Vette pech of??

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Vette pech of??

Bericht door appie »

Twee maanden geleden viel mijn verlichting uit toen mijn motor.
Het motormanagementlampje brandde en temp en benzinepeil zakte.
Toen bleek mijn dynamo verrot te zijn.
Nieuwe erop probleem opgelost......tot gisteren het hele verhaaltje begint van voor af aan.

Is dit gewoon vette pech of een ander probleem waardoor de dynamo verrot gaat?

Accu is ook vervangen.
Nu kan ik met startkabels wel de auto op gang krijgen maar niet verder dan twee kilometer rijden, want dan slaat de auto weer af.
Dynamo geeft net 12 V af maar was 14,4 V.

Snap er geen jota van. :?
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Nieuw, gereviseerd of 2e hands?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Bericht door appie »

gereviseerd
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Bericht door boerbeun »

ik denk vrijwel zeker de dynamo weer, 12 v laden is simpelweg te weinig voor een dynamo.

kun je ding laten testen?

die 2km is net voldoende om op de stroom van je accu te laten lopen,
als die leeg is valt de wagen uit.

heb hetzelfde probleem gehad met vorige auto :)
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Bericht door appie »

Wat helemaal kl@te was dat het pijpestele regende.
En op een enkel b weggetje en dan zonder verlichting stil komen te staan. :?

Voor hetzelfde geld komt er zo'n knakker aan met een noodgang die m nie zie staan. :evil:
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Bericht door appie »

Vanddag bij de dealert geweest blijkt me accu lampje kapot te zijn waardoor de dynamo de accu niet bij laadt. :?
even op contact zetten en met de spanningzoeker een lampke simuleren en ik kan ongestoord verder rijden.

Zoiets bizarres heb ik nooit eerder meegemaakt
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

hmm, vraag me af hoe de mijne dan al die tijd bij geladen heeft

heb vorige week het lampje vervangen, die heeft het sinds ik m gekocht heb niet gedaan
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Bericht door appie »

Zou t niet weten joh.
Zonder lamp simulatie slaoeg tie af na 5 min en na simulatie heb ik toch 30 km gereden,
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

boerbeun schreef:ik denk vrijwel zeker de dynamo weer, 12 v laden is simpelweg te weinig voor een dynamo.

kun je ding laten testen?

die 2km is net voldoende om op de stroom van je accu te laten lopen,
als die leeg is valt de wagen uit.

heb hetzelfde probleem gehad met vorige auto :)
Als je accu leeg is, dan kan je je dynamo niet testen. Eerst je accu een paar dagen op een druppellader zetten en dan weer je dynamo testen.
C20NE
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Bericht door boerbeun »

jumpstarten en dan laadt ie toch gewoon bij toch???
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Bericht door adriaan »

als je accu leeg is kan je em altijd testen

meten is weten

op de accu meten met stilstaande motor, daarna starten en weer meten, de waarde bij lopende motor moet dan hoger zijn

als je alles 100% hebt moet je het volgende meten:

volle accu 12,3 tot 12,6 volt
met draaiende motor 14,1 tot 14,4 volt
de fiets is toch zo slecht niet.........
Plaats reactie