voor niets uit
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- GSI Racer
- Donateur 2013
bij een massaprobleem klapt je zekering niet.
alleen als je sluiting naar de plus krijgt
alleen als je sluiting naar de plus krijgt
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
ja dat bedoel ik. gewoon kortsluiting
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
ben vandaag bij een garage geweest maar hij kon niet uigelezen worden dat moet ik morgen bij de opel dealer doen.
volgens de garage is het iets met me benzine toevoer dat ie zo slecht rijd dit zij hij omdat ik de benzine pomp heb vervangen maar hij zij dat het beter is om um eerst uit te laten lezen voor hij ernaar gaat kijken. hij loopt wel nog gewoon op 4 cilinders dat heb ik zelf al gecheckt riem kan ik ook nog wel even laten nakijken weet zelf niet hoe dat moet. en me kabelboom is ook wel een goeie om na te kijken zal ik ook doen. en dan heb ik nog een vraagie op jullie antwoorden. als me auto uigelezen word kunnen ze dat massa probleem dan achterhalen of is er een andere manier om dat te checken. dank jullie voor jullie vele antwoorden
volgens de garage is het iets met me benzine toevoer dat ie zo slecht rijd dit zij hij omdat ik de benzine pomp heb vervangen maar hij zij dat het beter is om um eerst uit te laten lezen voor hij ernaar gaat kijken. hij loopt wel nog gewoon op 4 cilinders dat heb ik zelf al gecheckt riem kan ik ook nog wel even laten nakijken weet zelf niet hoe dat moet. en me kabelboom is ook wel een goeie om na te kijken zal ik ook doen. en dan heb ik nog een vraagie op jullie antwoorden. als me auto uigelezen word kunnen ze dat massa probleem dan achterhalen of is er een andere manier om dat te checken. dank jullie voor jullie vele antwoorden
-
- Oud-Clublid
Hoe is je brandstoffilter?
(zit voor het rechter achterwiel)
(zit voor het rechter achterwiel)
- GSI Racer
- Donateur 2013
massaprobleem kun je met uitlezen niet echt eruit halen.
hangt ook van de apparatuur af.
maar auto's van dat bouwjaar kun je niet zo uitgebreid uitlezen als een auto van de laatste jaren.
brandstoffilter zou ook nog goed kunnen ja!!
hangt ook van de apparatuur af.
maar auto's van dat bouwjaar kun je niet zo uitgebreid uitlezen als een auto van de laatste jaren.
brandstoffilter zou ook nog goed kunnen ja!!
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
Nee, dat lukt niet echt met de TECHGSI Racer schreef:massaprobleem kun je met uitlezen niet echt eruit halen.
Brandstof-gerelateerde problemen ook niet echt
Dus als de rest goed is, zou je het daar moeten zoeken
Je kunt eventueel ook een complete datacheck doen. Moet die monteur (of jijzelf) alleen wel weten wat alle waardes moeten zijn
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Met de problemen die jij hebt zou ik eerst overal waar mogelijk is zoeken naar een draadbreuk, vooral op plekken waar de bedrading de carrosserie kan raken.
Op het moment dat je ergens kortsluiting krijgt dan kan dat op heel veel plekken bij elektrische apparaten storing opleveren. Controleer dus onder meer de bedrading en stekkers bij je achterlichten, bij je brandstofpomp etc.
Op het moment dat je ergens kortsluiting krijgt dan kan dat op heel veel plekken bij elektrische apparaten storing opleveren. Controleer dus onder meer de bedrading en stekkers bij je achterlichten, bij je brandstofpomp etc.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Precies wat redbill zegt.
Beginnen bij het belangrijkste en dat lost vaak al heel wat problemen op (start with the obvious).
Je hebt sowieso kortsluiting ergens.
Daar begin je mee. Pluis heel die kabelboom na cm voor cm en dan zul je het vinden.
Dat opgelost, zorg dan dat de staat van onderhoud op peil is.
Bougies, brandstoffilter, luchtfilter......
Heb je dan nog steeds klachten, dan wordt het tijd om hem eens aan de computer te hangen en zien of dat wat oplevert.
Meeste storingen zijn namelijk het gevolg van geen/matig/onvakkundig onderhoud.
Beginnen bij het belangrijkste en dat lost vaak al heel wat problemen op (start with the obvious).
Je hebt sowieso kortsluiting ergens.
Daar begin je mee. Pluis heel die kabelboom na cm voor cm en dan zul je het vinden.
Dat opgelost, zorg dan dat de staat van onderhoud op peil is.
Bougies, brandstoffilter, luchtfilter......
Heb je dan nog steeds klachten, dan wordt het tijd om hem eens aan de computer te hangen en zien of dat wat oplevert.
Meeste storingen zijn namelijk het gevolg van geen/matig/onvakkundig onderhoud.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
verstopte katalisator!
heb ik al 2x gehad met de v6 en met de 2l 16v
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
handrem er nog op staan
had ik vannacht ook
trekt hij ook slecht
had ik vannacht ook
trekt hij ook slecht
Ik niet te bereiken via het forum
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
janus2 schreef:handrem er nog op staan
had ik vannacht ook
trekt hij ook slecht
hehe:D
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
ook eens gehad maar dan met verstopte demper,schotten van binnen los en verrot en dempwol werd er soms uitgeblazenErwin_dude schreef:verstopte katalisator!
maar bij mij en jou knalde je zekeringen er niet uit neem ik aan.
App mag eerst zn kortsluiting oplossen, daarna grote kans dat alle klachten verholpen zijn
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi