ik zie bij sommige wagens bij het motorblok een stang van links naar rechts lopen bij de veren kan iemand mij vertellen wat het is en waarvoor dat dient?? en hoe duur zoiets kost met erin zetten
voorbeeld
plaatje is wat groot maar wat er geel omcirkelt is dat bedoel ik dus
Veerpootbrug is dat.
Das voor een betere stabiliteit doordat de veerpoten minder kunnen bewegen geeft dat een betere wegligging.
Prijs....afhankelijk van merk.
Een goedkope zit rond de €30 en een goeie zo richting de €100.
Montage.....kwartiertje ofzo.
Laagvlieger schreef:Veerpootbrug is dat.
Das voor een betere stabiliteit doordat de veerpoten minder kunnen bewegen geeft dat een betere wegligging.
Prijs....afhankelijk van merk.
Een goedkope zit rond de €30 en een goeie zo richting de €100.
Montage.....kwartiertje ofzo.
een goede van €100 ok en dan komt natuurlijk het uurloon erbij van een monteur van opel... dan moet ik rekenen op €200 ongeveer.
het is duidelijk, dit gaat het eerst volgende worden wat er gedaan gaat worden bij de motor.
Matt schreef:Paar moertjes los, stang erop leggen en moeren weer vast.
Moet lukken toch??
matt ik neem aan dat jij monteur bent dan is het voor jouw een peace off cake, maar het enige wat ik kan met een auto is bougie's vervangen en het luchtfilter owja banden wissel niet vergeten.
nee ik meen het als er wat aan mijn auto is dan gaat die gewoon naar de garage. ( ik vind het altijd jammer dat ik niet meer kan met en wagen te onderhouden)
zou het wel willen leren zoiets maar dan wel als er iemand bij is die er verstand van heeft
haa neem aan dat je je hele wiel bedoelt dat is nog moeilijker dat is en je auto opkrikken, en 4 bouten zien los te krijgen.
wiel eraf nieuwe erop en die bouten en er weer in krijgen.
dit is aan iedere kant 2 of 3 moertjes los draaien veerpoot erop en weer die moertjes vast.
Nou het is zo als je auto van de grond staat is het plaatwerk enz niet belast dus is het wat slapper.
Zet je na het monteren vd brug op de grond komt hij meer onder spanning te staan
Theo Gsi schreef:Nou het is zo als je auto van de grond staat is het plaatwerk enz niet belast dus is het wat slapper.
Zet je na het monteren vd brug op de grond komt hij meer onder spanning te staan
heb geen brug wel een krik maar kan dat dan met 1 wiel in de lucht??
Theo Gsi schreef:wel even de auto omhoog zetten als je dat doet!
Niet mee eensch Theo. Kan de bovenkant zover weg zakken dat je de bouten er niet meer in kunt draaien he
Precies. Eerst de veerpootbrug monteren, moeren halfvast draaien, dan eventueel de voorkant lucht in krikken en de veerpootbrug vast draaien, dan weer laten zakken. Je wilt niet dat je veerpoten uit de gaten zakken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)