even voorstellen (basgsi)

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Plaats reactie
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

even voorstellen (basgsi)

Bericht door basgsi »

Hallo Ik ben Bas 29 jaar en kom uit duiven. Ik heb al vele opels gehad, waaronder veel gsi tjes (2x kadett 8v en 16V), calibra, corsa A gsi corsa b gsi met c20xe ingebouwd (183PK).
Nu eigenaar van een astra cabrio z22se uit 2003 en een astra coupe turbo uit 2001 en als het goed is aankomende zaterdag in bezit van een astra gsi V6 :P

veel op het opel-forum aanwezig en kom hier even kijken naar specifieke informatie en hulp, want wil er denk ik toch een x30xe van maken ( met de 2.5 delen).
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door RedBill »

Ah, je bent van plan de GSi van Raymond over te kopen? Veel aan gedaan aan die wagen en echt van een liefhebber!

Welkom hier!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door basgsi »

RedBill schreef:Ah, je bent van plan de GSi van Raymond over te kopen? Veel aan gedaan aan die wagen en echt van een liefhebber!

Welkom hier!

Idd ga als het goed is de auto zaterdag ophalen als hij terug is uit buitenland. Ben erg benieuwd hoe het rijdt, heb al veel snelle auto's gehad maar nog geen V6, wel een V8 in een benz.
Ben benieuwd of ik met de auto de vectra gts 3.2 van mn broertje er mee kan bijhouden :)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door The Undertaker »

Welkom op het forum!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door oenatje »

welkom
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door Laagvlieger »

Welkom!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door Astrid_fahrer »

Welkom op t forum en een indrukwekkende collectie opels al gehad zeg :worship:
Ik kan me als het goed herinneren dat je destijds een paarse kadett GSI had? toendertijd met de nightcruisers (als ik het goed heb).
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: even voorstellen

Bericht door pascal1109 »

basgsi schreef:Ben benieuwd of ik met de auto de vectra gts 3.2 van mn broertje er mee kan bijhouden :)
Dat kan wel hoor, zeker als je er een 3.0 van maakt ;)
Je gaat er een hoop plezier aan hebben

En welkom hier! :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door Bart(astra) »

Welkom
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door basgsi »

Astrid_fahrer schreef:Welkom op t forum en een indrukwekkende collectie opels al gehad zeg :worship:
Ik kan me als het goed herinneren dat je destijds een paarse kadett GSI had? toendertijd met de nightcruisers (als ik het goed heb).

Bijna goed, het was een bordeaux rode. Was een leuke tijd, toen ik met een paar vrienden een autoclub op had gericht, maar werd na een tijd veel te massaal en te groot,
die tijd wilde we er niet insteken, en kwam ook steeds meer apart volk op af en hebben we het dood laten bloeden.

Heb van de kadettjes zo geen foto's meer op de pc van wat andere auto van mij wel:

A gsi met heel leuk kenteken
Afbeelding

gerestaureerde c kadettt
Afbeelding

champion die ik wilde opknappen, maar bleek na kaalmaken omgekat en heb de auto toen gesloopt
Afbeelding

mn snelle corsa met 183 PK
Afbeelding

dit was de donorauto van de c20xe van de corsa met rotte veerpoot
Afbeelding

deze afgelopen winter als auto gehad en de cabrio geschorst, ook voorzien van een c20xe
Afbeelding

deze ook nog gehad, een heerlijke V8, maar de automaat ging wel vervelen:
Afbeelding

de cabrio, nog steeds in mijn bezit:
Afbeelding

Deze vorige maand verkocht:
Afbeelding

Deze heb ik te koop staan nu
Afbeelding


Dit was wel een beetje mn oude auto's op nog wat standaard kadettjes en een astra na. En als het goed is zaterdag de astra gsi V6.

En een astra gsi is ondanks jaren geleden een aantal bekeken te hebben nog niet in mijn bezit geweest.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door RedBill »

Das echt een indrukwekkende rij wagens!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door Roy 2.0 16v »

c kadett en de cabrio vind ik de mooiste
een vriend van me heeft dezelfde cabrio, zo te zien ook bertone editie alles zwart leder etc

wat staat die astra G coupe hoog op zn achterpoten

Ja nu maar weer eens een ECHTE auto, de gsi
en die 3.2 gts , vergeet niet dat die zo 400 kilo zwaarder is dus ik denk dat je die wel wegrijdt hoor
volgens mij sprint je die vectra nog weg met elke astra gsi . ik heb een 2.2 gts en vind die traag vergeleken met mn c20xe astra.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door basgsi »

Bedankt voor de mooie reacties en voel me welkom :mrgreen:
De coupe is nog helemaal origineel, de cabrio heeft een schroefset en is ongeveer 60mm verlaagd

Ja als ik het zelf zo zie dan is het een leuk lijstje van mijn auto's van de afgelopen 9 jaar.

@roy, zoveel gewichtverschil is het niet, de vectra weegt 1450 kilo dus verschil zal zon 250 kg zijn. En vergis je niet in de 3,2 heeft naast de 211Pk ook 300NM!!
De auto heeft een andere luchtinlaat en een groep A uitlaat vanaf de kat, ook een heerlijk geluid, moeten nog een filmpje maken. Maar met de grijze corsa c20xe
met groep A +/- 160 pk kon ik de vectra maar net bijhouden. Onderin won de vectra en de corsa doortrekken naar 7200 toeren (andere chip) kwam ik weer iets dichterbij.

Maar heb al met rudy (miruni op het opelforum en eigenaar van een circuit astra f met +/- 430 PK) gesproken en wil de 2,5 graag op de rollenbank afstellen. Ga nog even uitzoeken wat ik er nog het beste aan kan doen voordat de auto wordt afgesteld. misschien andere injectoren, las ook iets over x30xe nokkenassen, om dan het maximale (binnen de marges) eruit te halen. maar eerst zaterdag afwachten duurt me
al veel te lang haha. en dan verder kijken.

Weet niet of rudy (miruni) hier bekend is maar verricht echt wonderen met opel motoren (mijn mening). Mijn paarse corsa had met octaan 100 standaard blok eigenlijk 165PK in de corsa, na afstellen op de bank kwam er 183PK uit. met gtech gemeten 6,09 naar 60mph en top net zo snel als een r32 rond de 240 km/h
misschien wel interessant hier zijn astra waarmee ze met nog slechte remmen nu 1:58,9 hebben gereden. filmpje van de astra in actie:
even doorspoelen naar 6:20 dan komt er een wit/rode astra met een noodgang voorbij :worship:

Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door Astrid_fahrer »

Owh ja nu herinner ik het wat beter. Een bordeauxrode GSI inderdaad.
Als ik zo je lijst bestudeer had je al veel eerder een astra GSI moeten hebben joh :mrgreen:

Heeft die astra coupe turbo toevallig een open dak?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
basgsi
forum-gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2011 19:48
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: even voorstellen (basgsi)

Bericht door basgsi »

nee helaas niet, vind het zelf ook een mooie optie, ook als er airco of climate control in zit.
Plaats reactie