RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Belangrijk spul 20-05-'1
Zo, vandaag iets meer tijd genomen om de einddemper goed te prepareren dan de vorige keer. Vanwege tijdsdruk heb ik er toen verder eigenlijk niets aan gedaan. Nu dus wel.
Vanochtend de demper eerst opgehaald in Doetinchem. Ritje kon met 30% korting op de demper en rubbers makkelijk uit. Prijs van de demper: Ex korting, ex BTW. 347,50. Door de korting betaalde ik nu 289,47 inclusief BTW.
Nu komt die demper niet onbeschadigd bij de dealer aan. Er zitten (mede vanwege de ongetwijfeld lange tijd dat het ding op het schap had gelegen, de laag stof was enorm) op het eindstuk wel wat krasjes. Daarnaast worden ze niet geheel zonder lasspetters geproduceerd. (en dat voor die prijs, de afzetters).
Als je dan toch onder de auto bezig bent ook gelijk maar weer een controle op roest, en meteen preventieve maatregelen treffen.
Deze plek vond ik boven mijn einddemper. Roest gelijk verwijderd en de handel in de bitumen gezet.
Intussen de sierstukken van de demper licht geschuurd en met hittebestendige lak opnieuw gespoten, nu echter mat (was niet gepland, maar ziet er prima uit vind ik zelf.)
Daarna de lassen nog even ingespoten met zinkspray.
En weer opgehangen.
Vanochtend de demper eerst opgehaald in Doetinchem. Ritje kon met 30% korting op de demper en rubbers makkelijk uit. Prijs van de demper: Ex korting, ex BTW. 347,50. Door de korting betaalde ik nu 289,47 inclusief BTW.
Nu komt die demper niet onbeschadigd bij de dealer aan. Er zitten (mede vanwege de ongetwijfeld lange tijd dat het ding op het schap had gelegen, de laag stof was enorm) op het eindstuk wel wat krasjes. Daarnaast worden ze niet geheel zonder lasspetters geproduceerd. (en dat voor die prijs, de afzetters).
Als je dan toch onder de auto bezig bent ook gelijk maar weer een controle op roest, en meteen preventieve maatregelen treffen.
Deze plek vond ik boven mijn einddemper. Roest gelijk verwijderd en de handel in de bitumen gezet.
Intussen de sierstukken van de demper licht geschuurd en met hittebestendige lak opnieuw gespoten, nu echter mat (was niet gepland, maar ziet er prima uit vind ik zelf.)
Daarna de lassen nog even ingespoten met zinkspray.
En weer opgehangen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Belangrijk spul 20-05-'10)
Morgen eens even aan de slag met de elektriciteit in mijn wagen. Er is de afgelopen weken één en ander niet helemaal lekker. Vandeweek ineens allerlei knipperende lampjes van onder meer de ABS. Verder soms uitvallende motor als ik mijn raam open doe. Ik denk ergens een kortsluiting. 1e verdachte plek is de bekabeling rond de stuurkolom en naar de radio toe.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Belangrijk spul 20-05-'10)
Vandaag maar eens aan de slag met de CC. Wordt nog een pittig klusje, omdat een goede plaats voor de stuureenheid niet echt voor handen is zoals bij de dis blokken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Belangrijk spul 20-05-'10)
Achter/naast je accu:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Belangrijk spul 20-05-'1
oenatje schreef:als je alarm hebt zit daar meestal een sirene
Zou moeten kunnen met wat passen en meten denk ik.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Belangrijk spul 20-05-'10)
Daar zit mijn bobine en ook inderdaad de sirene van het fabrieksalarm.The Undertaker schreef:Achter/naast je accu:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Belangrijk spul 20-05-'1
Zoals gezegd heb ik afgelopen week Cruise Control ingebouwd. Ik had het setje al een tijdje geleden van Oenat gekocht en het lag nog in de schuur te wachten tot ik weer eens tijd zou hebben.
Om te beginnen moest er een goede plek worden gezocht voor de unit. 2 belangrijke vereisten:
- Hij moet op een veilige plek zitten
- Hij moet op een dusdanige plek zitten dat de kabel op een goede manier de gasklep kan bereiken.
Naast het potje van de stuurbekrachtigingsolie zoals mensen met een C20XE met DIS ontsteking kunnen doen past niet bij een M2.5. Daarvoor zit de verdeler in de weg. Aan de andere kant naast de accu is vanwege de bobine en in mijn geval een sirene van het alarm ook geen optie.
Bleef na wat zoeken nog 1 plek over. En niet de meest beroerde plek, namelijk tegen het schutbord, mooi redelijk uit zicht, en de kabel kan een ideaal verloop hebben.
Voordat ik aan de slag ging met een geschikte bevestiging eerst passen of het allemaal goed gaat.
Vervolgens een ophanging maken.
Natuurlijk moet de duurzaamheid van deze constructie zich nog bewijzen. Wellicht dat ik het daarna nog eens zwart spuit.
Daarna de draden naar binnen gevoerd, zoals in het technisch archief is beschreven.
De handle met CC bediening geplaatst. En solderen maar!
Om de koppelingsschakelaar te kunnen plaatsen moest ik een deel uit de voetverwarmingsbehuizing snijden. Ik had dit nog niet eerder van anderen gehoord.
Na een eerste testrit deed de CC niets. Het handeltje doorgemeten. Bleek er geen spanning te zijn bij de koppelingsschakelaar. Het handeltje opnieuw getest: Ja hoor, vanaf >70 km/h op de teller werkt het zaakje. Nu nog even uitzoeken of er nog het een en ander afgeregeld kan worden in de CC-unit. Later zal ik ook de diagnosestekker nog plaatsen.
De gaskabel loopt mooi langs de voetgaskabel. Ziet er netjes OEM uit.
Om te beginnen moest er een goede plek worden gezocht voor de unit. 2 belangrijke vereisten:
- Hij moet op een veilige plek zitten
- Hij moet op een dusdanige plek zitten dat de kabel op een goede manier de gasklep kan bereiken.
Naast het potje van de stuurbekrachtigingsolie zoals mensen met een C20XE met DIS ontsteking kunnen doen past niet bij een M2.5. Daarvoor zit de verdeler in de weg. Aan de andere kant naast de accu is vanwege de bobine en in mijn geval een sirene van het alarm ook geen optie.
Bleef na wat zoeken nog 1 plek over. En niet de meest beroerde plek, namelijk tegen het schutbord, mooi redelijk uit zicht, en de kabel kan een ideaal verloop hebben.
Voordat ik aan de slag ging met een geschikte bevestiging eerst passen of het allemaal goed gaat.
Vervolgens een ophanging maken.
Natuurlijk moet de duurzaamheid van deze constructie zich nog bewijzen. Wellicht dat ik het daarna nog eens zwart spuit.
Daarna de draden naar binnen gevoerd, zoals in het technisch archief is beschreven.
De handle met CC bediening geplaatst. En solderen maar!
Om de koppelingsschakelaar te kunnen plaatsen moest ik een deel uit de voetverwarmingsbehuizing snijden. Ik had dit nog niet eerder van anderen gehoord.
Na een eerste testrit deed de CC niets. Het handeltje doorgemeten. Bleek er geen spanning te zijn bij de koppelingsschakelaar. Het handeltje opnieuw getest: Ja hoor, vanaf >70 km/h op de teller werkt het zaakje. Nu nog even uitzoeken of er nog het een en ander afgeregeld kan worden in de CC-unit. Later zal ik ook de diagnosestekker nog plaatsen.
De gaskabel loopt mooi langs de voetgaskabel. Ziet er netjes OEM uit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Cruise Control 06-08-'10
Vandaag ook nog even de diagnosestekker geplaatst. Dat is enerzijds handig bij eventuele storingen van de cruise-control stuureenheid, anderzijds noodzakelijk, omdat die van mij nog even anders geprogrammeerd moet worden.
Plaatjes:
Zoals altijd werk ik ook nu met soldering. Dat is betrouwbaarder dan klem verbindingen.
1 Ampère zekering op de constante plus om te voorkomen dat de tech2 bij gekke dingen overbelast raakt.
Constante plus kon dichtbij afgetapt worden.
Het hele handeltje weer op de plek. (Vraag me niet waar de gele relaishouder voor is. IK kan alleen gokken dat die van het fabrieksalarm is.)
Straks het TA maar even updaten en uitbreiden.
Plaatjes:
Zoals altijd werk ik ook nu met soldering. Dat is betrouwbaarder dan klem verbindingen.
1 Ampère zekering op de constante plus om te voorkomen dat de tech2 bij gekke dingen overbelast raakt.
Constante plus kon dichtbij afgetapt worden.
Het hele handeltje weer op de plek. (Vraag me niet waar de gele relaishouder voor is. IK kan alleen gokken dat die van het fabrieksalarm is.)
Straks het TA maar even updaten en uitbreiden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Cruise Control 06-08-'10
Afgelopen vrijdagavond stond ik voor de lift bij mijn appartementencomplex. Om even mijn buurman aan te spreken deed ik mijn rechter raam open. De motor sloeg hierdoor af. Dat was niet de eerste keer, dus ik dacht: start ik zo wel weer. De wagen wilde echter niet meer starten. Stress! De volgende dag was namelijk de meeting bij de Nürburgring.
De wagen maar even weer naar het parkeervak gedrukt, om vervolgens op de fiets naar de afspraak te gaan. Eénmaal weer thuis de overall aangetrokken en aan de slag gegaan met het checken van de ontsteking e.d.
Na wat gerommel leek het probleem opgelost, de wagen startte weer. Onderweg naar de ring bleek echter dat het probleem niet opgelost was. Bij MP Venlo ging het nog goed, de parkeerplaats in Duitsland echter niet meer. De wagen wilde niet starten nadat ik mijn raam weer had geopend. Een klap op het dashboard deed intussen de trick.
Bij de ring gezocht naar de oorzaak. Niets kunnen vinden. Op hoop van zegen aan het einde van de dag weer naar huis, met de nodige horten en stoten.
Na thuis gegeten te hebben met de wagen aan de slag. Omdat ik in de auto terug vanaf de ring nog twee uur had kunnen denken over de mogelijke oorzaak was ik tot de conclusie gekomen dat het in de startonderbreking moest zitten. De stekker dus losgetrokken van de unit en zag het volgende:
De derde pin linksboven maakte weinig tot geen contact meer, wat ervoor zorgde dat er onvoldoende stroom kon lopen om de Motronic te voeden. Daardoor wilde het blok soms niet meer lopen. Een punttangetje en WD40 tot the rescue en het probleem was opgelost.
Daarna gelijk maar even de nieuwe motorkapschakelaar geplaatst die ik van Oenatje had overgekocht.
De oude zag er namelijk niet meer heel jofel uit.
De nieuwe was een stuk beter.
De wagen maar even weer naar het parkeervak gedrukt, om vervolgens op de fiets naar de afspraak te gaan. Eénmaal weer thuis de overall aangetrokken en aan de slag gegaan met het checken van de ontsteking e.d.
Na wat gerommel leek het probleem opgelost, de wagen startte weer. Onderweg naar de ring bleek echter dat het probleem niet opgelost was. Bij MP Venlo ging het nog goed, de parkeerplaats in Duitsland echter niet meer. De wagen wilde niet starten nadat ik mijn raam weer had geopend. Een klap op het dashboard deed intussen de trick.
Bij de ring gezocht naar de oorzaak. Niets kunnen vinden. Op hoop van zegen aan het einde van de dag weer naar huis, met de nodige horten en stoten.
Na thuis gegeten te hebben met de wagen aan de slag. Omdat ik in de auto terug vanaf de ring nog twee uur had kunnen denken over de mogelijke oorzaak was ik tot de conclusie gekomen dat het in de startonderbreking moest zitten. De stekker dus losgetrokken van de unit en zag het volgende:
De derde pin linksboven maakte weinig tot geen contact meer, wat ervoor zorgde dat er onvoldoende stroom kon lopen om de Motronic te voeden. Daardoor wilde het blok soms niet meer lopen. Een punttangetje en WD40 tot the rescue en het probleem was opgelost.
Daarna gelijk maar even de nieuwe motorkapschakelaar geplaatst die ik van Oenatje had overgekocht.
De oude zag er namelijk niet meer heel jofel uit.
De nieuwe was een stuk beter.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
RedBill's GSi - Complete Story (Grote beurt 29-09-'10)
15 oktober wordt weer een interessante dag voor mijn GSi: Grote beurt & keuring. Lang geleden dat ie een officiële grote beurt bij een Opel dealer heeft gehad denk ik. Distributie, waterpomp en spanrollen worden ook vervangen (zitten er nu zo'n 55.000 kilometer op). Keuring hoeft pas 10 december gebeurd te zijn, maar hij mag twee maanden in het voren worden gekeurd, dus dat kan mooi in één keer.
Maaruh, wat zit er eigenlijk standaard in een grote beurt?
Tevens heb ik (als klapper) een nieuw hemeltje besteld, ja, splinternieuw. Kost me een rib uit mijn lijf, maar dan heb ik wel weer een splinternieuwe!
Maaruh, wat zit er eigenlijk standaard in een grote beurt?
Tevens heb ik (als klapper) een nieuw hemeltje besteld, ja, splinternieuw. Kost me een rib uit mijn lijf, maar dan heb ik wel weer een splinternieuwe!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Grote beurt 29-09-'10)
545 pleurie, ex BTW, ex korting. Gaat dus voor mij nog 20% vanaf en komt daarna nog 19% BTW bij. Komt dus op 519 euro uit.pascal1109 schreef:Hoeveel vragen ze daarvoor als ik vragen mag?RedBill schreef:Tevens heb ik (als klapper) een nieuw hemeltje besteld, ja, splinternieuw. Kost me een rib uit mijn lijf, maar dan heb ik wel weer een splinternieuwe!
En zat je je zo te ergeren aan je huidige?
Mijne hangt met vochtig weer op mijn achterhoofdsteunen en daar zat ik me inderdaad aardig aan te ergeren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 29-09-'10)
ik dacht dat er een grap werd gemaakt.. dik 500,- betalen voor een hemeltje.. !!
hiermee verklaar ik je officieel als ''gek''
serieus, je ziet er zo goed als niks van en niemand kijkt ernaar
je auto zelf is misschien 2 a 3000 waard
er staan complete nog rijdende gsi's te koop voor 500,-!
even hobbyen met nieuwe stof en lijm en had je 50,- gekost
zelfs opnieuw laten bekleden bij een stoffeerder had gekund voor een normaal bedrag, precies naar jouw wensen!
dan had je nog wat unieks ook
ook al heb je het geld ervoor.. er zijn ook leuke, nuttige dingen die je met geld kan doen
nu nog een gouden benzinetank, diamant ingelegd reservewiel, zilveren remleidingen
ik had ook een hangend hemeltje, eerst opnieuw bekleed met skay, dat was te zwaar plus de lijm was slecht
daarna op de sloop gewoon een knappe uit een bejaardenastra gehaald voor 20- .. zo goed als nieuw..
hiermee verklaar ik je officieel als ''gek''
serieus, je ziet er zo goed als niks van en niemand kijkt ernaar
je auto zelf is misschien 2 a 3000 waard
er staan complete nog rijdende gsi's te koop voor 500,-!
even hobbyen met nieuwe stof en lijm en had je 50,- gekost
zelfs opnieuw laten bekleden bij een stoffeerder had gekund voor een normaal bedrag, precies naar jouw wensen!
dan had je nog wat unieks ook
ook al heb je het geld ervoor.. er zijn ook leuke, nuttige dingen die je met geld kan doen
nu nog een gouden benzinetank, diamant ingelegd reservewiel, zilveren remleidingen
ik had ook een hangend hemeltje, eerst opnieuw bekleed met skay, dat was te zwaar plus de lijm was slecht
daarna op de sloop gewoon een knappe uit een bejaardenastra gehaald voor 20- .. zo goed als nieuw..
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 29-09-'10)
De een steekt €500 in een spoilerset, en Willem jan in een hemel, das gewoon keuze's maken.
Wie is er nou gek ?
Lijkt me eerder gewoon een liefhebber !!
Wie is er nou gek ?
Lijkt me eerder gewoon een liefhebber !!
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 29-09-'10)
Roy 2.0 16v schreef:ik dacht dat er een grap werd gemaakt.. dik 500,- betalen voor een hemeltje.. !!
hiermee verklaar ik je officieel als ''gek''
serieus, je ziet er zo goed als niks van en niemand kijkt ernaar
je auto zelf is misschien 2 a 3000 waard
er staan complete nog rijdende gsi's te koop voor 500,-!
even hobbyen met nieuwe stof en lijm en had je 50,- gekost
zelfs opnieuw laten bekleden bij een stoffeerder had gekund voor een normaal bedrag, precies naar jouw wensen!
dan had je nog wat unieks ook
ook al heb je het geld ervoor.. er zijn ook leuke, nuttige dingen die je met geld kan doen
nu nog een gouden benzinetank, diamant ingelegd reservewiel, zilveren remleidingen
ik had ook een hangend hemeltje, eerst opnieuw bekleed met skay, dat was te zwaar plus de lijm was slecht
daarna op de sloop gewoon een knappe uit een bejaardenastra gehaald voor 20- .. zo goed als nieuw..
niks niet custom.
wiilem jan gaat voor origineel.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2701
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 29-09-'10)
Ik snap WJ ook wel. Zijn GSi is al als nieuw, en dan wil je niet zon hemeltje die na een paar jaar weer los laat. Of een 2e hands met zwarte plekken en gele nicotine sporen...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 29-09-'10)
OEM rules, alleen jammer dat er nooit zwarte dakhemels zijn geleverd.
Ik vind het een goede update. Het commentaar is altijd grappig om te lezen. Met stopt soms ontzettend veel geld in de auto betreft lak, motor, onderstel, velgen/banden en audio. Dan is een hemeltje ineens "te duur"
Ik vind het een goede update. Het commentaar is altijd grappig om te lezen. Met stopt soms ontzettend veel geld in de auto betreft lak, motor, onderstel, velgen/banden en audio. Dan is een hemeltje ineens "te duur"
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 29-09-'10)
Ach ja, voor het geld waarvoor ik aan het einde van de dag rekeningen mee naar huis krijg van de dealer (grote beurt, twee nieuwe winterbanden, nieuwe distributie, corrigeren van de CC en de rekening van het dakhemeltje) kan ik een mooie tweedehands Astra kopen. Maar dan wel één met achterstallig onderhoud. Dat in tegenstelling tot mijn GSi, die bijzonder goed onderhouden is.
Ik kreeg zojuist de mededeling dat mijn auto in één keer goedgekeurd is. Alleen de remslangen voor waren een aandachtspunt, geen afkeur. Ze hadden er nog 1 liggen, die zetten ze er gelijk op, de tweede volgt later. Wel gaven ze aan dat mijn koppakking naar buiten toe olie lekt. Toch kan dat nooit heel extreem zijn, want ik hoef niet extreem vaak olie bij te vullen. Die pakking ga ik binnenkort zelf maar eens vervangen dan.
Ik kreeg zojuist de mededeling dat mijn auto in één keer goedgekeurd is. Alleen de remslangen voor waren een aandachtspunt, geen afkeur. Ze hadden er nog 1 liggen, die zetten ze er gelijk op, de tweede volgt later. Wel gaven ze aan dat mijn koppakking naar buiten toe olie lekt. Toch kan dat nooit heel extreem zijn, want ik hoef niet extreem vaak olie bij te vullen. Die pakking ga ik binnenkort zelf maar eens vervangen dan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-10-'10)
Nog niet aan inbouwen toegekomen maar een foto wilde ik jullie toch niet onthouden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Cruise Control 06-08-'10)
Ik heb onlangs uitgebreid overleg gehad met een monteur van mijn Opel Dealer. Ik ben erachter gekomen dat dit niet gemakkelijk op te lossen is. Omprogrammeren van het stuurapparaat van de CC kan namelijk niet zo zegt hij. Dat ding werkt, of werkt niet. Het enige dat je kunt met de diagnosestekker is kijken of alle stuursignalen goed zijn voor de werking van de CC.RedBill schreef:Vandaag ook nog even de diagnosestekker geplaatst. Dat is enerzijds handig bij eventuele storingen van de cruise-control stuureenheid, anderzijds noodzakelijk, omdat die van mij nog even anders geprogrammeerd moet worden.
Er is maar 1 mogelijkheid om dit aan te passen. Je moet zorgen voor een andere snelheidspuls. Die komt van de pulsgever op het tellerhuis in de situatie zoals ik deze heb aangesloten.
Vanaf de versnellingsbak komt een analoog signaal naar m'n tellerhuis die t.b.v. m'n radio (automatische volumeregeling wanneer de snelheid toe- of afneemt) en je Boardcomputer via een pulsgever digitaal wordt gemaakt. Ik heb deze bij de radio afgetapt.
Oenatje heeft zijn snelheidssignaal als ik het goed heb van de ABS/TC af gehaald. Volgens mij heeft Raymond ooit een keer uitgezocht dat er verschil zit in de mogelijkheid dit aan te sluiten bij de ABS met TC en ABS zonder TC.
Anyway: het aantal pulsen dat de pulsgever van de Astra F geeft is anders dan het aantal pulsen dat het stuurapparaat van de BC kreeg bij het originele voertuig waar het uit kwam. Dat betekent dat de BC denkt dat je nog maar 25/30 rijdt, terwijl je al 70 rijdt.
De monteur van Opel zei dat hij dit weleens had aangepast t.b.v. kilometerregistratie in een een Astra. Daarvoor hadden ze andere pulsgevers geplaatst en de boardcomputer moeten omprogrammeren. Het is dus eerst nog wat uitzoekwerk welke pulsgever dan nodig is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-10-'10)
Dit is WEL te programmeren!
Dmv de code index.
Die code index bepaald het pulsaantal en het gedrag van de cruise.
Anders wil ik het wel een keer bij je proberen redbill.
Dmv de code index.
Die code index bepaald het pulsaantal en het gedrag van de cruise.
Anders wil ik het wel een keer bij je proberen redbill.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-10-'10)
Afgelopen zaterdagochtend in Kampen bij Marcel langs geweest. Hij heeft de tech 2 aan mijn wagen gehangen om de CC te programmeren. Na wat zoeken zag de tech wel het onderdeel (met het onderdeelnummer) maar kon er verder niets gewijzigd worden. Ook met de interface en Marcels laptop was niets te beginnen. Het stuurapparaat en de software werden niet herkend.
Toch moet het volgens Marcel mogelijk zijn om het stuurapparaat van de CC te programmeren. Marcel had een briefje met de codes waar e.e.a. op stond. Waarschijnlijk komt mijn CC uit een auto waarbij dat nog niet mogelijk was. Dat betekent dus concreet dat ik op zoek moet naar een stuurapparaat uit een Vroege Astra G of Zafira (waar nog mechanische gasbediening in zit). Die zouden gewoon één op één moet en werken. Mijn huidige komt waarschijnlijk uit een Omega.
Wordt vervolgd…
Toch moet het volgens Marcel mogelijk zijn om het stuurapparaat van de CC te programmeren. Marcel had een briefje met de codes waar e.e.a. op stond. Waarschijnlijk komt mijn CC uit een auto waarbij dat nog niet mogelijk was. Dat betekent dus concreet dat ik op zoek moet naar een stuurapparaat uit een Vroege Astra G of Zafira (waar nog mechanische gasbediening in zit). Die zouden gewoon één op één moet en werken. Mijn huidige komt waarschijnlijk uit een Omega.
Wordt vervolgd…
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-10-'10)
De mijne op een c20ne werkt vanaf 40km/h en zit op een 220km teller.The Undertaker schreef:Alles hangt dus af van hoe hij aangesloten zit. Via ABS (alleen met TC ) werkt hij vanaf 30km/u, anders vanaf 70km/u.
Is dit nu ook teller afhankelijk of puur de aansluiting vanaf het ABS
260 teller vanaf 40km/u
240 teller vanaf ?
220 teller vanaf 70km/u
Heb mijn snelheidsingaal van de bc gehaald.
gr rick.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-10-'10)
Alstublieft:RedBill schreef:Het gemak waarmee dat kan verschilt bij de versies met en zonder ETC. Daar heeft Raymond ooit weleens iets over geschreven.IMpYGSI schreef:kun je hem dan ook gewoon op heb abs signaal aansluiten ipv snelheidssignaal ofwat?
groeten Twan
V6 TELLER OP F25 OF F28
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-10-'10)
Zojuist de GSi even bij de dealer langsgebracht. Reden? Het tokkelen in de aandrijving rechts (waarschijnlijk een homokineet). Ik heb vrijdag al een nieuwe aandrijfas (compleet) besteld, aangezien de huidige as er al 388.000 kilometer op heeft zitten. Nu krijg ik dus een gereviseerde ruilas (zo rond de 350 euro). Tegelijk moet ook mijn ABS sensor rechts worden vervangen. Als het goed is kan ik dan weer even vooruit. Maar die lease-auto, daar moet ik nu toch maar snel eens een keer achteraan. Ik kan de GSi steeds lastiger als daily blijven gebruiken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-02-'11)
zo alles door zitten kijken en lezen.
wat een werk zeg, 1 woord RESPECT
maar had je niet beter kunnen vragen in duitsland of ze nieuwe konden bouwen voor je. ik denk dat je bijna alles weer nieuw hebt
gr remco
wat een werk zeg, 1 woord RESPECT
maar had je niet beter kunnen vragen in duitsland of ze nieuwe konden bouwen voor je. ik denk dat je bijna alles weer nieuw hebt
gr remco