is dit de lambdasonde?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

is dit de lambdasonde?

Bericht door kari774 »

toen mijn gsi vorige week op onderhoud ging heb ik meteen de slang laten vervangen die van mijn luchtfilter naar de motor loopt. deze was namelijk gescheurd waardoor hij volgens de garage valse lucht trok. het zou dus daar aan liggen dat hij soms inhoudt. het nu idd al een stuk beter maar af en toe houdt hij toch nog in en gaat het motorstoringslampje branden. zou de lambdasonde dan toch moeten vervangen worden?
PS: weten jullie ook welke soort spuitlijm ik best gebruik om mijn dakhemel te lijmen zonder dat er plekken te zien zijn?
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

vcx

Bericht door Delax80 »

ik zou zeggen lees hem uit. dan weet je wat de foutcode is :)



en dakhemel moet geloof ik met bepaalde spuitlijm
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Hier kun je precies alles nalezen

http://www.astratuningclub.nl/frits/hemel.doc
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

dakhemel, ik gebruikte spuitlijm, is evengoed weer iets los gegaan op sommige plekken. ik heb vorige week 2 blikken bison tex gehaald, met de kwast gaat dat erop, hopelijk blijft dat wel plakken dat moet ik nog een keertje doen.

auto -- > uitlezen @ dealer.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
wiebe_gsi
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:46
Locatie: st nicolaasga

Bericht door wiebe_gsi »

ik had het zelfde probleem, bij mij werkte lijmen niet, het ging steeds weer los!!! ik ben toen naar de sloop gereden en wat sloop astras bekeken, ik zag hier 1 staan met een perfecte hemel, dit koste mij 15 euro! en dan heb je er ook nog het minste werk van... mischien dit een tip>?
Astra GSI 2.0 16v
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

bisson gel lijm kopen, is 2 componenten dat hecht beter dan die spuitlijm troep moet ik zeggen!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Bericht door kari774 »

het is al de tweede hemel die erin zit,ik was er al eentje gaan halen op de sloop,die was ook nog perfect,maar heeft toch losgelaten. ondertussen heb ik de hemel al gelijmd met pattex spuitlijm en voorlopig houdt hij nog. ik zie het wel als hij terug moest loskomen.
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Re: is dit de lambdasonde?

Bericht door ASTRA POWER »

kari774 schreef:toen mijn gsi vorige week op onderhoud ging heb ik meteen de slang laten vervangen die van mijn luchtfilter naar de motor loopt. deze was namelijk gescheurd waardoor hij volgens de garage valse lucht trok. het zou dus daar aan liggen dat hij soms inhoudt. het nu idd al een stuk beter maar af en toe houdt hij toch nog in en gaat het motorstoringslampje branden. zou de lambdasonde dan toch moeten vervangen worden?
PS: weten jullie ook welke soort spuitlijm ik best gebruik om mijn dakhemel te lijmen zonder dat er plekken te zien zijn?
Het kan ook het brandstof filter zijn,ik had het zelfde probleem en dacht ook aan de lambdasonde lag,maar daar lag het bij mij niet aan.

toen heb ik het brandstof filter er af gehald en daar kwam allemaal zwarte drap uit.....VERVANGEN DUS.

Hij houd nu niet meer in(een beetje nog) moet nog even injectie reiniger door de benzine doen dan is het nog beter denk ik.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Lambdasondes gaan zelden kapot.

Ik snap nooit waarom altijd direct de lambdasonde wordt aangewezen als boosdoener. Ik doe voornamelijk motorstoringen. Per jaar krijg ik er gigantisch veel door de vingers. Ik verkoop vrijwel nooit lamdasondes. We verkopen ze veel aan beunhazen en universele garages. Das eerste dat ze vervangen als ze het niet meer weten. Slechte zaak!
Dat getuigd dan ook niet echt van systeemkennis.

Dus verhelp het probleem. Niet het gevolg.
Das een tip die je geld kan besparen.
Als er nu een imitatielamdasonde inzit mag je die gelijk vervangen door een originele.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie