Rammelen Z20let

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
wim-v6
forum-gebruiker
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland

Re: Rammelen Z20let

Bericht door wim-v6 »

Het is niet de M32, deze is nog keurig in takt!!!

hierbij de M32:

Afbeelding

Afbeelding

Probleem schuilt m in de Montage van het vliegwiel..

Deze zat met ERG korte bouten vast, hiervan zijn er 5 gebroken en 1 losgelopen, ze zijn gelukkig allemaal uit de krukas gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de restanten van de boutjes vonden we in de drukgroep tussen koppeling en vliegwiel:

Afbeelding

hier zijn ze weer compleet:

Afbeelding

Ook is het druklager hierdoor overleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ER is gelukkig niet al te veel schade, de bak is nog heel, vliegwiel is gelukkig op zijn plek gebleven.

De rest Volgt nog.

Willem
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Rammelen Z20let

Bericht door GSI Racer »

sodeknetters!
jij bent echt een grote mazzelaar :shock:

hoe kan het dat er verkeerde bouten in zaten?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Rammelen Z20let

Bericht door Blitzkrieg »

Vorige eigenaar heeft de ombouw naar M32 gedaan, hij zegt gewoon de juiste boutjes gebruikt te hebben..

Waarschijnlijk is de bak toch aan gort, blijkt toch een klap te hebben gehad "giert" nu (lagers)

dus zit in dubio, of andere M32 bak daar heb ik de bijbehorende koppeling, vliegwiel, aandrijfassen voor of weer terug naar een F23 (omdat die niet zo snel kapot gaan) maar daar moet ik alles voor kopen inclusief bak..
Geen spoilers maar liters!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Rammelen Z20let

Bericht door oenatje »

maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Rammelen Z20let

Bericht door pluggie »

GSI Racer schreef: hoe kan het dat er verkeerde bouten in zaten?
Je wilt niet weten wat voor bouten er in eerste series TDI's/SDI's zaten in de bakken bv.
Die afgebroken einden ratelden de hele bakken door.

Zegt niks. Maar kan zelfde verhaal zijn. Weet er verder geen klap vanaf.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Rammelen Z20let

Bericht door pascal1109 »

oenatje schreef:maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
Om van 5- naar 6-bak te gaan denk? Lijkt me nog een aannemlijke mogelijkheid in ieder geval.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Rammelen Z20let

Bericht door Blitzkrieg »

pascal1109 schreef:
oenatje schreef:maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
Om van 5- naar 6-bak te gaan denk? Lijkt me nog een aannemlijke mogelijkheid in ieder geval.
Das ook het enige voordeel wat ik kan noemen :roll:
Geen spoilers maar liters!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Rammelen Z20let

Bericht door Bart(astra) »

als er dan ook nog een groot prijsverschil is, zou ik voor de f23 gaan.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Rammelen Z20let

Bericht door Blitzkrieg »

Bart(astra) schreef:als er dan ook nog een groot prijsverschil is, zou ik voor de f23 gaan.
zal elkaar niet veel ontlopen denk ik, voor de F23 heb ik nodig; de bak zelf, nieuwe koppeling, ander vliegwiel, aandrijfasen en schakelmechaniek
jonge-geriviseerde M32 kost 1000-1400 euro en das even simpel gezegd plug en play op dit moment, zeker omdat er dus net een nieuwe koppeling en druklager inzit en me sper kan niet over naar de F23.

Ik ga eens informeren bij revisie bedrijven om me eigen bak te laten reviseren
Geen spoilers maar liters!
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Rammelen Z20let

Bericht door GSI Racer »

gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
wim-v6
forum-gebruiker
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland

Re: Rammelen Z20let

Bericht door wim-v6 »

GSI Racer schreef:gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen

Is ook maar de vraag, die bakken zijn helemaal niet bedoeld voor 280pk en DIK 400Nm.

en wat ik begrepen heb is dat de ombouw naar de VEEL sterkere F40 6bak ook niet mogenlijk is, die is weer VEEL te lomp.

Willem
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Rammelen Z20let

Bericht door Blitzkrieg »

wim-v6 schreef:
GSI Racer schreef:gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen

Is ook maar de vraag, die bakken zijn helemaal niet bedoeld voor 280pk en DIK 400Nm.

en wat ik begrepen heb is dat de ombouw naar de VEEL sterkere F40 6bak ook niet mogenlijk is, die is weer VEEL te lomp.

Willem
Is indd de vraag hoe lang die het gaat houden, vrijdag gaat me bak naar een revisiebedrijf voor nieuwe lagers etc. Dan ook nog op zoek naar een leuk uitlaatje want deze is gaar
Geen spoilers maar liters!
Gebruikersavatar
wim-v6
forum-gebruiker
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland

Re: Rammelen Z20let

Bericht door wim-v6 »

Blitzkrieg schreef: Dan ook nog op zoek naar een leuk uitlaatje want deze is gaar

En Hoe haha....

Willem
Gebruikersavatar
Luuk >GSI<
forum-gebruiker
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:42

Re: Rammelen Z20let

Bericht door Luuk >GSI< »

als je de m32 weer goed hebt kunnen we wel van bak ruilen :P ik heb ook een z20let namelijk :shiny:
alleen gekken en dwazen blijven kassenbouwen en beglazen
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Rammelen Z20let

Bericht door Blitzkrieg »

Luuk >GSI< schreef:als je de m32 weer goed hebt kunnen we wel van bak ruilen :P ik heb ook een z20let namelijk :shiny:
hahaha thnx als het een F23 wordt dan zou het een diesel bak worden
Als het goed is kan me M32 er binnenkort wel weer even tegen aan, nieuwe lagers en lagerspeling wordt nu wel goed aangepast (shimmen heet dat geloof ik) dat schijnt af fabriek niet zo best te zijn, tenminste dat lees ik op veel forums.

3 inch turbo back uit de uk ben ik inmiddels aan het proberen om hier heen te krijgen, is het pijpje ook weer netjes en iets groter :lol:
Geen spoilers maar liters!
Plaats reactie