Rammelen Z20let
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Rammelen Z20let
Het is niet de M32, deze is nog keurig in takt!!!
hierbij de M32:
Probleem schuilt m in de Montage van het vliegwiel..
Deze zat met ERG korte bouten vast, hiervan zijn er 5 gebroken en 1 losgelopen, ze zijn gelukkig allemaal uit de krukas gekomen.
de restanten van de boutjes vonden we in de drukgroep tussen koppeling en vliegwiel:
hier zijn ze weer compleet:
Ook is het druklager hierdoor overleden:
ER is gelukkig niet al te veel schade, de bak is nog heel, vliegwiel is gelukkig op zijn plek gebleven.
De rest Volgt nog.
Willem
hierbij de M32:
Probleem schuilt m in de Montage van het vliegwiel..
Deze zat met ERG korte bouten vast, hiervan zijn er 5 gebroken en 1 losgelopen, ze zijn gelukkig allemaal uit de krukas gekomen.
de restanten van de boutjes vonden we in de drukgroep tussen koppeling en vliegwiel:
hier zijn ze weer compleet:
Ook is het druklager hierdoor overleden:
ER is gelukkig niet al te veel schade, de bak is nog heel, vliegwiel is gelukkig op zijn plek gebleven.
De rest Volgt nog.
Willem
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Rammelen Z20let
sodeknetters!
jij bent echt een grote mazzelaar
hoe kan het dat er verkeerde bouten in zaten?
jij bent echt een grote mazzelaar
hoe kan het dat er verkeerde bouten in zaten?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Re: Rammelen Z20let
Vorige eigenaar heeft de ombouw naar M32 gedaan, hij zegt gewoon de juiste boutjes gebruikt te hebben..
Waarschijnlijk is de bak toch aan gort, blijkt toch een klap te hebben gehad "giert" nu (lagers)
dus zit in dubio, of andere M32 bak daar heb ik de bijbehorende koppeling, vliegwiel, aandrijfassen voor of weer terug naar een F23 (omdat die niet zo snel kapot gaan) maar daar moet ik alles voor kopen inclusief bak..
Waarschijnlijk is de bak toch aan gort, blijkt toch een klap te hebben gehad "giert" nu (lagers)
dus zit in dubio, of andere M32 bak daar heb ik de bijbehorende koppeling, vliegwiel, aandrijfassen voor of weer terug naar een F23 (omdat die niet zo snel kapot gaan) maar daar moet ik alles voor kopen inclusief bak..
Geen spoilers maar liters!
Re: Rammelen Z20let
maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
Re: Rammelen Z20let
Je wilt niet weten wat voor bouten er in eerste series TDI's/SDI's zaten in de bakken bv.GSI Racer schreef: hoe kan het dat er verkeerde bouten in zaten?
Die afgebroken einden ratelden de hele bakken door.
Zegt niks. Maar kan zelfde verhaal zijn. Weet er verder geen klap vanaf.
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Rammelen Z20let
Om van 5- naar 6-bak te gaan denk? Lijkt me nog een aannemlijke mogelijkheid in ieder geval.oenatje schreef:maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Re: Rammelen Z20let
Das ook het enige voordeel wat ik kan noemenpascal1109 schreef:Om van 5- naar 6-bak te gaan denk? Lijkt me nog een aannemlijke mogelijkheid in ieder geval.oenatje schreef:maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
Geen spoilers maar liters!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Rammelen Z20let
als er dan ook nog een groot prijsverschil is, zou ik voor de f23 gaan.
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Re: Rammelen Z20let
zal elkaar niet veel ontlopen denk ik, voor de F23 heb ik nodig; de bak zelf, nieuwe koppeling, ander vliegwiel, aandrijfasen en schakelmechaniekBart(astra) schreef:als er dan ook nog een groot prijsverschil is, zou ik voor de f23 gaan.
jonge-geriviseerde M32 kost 1000-1400 euro en das even simpel gezegd plug en play op dit moment, zeker omdat er dus net een nieuwe koppeling en druklager inzit en me sper kan niet over naar de F23.
Ik ga eens informeren bij revisie bedrijven om me eigen bak te laten reviseren
Geen spoilers maar liters!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Rammelen Z20let
gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Rammelen Z20let
GSI Racer schreef:gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen
Is ook maar de vraag, die bakken zijn helemaal niet bedoeld voor 280pk en DIK 400Nm.
en wat ik begrepen heb is dat de ombouw naar de VEEL sterkere F40 6bak ook niet mogenlijk is, die is weer VEEL te lomp.
Willem
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Re: Rammelen Z20let
Is indd de vraag hoe lang die het gaat houden, vrijdag gaat me bak naar een revisiebedrijf voor nieuwe lagers etc. Dan ook nog op zoek naar een leuk uitlaatje want deze is gaarwim-v6 schreef:GSI Racer schreef:gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen
Is ook maar de vraag, die bakken zijn helemaal niet bedoeld voor 280pk en DIK 400Nm.
en wat ik begrepen heb is dat de ombouw naar de VEEL sterkere F40 6bak ook niet mogenlijk is, die is weer VEEL te lomp.
Willem
Geen spoilers maar liters!
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Rammelen Z20let
Blitzkrieg schreef: Dan ook nog op zoek naar een leuk uitlaatje want deze is gaar
En Hoe haha....
Willem
- Luuk >GSI<
- forum-gebruiker
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 08 dec 2009 17:42
Re: Rammelen Z20let
als je de m32 weer goed hebt kunnen we wel van bak ruilen ik heb ook een z20let namelijk
alleen gekken en dwazen blijven kassenbouwen en beglazen
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Re: Rammelen Z20let
hahaha thnx als het een F23 wordt dan zou het een diesel bak wordenLuuk >GSI< schreef:als je de m32 weer goed hebt kunnen we wel van bak ruilen ik heb ook een z20let namelijk
Als het goed is kan me M32 er binnenkort wel weer even tegen aan, nieuwe lagers en lagerspeling wordt nu wel goed aangepast (shimmen heet dat geloof ik) dat schijnt af fabriek niet zo best te zijn, tenminste dat lees ik op veel forums.
3 inch turbo back uit de uk ben ik inmiddels aan het proberen om hier heen te krijgen, is het pijpje ook weer netjes en iets groter
Geen spoilers maar liters!