Let op dat je de pinnetjes van de uitleesstekker niet beschadigt !
Deze methode is handig om de code te achterhalen, maar uitlezen bij de dealer/garage is altijd nog een betere oplossing !
Uitlezen werkt als volgt. In je zekeringenkast zit ook een stekker voor de uitleescomputer. Die ziet er zo uit:

Als je daar met behulp van een paperclip punt A en B met elkaar verbind en je zet je contact aan, gaat het motorstoringslampje knipperen (deze dus -->

De eerste van die codes is ALTIJD 12, dit betekent "begin van de diagnose"
Hoe zie jij nou dat het 12 is...nou, je krijgt dan zoiets als volgt:
knipper, korte pauze, knipper, knipper, lange pauze
knipper, korte pauze, knipper, knipper, lange pauze
knipper, korte pauze, knipper, knipper, lange pauze
Elke code komt altijd 3x achter elkaar voorbij. Als jij geen foutcodes in het systeem hebt zitten, krijg je alleen maar code 12. Als je wel fouten hebt, krijg je na code 12 een andere, bijvoorbeeld 31. Die ziet er dan zo uit:
knipper, knipper, knipper, korte pauze, knipper, lange pauze (3x)
Zodoende krijg je al een primitieve indicatie van mogelijke problemen.
Een lijst met foutcodes is hier te vinden