Dat klopt, en zodra je de accuklem er af hebt, verspringt hij als het goed is vanzelfboerbeun schreef:klopt, maar om niet je instellingen te wissen heb je hem toch eerst in parallel staan?KevTech schreef:Als je van de accuklem naar de accupool meet, meet je ook in serie
pas als je de pool omhoog schuift staat ie serie
lekstroom ?
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: lekstroom ?
- dwaasheid
- Oud-Clublid
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 30 dec 2010 22:28
- Auto('s): Kadett C20NE Astra C20NE Astra C20XE
- Locatie: Den Helder
Re: lekstroom ?
helpt het niet om een draad te trekken van plus dynamo naar plus accu want hij kan lekken op de oude bedrading toch...ow jah wel een lekker dik draadje nemen
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: lekstroom ?
wij doen op het werk altijd met een ampere tang.
klik je om de plus draden heen van de accu. en zie je hoeveel deze weg lekt in rust stand.
wat je dan doet is elke keer 1 zekering eruit trekkken in de auto even 2 - 3 minuten wachten en kijken hoeveel de meter gezakt is.
is het nauwlijks tot niets dan zekering terug stoppen en opnieuw een andere zekering proberen.
als je uiteindelijk bij de goede zekering bent kun je kijken wat er allemaal op aangesloten is.
en dan 1 voor een los koppel, kijken, niets weer vast zetten. gebeurt er iets bijv. een radio ofzo dan weet je waar het probleem zit.
als je een multimeter gebruikt voor het meten van dynamo spanning moet je het teken: V~ hebben voor wissel spanning.
hoppelijk heb je er iets aan
klik je om de plus draden heen van de accu. en zie je hoeveel deze weg lekt in rust stand.
wat je dan doet is elke keer 1 zekering eruit trekkken in de auto even 2 - 3 minuten wachten en kijken hoeveel de meter gezakt is.
is het nauwlijks tot niets dan zekering terug stoppen en opnieuw een andere zekering proberen.
als je uiteindelijk bij de goede zekering bent kun je kijken wat er allemaal op aangesloten is.
en dan 1 voor een los koppel, kijken, niets weer vast zetten. gebeurt er iets bijv. een radio ofzo dan weet je waar het probleem zit.
als je een multimeter gebruikt voor het meten van dynamo spanning moet je het teken: V~ hebben voor wissel spanning.
hoppelijk heb je er iets aan
GSI 2.5 24v
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: lekstroom ?
Wat doen al die diodes in een dynamo dan?
Volgens mij van wisselspanning, gelijkspanning maken toch?
Volgens mij van wisselspanning, gelijkspanning maken toch?
Re: lekstroom ?
chris1508 schreef:als je een multimeter gebruikt voor het meten van dynamo spanning moet je het teken: V~ hebben voor wissel spanning.
_________________________________________
hou jij de inboedel maar..... ik neem de ASTRA
hou jij de inboedel maar!!..... ik neem de astra!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom ?
Dacht het toch niet hoor.chris1508 schreef:
als je een multimeter gebruikt voor het meten van dynamo spanning moet je het teken: V~ hebben voor wissel spanning.
hoppelijk heb je er iets aan
Komt een mooie gelijkspanning uit.
Dus op de multimeter v- kiezen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: lekstroom ?
ik heb hem altijd op v~ met het meten van dynamo spanning
maar wij hebben daar een hele mooie meter van bosch op het werk, die al het werk voor je doet
maar wij hebben daar een hele mooie meter van bosch op het werk, die al het werk voor je doet
GSI 2.5 24v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom ?
Dan meet je misschien de rimpel. Maar niet de juiste laadspanning.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: lekstroom ?
en als een rimpel van de spanning nu eens 17 volt is.
dan kun je dat wel zien met v~ maar niet met v - om dat het gemiddelde alleen iets hoger ligt
maarja zo heeft iedereen zijn eigen manieren om iets op te zoeken.
chris
dan kun je dat wel zien met v~ maar niet met v - om dat het gemiddelde alleen iets hoger ligt
maarja zo heeft iedereen zijn eigen manieren om iets op te zoeken.
chris
GSI 2.5 24v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom ?
Nou ja eigen manier of niet. Wisselspanning meten op een dynamo die gelijkstroom meet is gewoon niet goed.
Als jij op de stand v~ zo'n grote spanning meet dan is of de multimeter niet goed of de diodes in de dynamo is kapot.
Ligt ook aan de meetsnelheid van de multimeter (TrueRMS).
Maar gelijkspanning meten met de meter op wisselsspanning is hoe dan ook niet goed en niet aan te bevelen.
Wat ook een veel gemaakte fout is dat men weerstand gaat meten met de meter in de diodestand!!!
Als jij op de stand v~ zo'n grote spanning meet dan is of de multimeter niet goed of de diodes in de dynamo is kapot.
Ligt ook aan de meetsnelheid van de multimeter (TrueRMS).
Maar gelijkspanning meten met de meter op wisselsspanning is hoe dan ook niet goed en niet aan te bevelen.
Wat ook een veel gemaakte fout is dat men weerstand gaat meten met de meter in de diodestand!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠