Storing 3.0 v6 kabelboom + ecu v.v
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
rare is dat ik dit met de 2,5 liter ook al gehad heb.. zelfde probleem dus betwijfel of het aan het chippen ligt..
morgenavond even kijken of ik tijd heb om sensor te v.v en uitlaatpakking..
morgenavond even kijken of ik tijd heb om sensor te v.v en uitlaatpakking..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Met chippen had ik het ook, ik heb namelijk niet ongechipt rond gereden.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
pcies ... dus heb zo een gevoel da dat het nie is..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Maargoed, Je rijd precies op de grens met die chip. Daarbij heb je gevlakte koppen...Misschien NET over de grens gegaan.....
En chippen moet je toch een keer......
En chippen moet je toch een keer......
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
heb je gelijk ik marcel.. heb zelf nie heel veel verstand van dat soort dingen etc en van die kloppingen al helemaal niet.. heb zo een gevoel dat ik de kop en alles er weer af kan halen om alles na te gaan kijken magoed waar kijk je dan, of zou er iemand kunnen zien waar de klopping dan precies weg komt... zuigers cilinderkop noem maar op.. is daar iets voor?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Neej Kloppen is een vroegtijdige ontbranding van de Benzine.
Dus het ontbrand al voordat de bougie vonkt.
Dus bijvoorbeeld, te hoge compressie. Bij comprimeren ontstaat warmte.
Het kan zijn dat die warmte hoog genoeg is om de brandstof te laten ontbranden.
Dat geeft dan een "klop".
En zo kunnen er meer oorzaken zijn.
Dus het ontbrand al voordat de bougie vonkt.
Dus bijvoorbeeld, te hoge compressie. Bij comprimeren ontstaat warmte.
Het kan zijn dat die warmte hoog genoeg is om de brandstof te laten ontbranden.
Dat geeft dan een "klop".
En zo kunnen er meer oorzaken zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
dus als het de sensor niet is zou ik een compressie test moeten doen? kan dat via bougie gaten of werkt dat anders?
en wat zou nog meer een logise verklaring ervoor zijn? iets in de kop wellicht? want dat is het enigste wat er anders is op gekomen..
en wat zou nog meer een logise verklaring ervoor zijn? iets in de kop wellicht? want dat is het enigste wat er anders is op gekomen..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Compressietest doe je door de bougiegaten ja.
Een kop met een te hoge compressie kan dit veroorzaken ja.
Compressie omhoog -> Mengsel wordt heter -> Kans op vroegtijdige ontsteking.
Een kop met een te hoge compressie kan dit veroorzaken ja.
Compressie omhoog -> Mengsel wordt heter -> Kans op vroegtijdige ontsteking.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
ok dus dan is het verstandig dat te meten. als het te hoog is kan dit een reden hebben dat de kop te vaak gevlakt is.
vandaar geen storing gehad met de astra gister hele dag wel. vanmorgn ging hij uit na 10 sec na het starten en is sinsdien ook niet terug geweest, heb gewoon normaal gereden en niet lomp door getrokken,,
vandaar geen storing gehad met de astra gister hele dag wel. vanmorgn ging hij uit na 10 sec na het starten en is sinsdien ook niet terug geweest, heb gewoon normaal gereden en niet lomp door getrokken,,
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Ik heb net even de compressie gemeten, voorste cilinderbank allemaal 14 bar, onderling niet meer dan 0,5 bar verschil. Achterste cilinderbank, de bank die dus de problemen geeft zitten 1 en 3 op 16 bar en nummer 5 op 17 bar. Beide koppen zijn gelijk tijdig gereviseerd, dus wat er mis gegaan is weet ik niet. Achterste kop er maar even afhalen en een dikkere pakking monteren, dan moet het opgelost zijn. Hopelijk hebben ze die, anders even de schade verhalen op de revisie toko aangezien ik 2 goede koppen aangeleverd had. Voorste kop is dus wel goed maar de achterste is verprutst.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Dus te hoge compressie.
Dader gevonden.
Dader gevonden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
kop stiekum gevlakt
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
haha, diesel erin knallen, loopt ie ook
Mooi dat je in ieder geval wat heb eindelijk.
17bar is wel errug hoog inderdaad.
15, 15,5 moet ie kunnen hebben (mijn standaard V6 deed tussen de 14,5 en 15 bar een half jaartje terug, deze is nooit uit elkaar geweest), maar 17 word te gortig.
Hopen dat ie snel weer rijdt.
Willem
Mooi dat je in ieder geval wat heb eindelijk.
17bar is wel errug hoog inderdaad.
15, 15,5 moet ie kunnen hebben (mijn standaard V6 deed tussen de 14,5 en 15 bar een half jaartje terug, deze is nooit uit elkaar geweest), maar 17 word te gortig.
Hopen dat ie snel weer rijdt.
Willem
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
ja eindelijk wat vooruitgang, hopelijk probleem nu gevonden, nu snel oplossen en rest van de auto snel opknappen ..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
auto net opgehaald,
is een nieuwe kop opgekomen ivm hoge compressie.
net aangekomen in coevorden en neem de afslag.... weer motorstoring... wordt nu wel moe van
volgendeweek weer compressie meten achterste bank.. als het daar aan ligt..
is een nieuwe kop opgekomen ivm hoge compressie.
net aangekomen in coevorden en neem de afslag.... weer motorstoring... wordt nu wel moe van
volgendeweek weer compressie meten achterste bank.. als het daar aan ligt..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Klote man, wel de zelfde storing (uitgelezen)?
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
zojuist uitgelezen maar zelfde probleem code 17 klopsignaal bank 2,en weer inhouden etc...
gewoon weer balen, enigste wat ik kan bedenken is dat deze kop ook te ver gevlakt is.. magoed volgende week maar weer compressie meten
gewoon weer balen, enigste wat ik kan bedenken is dat deze kop ook te ver gevlakt is.. magoed volgende week maar weer compressie meten
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
Net de compressie gemeten, compresie allemaal rond de 13 bar. Vorige kop was dus tever gevlakt, oude kop laten reviseren en weer laten vlakken 0,02 mm er af om net het oppervlakte schoon te krijgen. Aan het vlakken heeft het dus niet gelegen want de compressie is oke..
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Klopsensor probleem 3.0 v6
vanmiddag even bij niels bezig geweest, kan er nu zelf niet meer bij wat het is:
Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )
Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )
Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )
losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )
losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )
bij alle keren de computer gereset!
hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?
Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )
Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )
Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )
losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )
losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )
bij alle keren de computer gereset!
hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Storing 3.0 v6 .. einde raad..
merk nu toch echt hoe langer ik de auto gebruik wanneer de storing erin zit, en dus de auto goed warm wordt ( vanavond gebeurde dat ik de stad)
kan ik echt merken dat er steeds minder vermogen is en hij echt nog broerder loopt dan als de storing er net in komt..
zat al aan iets te denken die warmte meet .. magoed kan ook weer overal in zitten.. en waarom dan de storing op de klopsensor doorgeven,
wie oh wie heeft nog een idee, heb zelf hoop op de ECU gevestigd. alst goed is regeld oes ronald die en dan even zien wat die doet..
kan ik echt merken dat er steeds minder vermogen is en hij echt nog broerder loopt dan als de storing er net in komt..
zat al aan iets te denken die warmte meet .. magoed kan ook weer overal in zitten.. en waarom dan de storing op de klopsensor doorgeven,
wie oh wie heeft nog een idee, heb zelf hoop op de ECU gevestigd. alst goed is regeld oes ronald die en dan even zien wat die doet..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Storing 3.0 v6 .. einde raad..
Irritant man Erwin! Gun je zo dat ie weer normaal gaat rijden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Storing 3.0 v6 .. einde raad..
danku wj, heb nog weinig geluk gehad met de v6.. te bedenken dat dit de 3rde v6 al is.. en de 2de met dit probleem..RedBill schreef:Irritant man Erwin! Gun je zo dat ie weer normaal gaat rijden...
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Storing 3.0 v6 .. einde raad..
gekke is dat er eerst niets aan de hand wasErwin_dude schreef:danku wj, heb nog weinig geluk gehad met de v6.. te bedenken dat dit de 3rde v6 al is.. en de 2de met dit probleem..RedBill schreef:Irritant man Erwin! Gun je zo dat ie weer normaal gaat rijden...
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Storing 3.0 v6 .. einde raad..
nee precies, en nu net dat ik andere koppen erop doe is het probleem er...
gewoon een jaar zonder tramelant gereden.. niemand heeft een verklaring hoe dit zo kan gebeuren..
en helemaal gek is datie storing op een sensor geeft die geen eens verbonden is met het blok behalve een massa draad... hoop nu gewoon dat de computer op de hobbel is..
marcel, bart niemand een antwoord op dit?
gewoon een jaar zonder tramelant gereden.. niemand heeft een verklaring hoe dit zo kan gebeuren..
en helemaal gek is datie storing op een sensor geeft die geen eens verbonden is met het blok behalve een massa draad... hoop nu gewoon dat de computer op de hobbel is..
marcel, bart niemand een antwoord op dit?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: Storing 3.0 v6 .. einde raad..
misschien een wilde gok .............
bougiekabels allemaal vervangen....desnoods even lenen......... ivm evt defect of slecht contactpunt in het kabeleind
of misschien simpeler/goedkoper als de lengte het toelaat de kabels op een andere cilinder uitwisselen en daarna weer uitlezen...ik begrijp dat de ecu kan aangeven op welke "bank' die het probleem geeft ....dus dan zoudie een andere bank moeten aangeven....toch?!
.....A.... ....... ........
....S..................... ....................
...T........ .... .........
..R............ ............... .........
.A.... ..... .........
bougiekabels allemaal vervangen....desnoods even lenen......... ivm evt defect of slecht contactpunt in het kabeleind
of misschien simpeler/goedkoper als de lengte het toelaat de kabels op een andere cilinder uitwisselen en daarna weer uitlezen...ik begrijp dat de ecu kan aangeven op welke "bank' die het probleem geeft ....dus dan zoudie een andere bank moeten aangeven....toch?!
.....A.... ....... ........
....S..................... ....................
...T........ .... .........
..R............ ............... .........
.A.... ..... .........
hou jij de inboedel maar!!..... ik neem de astra!