Als ik mn gas vol in heb bij optrekken geeft hij wel eens 38.5L/100km aan. Is het verbruik dan echt zo hoog bij een gsi? Volgens mij klopt er niks van dat ding.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Mark
Verbruik moet je letten op het gemiddelde, ...het verbruik op het moment is zoals iedereen zegt niet echt hanteerbaar bij optrekken..markgsi20 schreef:Hallo, ik heb een vraagje over mijn boordcomputer van mn Gsi 2.0 8v
Als ik mn gas vol in heb bij optrekken geeft hij wel eens 38.5L/100km aan. Is het verbruik dan echt zo hoog bij een gsi? Volgens mij klopt er niks van dat ding.![]()
Mark
Tuurlijk niet. Motor moet dan veel meer moeite doen. Denk aan luchtweerstand enzogurdi schreef:als je op top rijd met volgas dan zul je ook wle zuiniger rijden toch??
Juist! Met je rechter voet regel je hoe zuinig je rijdt. De hoeveelheid toeren speelt wel mee... Want dat heeft te maken met het verschil in rendement van de motor bij verschillende toerentallen. Maar de grootste invloed heb je met je voet. Denk maar alsof je daarmee direct de brandstofpomp bedientgurdi schreef: en hogere toeren is niet automatisch niet zuinig rijden.
Psiespascal1109 schreef:De mijne gaat naar 39.9 / 100. Hoger kan die niet
Een ongeblazen 1.6 met 196 Nm koppel? Noem eens een voorbeeld?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
voorbeeld hoeft niet als je goed leestRedBill schreef:Een ongeblazen 1.6 met 196 Nm koppel? Noem eens een voorbeeld?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
Renault clio sport 2.0 16V (vorig model) > 197pk, 215NmRoy 2.0 16v schreef:voorbeeld hoeft niet als je goed leestRedBill schreef:Een ongeblazen 1.6 met 196 Nm koppel? Noem eens een voorbeeld?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk makenze zouden ze nu kunnen maken, maar vanwege emissie ellende gebeurd het niet
ik kijk vaak op van de 1.4. 1.6. 1.8 in de autoboekjes, wat die er tegenwoordig uitpersen.
als er nu een 2.0 auto zonder turbo wordt uitgevoerd, zitten die al niet vaak rond 200 pk?
Sorry ik vloel me een beetje beledigd... ecotec 120 pk max? jaarlijks ellende?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
nee doen ze niet vanwege emissiegelul, daarom is C20Xe de beste, nog net voor strengere eisen een geweldig blok op de markt gebracht! kun je je voorstellen dat we allemaal ecotec zouden hebben? 120 pk max en jaarlijks ellende..