motorverklikkerlicht brand !
motorverklikkerlicht brand !
Voor een aantal weken geleden ging mijn motorverklikkerlicht branden tijdens het rijden, als ik de auto stop zet en uit doe , en dan weer aan is het lichtje uit.
Maar als ik weer ging rijden en ik trok vlink op met de auto ging hij weer branden
Ik heb het volgende gedaan : Ik heb de accu klemmen er een dik 2 uur afgehad en toen was het probleem verholpen , dit is 2 weken goed gegaan , tot gisteravond want nu ben ik weer terug bij af en het motorverklikkerlicht brand weer.
Wat kan ik Hier aan doen ? wat kan het zijn ?
Wat mij opvalt is dat de laatste tijd de auto naar benzine ruikt vooral als ik een half uur heb gereden en zet de auto dan uit , en rijd naar 20 minuten weer weg stinkt het binnen in de auto naar benzine en die lucht komt uit de kachel ventilator want die heb ik altijd op stand 1 staan.
En zodra ik de auto op contact zet en de kachel ventilator gaat aan komt er een benzine walm naar binnen, nu weet ik niet of dat temaken heeft met het motorverklikkerlicht.
Maar als ik weer ging rijden en ik trok vlink op met de auto ging hij weer branden
Ik heb het volgende gedaan : Ik heb de accu klemmen er een dik 2 uur afgehad en toen was het probleem verholpen , dit is 2 weken goed gegaan , tot gisteravond want nu ben ik weer terug bij af en het motorverklikkerlicht brand weer.
Wat kan ik Hier aan doen ? wat kan het zijn ?
Wat mij opvalt is dat de laatste tijd de auto naar benzine ruikt vooral als ik een half uur heb gereden en zet de auto dan uit , en rijd naar 20 minuten weer weg stinkt het binnen in de auto naar benzine en die lucht komt uit de kachel ventilator want die heb ik altijd op stand 1 staan.
En zodra ik de auto op contact zet en de kachel ventilator gaat aan komt er een benzine walm naar binnen, nu weet ik niet of dat temaken heeft met het motorverklikkerlicht.
Re: motorverklikkerlicht brand !
uitlaten lezen. kan van alles zijn
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorverklikkerlicht brand !
Als het storinglampje brandt of gebrand heeft, even de auto laten uitlezen bij de dealer
Benzine lucht kan zijn van poreuse benzineslangen in de motorruimte.
Check deze eens op (haar)scheurtjes
Benzine lucht kan zijn van poreuse benzineslangen in de motorruimte.
Check deze eens op (haar)scheurtjes
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: motorverklikkerlicht brand !
En als je niet gelijk naar de dealer wil / kan, kun je voor een indicatie zelf ook even uitlezen met de paperclip methode
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: motorverklikkerlicht brand !
hoogstwaarschijnlijk :idea:DASONDE
inderdaad even zelf uitlezen.
__________________________________________________________
hou jij de inboedel maar..... ik neem de ASTRA
inderdaad even zelf uitlezen.
__________________________________________________________
hou jij de inboedel maar..... ik neem de ASTRA
hou jij de inboedel maar!!..... ik neem de astra!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: motorverklikkerlicht brand !
benzinewalmen kan natuurlijk ook zijn dat die laatste 50 cm poreus is van je benzineleiding, onder je motorkap
vanaf schutbord naar blok. vele hebben die al moeten vervangen
motorlampje kan voor van alles gaan branden, slechte stekkers of kabeltje los, ergens veel valse lucht, corrosie of sensor stuk
maar daarvoor inderdaad even uitlezen voordat je op de gok dingen gaat doen.
vanaf schutbord naar blok. vele hebben die al moeten vervangen
motorlampje kan voor van alles gaan branden, slechte stekkers of kabeltje los, ergens veel valse lucht, corrosie of sensor stuk
maar daarvoor inderdaad even uitlezen voordat je op de gok dingen gaat doen.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: motorverklikkerlicht brand !
OKe oke even uitlezen met een paperclip , ik heb het ooit iemand zien doen maar help me even opweg hoe dat ook alweer moest , en heeft iemand die code's ?
Re: motorverklikkerlicht brand !
auto op contact zetten
Bij deze uitleg kun je eventueel zelf foutcodes uitlezen van de volgende Astra GSi motortypes C20XE en de C20NE. Om de codes te kunnen uitleggen heb je enkel een paperclip nodig.
1. In je zekeringenkastje zit een grijze 10-pins connector..zoek deze op.
2. Zet het contact aan en start de motor.
3. Verbind de 2 aangeven stippen met elkaar d.m.v. een paperclip. (zie foto)
4. Nu kan je de foutcodes uitlezen d.m.v. het knipperen van het motorstoringslampje.
Een foutcode zoals 28 zou worden doorgegeven als 2 x snel knipperen gevolgd door een pauze en dan
8 x gevolgd weer door een pauze.
Wanneer je begint zal hij eerst code 12 aangeven en ook na het uitlezen geeft hij dit weer aan.
In het volgende overzicht kan je jou storingscode herkennen, toch is het beter om gelijk naar een Opel
dealer te gaan die kan je gelijk ook een oplossing voor de storing geven.
Uitlezen bij een dealer kost meestal vanaf een 10,- euro (verschilt per dealer)
12 - Fault download started
13 - Oxygen sensor open circuit
14 - Coolant Sensor- voltage low
15 - Coolant Senor - voltage high
16 - Knock Signal circuit
17 - Knock Signal circuit 2
18 - Knock control module (ECU)
19 - Incorrect RPM signal
21 - Throttle position sensor - voltage high
22 - Throttle position sensor - voltage low
25/29 - Injector 1-5 - voltage high (injector short)
31 - No RPM signal - Engine not running
32 - Fuel pump relay - volts high
38 - Oxygen circuit - Volt. low (weak)
39 - Oxygen circuit - Volt. high (rich)
48 - Battery Volt. Low
49 - Battery Volt. High
52 - Check engine light - voltage high
53 - Fuel pump relay - volt low
54 - Fuel pump relay - volt high
55 - ECU faulty
56 - Idle air control - voltage low
57 - Idle air control - voltage high
61/62 - Fuel vent valve volts low / high
71 - Air intake temperature - volt. high
73 - Air mass flow sensor - voltage low
74 - Air mass flow sensor - voltage high
75 - Torque Control - Voltage high
79 - Full load (limiter), volt. low
81/86 - Injector 1-6, voltage low
87 - A/C cut-off relay - voltage low
88 - A/C cut-off relay - voltage high
93 - MAP sensor volt. low
97 - Ignition / Injector cutoff volt. High
Re: motorverklikkerlicht brand !
Bedank ik zal het proberen
Re: motorverklikkerlicht brand !
Goed ik heb precies gedaan wat je zij , en hij geeft code 16 aan ( Knock Signal circuit )
en nu ?
en nu ?
Re: motorverklikkerlicht brand !
is er ook een c18xe lijstje?
das je klopsensor,
die zit bij mij onder de inlaat (c18xe) ik weet niet waar die zit bij een c20xe.
maar die sensor is volgens mij niet zo duur.
das je klopsensor,
die zit bij mij onder de inlaat (c18xe) ik weet niet waar die zit bij een c20xe.
maar die sensor is volgens mij niet zo duur.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: motorverklikkerlicht brand !
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorverklikkerlicht brand !
Je klopsensor zit in het midden aan de achterkant van je blok.
Het is een sensor die vast zit met 1 boutje er dwars doorheen.
Heel belangrijk is dat deze sensor met het juiste aanhaalmoment wordt vast gezet !! (ik dacht 20Nm)
Het is een sensor die vast zit met 1 boutje er dwars doorheen.
Heel belangrijk is dat deze sensor met het juiste aanhaalmoment wordt vast gezet !! (ik dacht 20Nm)
Re: motorverklikkerlicht brand !
Ik heb ook die foutcode. Ik merk het alleen als je met koude motor iets harder op moet trekken. Dan gaat mm lampje branden en houdt hij in. Na 1 -2 minuutjes is hij weer uit en merk je er niks meer van.
Astra GSI C20XE
Re: motorverklikkerlicht brand !
Probleem is opgelost , was inderdaad de klopsensor
bedankt voor de hulp
bedankt voor de hulp
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorverklikkerlicht brand !
Mooi zo !
Re: motorverklikkerlicht brand !
kun je weer lekker cruisen
Re: motorverklikkerlicht brand !
Is het lastig om even de klopsensor te vervangen? En is die sensor duur?
Astra GSI C20XE
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorverklikkerlicht brand !
Zit maar met 1 boutje in het midden achter op het blok, dus valt wel mee.Roy GSI schreef:Is het lastig om even de klopsensor te vervangen? En is die sensor duur?
(moet wel van onder af)
Re: motorverklikkerlicht brand !
mijn motor draait stationair onregelmatig, ik heb ook foutcode 16
denk je dat hij dan weer stationair loopt als ik die sensor vervang?
of heeft het sensor geen invloed op onreg stat.. ?
gr
denk je dat hij dan weer stationair loopt als ik die sensor vervang?
of heeft het sensor geen invloed op onreg stat.. ?
gr
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2692
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: motorverklikkerlicht brand !
Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorverklikkerlicht brand !
of juist niet te makkelijk denken !haaye schreef:Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...
De klopsensor heeft gezorgd voor de foutcode, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij zelf stuk is
Re: motorverklikkerlicht brand !
ja en mijn vraag is nog onbeantwoordBart(astra) schreef:of juist niet te makkelijk denken !haaye schreef:Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...
De klopsensor heeft gezorgd voor de foutcode, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij zelf stuk is
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: motorverklikkerlicht brand !
Ik denk niet dat je stationair er beter op wordt met het vervangen van de klopsensorsens schreef:ja en mijn vraag is nog onbeantwoordBart(astra) schreef:of juist niet te makkelijk denken !haaye schreef:Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...
De klopsensor heeft gezorgd voor de foutcode, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij zelf stuk is
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2692
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: motorverklikkerlicht brand !
Ik denk het wel.. Je kan vanalles gaan uithalen, maar als die klopsensor niet duur is zou ik die vervangen cq schoonmaken.
Maar dat moet je ook lekker zelf weten.
Maar dat moet je ook lekker zelf weten.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995