Rieger voorbumper aanpassen
Rieger voorbumper aanpassen
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier en na veel zoeken op google kom ik er nog steeds niet uit.
De astra fjes worden steeds zeldzamer en ik ben op zoek naar wat technische kennis over hoe je een astra f rieger infinity 1 voorbumper aanpast zodat de kentekenplaat ophanging verwijdert wordt en je dus een grotere luchtinlaat krijgt.
Hier een foto wat ik bedoel, ik heb het ooit eens gezien op een meeting, maar weet niet of dit eenvoudig te maken is.
Ben nieuw hier en na veel zoeken op google kom ik er nog steeds niet uit.
De astra fjes worden steeds zeldzamer en ik ben op zoek naar wat technische kennis over hoe je een astra f rieger infinity 1 voorbumper aanpast zodat de kentekenplaat ophanging verwijdert wordt en je dus een grotere luchtinlaat krijgt.
Hier een foto wat ik bedoel, ik heb het ooit eens gezien op een meeting, maar weet niet of dit eenvoudig te maken is.
Re: Rieger voorbumper aanpassen
welkom op het forum.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Welkom !
-
- forum-gebruiker
welkom
zaag en polyester en 2 rechterhanden
zaag en polyester en 2 rechterhanden
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
volgens mij is dat gewoon een originele gsi bumper met een extra lip eronder, maargoed
net wat Ray meld, creatief zijn, even zagen en weer mooi maken
is niet zo moeilijk hoor, kost gewoon veel tijd om het knap te krijgen
net wat Ray meld, creatief zijn, even zagen en weer mooi maken
is niet zo moeilijk hoor, kost gewoon veel tijd om het knap te krijgen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
maar dan wel met die strip eruit gezaagd waar normaal je kenteken op geschroefd zit en daar ging de vraag over. Ik sluit me ook bij Ray aan; rechterhanden, een zaag en polyesteren maar.Roy 2.0 16v schreef:volgens mij is dat gewoon een originele gsi bumper met een extra lip eronder
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
Dat zat ik zelf ook te denken, Het is een rieger infinity1 bumper, lijkt veel op de gsi met onderlip.
Maar kom je dan niet in de knoei met de binnenbalk? Heb het idee dat je binnenbalk achter het stuk loop waar je kenteken op hangt.Dus als dit wegzaagt zie je denk ik de binnenbalk of heb ik het mis? Anders kun je bumper ook niet fatsoenlijk ophangen.
Ik heb ooit wat gsi's gezien op nl meetings gezien die dit ook hadden, maar eigenlijk nooit gevraagd hoe ze dit gemaakt hadden.
Maar kom je dan niet in de knoei met de binnenbalk? Heb het idee dat je binnenbalk achter het stuk loop waar je kenteken op hangt.Dus als dit wegzaagt zie je denk ik de binnenbalk of heb ik het mis? Anders kun je bumper ook niet fatsoenlijk ophangen.
Ik heb ooit wat gsi's gezien op nl meetings gezien die dit ook hadden, maar eigenlijk nooit gevraagd hoe ze dit gemaakt hadden.
@dracuhl, was je auto eerst niet rood, of had je een rode astra?
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
Dracuhl schreef:Dat zat ik zelf ook te denken, Het is een rieger infinity1 bumper, lijkt veel op de gsi met onderlip.
montage zonder binnenbalk geen probleem
zit aan de beide zijkanten met 2 boutjes per kant vast, bumperplastic op chassis zegmaar
en in het midden vooraan met 2 bouten, die is wel door de binnenbalk heen, maargoed zonder balk kan ook
je mist alleen een stukje veiligheid, net die eerste zone als je frontaal ergens tegenaan rijdt.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
pascal1109 schreef:maar dan wel met die strip eruit gezaagd waar normaal je kenteken op geschroefd zit en daar ging de vraag over. Ik sluit me ook bij Ray aan; rechterhanden, een zaag en polyesteren maar.Roy 2.0 16v schreef:volgens mij is dat gewoon een originele gsi bumper met een extra lip eronder
ging er even om of het een riegerbumper is of originele gsi , maar dan met een onderlip
-
- Oud-Clublid
RiegerbumperRoy 2.0 16v schreef:pascal1109 schreef:maar dan wel met die strip eruit gezaagd waar normaal je kenteken op geschroefd zit en daar ging de vraag over. Ik sluit me ook bij Ray aan; rechterhanden, een zaag en polyesteren maar.Roy 2.0 16v schreef:volgens mij is dat gewoon een originele gsi bumper met een extra lip eronder
ging er even om of het een riegerbumper is of originele gsi , maar dan met een onderlip
Roy 2.0 16v schreef:Dracuhl schreef:Dat zat ik zelf ook te denken, Het is een rieger infinity1 bumper, lijkt veel op de gsi met onderlip.
montage zonder binnenbalk geen probleem
zit aan de beide zijkanten met 2 boutjes per kant vast, bumperplastic op chassis zegmaar
en in het midden vooraan met 2 bouten, die is wel door de binnenbalk heen, maargoed zonder balk kan ook
je mist alleen een stukje veiligheid, net die eerste zone als je frontaal ergens tegenaan rijdt.
dat stukje veiligheid is dan misschien het stukje tussen, leven en dood. of leven en overleven
-
- Oud-Clublid
Nou van die binnenbalk zal je leven echt niet af hangen hoor, die vangt echt niet de grootste klap op
Onderwerp: Wit: Project 3.2V6:...
Onderwerp: Wit: Project 3.2V6:...
vizier schreef:Maandag dan eindelijk bumper opgehaald
Gaas zat er nog niet in en de binnenbalk moest nog aangepast worden, als ik dat door de spuiter liet doen kon ik m dinsdag pas ophalen, dus maar besloten om het zelf te gaan doen
De koplampen en knippers zijn een groot fiasco
Wat een zooi, pas voor geen meter
Rechterkoplamp is zelfs al stuk, bevesteging van het knipperlicht is afgebroken
De knipperlichten pasde ook niet, Thx 2 adriaan die even voor een noodoplossing zorgde
Daar maar wat anders op verzinnen, even mattstyle, originele halen en zelf het binnenwerk spuiten
Let dus aub niet op de koplamen, grille zit ook nog niet goed vast, ik had gister simpelweg geen tijd meer, twas 22:30 toen ik naar huis ging en ik moet dr om 03:00 al weer uit
Ja dat bedoel ik Undertaker. Die foto van de binnenbalk kan ik heel veel. Dus gewoon een kwestie van een stukje uitzagen. Ik heb een riegerbumper met een binnenbalk erin gemonteerd/gekit, daarom wist ik even niet hoe aan te pakken, want wil niet opeens de bumper verliezen.
Hoe heb je destijds de zijklanten opgevuld als ik vragen mag.
@oenatje: ja die astra heb ik nog steeds en rij er met veel plezier in in het weekends
Hier de meest recente foto's.
Hoe heb je destijds de zijklanten opgevuld als ik vragen mag.
@oenatje: ja die astra heb ik nog steeds en rij er met veel plezier in in het weekends
Hier de meest recente foto's.
-
- Oud-Clublid
Auto ziet er niet slecht uit, de graphics zijn niet mijn smaak maar goed. Heeft jouw auto een laag blanke lak over de rode lak
Nummerplaat achter zou ik inwerken in de achterbumper, dan ziet het er meer uit alsof het zo hoort en hij er niet opgeplakt is.
Heb je ook nog foto's van het interieur?
Nummerplaat achter zou ik inwerken in de achterbumper, dan ziet het er meer uit alsof het zo hoort en hij er niet opgeplakt is.
Heb je ook nog foto's van het interieur?
oke, dan ken ik je nog van OGC
Ja over smaak valt nie te twisten he. Ja er zit blanke lak overheen ja,anders blijft die niet lang rood. Er is een uitsparring in de achterbumper gemaakt, want daar zit ook de kentekenverlichting in verwerkt, maar dit zie je niet goed op de foto.
Interieur foto's zal ik morgen even kijken, die staan op de andere pc.
Interieur foto's zal ik morgen even kijken, die staan op de andere pc.
die rode ziet er goed uit,
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Heej Dracuhl,
welkom hier. Heb jou in de OGC tijd ook geregeld via het forum gesproken... Leuk dat je nu ook hier komt!
welkom hier. Heb jou in de OGC tijd ook geregeld via het forum gesproken... Leuk dat je nu ook hier komt!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
o,ja het ogc forum
dat was altijd wel lache
dat was altijd wel lache