ik wil wat meer pk's

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door pascal1109 »

Keuring hoef je je echt geen zorgen over te maken idd. Mijn 3.0 V6 is netjes erdoor gekomen en APK heeft hij ook altijd gehaald.
Zolang je alles maar netjes doet ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door chris1508 »

http://www.kleingunnewiek.com/onderdelen.php

dit bedrijf heeft nog een z28net op vooraad
zie: met merk en model -> opel -> vectra -> motor.
en dan bekijk vooraad.

zoeken op motor code z28net
heeft 250 pk en je hebt wat van alle drie, een v6, een turbo en iets aparts
GSI 2.5 24v
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door The Undertaker »

chris1508 schreef:http://www.kleingunnewiek.com/onderdelen.php

dit bedrijf heeft nog een z28net op vooraad
zie: met merk en model -> opel -> vectra -> motor.
en dan bekijk vooraad.

zoeken op motor code z28net
heeft 250 pk en je hebt wat van alle drie, een v6, een turbo en iets aparts
En heel veel werk om het pas te maken, maar dan ben je daarna wel The Bomb 8)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door RedBill »

Laten we die jongen even helpen met realistische opties. En serieus: voor 4.000,- kan hij een heel einde komen met die complete V6 setup die Vizier heeft liggen.

Een andere reële optie is om een complete calibra turbo te kopen en daar alles uit over te bouwen naar de GSi (dus motor, bak, aandrijfassen, remmerij. Dan moet je voor dat bedrag ook een eind komen.

Die Z28NET is geen reële optie, daar zitten zoveel haken en ogen aan dat dat een project wordt dat gedoemd is om te mislukken, tenzij je 10.000 euro aan arbeidsloon voor ondersteuning kunt betalen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door Peter_89 »

Hij kan wel een Calibra turbo kopen voor weinig.. maar met 4 rooie red je het gewoon niet. Ofje moet toevallig voor weinig een goeie kunnen kopen.. maar reken daar maar niet op
Zwei Liter Kraft ja
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door The Undertaker »

Ik vind 4000 wel krap voor een V6, versnellingsbak, aandrijfassen, remmen-upgrade, mogelijk andere velgen/banden. Dan nog zorgen dat de auto in technische goede staat is en iemand die hem ombouwt:
pietjedevogel schreef:wie kan mij helpen ik zelf ken niks van auto's
Met de setup van vizier komt hij al een heel eind dat wel. Laatst met Niels gepraat over een V6-ombouw en de conclusie is dat als je het goed en netjes wilt doen je eerder het dubbel nodig hebt (daar zit dan wel een revisie in van met motorblok).
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door pascal1109 »

Voor 4000 euro hoef je denk niet echt aan een motorombouw te gaan denken als je zelf niets doet denk ik.
v6 of turbo is zoals hierboven beschreven al ietsje prijziger, dus kom je uit op de wat upgrades van je huidige blok.
Wat ook een mogelijkheid is, is gewoon de rest van de auto alvast wat voorbereiden op meer pk, door bijv. alvast je remmerij en onderstel te upgraden. Dat is namelijk ook niet goedkoop, maar is wel verstandig om te doen. Zodoende kan je wat doorsparen voor het "echte werk".
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door prs »

met 4 ruggen is een turbo ombouw zeker wel te doen, alleen de extra's zoals een sper, grotere intercooler, software upgrade enz. ga je niet halen voor dat geld. of je moet geluk hebben en een motor vinden die die upgrades al heeft. en je zal het dan wel zelf moeten doen, of een kennis hebben die wil helpen :) . het is niet dat het rocket science is hoor, al word er wel vaak zo over gesproken :wink:

maat van me heeft laatst nog een turbo ombouw gedaan voor minder als 2000 euro. dat was dan een 280 pk turbo motor met een 63mm uitlaat, grotere intercooler, bdr,enz. .de ombouw was dan wel met een f18wr+ versnellingsbak, maar dat rijd imho minstens net zo goed als een f28 :thumbsup:
probleem is natuurlijk alleen dat je moet weten waar je je spullen moet halen :wink:

en waarom wil iedereen altijd gelijk reviseren? als je een goed en fris blok koopt, dan gewoon wat pakkingen en keeringen vervangen en gaan. blok reviseren zou ik pas doen als ie kapot loopt, tegen die tijd wil je toch weer meer vermogen en kan je gelijk een mooi blokje bouwen met een gesmeed binnenwerk :thumbsup: en van reviseren word het echt niet altijd beter!
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door The Undertaker »

Maar hoe weet je of je een goed en fris blok heb gekocht?
Eigenlijk alleen als het blok uit een donorauto komt waarmee je een maandje heb gereden waardoor je zeker weet dat hij niet lekt en alles naar behoren werkt. Of hij dan betrouwbaar is.. dat weet je eigenlijk nooit 100% zeker.
pietjedevogel
forum-gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2010 20:38

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door pietjedevogel »

wat zeggen jullie hiervan?

http://www.2dehands.be/autos/autos/opel ... 46189.html
The Undertaker schreef:Maar hoe weet je of je een goed en fris blok heb gekocht?
Eigenlijk alleen als het blok uit een donorauto komt waarmee je een maandje heb gereden waardoor je zeker weet dat hij niet lekt en alles naar behoren werkt. Of hij dan betrouwbaar is.. dat weet je eigenlijk nooit 100% zeker.
pietjedevogel
forum-gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2010 20:38

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door pietjedevogel »

ik zie ook dat er 4*4 motorblokken bestaan past ditwelof niet in mijn gsi'tje :d
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door The Undertaker »

pietjedevogel schreef:ik zie ook dat er 4*4 motorblokken bestaan past ditwelof niet in mijn gsi'tje :d
4*4? Bedoel je een Calibra Turbo 4x4 blok? Dat past
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door oenatje »

pietjedevogel schreef:wat zeggen jullie hiervan?

http://www.2dehands.be/autos/autos/opel ... 46189.html
The Undertaker schreef:Maar hoe weet je of je een goed en fris blok heb gekocht?
Eigenlijk alleen als het blok uit een donorauto komt waarmee je een maandje heb gereden waardoor je zeker weet dat hij niet lekt en alles naar behoren werkt. Of hij dan betrouwbaar is.. dat weet je eigenlijk nooit 100% zeker.

vectra turbo is veel meer waard, volgens mij fake advertentie, tekst is slecht vertaald uit het duits? met online vertaal tooltje lijkt het

vectra turbo in goede staat zit boven de 6000 euro
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door Bart(astra) »

zijn zeldzaam, en worden nog zeldzamer, met al die ombouwers :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door oenatje »

in nl zijn er maar 6 of 7 geleverd
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door vizier »

Dank voor het refereren naar mijn 3.2 :worship:

Piet heeft idd contact met me gehad, en ik heb m een aanbod gedaan. maar lees net in z'n voorstel topic in het tekoop forum? dat piet uit belgie komt.

Naar mijn weten zijn de regels daar voor dit soort dingen iets strenger dan hier :(
En denk ik dus dat een motorombouw niet echt legaal te doen is?
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door The Undertaker »

In België krijgt hij dat nooit op kenteken. Als ik op cleaned.be kijk wat doe jongens jaarlijks moeten ombouwen voor de keuring...
Er rijden daar jongens rond met een VR6 turbo setup waarbij jaarlijks voor de keuring het complete turbosysteem word verwijderd, het onderstel wordt vervangen voor OEM enz.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door pascal1109 »

Inbouwen in een NL auto, keuren en importeren.
Of eventueel eerst de eigen auto exporteren en dan motor erin, keuren en weer terug :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door prs »

The Undertaker schreef:Maar hoe weet je of je een goed en fris blok heb gekocht?
Eigenlijk alleen als het blok uit een donorauto komt waarmee je een maandje heb gereden waardoor je zeker weet dat hij niet lekt en alles naar behoren werkt. Of hij dan betrouwbaar is.. dat weet je eigenlijk nooit 100% zeker.

sja, hoe weet je of je een goede astra gsi koopt? neem aan dat jij ook niet eerst een maand test heb mogen rijden :wink:
maar als je zo'n ding hoort en ziet lopen , dan kan je al snel genoeg een indruk krijgen in wat voor staat dat het spul is :wink:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: ik wil wat meer pk's

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:
The Undertaker schreef:Maar hoe weet je of je een goed en fris blok heb gekocht?
Eigenlijk alleen als het blok uit een donorauto komt waarmee je een maandje heb gereden waardoor je zeker weet dat hij niet lekt en alles naar behoren werkt. Of hij dan betrouwbaar is.. dat weet je eigenlijk nooit 100% zeker.

sja, hoe weet je of je een goede astra gsi koopt? neem aan dat jij ook niet eerst een maand test heb mogen rijden :wink:
maar als je zo'n ding hoort en ziet lopen , dan kan je al snel genoeg een indruk krijgen in wat voor staat dat het spul is :wink:
Was ook meer een retorische vraag. Mijn GSI leek goed, alles zag er goed uit, nieuwe APK. Nu 1 jaar verder is het stuurhuis vervangen vanwege lekkage en beide voorveren waren gebroken.

Wat ik meer bedoelde is dat als je bijvoorbeeld een Omega koopt met een X30XE erin je voordat je hem demonteert eerst een maandje ermee rond gaat rijden, dan krijg je een goede indruk van het blok. Heb je dan geen lekkages en nare bijgeluiden dan zou je het blok zo over kunnen zetten.

Koop je een blok van de plank die je rechtstreeks in je GSI hangt en deze lekt en heeft nare bijgeluiden dan denk ik dat je beter af bent als je vooraf het één en ander vervangt.

en zoals ik al zei: 100% zekerheid heb je nooit :wink:
Plaats reactie