katvervanger tussendempervervanger
katvervanger tussendempervervanger
hey GSI-People
katvervanger komt niet door de apk ofwel?
-vermogewinst? zoja, hoeveel?
- geluidverandering? minimaal toch?
een tussendempervervanger wel door de apk?
-hollepijp beter als een vervanger?
-gaat dit geluid ook omhoog met een originele demper(die wilk iets later vervangen)
-vermogenwinst???
katvervanger komt niet door de apk ofwel?
-vermogewinst? zoja, hoeveel?
- geluidverandering? minimaal toch?
een tussendempervervanger wel door de apk?
-hollepijp beter als een vervanger?
-gaat dit geluid ook omhoog met een originele demper(die wilk iets later vervangen)
-vermogenwinst???
astra heeft te lang geduurt
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ligt aan je CO en Lambda waarde, en van welk jaar je auto is.
Als ik voor mezelf spreek was het wel merkbaar, maar ik had toen een Iresa spruitstuk geen cat, en een groep A catback.
Veel pk's win je er niet door, maar.. ik heb hem niet op de bank gehad, dus daar kan ik je weinig zinnigs over vertellen.
Geluid wordt trouwens een stuk scheller.
Als ik voor mezelf spreek was het wel merkbaar, maar ik had toen een Iresa spruitstuk geen cat, en een groep A catback.
Veel pk's win je er niet door, maar.. ik heb hem niet op de bank gehad, dus daar kan ik je weinig zinnigs over vertellen.
Geluid wordt trouwens een stuk scheller.
Grtz, GrinX
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Gurdi, mijnes is van 1992 en heb een katvervanger
gaat telkens prima door de apk. kat is voor mijnes nog net niet verplicht en de co waardes zijn nog gunstig door goed werkende sensoren en het blok is nog prima
vermogenswinst, vast wel een beetje maar geen 20, eerder 5 pk met mazzel
merkbaar? vooral tussen de oren vanwege meer geluid
geluidverandering: niet minimaal. vrij maximaal in vergelijking met een astra met kat. vanaf 3000 rpm ongeveer hoor je het aardig, als ik 140 rij moet ik hard praten en hoor je flink wat geluid.
tussendempervervanger, geen ervaring mee maar volgens mij alleen meer herrie.
gaat telkens prima door de apk. kat is voor mijnes nog net niet verplicht en de co waardes zijn nog gunstig door goed werkende sensoren en het blok is nog prima
vermogenswinst, vast wel een beetje maar geen 20, eerder 5 pk met mazzel
merkbaar? vooral tussen de oren vanwege meer geluid
geluidverandering: niet minimaal. vrij maximaal in vergelijking met een astra met kat. vanaf 3000 rpm ongeveer hoor je het aardig, als ik 140 rij moet ik hard praten en hoor je flink wat geluid.
tussendempervervanger, geen ervaring mee maar volgens mij alleen meer herrie.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Ik had een katvervanger... mijne ging er alleen maar kutter door riden, lees langzamer optrekken.
Toen kreeg ik het lumineuze idee om een katvervanger met een middendempervervanger te combineren.
Een F-16 werd vervolgens jaloers op m'n geluid..
Bij de benzinepomp durfde ik niet meer weg te rijden omdat er ook een motoragent stond te tanken..
Toen de katvervanger verkocht en de middendempervervanger laten zitten. Hier rijd ik nu mee rond. Op lage toeren klinkt de Remus lekker zwaar, op hoge toeren als een speenvarken dat door een paard wordt uitgewoond.
Toen kreeg ik het lumineuze idee om een katvervanger met een middendempervervanger te combineren.
Een F-16 werd vervolgens jaloers op m'n geluid..
Bij de benzinepomp durfde ik niet meer weg te rijden omdat er ook een motoragent stond te tanken..
Toen de katvervanger verkocht en de middendempervervanger laten zitten. Hier rijd ik nu mee rond. Op lage toeren klinkt de Remus lekker zwaar, op hoge toeren als een speenvarken dat door een paard wordt uitgewoond.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
o oke goed om te weten. dacht al zoiets van 5pk:P maar alle pk helpen:P
en ik wil ook een mooi geluid krijgen:D
dus ik zla beginnen met katvervanger.
mijne is ook uit 92 maar volges mij voor mij wel verplicht,
het is een C2.0NE U9 die u9 kunje toch aan zien dat het verplicht is??
maar das gewoon voor de apk fff verwisselen..
ennuh heeft dit ook gevolgen voor als je word aangehouden ofzo?
en ik wil ook een mooi geluid krijgen:D
dus ik zla beginnen met katvervanger.
mijne is ook uit 92 maar volges mij voor mij wel verplicht,
het is een C2.0NE U9 die u9 kunje toch aan zien dat het verplicht is??
maar das gewoon voor de apk fff verwisselen..
ennuh heeft dit ook gevolgen voor als je word aangehouden ofzo?
met de combinatie reed ie weer wel beter??Ik had een katvervanger... mijne ging er alleen maar kutter door riden, lees langzamer optrekken.
Toen kreeg ik het lumineuze idee om een katvervanger met een middendempervervanger te combineren.
astra heeft te lang geduurt
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Denk ook eens aan de tegendruk die je motor moet krijgen om lekker te kunnen lopen.
Wat voor een turbomotor niet geld, geld voor een niet belazen motor wel.
Trek je cat er maar tussen uit, en ga eens een blokje om.
Je hebt totaal geen kracht meer in je motor.
Het is allemaal erg leuk dat dit soort dingen gedaan worden, en nog leuker dat elke tuningshop ze verkoopt, maar wat is het effectieve nut van minder druk terwijl je motor wel juist deze druk nodig heeft.
Kortom wil je echt weten wat het doet.
Zet hem dan eerst in huidige toestand op een rollenbank, en vervolgens met je catvervanger.
Ik weet voor 99,9% zeker dat je het geld wat je in een katvervanger zou stoppen niet gaat uitgeven als je de resultaten gezien hebt.
Wat voor een turbomotor niet geld, geld voor een niet belazen motor wel.
Trek je cat er maar tussen uit, en ga eens een blokje om.
Je hebt totaal geen kracht meer in je motor.
Het is allemaal erg leuk dat dit soort dingen gedaan worden, en nog leuker dat elke tuningshop ze verkoopt, maar wat is het effectieve nut van minder druk terwijl je motor wel juist deze druk nodig heeft.
Kortom wil je echt weten wat het doet.
Zet hem dan eerst in huidige toestand op een rollenbank, en vervolgens met je catvervanger.
Ik weet voor 99,9% zeker dat je het geld wat je in een katvervanger zou stoppen niet gaat uitgeven als je de resultaten gezien hebt.
Grtz, GrinX
Als je een denkt dat je F-16 rijd heb je al snel het idee dat je harder gaat... wat in werkelijkheid niet zo is.met de combinatie reed ie weer wel beter??
Als voorbeeld neem ik die mannen in die k** civic'jes die hun uitlaatgeluid tunen met stukken rioolpijp en ander gevonden materiaal.
Als je het hoort van een afstand denk je van "wow die gaat zeker 230 waar je 50 mag..." en zie je 'm uiteindelijk voorbij komen en dan lach je je de pleuris.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Zoveelste Kat + APK topic.
Toch ook maar een keer een archief topic van maken.
Bij >93ers is het zelfs VERPLICHT om een kat zichtbaar aanwezig te hebben in het uitlaatsysteem. Of je nou door de CO meting MET of zonder kat komt maakt niet uit, kat moet aanwezig zijn.
Bij goede uitlaat systemen (GROTE diameter , groep A enz) zal je nog een redelijk geluid overhouden wanneer de kat weg is. Kat zorgt in veel systemen dat het geluid "mooi"donker is en wanneer hij weg gehaald wordt bij de standaard utilaat systemen waar allerlei vervangers (midden demper verv. enz) zitten zal het geluid behoorlijk schel worden. Niet mooi.
En PK winst niet aanwezig , kans op verlies is zeer aanwezig als je de volledig uitlaat leeg trekt. Lees verhaaltje van GRinks goed.
Je moet het echt voor het geluid doen.. anders lekker laten zitten.
Toch ook maar een keer een archief topic van maken.
Bij >93ers is het zelfs VERPLICHT om een kat zichtbaar aanwezig te hebben in het uitlaatsysteem. Of je nou door de CO meting MET of zonder kat komt maakt niet uit, kat moet aanwezig zijn.
Bij goede uitlaat systemen (GROTE diameter , groep A enz) zal je nog een redelijk geluid overhouden wanneer de kat weg is. Kat zorgt in veel systemen dat het geluid "mooi"donker is en wanneer hij weg gehaald wordt bij de standaard utilaat systemen waar allerlei vervangers (midden demper verv. enz) zitten zal het geluid behoorlijk schel worden. Niet mooi.
En PK winst niet aanwezig , kans op verlies is zeer aanwezig als je de volledig uitlaat leeg trekt. Lees verhaaltje van GRinks goed.
Je moet het echt voor het geluid doen.. anders lekker laten zitten.
Sin schreef:Is je auto van vóór 1993 (dus 1992-1991...enz)
dan hoeft je auto geen katalysator te hebben, het maakt ook niet uit of je U9 of E2 op je kenteken hebt staan voor dit jaartal hoef je geen kat eronder.
Auto's van 1993 of daarna wel
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
.
Waarom spaar je niet voor een compleet uitlaat systeem van voor naar achter. Ik was voor 600 euro helemaal klaar. Ik praat dan wel over een groep a (rvs) uitlaatsysteem.
Er zitten hier een paar leden die goeie adressen hebben waar je het kan laten monteren.
succes
Er zitten hier een paar leden die goeie adressen hebben waar je het kan laten monteren.
succes
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: .
Michel82 schreef:Waarom spaar je niet voor een compleet uitlaat systeem van voor naar achter. Ik was voor 600 euro helemaal klaar. Ik praat dan wel over een groep a (rvs) uitlaatsysteem.
Er zitten hier een paar leden die goeie adressen hebben waar je het kan laten monteren.
succes
Groep A is alles behalve effectief op een niet geblazen (turbo) motor..
Klinkt leuk, maar je merkt er voor dat geld heeel erg weinig van.
Zoals hierboven al vermeld heeft een NIET turbo motor tegendruk nodig om goed te kunnen presteren.
Het enigste wat je gaat bereiken met minder tegendruk is een hoger brandstof verbruik doordat je motor voor dezelfde kracht meer inspanning moet leveren.
Grtz, GrinX
ik had een katvervanger met een middendemper vervanger en een remus einddemper ,veel mensen vonden me een zwaar en een mooi geluid hebben niet overdreven hard en niet schel maar eenmaal boven de 120 moet je wel wat harder gaan lullen in de auto.
Maar vond het een combinatie qua geluid en eenvoudig te verwisselen best goed en snel te doen 20 min voor de kat er weer eronder te hangen.
Maar er staan vette boetes op als je de kat weg heb gehaald.
Grtjs Mark
Maar vond het een combinatie qua geluid en eenvoudig te verwisselen best goed en snel te doen 20 min voor de kat er weer eronder te hangen.
Maar er staan vette boetes op als je de kat weg heb gehaald.
Grtjs Mark
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
JW schreef:sameMatt schreef:KloptRoy 2.0 16v schreef:tussendempervervanger, geen ervaring mee maar volgens mij alleen meer herrie.
Maar icm remus is het wel super geluid
Apk van mij moet nog komen in feb. ben benieuwd of hij er doorheen komt met kat en middendemper vervanger
Komt ie makkelijk doorheen , kat en einddemper verplicht middendemper is een comfortable geluids niveau voor het rijden maar niet verplicht.
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
Markwout schreef:ik had een katvervanger met een middendemper vervanger en een remus einddemper ,veel mensen vonden me een zwaar en een mooi geluid hebben niet overdreven hard en niet schel maar eenmaal boven de 120 moet je wel wat harder gaan lullen in de auto.
Maar vond het een combinatie qua geluid en eenvoudig te verwisselen best goed en snel te doen 20 min voor de kat er weer eronder te hangen.
Maar er staan vette boetes op als je de kat weg heb gehaald.
Grtjs Mark
hey mark:) jij bent toch degene die alles in onderdelen verkocht.
waar ik die achterlichten van had...
en ik heb een 92'er dus ik mag zonder kat rijden:D
astra heeft te lang geduurt
Ja klopt ja alles in losse onderdelen.gurdi schreef:Markwout schreef:ik had een katvervanger met een middendemper vervanger en een remus einddemper ,veel mensen vonden me een zwaar en een mooi geluid hebben niet overdreven hard en niet schel maar eenmaal boven de 120 moet je wel wat harder gaan lullen in de auto.
Maar vond het een combinatie qua geluid en eenvoudig te verwisselen best goed en snel te doen 20 min voor de kat er weer eronder te hangen.
Maar er staan vette boetes op als je de kat weg heb gehaald.
Grtjs Mark
hey mark:) jij bent toch degene die alles in onderdelen verkocht.
waar ik die achterlichten van had...
en ik heb een 92'er dus ik mag zonder kat rijden:D
Zocht je nu ook nog die achteras voor je auto?
Me auto gaat aankomende week naar de sloop.
vanaf model 92 is een kat verplicht als ik me goed herrinner maar
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
Marty schreef:Zoveelste Kat + APK topic.
Toch ook maar een keer een archief topic van maken.
Bij >93ers is het zelfs VERPLICHT om een kat zichtbaar aanwezig te hebben in het uitlaatsysteem. Of je nou door de CO meting MET of zonder kat komt maakt niet uit, kat moet aanwezig zijn.
Bij goede uitlaat systemen (GROTE diameter , groep A enz) zal je nog een redelijk geluid overhouden wanneer de kat weg is. Kat zorgt in veel systemen dat het geluid "mooi"donker is en wanneer hij weg gehaald wordt bij de standaard utilaat systemen waar allerlei vervangers (midden demper verv. enz) zitten zal het geluid behoorlijk schel worden. Niet mooi.
En PK winst niet aanwezig , kans op verlies is zeer aanwezig als je de volledig uitlaat leeg trekt. Lees verhaaltje van GRinks goed.
Je moet het echt voor het geluid doen.. anders lekker laten zitten.
Sin schreef:Is je auto van vóór 1993 (dus 1992-1991...enz)
dan hoeft je auto geen katalysator te hebben, het maakt ook niet uit of je U9 of E2 op je kenteken hebt staan voor dit jaartal hoef je geen kat eronder.
Auto's van 1993 of daarna wel
astra heeft te lang geduurt