Rieger voorbumper aanpassen

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Dracuhl
forum-gebruiker

Rieger voorbumper aanpassen

Bericht door Dracuhl »

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier en na veel zoeken op google kom ik er nog steeds niet uit.

De astra fjes worden steeds zeldzamer en ik ben op zoek naar wat technische kennis over hoe je een astra f rieger infinity 1 voorbumper aanpast zodat de kentekenplaat ophanging verwijdert wordt en je dus een grotere luchtinlaat krijgt.

Hier een foto wat ik bedoel, ik heb het ooit eens gezien op een meeting, maar weet niet of dit eenvoudig te maken is.

Afbeelding
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Re: Rieger voorbumper aanpassen

Bericht door oenatje »

welkom op het forum.
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Welkom !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Raymond-oud
forum-gebruiker

Bericht door Raymond-oud »

welkom
zaag en polyester en 2 rechterhanden :lurk:
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

volgens mij is dat gewoon een originele gsi bumper met een extra lip eronder, maargoed
net wat Ray meld, creatief zijn, even zagen en weer mooi maken
is niet zo moeilijk hoor, kost gewoon veel tijd om het knap te krijgen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
pascal1109
Moderator
Moderator
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v

Bericht door pascal1109 »

Roy 2.0 16v schreef:volgens mij is dat gewoon een originele gsi bumper met een extra lip eronder
maar dan wel met die strip eruit gezaagd waar normaal je kenteken op geschroefd zit en daar ging de vraag over. Ik sluit me ook bij Ray aan; rechterhanden, een zaag en polyesteren maar.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Dracuhl
forum-gebruiker

Bericht door Dracuhl »

Dat zat ik zelf ook te denken, Het is een rieger infinity1 bumper, lijkt veel op de gsi met onderlip.

Maar kom je dan niet in de knoei met de binnenbalk? Heb het idee dat je binnenbalk achter het stuk loop waar je kenteken op hangt.Dus als dit wegzaagt zie je denk ik de binnenbalk of heb ik het mis? Anders kun je bumper ook niet fatsoenlijk ophangen.

Ik heb ooit wat gsi's gezien op nl meetings gezien die dit ook hadden, maar eigenlijk nooit gevraagd hoe ze dit gemaakt hadden.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door oenatje »

@dracuhl, was je auto eerst niet rood, of had je een rode astra?
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker

Dracuhl schreef:Dat zat ik zelf ook te denken, Het is een rieger infinity1 bumper, lijkt veel op de gsi met onderlip.

Maar kom je dan niet in de knoei met de binnenbalk? Heb het idee dat je binnenbalk achter het stuk loop waar je kenteken op hangt.Dus als dit wegzaagt zie je denk ik de binnenbalk of heb ik het mis? Anders kun je bumper ook niet fatsoenlijk ophangen.

Ik heb ooit wat gsi's gezien op nl meetings gezien die dit ook hadden, maar eigenlijk nooit gevraagd hoe ze dit gemaakt hadden.

montage zonder binnenbalk geen probleem

zit aan de beide zijkanten met 2 boutjes per kant vast, bumperplastic op chassis zegmaar
en in het midden vooraan met 2 bouten, die is wel door de binnenbalk heen, maargoed zonder balk kan ook
je mist alleen een stukje veiligheid, net die eerste zone als je frontaal ergens tegenaan rijdt.
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker

pascal1109 schreef:
Roy 2.0 16v schreef:volgens mij is dat gewoon een originele gsi bumper met een extra lip eronder
maar dan wel met die strip eruit gezaagd waar normaal je kenteken op geschroefd zit en daar ging de vraag over. Ik sluit me ook bij Ray aan; rechterhanden, een zaag en polyesteren maar.

ging er even om of het een riegerbumper is of originele gsi , maar dan met een onderlip
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door The Undertaker »

Roy 2.0 16v schreef:
pascal1109 schreef:

ging er even om of het een riegerbumper is of originele gsi , maar dan met een onderlip
Riegerbumper :wink:
grijsje
forum-gebruiker

Bericht door grijsje »

Roy 2.0 16v schreef:
Dracuhl schreef:Dat zat ik zelf ook te denken, Het is een rieger infinity1 bumper, lijkt veel op de gsi met onderlip.

montage zonder binnenbalk geen probleem

zit aan de beide zijkanten met 2 boutjes per kant vast, bumperplastic op chassis zegmaar
en in het midden vooraan met 2 bouten, die is wel door de binnenbalk heen, maargoed zonder balk kan ook
je mist alleen een stukje veiligheid, net die eerste zone als je frontaal ergens tegenaan rijdt.

dat stukje veiligheid is dan misschien het stukje tussen, leven en dood. of leven en overleven
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Nou van die binnenbalk zal je leven echt niet af hangen hoor, die vangt echt niet de grootste klap op :wink:
Onderwerp: Wit: Project 3.2V6:...
vizier schreef:Maandag dan eindelijk bumper opgehaald

Gaas zat er nog niet in en de binnenbalk moest nog aangepast worden, als ik dat door de spuiter liet doen kon ik m dinsdag pas ophalen, dus maar besloten om het zelf te gaan doen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De koplampen en knippers zijn een groot fiasco
Wat een zooi, pas voor geen meter

Rechterkoplamp is zelfs al stuk, bevesteging van het knipperlicht is afgebroken
De knipperlichten pasde ook niet, Thx 2 adriaan die even voor een noodoplossing zorgde

Daar maar wat anders op verzinnen, even mattstyle, originele halen en zelf het binnenwerk spuiten

Let dus aub niet op de koplamen, grille zit ook nog niet goed vast, ik had gister simpelweg geen tijd meer, twas 22:30 toen ik naar huis ging en ik moet dr om 03:00 al weer uit :(

Afbeelding
Dracuhl
forum-gebruiker

Bericht door Dracuhl »

Ja dat bedoel ik Undertaker. Die foto van de binnenbalk kan ik heel veel. Dus gewoon een kwestie van een stukje uitzagen. Ik heb een riegerbumper met een binnenbalk erin gemonteerd/gekit, daarom wist ik even niet hoe aan te pakken, want wil niet opeens de bumper verliezen.

Hoe heb je destijds de zijklanten opgevuld als ik vragen mag.

@oenatje: ja die astra heb ik nog steeds en rij er met veel plezier in in het weekends
Hier de meest recente foto's.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Auto ziet er niet slecht uit, de graphics zijn niet mijn smaak maar goed. Heeft jouw auto een laag blanke lak over de rode lak :?:

Nummerplaat achter zou ik inwerken in de achterbumper, dan ziet het er meer uit alsof het zo hoort en hij er niet opgeplakt is.

Heb je ook nog foto's van het interieur?
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door oenatje »

oke, dan ken ik je nog van OGC
Dracuhl
forum-gebruiker

Bericht door Dracuhl »

Ja over smaak valt nie te twisten he. Ja er zit blanke lak overheen ja,anders blijft die niet lang rood. Er is een uitsparring in de achterbumper gemaakt, want daar zit ook de kentekenverlichting in verwerkt, maar dit zie je niet goed op de foto.

Interieur foto's zal ik morgen even kijken, die staan op de andere pc.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door oenatje »

die rode ziet er goed uit,
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Heej Dracuhl,

welkom hier. Heb jou in de OGC tijd ook geregeld via het forum gesproken... Leuk dat je nu ook hier komt!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Raymond-oud
forum-gebruiker

Bericht door Raymond-oud »

o,ja het ogc forum
dat was altijd wel lache
Plaats reactie