Astra C20LET GT28R @ EDS Part II
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Het is een R.GrinX schreef:Is het trouwens een R of een RS ?
En ik heb echt geen idee wat je ziet hoor Grinx ... het enigste wat daar is is een vacuum slangetje naar de wastgate en eentje naar een benzinedampopvangtankje ofzo wat in je bumper zit .... moet Marcel weten wat dat precies is ... is dat zwarte ding wat achter je scherm is weggemonteerd en waar je niet zo 1-2-3 bij komt.
Anders maak ik morgen wel even een high res. foto voor je
@Mart: heb de filmpies zelf nog niet bekeken maar volgens mij zit er wel wat leuks tussen ... zal wel even duren voordat dat geknipt en ge-edit is maar zal me best doen om het a.s.a.p. online te krijgen
Verders bedankt voor de positieve reacties allemaal!
Ik ben er echt mega tevreden mee en het leuke is dat na wat kleine aanpassingen er nog meer peekaatjes uit te halen is want de turbo blaas "maar" 0,9 bar ... en ik mag door gaan tot 1,1 bar Maar voorlopig laat ik het wel even zo, het moet ook lang heel blijven nu En zelf rij ik meestal met de schakelaar op z'n laagste stand (= 0,5 bar) en das al meer dan zat!!
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38
Komt van een Z20LET af..Bart(astra) schreef:Is idd een bobinebrug. Maar van welke motor die af komt kan ik zo even niet opkomen...Rallyastra schreef:Die ontsteking wat er op zit heeft voor elke bougie 1 ontstekings module, ben de naam zo even kwijt. Maar mooidat die weer goed loopt
@David, erg indrukwekkende cijfers!!
Ben wel benieuwd naar het filmpje..
Heb van het weekend ook 3 standaard turbo´s zien banken, dus kan me enigzins indenken wat voor geweld het bij jou moet zijn geweest..
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Is gewoon voor de abs en de remvoering hoor
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Zoooo ... van de week APK afkeur ... gister hele dag aan de auto gesleuteled bij Niels. Had dus ook probleem dat ie hoog stationair liep (2000 rpm), vlase lucht zeiden ze bij EDS (vanaf de gasklep naar beneden). Gister dus compleet inlaatgedeelte HELEMAAL losgehaald en alles vervangen. Hetza g er gewoon goed uit eigenlijk maar goed, zekere voor het onzekere en dus zekfs het inlaatspruitstuk vervangen. Alles weer opgebouwd, starten -> 3000 rpm -> David en Niels:
Niels ineens: die temperatuur sensor , dat had ik ook laatst een keer was massa niet goed. Ik: kan niet want bij EDS hadden ze de multimeter erop gezet .... ooow wacht das stom, dat betekend helemaal niet dat de rest van de kabel wèl goed is.
Dussss ... hoesje eraf gepeuterd en ja hoor ... WAT EEN DRAMA!! Helaas geen foto van gemaakt maar dat iemand zo iets bedenkt .... DAMN!!! GA EEN ANDER VAK ZOEKEN!!! Echt waar, met de pennetjes nog aan de kabelboom vast kan je het zelfs gewoon GOED doen .... maar goed als je daar geen zin in hebt kan je het ook iets anders oplossen op verschillende manier .... maar deze oplossing was wel de DOMSTE van alle! Kan het niet eens uitleggen want dan snap je er niks van.
Nou dus gewoon even een goed tijdelijke oplossing door even twee krimpstekkertjes eraan te zetten -> starten -> David & Niels:
zooooow ... nu kan ik weer naaar huis.
Greenstuf KUTBLOKKEN eraf gehaald (had remverschil) en vervangen door Ferrodo's
Uitlaat lekte -> opgelost
Kokerbalk gelast
Fuseekogelrubber vervangen
Zooo als ik nu niet door de APK kom weet ik het ook niet meer
Ben iig weer helemaal blij dat dat hoog stationair lopen eindelijk voorgoed is opgelost en niet even tijdelijk door de slang af te knijpen die vanaf de LFR komt. Ding rijd nu weer compleeeeeeeet anders, wat een genot!
Straks even diamers opnemen van luchtfilter en inlaat op de turbo ... paar Samco slangen bestellen ... en dan ga ik even kijken wat 300++ pk & >600Nm op de weg doet ... probeer dan wel even filmpie te maken want het is me nog niet gelukt dat andere filpie op de pc te zetten.
Niels ineens: die temperatuur sensor , dat had ik ook laatst een keer was massa niet goed. Ik: kan niet want bij EDS hadden ze de multimeter erop gezet .... ooow wacht das stom, dat betekend helemaal niet dat de rest van de kabel wèl goed is.
Dussss ... hoesje eraf gepeuterd en ja hoor ... WAT EEN DRAMA!! Helaas geen foto van gemaakt maar dat iemand zo iets bedenkt .... DAMN!!! GA EEN ANDER VAK ZOEKEN!!! Echt waar, met de pennetjes nog aan de kabelboom vast kan je het zelfs gewoon GOED doen .... maar goed als je daar geen zin in hebt kan je het ook iets anders oplossen op verschillende manier .... maar deze oplossing was wel de DOMSTE van alle! Kan het niet eens uitleggen want dan snap je er niks van.
Nou dus gewoon even een goed tijdelijke oplossing door even twee krimpstekkertjes eraan te zetten -> starten -> David & Niels:
zooooow ... nu kan ik weer naaar huis.
Greenstuf KUTBLOKKEN eraf gehaald (had remverschil) en vervangen door Ferrodo's
Uitlaat lekte -> opgelost
Kokerbalk gelast
Fuseekogelrubber vervangen
Zooo als ik nu niet door de APK kom weet ik het ook niet meer
Ben iig weer helemaal blij dat dat hoog stationair lopen eindelijk voorgoed is opgelost en niet even tijdelijk door de slang af te knijpen die vanaf de LFR komt. Ding rijd nu weer compleeeeeeeet anders, wat een genot!
Straks even diamers opnemen van luchtfilter en inlaat op de turbo ... paar Samco slangen bestellen ... en dan ga ik even kijken wat 300++ pk & >600Nm op de weg doet ... probeer dan wel even filmpie te maken want het is me nog niet gelukt dat andere filpie op de pc te zetten.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen