Instelbare brandstofdrukregelaar

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door Peter_89 »

GSI Racer schreef:De eigenaar sprak me laatst aan omdat hij die Ringstickers op mijn auto zag. (Hij doet zelf al jaren lang rally's rijden)


Hoe heet hij dan?
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door GSI Racer »

Maurice Bergsteyn heb ik met gepraat.

Heeft ook nog een broer, Michel, doet ook rally's rijden.

Hun vader, Man Bergsteyn reed destijds rally's in een roze Opel Monza.
Hier staan nog wel filmpjes van op Youtube volgens mij...
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door pluggie »

Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.

Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.

Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.

Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door Trompie »

pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.

Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.

Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.

Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd? :P
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door Peter_89 »

nee zie je wel goed.. Maar dan merkt je lambda sensor op dat er teveel brandstof in zit.. En gaan de injectoren korter los.. Zit je weer op het zelfde.. Snappie?
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door GSI Racer »

Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door Peter_89 »

GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.

Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door GSI Racer »

Dat klopt indd.

Ik laat dat wel aan de mensen van het tuning gebeuren over :wink:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door Trompie »

Peter_89 schreef:
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.

Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
Hij heeft nu een Lexmaul, dus zal theortisch kunnen :wink:
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door pluggie »

GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:
Plug heeft bij goede eind.

Je lambda en alles regelt alleen benzine af op de lucht die binnenkomt.

Dus zet je benzinepomp meteen op max, uitmaken doet het toch niet.
Behalve alssie te arm zou lopen. (auw).

Benzinedruk verhogen doet verder echt totaal niks. Je luchttoevoer wel.
Magoed daarom heb je bv Turbo's.

kDacht even dat ik het fundamenteel niet snapte.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door pluggie »

Trompie schreef:
pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.

Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.

Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.

Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd? :P
Der gaat exact evenveel peut doorheen per slag.
Injectoren sluiten alleen eerder.
Maakt echt nul uit.

Pas je wel op met je 'tjoening' toko ? kHeb beetje gevoel dat ze je wat wijs maken.
En benzinedruk regelaar dinges zogenaamd is min of meer een klassieker.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door pluggie »

Peter_89 schreef:
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.

Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
En daar draai je het verhaal dus exact om.....

Niet van jouw verwacht petert.... :P

Je hele bak rekent alleen uit vanaf lucht. Zijn hele pomp doet geen ene fluit. Kerel heeft geen significante luchttoename. Klinkklaar klets topic. 'desbetreffende tuner': weet of geen bal van auto's, of naait je een oor aan. Lomp gezegt.
Laatst gewijzigd door pluggie op 20 jun 2010 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door GSI Racer »

Als de motor gemapt is praten we verder :wink:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Bericht door pluggie »

Succes.
Plaats reactie